Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
   
  Dr. Deniz YILDIZ denizyildiz1990@gmail.com  
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
26 Ağustos 2021 Perşembe

Taşımacılık sektöründe son günlerde peş peşe gerçekleşen yolcu otobüs kazaları herkesi derinden üzdü. Bu üzücü durum sektördeki mevcut risk ve kaza olasılıklarının önemini vurguladı. Şoförlerin çalışma koşulları, sahip olması gereken belgeler, devlet tarafından bu durumların takip edilebilirliği gibi önemli konuların değerlendirilmesi gerekmekte. Taşımacılık sektörünün  en temel probleminin  başında, kalifiye ve belgeleri tam tecrübeli, gerekli yetkinliklere sahip şoför temin etmek gelmekte. Yetkinliğe sahip kalifiye şoförlerin ise birtakım belge ve sorumluluklara sahip olması gerekmekte. Karayolu taşıma kanununa gereği ticari amaçlı eşya, kargo ve yolcu taşıyan, sevk ve idare eden kişide bulunması gereken belgeler;  sürücü belgesi (ehliyet), mesleki yeterlilik (SRC) belgesi ve psikoteknik raporudur. SRC belgesi uluslararası taşımacılıkta gerekli olan Mesleki Yeterlilik Belgesi olup otobüs, minibüs gibi ticari araç kullanan araç sürücüleri için de bu belgenin alınması zorunludur. Psikoteknik raporu ise, ticari araç kullanıcılarının hafıza, hız kontrolü ve saldırganlık gibi durumlarda davranış ve tepkilerini ölçmek için uygulanması gereken bir değerlendirme sistemidir. 

Ticari yol ve yük taşımacılığında şoförlerin diğer bir yükümlülükleri ise Ulaştırma Bakanlığı tarafından, ticari araç kullanıcılarının araç kullanım sürecilerini kontrol amaçlı geliştirilen takograf sistemidir. Ancak bu sistemdeki takipler ve kullanımlar yeterli şekilde kontrol edilememektedir.  Takograf ticari amaçlı taşımacılık yapan otobüs, kamyon gibi taşıtların hız ve aldığı yol vb. bilgileri ölçmeye yarayan aygıttır. Ancak şoförün araç takograf ile ilgili yeterli bilgi sahibi olmaması ve kontrol sistemindeki yüklü miktarda ceza ve ehliyet puan kaybı sebebiyle şoför tarafından sektörel mobbing yaşanmaktadır. Gerek lojistik firma yetkilileri gerek yolcu taşıma yetkilileri bu konu ile ilgili gerekli bakanlıklarca acil çözüm üretilmesi gerekmektedir. Şoför üzerindeki baskının yanı sıra sektörde uzun süreli yük ve yolcu  taşımacılığı tedarik  eden firmalar tarafınca dinlenme mola izin gibi imkânlar  sunulması gerekmektedir. Bu durumda maliyeti artırmakta. Kamyon ve otobüs şoförleri, araç yataklıklarında, araçtan inmeyerek dinlenme yaptığı için belli süre sonra durum yorgunluk dikkatsizlik vb problemler ortaya çıkartmakta. Dolayısıyla bu durum kazaları beraberinde getirmekte. Bu üzücü durumların yaşanmaması için hem şoförler üzerine düşeni yapmalıdır hem de kontrol sisteminin disiplinli şekilde işlemesi gerekmektedir.

Ülkemizde lojistik taşımacılık Avrupa normlarına geçmek isterken, ticari taşımacılık yapan kişi ya da firmalar, sınır içi veya dışı yolculukta gerekli evrak temininde büyük sıkıntılar yaşamakta. Aynı zamanda, tecrübeye ve yol bilgisine sahip kalifiye şoförlerinin temin edilmesinde ayrı bir sorundur. Firmalar bu sorunu bugünki şartlarda yüksek ücret karşılığında çözmeye çalışırken bu durum maliyet artışlarına neden olmaktadır. Yakın gelecekte yetkin şoför bulmak imkansız hale gelecek. Bu sıkıntıları  aşmak için üniversitelerde gerekli bölümler açarak, ara eleman yetiştirilmesi veya devlet takipli kurumlarda kurslar ile yetkin personel yetiştirilmesi bu sorunları en düşük seviyeye çekebilir.

 

Öğr. Gör. Dr. Deniz YILDIZ


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Mehmet şahan
22 Haziran 2022 Çarşamba 22:39
Çok doğru söylediğin konular ben bir şoförüm bir yere iş başı yapmak istiyon ve ben servis şoförüyüm gidip geldiğim 100 km yol günde üç vardiya yapıyorum buda hagtatakoda süre veya hafta tatili ihlali oluyor ve bu sektör para kazanamıyor zor durumdayız ve insanların yanında değerin yok ne trafikte sen persenoli sağ salim bıraktığına şükür etmezler her nereye varırsan şoföre zorluk gösterirler sen bir can veya bir yük taşıyorsun adam sana yapmadığı kalmıyor adını vermek istemiyorum yalnız büyük bir firma manisada beni tutuyor özgünesin karşısında yarım saat bekletiyor direksiyonda olmazsan cezaî işlem yapıyorlar ve bize insan muamelesi değil köle mamelesi yapiyorlar bu durumda hem mal sahibi hemde şoför zor durumda çalışma saatimiz çok ve bu konularda ilginiz varsa onun için derdimi döktüm ve ben 58 yaşındayım mavinlikden geldim bu mesleğe ama hiç bir yerde değeriniz yoook saygılar
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%75 %25
Caner Sayan
8 Ocak 2022 Cumartesi 20:32
Sayın Deniz Hanım, Değerli fikirlerinize katılıyorum. Yalnız eksik gördüğüm bir mevzu var. Yıllardır bu işin, saha kısmında hizmet veriyorum. Sahada aslında mobbingi araç sahibi işveren yapmıyor. Taşınan ürünün sahibi yapıyor. 'Ürünüm nerede kaldı?' , 'Üretim ancak yetişti, bu malı acil yetiştiriver' diyenler veya sebze meyve hallerinde ki esnaf ürün 5 saatte Antalya'dan Ankara'ya yetişmedi diye araç sürücüsünü darp edenler. Sektörü bu hale getiriyor. Ülkemizde araç sahibi ve sürücülere cezalar ve yaptırımlar uygulanıyor. Ama taşınan malın sahibine maalesef ceza kesilemiyor. Saygılarımla, Caner Sayan Takograf Eğitici Eğitmeni ve Bilirkişi
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
dikkat
kamyonum
sondakika
lkw
bus
news
Kamyon
truck