Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan,
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
English
Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, 'The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession'

Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, "The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
KAFAM KARIŞIK
30 Aralık 2021 Perşembe

Salgın, dünya ekonomisinde daralma, artan işsizlik, geleceğe ilişkin belirsizliğin de beslediği umutsuzluk ile geçti 2020. Derken aşının bulunması, salgının kontrol altına alınması ve bir önceki yıldaki daralmaya karşın büyüyen bir dünya ekonomisi ile umutların yeşerdiği bir yıl oldu 2021…

İhracat arttı.

2020’de dünya ekonomisi daralırken tam tersine ekonomisi büyüyen, G-20 ülkeleri içindeki iki ülkeden biri oldu Türkiye. Sokaktaki insanın pek hissetmemesine rağmen birçok sektördeki büyümeyi devlet kaynaklarındaki rakamlarda gördük! İstatistikler bize yaşadığımız sancılı dönemlerin aslında o kadar da sıkıntılı olmadığını, Türk ekonomisinin büyümeye ve gelişmeye ara vermeden devam ettiğini söylüyordu. 2021’de de böyle devam etti.

İhracat arttı.

Kovid oldu bütün sektörler durdu, lojistik durmadı. Artan taleplere bağlı olarak ağır vasıta sektörü ve ilgili diğer sektörlerdeki üretim ve pazar performansları beklenenin üstünde seyrederek yüzleri güldürdü. Ama sonra ne oldu, bir çip krizi gündeme geldi, sonra hammadde sonra diğer elektronik parçalara ilişkin temin sıkıntıları.

İhracat arttı.

Siparişler bekletildi, bazı markalar inanılmaz çözümlerle müşterilerine bu sıkıntıları yansıtmamaya çalıştılar. Ancak tüm üreticiler dünya genelindeki bu sıkıntıların ne zaman, nasıl çözüleceğine ilişkin tam bir öngörüye sahip olmadığından net bir görüşten ziyade, çabalarının bu krizi iyi yönde yönetmek şeklinde olacağına ilişkin beyanlar verdiler.

İhracat arttı.

Dolar fırladı, dolar düştü, Merkez Bankası piyasaya dolar sürdü, TL mevduata dolar artışına ilişkin fark garantisi verildi, dolar durdu.

İhracata dayalı ekonomik büyüme söylemleri her zamanki gibi birilerinin elindeki en büyük koz oldu. 215 milyar dolara ulaşan 2021 ihracat rakamları Devletin Orta Vadeli Programında önümüzdeki yıl için 230 milyar dolar olarak hedeflendi.

İhracat arttı.

Bu arada ihracatın önemli bir kısmının AB ülkelerine gerçekleştiğini yineleyecek olursak - ki rakamlara göre ticaret hacminin en yüksek olduğu ülkeler; Almanya, ABD, Fransa ve Hollanda – ve bu ülkelerin Türkiye’de yatırım gerçekleştiren ülkelerin başında geldiğini ve ihracatın yanında ithalatın da bu ülkelerden yoğun olarak gerçekleştiğinin altını çizerek belirtmek gerekir ki Avrupa’ya açılan kapı, ithalat ve ihracatın ana noktası Kapıkule’de 90 saat bekleyen araç kuyrukları oluştu.

İhracat arttı… Ekonomi şahlandı!

Ama kapı tıkalı. Uzun kuyruklar bitmiyor;  trafik akmıyor, yürümüyor; mal bekliyor, müşteri bekliyor, ihracat bekliyor… Ekonomi şahlanıyor!

Yani yukarıda yazdıklarımı siz toparlayın ne anladıysanız bende de o var!

2022 için ne dileyim bilemedim!

Sağlık dileyelim o zaman; hem akıl hem beden sağlığı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
KAFAM KARIŞIK
busworld
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
İhracatın Motor Gücü Lojistik
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Karbon Sınır Vergisi
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Taşımacılıkta Ağır Vasıta Sürücü Sorunu
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
şoför
sondakika
Kamyon
dikkat
truck
fahrer
news
haberler