GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Kazakistan Taşımacılığında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kazakistan Taşımacılığında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
8 Ocak 2010 Cuma - 00:00

Ulaştırmanın Mesleki Yeterlilik Karnesi Başarılı

Mesleki Yeterlilikte Son Durum Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü, ulaştırma sektörüne giriş için zorunlu gördüğü kriterlerden biri olan “mesleki yeterlilik” ile ilgili çalışmalarında büyük mesafe kat etti. 2009 yılında gerek yaptığı sınavlar...  

Ulaştırmanın Mesleki Yeterlilik Karnesi Başarılı

Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü, ulaştırma sektörüne giriş için zorunlu gördüğü kriterlerden biri olan “mesleki yeterlilik” ile ilgili çalışmalarında büyük mesafe kat etti. 2009 yılında gerek yaptığı sınavlar, gerekse belgelerin verilmesinde sayıların oldukça yukarılara çekildiğini görüyoruz. 2010 yılının ilk sınav tarihi 23 Ocak olarak belirlendi. Biz hatırlatmamızı yapalım ve sözü Kara Ulaştırması Daire Başkanı M. Celal Tümer’e bırakalım.

Mesleki yeterlilik şartı ile ilgili değerlendirme alabilir miyiz?

Karayolu Taşıma Kanunu’nda yer alan ve Avrupa Birliği’nin ulaştırma sektörüne giriş için zorunlu tuttuğu üç temel kriterinden ikisi olan “mali yeterlilik” ve “mesleki saygınlık” kriterleri Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde düzenlenmiştir. Diğer bir kriter olan “mesleki yeterlilik” ise başlı başına müstakil bir yönetmelik ile düzenlenmiş olup, 03.09.2004 tarih ve 25572 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu yönetmeliğin AB müktesebatına uyumlu olması kadar önemli olan bir diğer husus ise Türkiye’nin Avrupa’da mesleki yeterlilik eğitimlerini uygulayan 5–6 ülkeden birisi olmasıdır.

Kara ulaştırması alanında reform niteliğinde ve son dönemde ekonomik ve ticari alanlarla ilgili olarak yapılan düzenlemeler içerisinde en önemlilerinden biri olan karayolu taşımacılık faaliyetleri Mesleki Yeterlilik Eğitimi Yönetmeliği ile mesleğe giriş ve faaliyet süresince sahip olunması gereken asgari mesleki yeterliliğin kazandırılması ve denetlenmesine yönelik yasal düzenlemeler yapılmıştır.

Karayolu taşımacılık faaliyetleri Mesleki Yeterlilik Eğitimi Yönetmeliğinin amacı, mesleki yeterlilik eğitimi ve sınavı, bu eğitimi verecek kurum ve kuruluşların nitelikleri ile bunlara verilecek yetki belgeleri, bu eğitimleri tamamlayanlara veya bu eğitimden muaf olanlara verilecek mesleki yeterlilik belgeleri ve bunlara ilişkin usul ve esasları belirlemektedir.

Yapılan düzenlemeler ile mesleki yeterliliğe sahip olma şartı getirilmiş; ancak sektörde herhangi bir duraksamaya mahal vermemek için belirli bir tecrübeye sahip olanlara, eğitimden ve sınavdan muaf tutulmak üzere müktesep hak tanınmış ve böylece bir geçiş sürecinin sonunda sektördeki tüm aktörlerin mesleki yeterliliğe sahip olmaları hedeflenmiştir.

Mesleki yeterlilik belgeleri ile ilgili denetimler başladı. Bu denetimler nasıl yapılıyor ve şu ana kadar kestiğiniz ceza tutarı ne kadar?

Karayolu taşımacılık faaliyetleri Mesleki Yeterlilik Eğitimi Yönetmeliğinin denetim başlıklı 43’üncü maddesine göre, denetimler Bakanlığımızca yapılabildiği gibi Karayolu Taşıma Kanununun 27’inci maddesi ile Ulaştırma Bakanının yetkilendirdiği bakanlık personeli, trafik polisi ve zabıtası, trafik polisinin görev alanı dışında kalan yerlerde rütbeli Jandarma personeli, sınır kapılarında görev yapan gümrük muhafaza ve gümrük muayene memurları ile bunların amirleri, terminallerde görevli belediye zabıtası yetkilidir.

SRC Belgesi denetimleri şu anda; Gümrük müsteşarlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Valilik ve Bakanlığımız yetkililerince yapılmaktadır.

Bakanlığımızca yapılan denetimlerde; bugüne kadar; Karayolu Taşıma Kanununun 5’inci maddesi kapsamında mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan faaliyet gösteren 35 adet işletmeciye ve yine aynı madde kapsamında mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan faaliyet gösteren 877 adet şoföre idari para cezası uygulanmıştır.

ÜDY ve ODY Belgesi denetimleri ise taşıma yetki belgeleri bazında yapılmaktadır.

Mesleki yeterlilik eğitimlerine ilişkin ilgi azlığı nedeniyle kapanan eğitim merkezleri olduğunu duyuyoruz. Eğitimlere ilgi ne oranda?

Herhangi bir eğitime tabi olmadan karayolu ticari taşımacılık faaliyetlerinde bulunan işletme sahiplerine ve araç şoförlerine mesleki yeterlilik eğitimi alma zorunluluğu getirilmiş ve eğitimi vermek üzere Bakanlığımızca 31 Aralık 2008’e kadar 50 ilde 169 adet, 21 Aralık 2009 itibariyle 56 ilde 206 adet kuruma yetki verilmiştir. 2010 yılı sonu itibariyle 65 ilimizde toplam 220 eğitim kurumunun hizmete girmesi beklenmektedir.

Bakanlığımızca yetkilendirilen eğitim merkezlerinin eğitimleri sık sık denetlenmekte, mevzuata aykırı uygulamaları olan eğitim merkezleri tespit edildiğinde mevzuat dahilinde gerekli yaptırımlar uygulanmaktadır.

Bu güne kadar ilgi azlığı nedeniyle yetki belgesinin iptalini isteyen herhangi bir müracaat Bakanlığımıza intikal etmemiştir.

Mesleki yeterlilik eğitimleri, verimi ve gelinen aşamayı 2009 yılı için genel anlamda değerlendirir misiniz?

Bilindiği üzere; son dönemlerde kaydedilen olumlu gelişmelere rağmen karayollarımızda meydana gelen trafik kazaları gelişmiş ülke ortalamalarının üzerinde olup, halen çok ciddi can ve mal kaybına sebep olmaktadır. Karayolu taşımacılığına ilişkin mesleki bilgi ve beceri kazandırılması amacının yanı sıra can ve mal kaybına sebep olan bu tür kazaların azaltılabilmesi için, sektörde hizmet veren taşımacı, sürücü ve diğer personele; hizmet kalitesini ve güvenliği artıracak yönde mesleki eğitimin verilmesi zorunlu hale getirilmiş ve Bakanlığımızca yetkilendirilen eğitim merkezleri tarafından mesleki yeterlilik eğitimleri verilmeye başlanmıştır.

Eğitimler başarılı bir şekilde devam etmektedir. Bu eğitim kurumlarında 31 Aralık 2008’e kadar toplam 34.230 kişi, 13 Kasım 2009 itibariyle toplam 60.245 kişi eğitim almış olup, eğitimini tamamlamış olanlar için 31 Aralık 2008’e kadar toplam 7 defa, 2009 yılında da 3 defa olmak üzere bugüne kadar toplam 10 merkezi sınav yapılmıştır. 2010 yılı için yaklaşık 50.000 kişinin eğitim alması beklenmekte ve 4 merkezi sınav yapılması öngörülmektedir. 2010 yılının ilk sınavı 23 Ocak 2010 tarihinde yapılacaktır. (Sınav sonuçları www.kugm.gov.tr internet adresinden takip edilebilecektir.)

2005 yılında 230 kişi, 2006 yılında 4.987 kişi, 2007 yılında 10.992 kişi, 2008 yılında 18.021 kişi eğitim almış ve 2005 yılında 1 defa, 2006 yılında 2 defa, 2007 yılında 1 defa, 2008 yılında 3 defa merkezi sınav yapılmıştır. Bu sınavlara 2005 yılında 216 kişi, 2006 yılında 3.422 kişi, 2007 yılında 8.165 kişi, 2008 yılında 17.289 kişi, 2009 yılında 21.459 kişi girmiştir.

Ayrıca müktesap hak çerçevesinde 31 Aralık 2008’e kadar 1.180.106 kişiye toplam 1.587.694 adet, 14 Aralık 2009 tarihi itibariyle belge almaya hak kazanan 1.368.255 kişiden toplam 1.241.465 kişiye toplam 2.245.088 adet mesleki yeterlilik belgesi düzenlenerek verilmiştir. 2010 yılının ilk yarısında müktesep hak çerçevesinde mesleki yeterlilik belgesi düzenleme işleminin tamamlanması beklenmektedir.

2010 yılında yapılacak yenilikler nelerdir?

2010 yılı içerisinde karayolu taşımacılık faaliyetleri mesleki yeterlilik eğitimi yönetmeliğinin yeniden gözden geçirilerek uygulamadaki bazı aksaklıkların giderilmesi ve ihtiyaç duyulan düzenlemelerin yapılması amacıyla sektörden gelen talepler de dikkate alınarak revize edilmesi düşünülmektedir.

 
Üretici Ticari Araçta KDV İndirimi İstiyor
 
Temsa, Yılın İlk Teslimatını Gerçekleştirdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ANKARA LPG Yakıt Masrafınızı Düşürdü
Şoförlere Müjde Ankara LPG bir ilke imza atarak şoförlerin ...
Bu Araç? Deneyende Kalır!
Isuzu "Hodri Meydan" Diyor * En iyi bagaj hacmi * En iyi koltuk ...
Hedef Satışları Arttırmak
Hastalya Otomotiv A.Ş Denizli Şubesi Kamyon Satış Danışmanı Enis Barbaros ...
 
Lojistik Üsleri Kamu Destekliyor
Ankara Kazan mevkiinde Türkiye’nin ilk lojistik üssünün ...
ULAŞTIRMADA 100 ÖNEMLİ PROJE
27 Eylül- 1 Ekim tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezinde ...
Takograf Konusunda Sektör Elinden Geleni Yapmaya Hazır
Takograf konusu takograf üreten firmaların kafasını kurcalamaya ...
 
Kamyonum Dergisi Nakliyecilere Trabzon?dan Seslendi
Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları’na son nokta ...
?Bu Sektör Herkese Lazım?
Trabzon’un en önde gelen uluslararası taşıma firmalarından ...
2010 Yılında Türkiye Karayoluyla Uluslararası Taşımalarda Bir Önceki Yıldan Daha İyi Günler Görecek..!
Belgelerinizi Temkinli Kullanın! Baş döndürücü hızla ...
 
Nuray PEKCAN
“KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ZATEN KÖTÜ DURUMDAYDI”
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
sondakika
haberler
news
türkiye
dikkat
lkw
Kamyon
fahrer