GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Kamyon ve Ekskavatör Kiralanacak
Kamyon ve Ekskavatör Kiralanacak
İtalya'ya Havayoluyla Yolculuk Yapmayı Planlayan Sürücülerin Uyması Gereken Yükümlülükler
İtalya'ya Havayoluyla Yolculuk Yapmayı Planlayan Sürücülerin Uyması Gereken Yükümlülükler
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
11 Ocak 2010 Pazartesi - 00:00

Kamyonun Sırtına Karoserin Değil; Pazarın Yükü Bindi

Karoser Pazarı Can Çekişiyor Çekici+treyler kombinasyonu ile taşımacılar artık kamyon pazarına fazla rağbet etmemeye başladı. Bu durumdan en kötü etkilenen kesim şüphesiz ki, kamyon ekipmanı üretenler… Karoser üretiminin Türkiye’de en fazla yapıldığı yerlerden biri olan Beypazarı’ndayız.

Kamyonun Sırtına Karoserin Değil; Pazarın Yükü Bindi

Çekici+treyler kombinasyonu ile taşımacılar artık kamyon pazarına fazla rağbet etmemeye başladı. Bu durumdan en kötü etkilenen kesim şüphesiz ki, kamyon ekipmanı üretenler… Karoser üretiminin Türkiye’de en fazla yapıldığı yerlerden biri olan Beypazarı’ndayız. Gerek krizin etkileri gerekse pazarın yön değiştirmesi karoser üretimini oldukça etkilemiş. Karoser üreticileri arasında dolaşırken üretimin ve müşterinin olmaması dikkatimizi çekiyor. Onlardan biri olan Sağlam Karoser Satış Temsilcisi Suat Keleşoğlu’nun kapısını çalıyoruz.

Karoser nedir?

Karoser kamyon üst yapısı olarak kullanılan kasa olarak tanımlayabiliriz. Karoser yapımı konusunda genellikle Beypazarı biliniyor. Burada çıraklık-ustalık-kalfalık olarak bu işi yürütüyorlar.

Karoser çeşitleri nelerdir?

Karoserler kullanılan malzemeye göre ahşap karoser ve sac karoser diye ikiye ayrılıyor. Genelde biz ahşap karoser yapıyoruz. Düz kasa ve damper kasa olarak piyasada ayrılıyorlar. Kendi aralarında kapakların çeşitlendirilmesine göre ayrılıyor.

İyi bir karoser nasıl olmalı? Müşteri üreticiler arasında bir ayrım yaparken neye dikkat ediyor?

İyi bir karoserin niteliğini her imalatta olduğu gibi hammadde belirliyor. Ahşap karoserde genellikle meşe, sarıçam ağaç türleri tercih edilirken sac karoserde Ereğli A–1 kaliteyi tercih ediyoruz. Bunların kalitesi iyi olursa karoserin dayanıklılığı ve verimi daha fazla artıyor.

Ürettiğiniz karoserin teknik özelliklerini detaylandırır mısınız?

Biz genelde Ereğli sacı kullanıyoruz. Ahşap karoserlerde ise sarıçamı tercih ediyoruz. Beypazarı’nın karoser yapımında genel özelliği ithal mal kullanmaması. Yerli ürün daha pahalı ama mukavemeti yani dayanma gücü daha fazla. İthal karoser deforme olup çabuk çürüyor. Yerli keresteyi biz ihalelere gidip tomruk olarak alıyoruz. Biçtiriyoruz; sonrasında dışarıda bir yıl süreyle tüm hava şartlarında kalıyor. Sonra yüzeysel temizliğini yaptığımız keresteyi şekillendiriyoruz. Fırına verdikten sonra imalatta kullanmaya başlıyoruz.

