Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
MERCEDES, MERCEDESBENZ, MERCEDESTRUCKS, KAMYONUM
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv, kcs, kcsdışticaret,
Adana Çıkışlı Yurt İçi ve Uluslararası Taşımacılıkta Nakliye Rehberi
Adana Çıkışlı Yurt İçi ve Uluslararası Taşımacılıkta Nakliye Rehberi
Ford Otosan Yerli Ecotorq Şanzımanı Sektörle Tanıştırdı
Ford Otosan Yerli Ecotorq Şanzımanı Sektörle Tanıştırdı
English
Market Leader Achieves a Positive Conclusion to a Challenging Business Year and Focuses on Sustainability

Market Leader Achieves a Positive Conclusion to a Challenging Business Year and Focuses on Sustainability

1 2 3 4 5 6
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
Domates, Biber, Patlıcan…
8 Eylül 2021 Çarşamba

Başlığa bakıp bu ne diyor diyenlere açıklayım. Efendim şöyle; bozulabilir gıdaların, bunun içine her türlü ürünü koyun; et, süt, süt ürünleri, balık, ilaç, sebze, meyve vs., tüm bunların doğru taşınıp depolanmamasından kaynaklı çok ciddi ekonomik kayıpların olduğu sürekli ifade edilen bir durum. Bu konuya ilişkin değişik veriler mevcut. Sonuç olarak öyle ya da böyle ciddi bir ekonomik kayıp olduğu yadsınamaz bir gerçek.

Bu kayıplar nasıl önlenir? Cevap; ürünleri doğru şekilde paketleyip, depolayıp, taşıdığın takdirde bu kayıplar önlenir. Bunun adına da “Soğuk Zincir” denir. Bu zincir kırıldığı takdirde; yani tüm süreçler doğru kurgulanmış olsa dahi birinde hata varsa diğer tüm unsurlar da çöp olup, kayıpların önü açılmış olur.

Bu “Soğuk Zincir” konusu sadece ekonomik kayıplar açısından büyük önem taşımamakta… Asıl daha önemli olan insan sağlığına yapacağı olumsuz etki. Bozulmuş gıdalar, yanlış ısı değerlerinde depolanmış ilaçlar vs. vs.

Şimdi gelelim bu iş bizde nasıl yürüyor; herkesin bildiği bir uluslararası işleyen ATP mevzuatı var, biz buna dahil miyiz dahiliz, ayrıca işin içine yurt içini de katmak için çıkarılmış bir Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yayınlanmış Bozulabilir Gıda Maddelerinin Taşımacılığında Kullanılacak Özel Ekipmanlar Hakkında Yönetmelik var, bu ne zaman yürürlüğe girecek, 1.1.2022 tarihinde, ayrıca Ticaret Bakanlığı tarafından çıkarılmış Sebze ve Meyvelerin Toptan ve Perakende Ticaretinde Uyulması Gereken Standartlar Hakkında Tebliğ var, peki bu ne zaman yürürlüğe giriyor, 1.7.2022 tarihinde, bunlara ilaveten ilaç taşımaları için uluslararası platformlarda geçerli olan FRC belgesi ve GDP sertifikası.

Mevzuat kısmında durum bu. Peki gerçekteki yaşanan durum ne? İşte o pek iç açıcı değil? Neden mi? Bir kere bu mevzuatlar konusunda zaten geç kalınmış durumda. Ayrıca mevzuatın çıkarılmasından önemli olan o mevzuatın işlerlik kazanmasını sağlamak. Yani denetim ayağı. Denetim deyince aklıma takograf konusu geliyor. Çıkaralım da neden çıkarıyoruz denetleyip yürümesine destek olmadıktan sonra. Ha bir de şu var; denetledin hatalı bir durumla karşılaştın cezası nedir diye merak ediyorsanız söyleyeyim, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Yönetmeliğine uyulmadığında benim anladığım 2 bin ile 6 bin tl arası bir ceza ödeniyor. Bizde böyle, bakın bakalım yurt dışında durum ne? Valla bu durumlarda yakalananın vay haline!

İşte tüm yukarıda yazdıklarımdan dolayı bu sayımızın konusu “Soğuk Zincir Taşımaları” oldu. Kamusundan, araç üreticisine, soğutucu üreticisinden, taşımacısına kadar her tarafa sorular sorduk, cevaplar aldık. Emin olun çok kapsamlı bir dosya ortaya çıktı.

Çok fazla bir şeyler yazmama gerek yok, tekrar olur, çünkü tüm taraflar o kadar önemli konuları dile getirip yorumladılar ki; manzara sayelerinde çizilmiş oldu. Tavsiyem tümünü okuyun. Ekonomik kayıptan, insan sağlığı açısından taşınan risklere, haksız rekabetten, uluslararası düzeyde yaşanan uyumsuzluğun yarattığı sıkıntılara, devletten beklentilerden sektörün kendi içinde sergilediği büyük çabaya kadar tüm yaşananları dosyamızın içindeki satırlarda bulabilirsiniz.

Ha bu arada, bu mevzuatların içinde neden domates yok, neden yeşillik yok, neden diğer sebzeler yok? Bunlar bu süreçte bozulmuyor mu? Bunlar nasıl taşınırsa taşınsın, nasıl depolanırsa depolansın, bu ürünlere bir şey olmuyor mu? Bunlar için söz konusu zincir içinde ısı değerleri bir etken olarak dikkate alınmamalı mı? Merak ettim sadece. Saçma ise cahilliğime verin artık.

Bu seferlik de bu kadar.

Kendinize iyi bakın, sağlıklı kalın.

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Her Gün Yeni ve Önemli Adımlar
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
0
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
1 Ocak 2022’de Yürürlüğe Giriyor
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Örnek Ulaştırma Politikası
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Rekabet Avantajı ve Hızlılık
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
busworld
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
news
kamyoncu
truck
treyler
lkw
fahrer
bus
Kamyon
haberler