Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
Türkiye: Lojistik Koridorların Kesişim Noktası
8 Ağustos 2025 Cuma

Jeopolitik konumu itibarıyla Türkiye, doğu ile batı, kuzey ile güney arasında bir “lojistik köprü” olmanın ötesine geçerek bugün artık çoklu lojistik koridorların kavşak noktası olma rolünü üstlenmiş durumda. Dünya ticaretinin yeniden şekillendiği bu çağda, küresel tedarik zincirleri hız, güvenlik ve çeşitlilik arayışındayken; Türkiye, bu dönüşümün tam ortasında konumlanıyor.

Irak – Ürdün – Kuveyt Güzergâhı: Türkiye’nin Güney Kapısı

Son dönemde Türkiye’nin lojistik stratejisinde öne çıkan rotalardan biri de Irak üzerinden Kuveyt ve Ürdün’e uzanan güney güzergâhı. Bu hat, özellikle Habur Sınır Kapısı çıkışlı taşımalarla Irak üzerinden Basra Körfezi’ne, oradan da Kuveyt ve Ürdün’e erişim imkânı sunmakta.

Bu hat, yalnızca bir taşıma koridoru değil; Türkiye’nin Körfez ülkeleriyle karayolu üzerinden bağ kurmasını sağlayan stratejik bir geçiş noktası konumunda. Irak’taki altyapı projelerinin tamamlanmasıyla birlikte bu güzergâhın önemi daha da artacak görüşü hakim. Türkiye’den çıkan bir TIR, bu rota üzerinden doğrudan Kuveyt Limanı’na veya Ürdün’ün Amman bölgesine ulaşabilir.

Türkiye’nin Koridor Stratejisi: Üç Büyük Eksen

Türkiye’nin etki alanına giren üç temel koridor bilindiği gibi şunlar:

            1.         Kalkınma Yolu (Development Road): Irak hükümeti öncülüğünde başlatılan proje, Basra Limanı’nı Türkiye’ye ve oradan Avrupa’ya bağlıyor. Türkiye, bu projede doğrudan transit ve nihai hedef konumunda.

            2.         Orta Koridor: Çin’den başlayarak Orta Asya, Hazar Denizi ve Kafkaslar üzerinden Türkiye’ye ulaşan bu demiryolu ve karayolu entegrasyonu, hem AB hem de Asya pazarlarına erişimde stratejik önemde.

            3.         IMEC (Hindistan-Orta Doğu-Avrupa Ekonomik Koridoru): Türkiye bu hattın dışında görünse de, istikrarsız bölgeler ve jeopolitik riskler nedeniyle IMEC’in kırılganlığı Türkiye’nin önemini artırıyor.

Bu ana hatlara ek olarak, Irak-Ürdün-Kuveyt güzergâhı Türkiye’nin güneyden Körfez ve Arap pazarlarına erişiminde doğal bir genişleme kapısı haline geliyor.

Türkiye, yalnızca doğu-batı yönlü transit bir ülke değil, aynı zamanda güney-kuzey yönlü taşımacılıkta da merkez ülke olma yolunda hızla ilerliyor. Irak üzerinden Ürdün ve Kuveyt’e uzanan hat; Orta Doğu’ya erişimi, enerji ve gıda taşımacılığını ayrıca Körfez ülkeleriyle ekonomik bağları güçlendirecek yeni bir kapı aralıyor.

Ticaretin yönü değişiyor. Lojistik güç artık sadece mesafe değil; strateji, entegrasyon ve güvenli geçişle ölçülüyor.

Soru şu: Türkiye, bu dönüşümde kendi oyununu kurmaya hazır mı?


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Türkiye: Lojistik Koridorların Kesişim Noktası
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumbustürkiyesrcsondakika haberler lkwdikkatkamyoncu