Müşteriye özel üretim yapıyoruz. Taşıyacağı yükün niteliği karoserin yapısını da belirliyor. Mesela tomruk taşıyacağını farz edelim kırkayakla. Biz 7 m 70 cm içten içe, 2 m 45 cm içten içe ölçü öneriyoruz. 2,45’i mecburi şart koşuyoruz. Çünkü 2,44 gelmediği zaman palet yük taşıyamıyor. 2,45 yaptığı zamanda kasa dıştan dışa 2,64 geliyor. Böyle olunca da karayollarının verdiği 2,55 ölçüsünü ihlal etmiş oluyoruz. Müşteriyi bu konuda uyarıyoruz. Nakliyecinin ve kasacının en büyük sıkıntısı bu.

Taşınan yükün niteliği ile ilgili durumda ise ithal mal ise kerestenin içindeki malzeme düşük yoğunluklu olduğu için sünger vazifesi görüyor; yerli kerestede bu sorun yaşanmıyor; yüzeysel olarak suyu emiyor. Belli bir süre geçtikten sonra kendi de kurumasını sağlıyor.

Satışlarınız nasıl?

Müşterilere yeteri kadar ulaşamıyoruz; reklam kanallarını kullanamıyoruz. Müşterinin bize ulaşmasını beklemek zorunda kalıyoruz. Şoförler odalarında kamyoncuların kendi aralarında konuşmalarıyla bize ulaşıyorlar. Önceden günde bir kasa üretiyorduk; şimdi haftada 1–2 kasa ancak yapabiliyoruz.

Müşterilerin şikayet alıyor musunuz?

Kullanılan boya ile ilgili şikayet alıyorduk; astar boyayı değiştirdik; gemi astarı kullanıyoruz. Daha dayanıklı olmasını sağlıyor. Yerli kereste kullandığımız zaman içerisinde sakız diye nitelendirilen reçine oluyor; ne kadar boya vurursak vuralım belli bir süre sonra boyayı kabartma yapıyor. Pul pul dökülüyor. Şimdi gelen şikayetler doğrultusunda gemi astarı kullanarak bu işi de çözmüş olduk.

Müşterilerimizin de özenli kullanması lazım; çekiçle vurup, kapağı açık bırakarak kullanım ömrünü kısaltıyorlar; yani kısaca iş kullanıcı da bitiyor.

 
Avrupalı Kässbohrer?den Türk Nakliyecisine Rakipsiz Araçlar
 
Mars Logistics, Çalışanlarını Dumansız Yaşam İçin Destekliyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Avrupalı Kässbohrer?den Türk Nakliyecisine Rakipsiz Araçlar
Türk Nakliyecisine Özel Almanya’da 1893 yılında kurulan ...
?2009?da Performansımızı Katladık?
Denetim Sorularını Bölge Müdürü Cevaplıyor Karayolu ...
Ulaştırmanın Mesleki Yeterlilik Karnesi Başarılı
Mesleki Yeterlilikte Son Durum Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü, ...
 
ANKARA LPG Yakıt Masrafınızı Düşürdü
Şoförlere Müjde Ankara LPG bir ilke imza atarak şoförlerin ...
Bu Araç? Deneyende Kalır!
Isuzu "Hodri Meydan" Diyor * En iyi bagaj hacmi * En iyi koltuk ...
Hedef Satışları Arttırmak
Hastalya Otomotiv A.Ş Denizli Şubesi Kamyon Satış Danışmanı Enis Barbaros ...
 
Lojistik Üsleri Kamu Destekliyor
Ankara Kazan mevkiinde Türkiye’nin ilk lojistik üssünün ...
ULAŞTIRMADA 100 ÖNEMLİ PROJE
27 Eylül- 1 Ekim tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezinde ...
Takograf Konusunda Sektör Elinden Geleni Yapmaya Hazır
Takograf konusu takograf üreten firmaların kafasını kurcalamaya ...
 
Nuray PEKCAN
UMUT… GÜVEN… İNANÇ…
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
lkw
Kamyon
bus
news
dikkat
sondakika
kamyonum
şoför
haberler