2025 yılı Ocak-Ağustos döneminde; bir önceki yılın aynı dönemine göre kamyon pazarı yüzde 10 azalarak 24 bin 484 adet gerçekleşti. Ancak son 10 yıllık ortalamalara baktığımızda 2025 yılı Ocak-Ağustos kamyon pazarının yüzde 31,9 seviyesinde arttığını görmekteyiz. Sahaya indiğimizde ise yapılan değerlendirme ve yorumlar 2026 yılının hem kamyon hem de lojistiğin tamamlayan ürünleri olan treyler sektöründe daha iyi bir yıl olacağı yönünde. Üreticiler de adeta bu beklenti doğrultusunda yoğun bir çalışma sürecine girmiş gibi görünmekte. Araçlar; gelen talep ve beklentilere göre baştan şekilleniyor adeta. Ayrıca Pazar performansını artırmak için alt yapıya yönelik yoğun bir yapılanma sürecini de gözlemlemek mümkün. Mevcut veriler, 2024’deki daralmadan sonra 2025’in dengelenme yılı olacağını işaret ediyor. 2024 yılına göre düşüş hızı azalmış olsa da üretim ve pazar hacimleri hâlâ pandemi sonrası yakalanan seviyelerin gerisinde. İlgili tablo üreticilerin 2024’teki sert düşüş sonrası kapasite planlarını daha temkinli biçimde yönettiklerini, özellikle stok ve ihracat dengesine odaklandıklarını gösteriyor. Yurt içi pazarda düşüşün ana nedeni, yüksek faiz oranları ve yatırım kararlarında temkinli tutum. Filo yenilemeleri yavaşlarken, özellikle inşaat ve lojistik sektörlerinde yatırım iştahı düşük seyrediyor. İhracat tarafında ise Avrupa pazarında görülen talep daralması ve Euro 7 emisyon normu geçiş süreci, üretim hacimlerini baskı altında tutuyor. Buna karşın üreticiler, maliyet yönetimi, yeni motor standartlarına geçiş ve alternatif yakıtlı modellerin geliştirilmesi gibi alanlarda stratejik hazırlıklarını sürdürüyor. 2025’in ikinci yarısında devreye giren bazı yeni model lansmanları, 2026 yılı için kademeli toparlanma beklentisini güçlendiriyor. Analistler, 2026’da hem ihracat pazarlarındaki toparlanma hem de finansman koşullarında gevşeme beklentisiyle sektörde yeniden büyüme sürecine girileceğini öngörüyor. Sektör için önümüzdeki dönemde belirleyici faktör; iç talepteki hareketlenme, ihracat pazarlarındaki canlanma ve Euro 7 (2027 yılının ikinci yarısında geçiş beklenmekte) normuna geçiş sürecinde üreticilerin adaptasyon başarısı olacak gibi. Bekleyip göreceğiz. |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |