Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
9 Mart 2010 Salı - 00:00

Federasyonun Yüzü Değişiyor

 Federasyon Kolları Sıvadı Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Türkiye’deki en büyük federasyondan biri olarak şoförlerin sorunlarını seslendiriyor. Kamyoncuların K belgeleri, denetim, C Belgesi alanların yurt içi taşıma...

Federasyonun Yüzü Değişiyor

 

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Türkiye’deki en büyük federasyondan biri olarak şoförlerin sorunlarını seslendiriyor. Kamyoncuların K belgeleri, denetim, C Belgesi alanların yurt içi taşıma yapmasından kaynaklı sıkıntıları Federasyon tarafından yakından takip ediliyor ve çözüm yolları zorlanıyor. Başkan Fevzi Apaydın tüm kamu kurumlarıyla koordinasyon içinde çalıştıklarını ve şoförlerin sorunlarına eğildiklerini dile getirirken Federasyonun olanaklarından şoförün faydalanmasını da istiyor.

Dört büyük tesisiyle şoförlerin konaklama ihtiyacının karşılanmasının yanısıra psikoteknik eğitimi de verilirken; akaryakıt satışı ile de şoföre destek oluyorlar.

Federasyon Başkanı Apaydın kamyonculuktan geldiğini ifade ederek, “Onların içinden geliyorum; güzel günler gelecek” mesajını veriyor…

“Mensubumuzda bulunan üyelerimizin İçişleri Bakanlığı’nda, Ulaştırma Bakanlığı’nda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nda, Milli Eğitim Bakanlığı’nda olan sorunlarını üst düzeyde çözmek bizim misyonumuzdur.”

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu’nun şoförler nezdinde sorumlulukları nelerdir?

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, il ve ilçelerde teşkilatlandırılmış 690 tane odasıyla sivil toplum örgütlerinin meslek odaları dalındaki en büyük federasyonudur. Federasyonumuz kamyoncusu, minibüsçüsü, taksicisi, servis aracı kullanıcısı ve dolmuşçusuyla bir bütündür.  Bu esnaflarımız arasında hiçbir ayrım gözetmiyoruz. Yönetimimize dikkat edildiğinde bu meslek örgütleriyle yönetimi paylaşan bir yapıda olduğumuz görülecektir. Ayrıca ülkemizde üye sayısı, ekonomik güç, çalışma anlamındaki performansı nedeniyle  en büyük federasyondan biri olmak da bizi farklı kılıyor.

Federasyonumuz TESK’e bağlı 13 federasyondan biridir. Yaklaşık 5.000’in üzerinde seçmeni vardır. Federasyonun amacı sadece işletmeler açıp, bu işletmeleri karlı hale getirmek değildir; buralarda hizmet üreterek meslektaşlarına, üyelerine bu hizmeti yaymaktır. Mensubumuzda bulunan üyelerimizin İçişleri Bakanlığı’nda, Ulaştırma Bakanlığı’nda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nda, Milli Eğitim Bakanlığı’nda olan sorunlarını üst düzeyde çözmek bizim misyonumuzdur.

2918 sayılı yasanın 131. maddesince federasyonumuzun işlevi içerisinde plaka basım ve dağıtım işi bulunuyor. Plaka basımı ve odalar vasıtasıyla dağıtımının yapılmasının yanında, araçların trafik şubelerindeki kayıt ve tescil işlemlerinde kullanılan basılı evrakların Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu basımını ve dağıtımını yaparak sivil araç sahiplerine de bir hizmet üretmektedir. Bu plakaları sadece bizim ticari araç sahiplerimiz değil; tüm araç sahipleri kullanıyor.

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu bu sorumluluklarını ne kadarını şoförlere yansıtabiliyor ve bu anlamda hangi çalışmaları gerçekleştiriyor?

Bu çalışmalarımızı taşra teşkilatındaki odalarımız vasıtasıyla şoförlerimize yansıtıyoruz. Bizim gelirlerimiz plaka satışından ve basılı evraktandır. Satış hasılatımızdan aldığımız karın % 60’ını Maliye’ye Şubat ayının en son gününe kadar yatırmak durumundayız. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu yapmış olduğu hasılatın net % 60 karını bu fona yatırıp, devlete de bir katkı sağlamaktadır.

Sektör bunu biliyor mu?

Oda başkanlarımız biliyorlar; üyelerimizin hepsi bilmiyor olabilir. Verdiğimiz para büyük bir paradır; yılda 2 milyon TL’yi buluyor.

Teşkilatımızdaki 690 tane oda, 450 tane ilçede trafik kayıt ve tescil şubeleri var; buralarda yapılan işlemler de o odanın ayakta durmasını sağlıyor.

Psikoteknik muayene hizmetimiz var. Türkiye’de ilk defa TŞOF tarafından gerçekleştirildi. Yaygın halde ülke geneline yayıldı; ama Türkiye’ye ilk getiren kurum biziz. Burada insanlar psikoteknik muayeneden geçerek psikoteknik raporu almaya hak kazanıyorlar. Ankara’da bir merkezde bu eğitimi yapan kurumumuz var.

Sincan’da çok büyük bir matbaamız var; bu matbaa Türkiye’deki ilk on matbaadan birisi olarak biliniyor. Burada TESK’e bağlı baskı evrakı yapıyoruz. Trafik tescil ve kayıtta kullandığımız evrakları basıyoruz. Arta kalan zamanımız olursa sivil kuruluşlarına da hizmet üretiyoruz. Böylece basın hayatında da bir işlevi yerine getirmiş oluyoruz.

Dışarıda karayolları üzerinde dört tane büyük tesisimiz var. Bizim amacımız zor şartlar altında hizmet üreten kamyoncumuz ve uzun yol araç kullanıcılarımıza burada istirahat imkanı sağlamak, toplantı yapmak, sağlıklı ve hijyenik yemekler sunmak, aracını güvenilir yere park etmesine aracılık etmektir. Tesislerimizin konaklama ihtiyacında en ufak bir eksiği yoktur; kapasitelerii oldukça geniştir.

Petrol ürünleri de satıyoruz; ancak piyasada çok daha düşük ücretli ürünler olunca şoförlerimiz akaryakıt ihtiyacını tesisimizden değil; oralardan karşılıyor.

Federasyon uzun yıllardır şoföre hizmet ediyor; bu konudaki gayretini de yaptığı çalışmalardan görüyoruz. Zaman zaman iletişimden kaynaklı sıkıntılarla federasyon ile şoför arasındaki bağlantı sekteye uğramış olabilir. Ancak şimdi “federasyonun yüzü değişecek” söylemiyle şoförümüz için, şoförün daha mutlu olması için daha çok hizmet götürebilmek adına Başkan Fevzi Apaydın neler yapacak? Federasyonun yüzünü nasıl değiştirecek?

Bizim federasyonumuz şoföre çok yakın zaten. Eksik tarafımız şoföre kendimizi iyi anlatamamamızdan kaynaklanıyor. Kendimizi anlatmak adına odalarımız aracılığıyla broşürlerimizi gönderiyoruz. Kamyon kooperatifleri aracılığıyla hizmetlerimizden onları haberdar etmeye çalışıyoruz. Yeni dönemde biz kendimizi daha çok anlatmaya, basında daha fazla yer almaya çalışacağız. Benim cep telefonum bütün şoförlerimize açık; onlar da istedikleri zaman arıyorlar. Odalarımıza ve federasyonumuza da yine ulaşmakta sorun yaşamıyorlar. 0541 455 06 55 ve 0533 774 58 58 numaralı telefonlarımdan istedikleri zaman bir sıkıntıları olduğunda bana ulaşabilirler. Yük, kantar, muayene, K Belgeleri, SRC Belgeleri ile ilgili sorun yaşıyorlar; dilimizin döndüğünce anlatıp onlara yardımcı olmaya çalışıyoruz. Anlatmakta sıkıntı yaşıyorsak, daha geniş bilgi için iletişime geçip sonrasında arıyoruz.

İletişim konusu çok önemli. Bizim yaptığımız toplantılarda ve görüşmelerde şoförler kendi sıkıntılarını doğrudan anlatamamaktan şikayetçiler. Sıkıntılarını aktaramadıklarından kamuyla paylaşmakta da sıkıntı yaşadıklarını belirtiyorlar. Şoför sıkıntısını sizinle doğrudan paylaştığında bunu ilgililere aktarmada aracı olacak mısınız?

