Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Nükte Trailer Is Preparing To Be A Global Actor

Nükte Trailer Is Preparing To Be A Global Actor

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
Üret, Sat, Ulaştır!
2 Şubat 2024 Cuma

Türkiye’deki büyük potansiyelin sanıyorum bir tek biz farkında değiliz! Dünya markaları Türkiye’ye gözünü dikmiş durumda. Yıllardır süregelen yatırım iştahları hiç azalmadı ülkemize yönelik. Biz gazeteciler olarak sektörde ne oluyor ne bitiyor takip halindeyiz bildiğiniz üzere. Bu takip ettiğim organizasyonlarda gördüğüm şu ki bu ülkenin önemine inanmış ve yatırım yapmış markalar cirolarını inanılmaz boyutta katlamışlar. Biz hala ağlamaya devam!

Neyse o ya da bu milletten fark etmez ülkemiz üzerinde gerçekleştirilmiş yatırım sonuçta bu ülkenin ekonomisine katkıdır. Yabancı bir marka dahi olsa üretim esnasında sağladığı tedarik malları bu ülkenin insanının üretimidir. Ve hatta ülkemizde gerçekleşen bu yatırımlar bu tür tedarik hizmetlerinin gelişmesine ve ihracata yönelik de büyümesine olanak sağlamaktadır.

Ve hatta teknik bilgilerinin artmasına ve inovatif üretimlere daha yakın olmalarına da bir fırsattır.

Umuyorum başımızdaki idareciler ülkemizin müthiş değerlerinin farkına varıp, bu tür girişimleri desteklemek yönünde eksik kalmazlar.

Bildiğim kadarıyla devletin hem Ticaret Bakanlığı nezdinde teşvik ve destekleri ile ayrıca bölgesel olarak da sağlanan bir takım avantajlar söz konusu bu yatırımlar için. Bunlar olmalı! Ve bu vesileyle de dünya ticaretinin çeşitli nedenlerle kopmuş olan tedarik zincirine iyi bir alternatif olduğumuzu ilgili tüm ülkelere ve yatırımcılara göstermeliyiz.

Tabii bunu yaparken, altyapımızı ve lojistik ihtiyaçlarımıza yönelik her türlü çabayı güçlendirerek.

Günümüzün en kıymetli unsurunun zaman olduğu gerçeğini göz ardı etmezsek bu konulara belki daha rasyonel ve etkili yaklaşma durumumuz olabilir.

Neden mi buna getirdim lafı; çünkü sınır kapılarımızın içler açısı durumu yüzünden. Bırakın lojistikçimizin yurt dışında yaşadığı mağduriyetleri, kapıdan bile çıkamıyorlar ki! Günlerce inanılmaz zor şartlarda, kilometrelerce uzamış kuyruklarda ya da koşulları gerçekten berbat olan araç parklarında bekliyorlar.

Ülkemize yatırım yapsınlar, üretsinler, biz de üretelim. Yeni ve yenilikçi yaklaşımlarla kendimizi geliştirelim. Sanayide dünyanın alışveriş merkezi olalım. Olalım da… Malı gönderemedikten, günlerce beklettikten, taahhütleri yerine getirmedikten sonra nasıl olacak bu!

Ya işte konu nerden başladı nerede sonlandı!

İlgililer binin bir kamyona gidin bakalım bir Avrupa ya da Asya ’yada herhangi bir ülkeye… Merak ediyorum izlenimlerinizi ve yolculuk sonrası -artık ne zaman sonlanırsa- değerlendirmelerinizi.

Üretmek, satmak ve ulaştırmak… Bu üçlü sacayağı sağlamsa bu iş olur! Yoksa havanda su dövmeye devam!

 

 

 

 

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Gökhan Doğan 05372636095
18 Şubat 2024 Pazar 15:19
Yabancı sermayenin global markaların ülkemizdeki yatırımları ülkemizin menfaatine değildir sadece sömürüsüdür şunu bilmemiz gerekir ki ucuz iş gücü ucuz hammadde vergilerden muafiyet bedava yer gösterme ve nice kolaylıklar bunlar global sermayenin ekmeğine yağ sürmektedir pazara yakınlığı bu tip şirketlerin iştahını kabartmaktadır kaba işçiliği bize yaptırılan ama kritik önemdeki yazılımlar çipler elektronik malzemeler hep kendi ülkelerinden gelmektedir biz işin hamallığını yapmaktayız kısacası bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti''nde karayollarında ki var olan mevzuatlardan ötürü lojistik taşıma nakliye sektörünü bile bitirmiş durumdayız çünkü var olan yönetimler kanunlar bu işin engellenmesi ve zorlaştırılması konusunda bize el çektirmeye varana kadar ellerinden geleni yavaş yavaş yapmaktadırlar bugün Avrupa birliği''ne uyum yasaları adın altında atılan her imza her uygulama önümüze bir engel olarak çıkmaktadır ne yazık ki biz bunları halen daha görmemekteyiz kritik öneme sahip olan Avrupa''nın balkanlar''ın orta doğunun en büyük taşıma filosu olan Türkiye Cumhuriyeti devleti bu pastadaki payı her geçen gün daralmakta çünkü mevzuatlar ve evraklar konusunda çıkan her A4 kağıdına ödenen tonlarla paradan ötürü Türk taşıma filoları yurt dışında şirketler açtılar ve 3 Dünya ülkelerine taşıma işini öğrettiler bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti''nde Türk vatandaşlarına ait olan bir sürü yabancı plakalı tır var ve zamanla bu tırlar o ülke insanların eline geçiyor her bir birey işi öğrendiği zaman bize rakip oluyor ve biz bu pastadan her geçen gün pay kaybediyoruz aynı zamanda coğrafi yüzölçümümüz Avrupa ülkelerinin genelinden büyük olduğu halde taşıma filosundaki insanlara sosyal tesis altyapısı kurulmadan kazanımlar artırılmadan hayat standardı düzenlenmeden 9 saat mevzusunu uyguluyorsun ve sonra sınır kapılarındaki kuyrukları ele aldığımız zaman sosyal yaşamdan kopan tır şoförleri yeni bir jenerasyona yeni bir nesile ulaşamıyor sektördeki şoför sıkıntısı en büyük sebep sınırlarda kilometrelerce kuyruklar halinde bekleyen tır şoförlerinin hiçbir zaman için bir sahibi yok kısas da hayat vardır sözünü her zaman unutuyoruz bizi kapılarda bekleten ülkelerin araçlarına biz de aynı şekilde kısas uyguladığımız zaman her işin düzene gireceğini görmemezlikten geliyoruz taşıma sektörünün içerisinden gelmeyen ya da koltuk menfaatlerinden ötürü yerimden olurum diye düşünen oda başkanlarının kooperatif başkanlarının yöneticilerin bu sektörün sorunlarını hiçbir zaman için dile getirmiyorlar çünkü bu koltuklar da oturan insanlar eğitimli insanlar değil feraset sahibi insanlar değil sadece rant ve çıkar için yaşayan insanlar bugün en basitinden ülkemiz içerisinde hayvancılık yapan tarım sektörü ile uğraşan çiftçilerin ürünlerini sevk etmekte bile zorluklar yaşıyorlar gabari uygulamalarından ötürü hayvanlarına yem tedarik edemeyen çiftçilerimiz var maliyetler arttığı zaman etkilerinin nereye vardığını nasıl bir kausa ulaştığını görmeyen yönetimler mevcut konuşacak yazacak çok şey var kısacası ama maalesef bize yapılan her uygulamada verilen her reçetede sonuçların nereye gittiğini görmeyen insanlar başımızda biz bu bürokrasiyi aşamadığımız müddetçe hep kaybetmeye mahkumuz ve dışarıdan gelen birilerinin bize verdiği 3-5 kuruş maaşa mutlu olmaya mahkumuz
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Neler Oluyor?
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerkamyonumlkwtreylerKamyon haberler sondakikasrctürkiye