Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Volvo Trucks Became The Center Of Attention At The Mersin Logistics Fair!

Volvo Trucks Became The Center Of Attention At The Mersin Logistics Fair!

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
   
  Dr. Deniz YILDIZ denizyildiz1990@gmail.com  
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
26 Ağustos 2021 Perşembe

Taşımacılık sektöründe son günlerde peş peşe gerçekleşen yolcu otobüs kazaları herkesi derinden üzdü. Bu üzücü durum sektördeki mevcut risk ve kaza olasılıklarının önemini vurguladı. Şoförlerin çalışma koşulları, sahip olması gereken belgeler, devlet tarafından bu durumların takip edilebilirliği gibi önemli konuların değerlendirilmesi gerekmekte. Taşımacılık sektörünün  en temel probleminin  başında, kalifiye ve belgeleri tam tecrübeli, gerekli yetkinliklere sahip şoför temin etmek gelmekte. Yetkinliğe sahip kalifiye şoförlerin ise birtakım belge ve sorumluluklara sahip olması gerekmekte. Karayolu taşıma kanununa gereği ticari amaçlı eşya, kargo ve yolcu taşıyan, sevk ve idare eden kişide bulunması gereken belgeler;  sürücü belgesi (ehliyet), mesleki yeterlilik (SRC) belgesi ve psikoteknik raporudur. SRC belgesi uluslararası taşımacılıkta gerekli olan Mesleki Yeterlilik Belgesi olup otobüs, minibüs gibi ticari araç kullanan araç sürücüleri için de bu belgenin alınması zorunludur. Psikoteknik raporu ise, ticari araç kullanıcılarının hafıza, hız kontrolü ve saldırganlık gibi durumlarda davranış ve tepkilerini ölçmek için uygulanması gereken bir değerlendirme sistemidir. 

Ticari yol ve yük taşımacılığında şoförlerin diğer bir yükümlülükleri ise Ulaştırma Bakanlığı tarafından, ticari araç kullanıcılarının araç kullanım sürecilerini kontrol amaçlı geliştirilen takograf sistemidir. Ancak bu sistemdeki takipler ve kullanımlar yeterli şekilde kontrol edilememektedir.  Takograf ticari amaçlı taşımacılık yapan otobüs, kamyon gibi taşıtların hız ve aldığı yol vb. bilgileri ölçmeye yarayan aygıttır. Ancak şoförün araç takograf ile ilgili yeterli bilgi sahibi olmaması ve kontrol sistemindeki yüklü miktarda ceza ve ehliyet puan kaybı sebebiyle şoför tarafından sektörel mobbing yaşanmaktadır. Gerek lojistik firma yetkilileri gerek yolcu taşıma yetkilileri bu konu ile ilgili gerekli bakanlıklarca acil çözüm üretilmesi gerekmektedir. Şoför üzerindeki baskının yanı sıra sektörde uzun süreli yük ve yolcu  taşımacılığı tedarik  eden firmalar tarafınca dinlenme mola izin gibi imkânlar  sunulması gerekmektedir. Bu durumda maliyeti artırmakta. Kamyon ve otobüs şoförleri, araç yataklıklarında, araçtan inmeyerek dinlenme yaptığı için belli süre sonra durum yorgunluk dikkatsizlik vb problemler ortaya çıkartmakta. Dolayısıyla bu durum kazaları beraberinde getirmekte. Bu üzücü durumların yaşanmaması için hem şoförler üzerine düşeni yapmalıdır hem de kontrol sisteminin disiplinli şekilde işlemesi gerekmektedir.

Ülkemizde lojistik taşımacılık Avrupa normlarına geçmek isterken, ticari taşımacılık yapan kişi ya da firmalar, sınır içi veya dışı yolculukta gerekli evrak temininde büyük sıkıntılar yaşamakta. Aynı zamanda, tecrübeye ve yol bilgisine sahip kalifiye şoförlerinin temin edilmesinde ayrı bir sorundur. Firmalar bu sorunu bugünki şartlarda yüksek ücret karşılığında çözmeye çalışırken bu durum maliyet artışlarına neden olmaktadır. Yakın gelecekte yetkin şoför bulmak imkansız hale gelecek. Bu sıkıntıları  aşmak için üniversitelerde gerekli bölümler açarak, ara eleman yetiştirilmesi veya devlet takipli kurumlarda kurslar ile yetkin personel yetiştirilmesi bu sorunları en düşük seviyeye çekebilir.