Biz zaten aracıyız. Bizi çok iyi anlayan Ulaştırma Bakanlığımız, Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım, bizi çok iyi dinleyen İçişleri Bakanlığımız var. Zaten esnafımızın genel manadaki sıkıntıları da bu bahsi geçen iki Bakanlığı ilgilendiriyor. Kurduğumuz diyaloglar ve yoğun gayretlerimizle şoförlerimizin sorunlarının % 60’ını giderdik.

“Kısa sürede uluslararası nakliye yapanların yurtiçinde nakliye yapmalarını önleyici çalışmaları şekillendirip sonuçlandıracağız.”

Peki neler yaptı federasyon sorunların çözümü noktasında?

Taksicilerimizin mücavir alanlar dışına araçlarını çıkarmalarıyla ilgili problemlerini çözdük. Ticari çalışan şehir içerisindeki minibüs ve dolmuşlarımızın tahsis devir sorunlarını çözdük. Kamyoncumuzun K Belgeleri ve kantarlarla ilgili sorunları vardı. Ulaştırma Bakanımıza konuyu ilettik. Kantarların Türkiye’de yaygın bir hale getirilmesi için çaba sarf ediyoruz. Geldiğimizde 12 kantar varken, bugün sayıları 26’ya çıkarıldı. Kamyoncularımız fazla yükü az paraya taşımaktan muzdaripler; onların isteği Türkiye’deki bütün kantarların 7 gün 24 saat çalışması ile ilgili. Bu konuda da büyük bir gelişme var. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kontrolü Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’ndan alınıp Ulaştırma Bakanlığı’na geçtikten sonra büyük aşama kaydedildi. Bölünmüş yol ve duble yolların sayısı hızla arttı. SRC türü belgeleri konusunda Gazi Üniversitesi ile çalışmalarımız devam ediyor. 2006 yılının 6. ayına kadar bütün odalarımızda araç kullananlara ticari taşıt kullanma belgesi veriyorduk; hem sürücülere hem de mal sahiplerine. Bunlar yasayla Ulaştırma Bakanlığı bünyesine geçti; Ulaştırma Bakanlığı’nın yoğunluğu bu işi çözmeye yetmeyince Gazi Üniversitesi’ne bunu yönlendirdi. Burada bir yığılma oldu ve birikme oldu; bunları çözme aşamasındayız.

Şimdi en büyük sıkıntımız uluslararası çalışan C Belgesi alan kamyoncu ve nakliyecilere ait; bu C Belgesi alanlara yurt içinde taşıma belgesi verildi. Kamyoncu adına büyük bir yara oldu; bu durum kamyoncuyu sıkıntıya soktu. Bakanlıkla bunu çözmeye uğraşıyoruz. İnşallah kısa sürede uluslararası nakliye yapanların yurtiçinde nakliye yapmalarını önleyici çalışmaları şekillendirip sonuçlandıracağız. Ucuz mazot alarak Türkiye’ye giriş yapmış araçlar ülkemizde kargo dahil ne kadar taşınacak yük varsa bunları taşıyorlar. Bu durumda kamyoncularımızı perişan ediyor; marşa basamıyorlar.

Tüvturk’un muayenelerine yönelik sıkıntılarımız vardı. Bu kusurları aşağı çekmeye yönelik çalışmalarımız oldu ve devam ediyor.

Kamyon kasaları üzerinde Türkiye’de bir standart belirlenmiş; ancak yöreye özgü kasalarda yapıldığını biliyoruz; şoförlerimiz mevcut kasalarla çalışıyor. Bunlar için bir imkan tanıdık; bu da devam ediyor. Bize gelen telefonlarla bu sıkıntılardan haberdar olup, çözmeye yönelik çalışma yapıyoruz.

“Kümülatif olarak karayolunda çalışan tüm ticari araçların meslek erbabının federasyonudur burası.”

Şunun altını çizebilir miyiz? Federasyon sadece taksici esnafının değil; kamyoncunun da federasyonu… Bunu özellikle belirtmekte yarar görüyoruz…

Federasyon hiçbir zaman sadece taksicinin ve minibüsçünün Federasyonu olmadı. 690 tane odamızda kamyoncu, minibüsçüler, servis araçları ve taksici odaları var. Kümülatif olarak karayolunda çalışan tüm ticari araçların meslek erbabının federasyonudur burası.

Nakliyecilikte arz talep dengesinin bozulması nedeniyle kamyoncu sıfır karla çalışıyor; hatta zarar ediyor. Bunların önüne nasıl geçileceğinin hesabını yapıyoruz.

Bütün şoförleri kapsayan bir hizmet anlayışıyla hareket etmeye devam edeceğinizi ifade ettiniz. Özellikle kamyoncular için yaptığınız çalışmalardan bahsettiniz. Şoförün yakınındaydınız; ancak yakınında olduğunuzu daha fazla hissettireceksiniz. Son söz olarak şoförlerimize ne söyleyeceksiniz? Federasyonun varlığını nasıl hissedecekler?

Yaptığımız çalışmaları basın kanalıyla insanlarımıza ulaştırmaya çalışıyoruz. Kamyoncu arkadaşlarımız uzun yolda çalıştıkları için basın yoluyla olan açıklamalarımızı diğerleri gibi yakından takip edemiyorlar; sıkıntımız da buradan kaynaklanıyor.  Kendimizi kamyoncumuza anlatamıyoruz; federasyona uzak gibi duruyorlar. Kamyoncu Kooperatifleri Merkez Birliği’nin yaptığı tüm toplantılara katılıyorum. Şimdi bir seçim dönemine girdik; kooperatiflerin genel kurullarına sıkça gidemiyorum; ancak davet aldığımda mutlaka katılıyorum ve orada kendilerine hitap etmeye çalışıyorum.

Ben kamyonculuğun içinden geliyorum. Bu kadar modern araçlar yokken bu yolların kahrını çektim; onlardan biriyim… Türk şoför esnafı bugün zor bir mücadelenin içinde…  Bu mücadeleye onları iten de haksız rekabet ve yollarda satılan akaryakıtın satış istikrarsızlığı. Piyasada akaryakıt fiyat istikrarı sağlansın;  biz otokontrol sistemiyle esnafımızı kontrol ederiz; daha güzel günler de böylece gelecektir.

Ve biz güzel günlerin gelmesi için Federasyon olarak elimizden ne gelirse yapacağız. Yapmaya kararlıyız…

 

 

 
Başkentte Ulaşım Bilgilendirmesi
 
Sürücü Sayısı Araçtan Fazla
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ankara Lojistik Üs Hizmetinizde!
 Taşımacıların Yeni Adresi Ankara Kazan mevkiinde konumlandırılan ...
Karayolu mu? Havayolu mu?
 İki Taşıma Modunun Yarışı Karayolu yolcu taşımacılığı yeni düzenlemelerle ...
?MEVZUATI İYİ TAKİP EDİN?
 Sektörü Uyardı 2009 yılı artık gerilerde kaldı. Umutlar, ...
 
Kamyonun Sırtına Karoserin Değil; Pazarın Yükü Bindi
Karoser Pazarı Can Çekişiyor Çekici+treyler kombinasyonu ...
Avrupalı Kässbohrer?den Türk Nakliyecisine Rakipsiz Araçlar
Türk Nakliyecisine Özel Almanya’da 1893 yılında kurulan ...
?2009?da Performansımızı Katladık?
Denetim Sorularını Bölge Müdürü Cevaplıyor Karayolu ...
 
Ulaştırmanın Mesleki Yeterlilik Karnesi Başarılı
Mesleki Yeterlilikte Son Durum Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü, ...
ANKARA LPG Yakıt Masrafınızı Düşürdü
Şoförlere Müjde Ankara LPG bir ilke imza atarak şoförlerin ...
Bu Araç? Deneyende Kalır!
Isuzu "Hodri Meydan" Diyor * En iyi bagaj hacmi * En iyi koltuk ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
sondakika
bus
fahrer
treyler
lkw
news
dikkat
truck