Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
18 Mayıs 2022 Çarşamba

 

Akıl, vizyoner bakış becerisi, trendleri ve gereksinimleri karşılayacak teknolojik bilgi ve altyapı.

Şu an tam da ihtiyaç duyduğumuz unsurlar. Artan lojistik ihtiyaçları, e-ticaretin geldiği nokta, uluslararası ticarete ilgi ve tüm bu gerçekler ile birlikte Türkiye’nin her geçen gün artan jeopolitik önemi dikkate alındığında fırsatları yakalamak işte bu üç unsura bağlı.

Batının en ucundan doğunun sonuna kadar ve tabii ki kuzeyden güneye her an artmakta olan lojistik trafiği en kısa ve güvenilir yol arayışlarını sürdürüyor. Geçen yazımda da altını çizdiğim ve yukarıda da bahsettiğim Türkiye’nin tüm taraflar açısından öneminin farkında olup yola devam etmek gerekiyor. Sadece batının bize yaşattığı sıkıntıları çözüp yeni avantajları sahiplenmek değil doğunun da bize yönelmiş bakışını iyi irdelemek sağlıklı planlama açısından mutlak gereklilik.

Bir taraftan dünya yeni lojistik trendlerine konsantre olmuş, altyapısını buna göre şekillendirip yeni güzergah arayışlarını sürdürmekte iken ve sektöre yönelik yatırım iştahı da bir o kadar kabarmışken birçok fırsatı konuşmanın tam sırası.

Bizim açımızdan bakarsak, çevremizdeki tüm yönlere ilişkin lojistik ağımızı geliştirmenin yanı sıra bu ülkelerin başka noktalara ilişkin lojistik ihtiyaçlarını da karşılayabiliriz. Ülkemizin tam bir merkez olma noktasına ulaştığı bu günlerde, oluşturacağımız altyapısal yenilikler, yeni demiryolu hatları ve lojistik merkezler ile bağlantı yolları ve artan lojistik trafiğine ilişkin bize fayda sağlayacak regülasyon ve kuralları hızlıca planlayıp oluşturmanın tam zamanı. Eğer ki geç kalmak istemiyorsak çok çalışıp hızlı hareket etmek mecburiyeti var.

Bir önceki paragrafta da belirtmeye çalıştığım konumumuza ilişkin değerlendirmelerin neticesinde ortaya çıkan yabancı yatırım fırsatları da ayrı bir başlık olarak değerlendirilmeli. Ülkemiz lojistiğe hizmet eden tüm diğer sektörler açısından yıllardır yatırımlara mecra olmuş bir durumda. Ancak son gelişmeler gösteriyor ki bu yatırımlar önümüzdeki dönemde farklı ürün gruplarına yönelik ve hatta değişik hizmet kolları açısından da gerçekleşecek. Ticaretin merkezi konumundaki ülkemizde olmak belki de birçok başka ülke açısından çok daha önemli duruma gelecek.

Buna şöyle bir örnek vermek isterim; lojistiği artık global lojistik olarak tanımladığımız bu zamanda yurt dışı haber kaynakları da bizim için çok daha önemli olmaya başladı. Özellikle Haber Müdürümüz Öykü İmset’in yaptığı araştırma ve görüşmeler dikkat çeken bilgileri ve görüşleri içeriyor. İşte bunlardan biri de Çinli lojistik firması ile yapılan görüşme idi. Eurotrans CEO’su Allen Lau diyor ki; “Türkiye’yi Avrupa’ya giriş için önemli bir merkez haline getirmenin tam zamanı. Çin Türkiye lojistiğine yönelik olarak antrepo, kamyon vb. yatırımlar üzerine yönelecektir. Ayrıca Çin ve Türkiye arasındaki iş birliği birçok fırsat doğuracaktır.”

Bir de şu var tabii Ticaret Bakanlığı ihracat hedefini 2 bin km’den 8 bin 500 km’ye çıkarmış durumda. Yani alacağız, satacağız, taşıyacağız… Hem başta kendi yükümüzü hem de başka ülkelerin yükünü.

Yeni yatırımlarla ülkemiz ekonomisine sağlanacak katkının yanında; karayollarımız, demiryolu ağlarımız, limanlarımız, lojistik köylerimiz ve gelişmiş çağa uygun hızlı ve güçlü hizmet becerimizle biz bu işi çözeceğiz inşallah.

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
treyler
şoför
kamyoncu
news
dikkat
bus
src
türkiye