 

Öğr. Gör. Dr. Deniz YILDIZ


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 3 yorum var, 3 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Gökhan Doğan
1 Haziran 2024 Cumartesi 01:09
Bu ülkenin en büyük problemi A4 kağıtlarıyla kalifiye insan yetiştirmeye çalışmaktadır insanları sahada yetiştirmek ve onları tecrübeli elemanlar takibinde eğitmek yerine A4 kağıtlarıyla kalifiye bir eleman haline getirmeye çalışmaktan ibarettir her şey bugün ülkemizde insanların yaşam standartları gelir düzeyleri yaptıkları işler karşılığındaki kazançları dikkate alınmıyor insanların kafasında bir sürü sorunlar yumağı ile yola çıkıp trafikteki koşuşturmayla hem bedenen hem psikolojik yorgunluk artmaktadır bugün bir Avrupa Birliği sevdası yüzünden Türk taşıma filosunun gelmiş olduğu sıkıntılı süreçlerin sebep sonuç ilişkilerine hiçbir zaman için bakılmamıştır bugün coğrafi koşullar terör ekonomik gelir düzeyi bunlar dikkate alınmadan atılan her imzanın arkasında ezilen insan şofördür trafiğe çıkan sürücüler 9 saat mevzusu ile ölüme gaz basmaktadır bugün bir işverenin malı mı yetiştirmen gerekiyor bir an önce gitmen gerekiyor tonaj atman gerekiyor bu malın yetişmesi lazım jettir baba lafıyla insanlara verilen gazdan ötürü şoför çıkmazdadır aradaki komisyoncular WhatsApp gruplarındaki şoför arkadaşlar piyasadaki rekabeti her geçen gün artırmaktadırlar alacakları 3 kuruş karşılığında tonlarca yalan ve şoförün kazancını baltalayan bir düzene hizmet etmektedirler lakin devlet sadece yoldaki şoförü denetlemekle bir şey yapacağını zannediyor A4 kağıtlarıyla kalite yükselteceğini zannediyor birilerinin çıkar ve menfaatleri doğrultusunda şoförü sömürmekten başka hiçbir şey değildir insanların hayat standardı yükselmediği müddetçe fakirlik ve sefalet sarmalının içerisinden kurtarmak için debelenip duracaktır ve bu da kaliteyi düşürüp kaosa yol açacaktır bugün bilinçli bir şoför hakkını istediği zaman diğer arkadaşları örnek gösterilmektedir sadece mazot parasına karın tokluğuna ömrü yollarda biten bir insan vardır felaketlerde Kahraman teker düze çıktığı zaman da kötü insan modeli olan şoför tiplemesiyle karşılaşırız iş bitince hakir görülen adamsın gitmiş olduğun yerde istirahat etmek için arabanı çektiğinde kovalanan adamsın ama işleri düşünce kardeşim dedikleri birisin keyfi cezalarla cezalandırılan çünkü bunları birebir yaşamış bir bireyim ben ne kadar düzgün araç sürersen sür devletin gözünde potansiyel suçlusun sen zorunlu diyerek verilen her belgenin arkasında bir rant var ve rantiyeciler var insanların psikoteknik adı altında verdikleri belgede insanların bedenen ve ruhsal sağlıklarının kontrol edildiği ve bunun teminatını 5 yıl süreyle verdiklerini söylüyorlar peki insanların cinnet halinin bir anlık bir durumdan ibaret olduğunu ne diyeceksiniz peki bu trafikteki ortam eşitliğinin herkes için geçerli olduğu bir durumda sadece tır şoförlerine ticari araç kullanan şoförlere neden dayatma yapıyorsunuz bireysel otomobil kullanan insanların cinnet halinin psikolojik durumlarının normal olduğunu mu düşünüyorsunuz otoyolda normal bir şekilde seyrederken hasta ruhlu bir otomobil sürücüsü tarafından taciz edilirken önünde ani fren yapılırken makas atılırken bu insanlardan neden psikotekni veyahut da diğer belgeler istenilmiyor bugün ticari amaçlı bir ehliyet alan birey sonradan devlet SRC belgesi şu belgesi bu belgesi demesi vatandaşını dolandırması anlamına gelmiyor mu bu yeterlilik belgesinin verilen bu ehliyeti hiçe