GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
1 Adet Paletli Ekskavatör ve 4 Adet Damperli Kamyon Alınacak
1 Adet Paletli Ekskavatör ve 4 Adet Damperli Kamyon Alınacak
Shell Eco-Marathon Avrupa’da Türk Gençleri 3 Birincilik Aldı
Shell Eco-Marathon Avrupa’da Türk Gençleri 3 Birincilik Aldı
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
“KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ZATEN KÖTÜ DURUMDAYDI”
11 Haziran 2020 Perşembe

Bu sözler geçtiğimiz günlerde canlı yayınla görüştüğümüz Dilovası Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı ve Karadağ Lojistik firmasının sahibi Sayın Nizamettin Karadağ’a ait. Evet pandemi sürecinin ardından beklenen normalleşmeler başladı, hatta belki de tahmin edilenden daha hızlı bir şekilde. İkinci dalga olur mu, olursa nasıl olur, ne zaman olur, normalleşme adımları bizi geriye götürür mü demeye fırsat kalmadan maskeler bile neredeyse fora edildi.

Sanki dünya geneline komutlar veren bir otorite ‘ hadi bakalım artık evden çıkıyorsunuz, koşturmaya başlıyorsunuz’ dedi tüm insanlığa, ülkelerin içinde bulundukları farklı durumları dikkate almadan. Hep beraber saldık kendimizi sokaklara, tüm dünya vatandaşları olarak.

Neyse mantıksal düşünce ve bildiklerimiz ya da bize söylenenler bazı şeyleri anlamamız için yeterli olmuyor. Biz de ne diyorlarsa yapıyoruz, fazla düşünmeden!

Gelelim başta söz ettiğimiz konuya…

Herkesin bildiği, söz ettiği, yerli ya da yabancı ilgililerin uygun platformlarda ifade ettiği bir durum Türkiye’nin lojistik potansiyeli ve önemi. Ancak ne yazık ki bu potansiyel içinde yıllardır sorunları ile boğuşan bir kesim var; yurt içi taşımanın temel direğini oluşturan kooperatifler ve dolayısıyla onların üyeleri. Boğaz tokluğuna bile olamayacak limitlerde hizmet veren bu kesim, üstlerindeki ağır sorumluluklarla yıllarını tüketir durumdalar. Verilen hizmetle bağdaşmayan fiyatlandırmalar; bunun yanında büyük mali sorumluluk ve mecburiyetler. Ve devlete derdini anlatmaya çalışan, bunu yaparken de ne yazık ki kendi içinde dahi tam örgütlenemeyen bir yapı.

İşte pandemi sürecinde bu kesime ilişkin neler olduğunu sorduğumuzda Nizamettin Bey’in cevabı bu oldu; ‘Karayolu taşımacılık sektörü salgın öncesinde de zaten kötü durumdaydı’. Yani diyor ki; biz zaten kendi içimizde sürekli olağan dışı bir süreç yaşamaktayız, fark sadece biz buna alıştık.

Yarın öbür gün, global bir marka yurt içinde konuşlanıp, bu tür hizmet üretmeye başlarsa, Nizamettin Bey’in ifade ettiği ve benim de yüzde yüz katıldığım gibi, şu anki fiyatın en az üç katı bedellere iş veren razı olacaktır. Bizim insanımıza söz geçirmek kolay; ancak o dünya firmaları ne derse onların dediğini yapar duruma geleceğiz maalesef. Umarım bu kötü bir varsayım olarak kalsın!

Ve umuyorum ki Türkiye sanayisi ve dolayısıyla ekonomisi açısından büyük önem taşıyan taşımacılık sektörü, birçok ülkede geçerli olan yerli sektörlerin korunması gibi bizde de korunup kollanır duruma gelir. Hele ki dünyanın yeni düzeni dikkate alındığında milli yapının önemi ile daha hassas ve vizyoner yaklaşımlarla bu gerçekleşir.

Sayfalarımızda Nizamettin Karadağ ile yaptığımız söyleşinin detaylarını bulacaksınız.

Sanıyorum ilginizi çeker.

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
“KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ZATEN KÖTÜ DURUMDAYDI”
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
lkw
src
bus
şoför
dikkat
news
Kamyon
türkiye
fahrer