
Mitlog Air & Sea Freight Forwarding Kurucu Ortağı Canberk Güder verdiği röportajda zor geçen bir 2025 senesine rağmen seneyi yüzde 40’lık bir büyümeyle kapatmayı başardıklarını söyledi. Amerika ve Uzakdoğu’daki hacimlerini artırdıklarını aktaran Güder, havayolunda yeni koridorlar yarattıklarını, denizyolunda ise düşen hacmi avantaja çevirerek başta Kore, Tayvan ve Çin olmak üzere yeni kontratlara imza attıklarını paylaştı. Önümüzdeki dönem hedeflerini de paylaşan Güder; ilk adım olarak Dubai ağırlıklı olarak Orta Doğu pazarına girmeyi hedeflediklerini ve ardında Kuzey Afrika pazarına da açılacaklarını dile getirdi. 2025 yılında gündem maddelerinden birinin ‘dijitalleşme’ olduğunu söylerken, hizmete aldıkları mobil aplikasyonları ile müşterilerine sunacakları avantajları açıkladı. Tüm verilere kolayca ulaşabilecekleri ve süreçlerini yönetebilecekleri bu uygulamayı, Türkiye’de sunan sayılı firmadan birisi olduklarının altını çizdi.
2025 senesinin global arenada ve Türkiye’de zor geçtiğini belirten Güder, bu nedenle kendilerinin farklı stratejiler geliştirdiklerini, yeni anlaşma ve kontratlarla, zor bir sene olmasına rağmen hizmetlerini bir adım ileriye taşıdıklarını söyledi.

Yıl içerisinde Mitlog bünyesinde gerçekleşen gelişmeleri paylaşan Güder şunları söyledi; “2025 senesinde dünyada güzel trafikler vardı, biz de bu trafikte rol almak istedik. Cross trafiğimiz oldukça arttı. Amerika bizim başarılı olduğumuz bir pazardı ve bu pazarda hakimiyetimizi artırdık. Uzakdoğu’da özellikle havayolunda yeni koridorlar yarattık, yeni konsollar açmaya başladık. Hacmimizi kayda değer şekilde artırdık. Denizyolunda düşen hacmi avantaja çevirdik ve başta Kore, Tayvan ve Çin olmak üzere yeni kontratlara imza attık. Yeni pazarlar hedefinde, daha güçlü bir şekilde rol almaya başladık. Yeni yatırımlarımız devam edecek.”
“Orta Doğu ve Kuzey Afrika’ya Açılmayı Hedefliyoruz”
Uzman oldukları bölgelerdeki varlıklarını güçlendirirken, yeni pazar arayışında da bulunduklarını ve bu doğrultuda yeni hedefler belirlediklerini söyleyen Güder; “Orta Doğu’da anlaşmalı olduğumuz firmalar ile bu pazara girmek üzere görüşmelerimiz devam ediyor. Özellikle ithalat anlamında cezbedici bir merkez haline gelen Dubai ile ilgileniyoruz. Orta Doğu bizim için bir kale haline gelecek. Eğer bu adımı başarıyla tamamlarsak, bir sonraki hedefimiz Kuzey Afrika’ya açılmak. Biliyorsunuz ki son dönemde Türkiye’deki firmaların da içerisinde bulunduğu tekstil vb. firmaları, yatırımlarını Mısır, Cezayir, Tunus’a kaydırmış durumda. Biz de bu potansiyeli en iyi şekilde değerlendirmeyi amaçlıyoruz. Genel anlamda dünyadaki akışa adapte olmak, bu akışa hizmetleri entegre etmek hedefindeyiz. Bu söylediklerimi başarırsak çok daha iyi bir konuma geleceğiz.” dedi.
“Tek Bir Uygulamadan Tüm Süreçleri Yönetmeyi Mümkün Kılıyoruz”
2025 yılında gündem maddelerinden birinin de ‘dijitalleşme’ olduğunu söyleyen Güder, teklif süreci ve evrak ile yük takibi imkanı sunan, müşterilerine sundukları yeni bir uygulamanın müjdesini verdi. Güder bu uygulamayı şöyle açıkladı; “Müşterilerimiz Google Play Store ve App Store’da bulunan bu uygulamamız ile yüklemelerini takip ederken aynı zamanda kıymetli evraklarına ulaşabilecek, finansal durumlarını görebilecekler. Artık mesaj, arama, mail olmadan, tüm bilgilere tek bir platform üzerinden ulaşabilecekler. Ayrıca biz de kendi raporlamalarımızı şeffaf bir şekilde görüntüleyebiliyoruz. Dijital anlamda üst düzey bir atılım gerçekleştirdik. Sektörde bunu gerçekleştiren az sayıda firmadan bir tanesiyiz. Ancak daha büyük planlarımız var; yapay zekayı uygulamamıza entegre ederek ve müşterilerimizden aldığımız geribildirimler ile bunun çok daha ileri versiyonlarını sunacağız.”
“Seneyi Yüzde 40’lık Bir Büyüme ile Kapatıyoruz”
Lojistik sektörünün pandemiden sonra en sıkıntılı senesini yaşadığını paylaşan Güder, denizyolu ve havayolunda düşen talep ve yük bulma problemi sebebiyle navlunlarda ciddi düşüler yaşandığını kaydetti. Tüm bunlar sebebiyle karlılık oranının da düşüşe geçtiğini aktaran Güder, önemli olanın müşteri portföyünü korumak ve müşterilere sunulan hizmetlerde farklı versiyonları devreye sokarak, iş hacmini artırmak olduğunu söyledi. Güder; “Bizim için bir kilo ile bir ton kargo aynı öneme sahip, buna odaklanıyoruz. İş hacmimizi artırmaya çalışıyoruz. Bu sene en azından mevcudumuzu korumayı hedefledik ve bunun da üzerine koyarak seneyi yüzde 40’lık bir büyüme ile kapatıyoruz. Yani bu zor şartlara rağmen büyümeyi başardık. Tüm ekibimize teşekkür ediyoruz.” dedi.
“2027 Yılı ve Sonrası Sektör İvme Kazanacak”
Söz edilen çoğu koridorda Türkiye’nin büyük bir rolünün olacağını, ülkemizin büyük bir lojistik üs olduğunu söylerken sözlerini şöyle bitirdi; “Altyapıda yaşanan bazı eksikliklerimiz giderilmeli. İkili ilişkiler daha iyi bir düzeye getirilmeli. Çünkü örnek vermek gerekirse İstanbul Havalimanı mükemmel bir hub. Yoğunluk olarak dünyada ikinci ve Avrupa’da birinci sırada yer alıyor. Bu bize önemli bir alan yaratıyor. Denizyolunda ise çok sayıda limana sahibiz ve bu limanlar efektif kullanılırsa iş hacmimiz önemli oranda artar. Biz Türkiye’yi temsil eden bir firma olmaktan dolayı çok gururluyuz. 2027 yılı ve sonrasının çok daha iyi geçeceğine inanıyoruz.”
Özel Haber / Öykü İmset
![]() |
![]() |
|||||
|
||||||
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |







