Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv, kcs, kcsdışticaret,
IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, 'Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak'
IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, "Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak"
Narman Açık Ceza İnfaz Kurumu İşyurdu Müdürlüğü, Kapalı Frigorifik Kasalı Araç ile Nakliye Hizmeti Alacak
Narman Açık Ceza İnfaz Kurumu İşyurdu Müdürlüğü, Kapalı Frigorifik Kasalı Araç ile Nakliye Hizmeti Alacak
English
'The Fact That The Penal Sanctions Applied To Vehicles With Turkish Plates Are Not Applied To Vehicles With Foreign Plates, Reduces Our Competitiveness'

"The Fact That The Penal Sanctions Applied To Vehicles With Turkish Plates Are Not Applied To Vehicles With Foreign Plates, Reduces Our Competitiveness"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
goodyear, lastik, kışlıklastik, goodyearlastik,
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
ŞOFÖR ARANIYOR!
8 Kasım 2021 Pazartesi

Sadece bizde değil; bakın Avrupa’da da şoför aranıyor.  Sektörün birçok sıkıntısının yanına bir de bu eklendi.

Peki gerçekten böyle bir sıkıntı var mı?

TÜİK verilerindeki kayıtlı araç sayıları ve SRC’li şoför karşılaştırması yaptığımızda, bir de buna ilaveten sektöre aktif olarak hizmet edebilecek nitelikte SRC’li şoförler ile trafikte olan araçları ayırdığımızda; aslında bu derece bir sıkıntı olmamalı gibi görünüyor.

Peki neden mevcut talebe cevap verecek nitelikli insan istihdamında sıkıntı yaşanıyor.

Buna bir cevabım var! Ama gelin önce sektörün ilgili tarafları nasıl bir değerlendirme yapıyor ona bakalım;

Şoför konusunun çok önemli ve dikkat edilmesi gereken bir konu olduğunu vurgulayan UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, ülkemizde de bir şoför krizi olduğunu kabul ediyor ve yakın gelecekte bu sorunun daha da büyüyeceğini düşünüyor. “Mesleğin getirdiği zorluklar artarak devam ediyor. Uzun yol şoförü olmak çok ağır bir iş. Biz bu sektörde bunun farkındalığını oluşturmak, şoförlerimize gereken değeri vermek, operasyonel süreçlerimizi düzgün yönetmek ve Y ve Z kuşağının bu sektörü anlamasını sağlamak zorundayız. Yüzde 22.7 genç nüfus işsizliği var. Genç nüfusun dikkatini çekebilir ve bu işin ne kadar keyifli olduğunu anlatabilirsek bu sorunu çözebileceğimizi ve çözmek zorunda olduğumuzu düşünüyorum.” değerlendirmesinde bulunuyor.

UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel ise, “Sürücü yetiştirilmesi ve uluslararası sürücü eğitimi anlamında ilgili kurumlarla temaslarımız sürüyor. Çünkü açık var ve sektörün de bu yönde bir talebi mevcut. Şu an sadece Türkiye’de değil, bütün Avrupa’da tır şoförü açığı var. Bu bir sorun ve aynı zamanda bence sosyokültürel de bir sorun. Uluslararası TIR sürücülerinin nitelikli ara eleman olarak tanımlanması ile birlikte sürücü yetiştirilmesi için devletimiz tarafından sağlanacak eğitim desteklerinden sektörümüzün faydalandırılması büyük önem taşımakta. Aksi takdirde İngiltere’de yaşanan sıkıntının birkaç yıl sonra ülkemizde de yaşanması olasıdır.” diyor.

Şoför sorununun sadece pandemi odaklı bir sorun olmadığını vurgulayan İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan, sorunun pandemiden önce de var olduğunu söyleyerek şunları aktarıyor; “Sanki bu sorun pandemi ile ortaya çıkmış gibi bir algı ile karşılaştım. Önce bu algıyı yok etmek lazım; çünkü pandemiden önce de böyle bir sorun vardı ve konuşuluyordu. Aynı durum Türkiye için de geçerli. Bu sorunun pandemi ile ivmesi arttı. Bu sorun uzun zamandır tüm Avrupa’da ve hatta Türkiye’de de konuşuluyordu. Şoförlerin yaşadığı sorunlar var ve pandemi sorunları artıran bir etmen oldu. İngiltere’nin AB’den çıkışı ile sorunlar yaşandı ve yaşanıyor. Türkiye’de ise sektörde zaten ücretler yüksek değil. Bunun yanı sıra imaj sorunu da var. Bu da sektöre girişlerde sorun yaratıyor. Ayrıca mesleğin zorlukları karşısında kişiler alacağı ücrete baktığında bundan fazlasını hak ettiğini düşünüyor. Burada firmaların veya devletin bunu sübvanse etmesi lazım. Ancak firmaların sübvanse etmesi ciddi bir maliyet artışı ortaya çıkartacak. Firmalar kendisi yaparsa maliyetleri artacak ve rekabet gücü olumsuz etkilenecek. Lojistik sektörünün ne kadar önemli olduğu bilinci ile mutlaka sektöre yönelik vergi istisnaları getirilmeli.”

Ve diğer görüşler de sayfalarımızda yer alıyor.

Peki ben ne diyorum? Ben de yukarıda görüşlerini paylaştığım değerli sektör temsilcileri gibi özetle diyorum ki; şoför maaşlarını artırın, şoför yetiştiren okullar açın, firmalara Birol Hocamın dediği gibi devlet destekleri sağlayın, şoförün imajını yükseltecek halkla ilişkiler faaliyetlerinde bulunun. Üretici markalar, STK’lar, devlet hep birlikte şu işe bir el atarak mesleği baştan sona yeniden formatlayın… Bakın bakalım o zaman şoför sıkıntısı kalıyor mu? Bu arada bu işe katkı koyan her kuruluş, firma ve kurum için de çok güçlü bir halkla ilişkiler faaliyeti olacağı da kesin.

YERLİ ŞANZIMAN ECOTORQ BİZLERİ GURURLANDIRDI

Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı Ford Otosan Ecotorq şanzıman ile markanın Eskişehir fabrikasında yapılan bir lansmanla tanıştık. Ayrıca ürünü her türlü zorlu yol şartlarında; sürüş konforu, güvenlik ve motorla uyum açısından yaptığımız sürüşlerle test ettik. Bizim için hele ki bizim(!) için çok rahat ve keyifli bir deneyim oldu. Tabii ki Yolların Fatihleri bu ürünün asıl notunu verecek. Ama sanıyorum o taraftan da sınıfı geçecek bu başarılı ürün. Bir kez daha Ford Otosan’a otomotiv sektörüne sağladığı ivme ve göğsümüzü kabartan üretimi için teşekkür ediyoruz.

Evet yine dopdolu bir dergi var önünüzde. Bizi takibi bırakmayın! Gündem bizim sayfalarımızda.

Hoşçakalın

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
ŞOFÖR ARANIYOR!
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
1 Ocak 2022’de Yürürlüğe Giriyor
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Örnek Ulaştırma Politikası
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
busworld
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
Kamyon
haberler
treyler
news
src
dikkat
sondakika
lkw