saymak anlamına geliyor kabul etmediğin bir ehliyeti sürücü belgesini neden bir insana veriyorsun peki o zaman doktorun vermiş olduğu sağlık raporunu kabul etmiyorsun ve sonra diyorsun ki belli bir bedel karşılığında gidip psikotekni alacaksın bu kimin rantı için yapılıyor bu hizmetlerher şey bir tarafa koyalım trafikte bir sürücüye 9 saat araç sürmesini istiyor devlet Avrupa birliğine uyacağız ya peki Avrupa birliğine uyacağız dediğiniz zaman şoför için dinlenmesine istirahatine imkan olanak sağlayacak tesis altyapısını otoyol altyapısını tesis ediyor mu devlet bugün üçüncü köprü trafiğine girdiğin zaman süresi dolan veyahut da yorgunluğu gelen Bir şoförün istirahat etmesi için yer bulamıyor bu da demek oluyor ki devletin alt yapısı bu kanuna cevap veremiyor bugün ülkemizde hayvan taşımacılığı var devlet 9 saat araç sürmesini istediği Bir şoföre tekrarında hayvanların istirahat edeceği veyahut da bakımının yapılacağı bir tesis ahır inşa etmiyor. Göstermiyor ve akabinde hayvan haklarından bahseden bir sistem var peki insan bu kadar önemliyse bu ülkede bu ülke ekonomisi için çalışan özveri gösteren bu insanlara bu zulüm niye ben de bugün bu belgelerin hepsi var ve günü geldiği zaman tomarla para ödeyip vize yaptırıyorum peki benim benim işim bu kadar zor ve önemliyse ben bu kadar kıymetliysem niye bana erken emeklilik verilmiyor ve emekli olduğum zaman hayat refah seviyem niye düşük oluyor o yüzden ağlanacak halimize gülüyoruz ve kendimizi kandırıyoruz A4 kağıtları ile bir şey düzeltemezsiniz sadece insanları soyarsınız bunun farkında olun
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Mehmet şahan
22 Haziran 2022 Çarşamba 22:39
Çok doğru söylediğin konular ben bir şoförüm bir yere iş başı yapmak istiyon ve ben servis şoförüyüm gidip geldiğim 100 km yol günde üç vardiya yapıyorum buda hagtatakoda süre veya hafta tatili ihlali oluyor ve bu sektör para kazanamıyor zor durumdayız ve insanların yanında değerin yok ne trafikte sen persenoli sağ salim bıraktığına şükür etmezler her nereye varırsan şoföre zorluk gösterirler sen bir can veya bir yük taşıyorsun adam sana yapmadığı kalmıyor adını vermek istemiyorum yalnız büyük bir firma manisada beni tutuyor özgünesin karşısında yarım saat bekletiyor direksiyonda olmazsan cezaî işlem yapıyorlar ve bize insan muamelesi değil köle mamelesi yapiyorlar bu durumda hem mal sahibi hemde şoför zor durumda çalışma saatimiz çok ve bu konularda ilginiz varsa onun için derdimi döktüm ve ben 58 yaşındayım mavinlikden geldim bu mesleğe ama hiç bir yerde değeriniz yoook saygılar
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%75 %25
Caner Sayan
8 Ocak 2022 Cumartesi 20:32
Sayın Deniz Hanım, Değerli fikirlerinize katılıyorum. Yalnız eksik gördüğüm bir mevzu var. Yıllardır bu işin, saha kısmında hizmet veriyorum. Sahada aslında mobbingi araç sahibi işveren yapmıyor. Taşınan ürünün sahibi yapıyor. 'Ürünüm nerede kaldı?' , 'Üretim ancak yetişti, bu malı acil yetiştiriver' diyenler veya sebze meyve hallerinde ki esnaf ürün 5 saatte Antalya'dan Ankara'ya yetişmedi diye araç sürücüsünü darp edenler. Sektörü bu hale getiriyor. Ülkemizde araç sahibi ve sürücülere cezalar ve yaptırımlar uygulanıyor. Ama taşınan malın sahibine maalesef ceza kesilemiyor. Saygılarımla, Caner Sayan Takograf Eğitici Eğitmeni ve Bilirkişi
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Hatay
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler trucktreylernewsKamyonşoförtürkiyekamyoncudikkat