
Alp Özler Şirketler Grubu’nun uluslararası taşımacılıktaki konumunun çok daha kritik bir noktaya evrildiğini aktaran Gece, ağırlıklı olarak Balkanlar hattında hizmet veren Alp Özler’in, bu satın almadan sonra Batı Avrupa’ya da açıldığını açıkladı. Murhak’ın uzmanlaştığı Ro-Ro hizmetleri ile Alp Özler’in karayolu taşımacılığındaki uzmanlığının birleşmesinden dolayı ise müşterilerinin taleplerine çok daha geniş bir çerçevede cevap verebildiklerini ekledi. Özellikle Murhak bünyesinde açılan yurt içi departmanının önemine vurgu yapan Gece, uçtan uca hizmet anlayışında kritik bir adım attıklarını ifade etti. Gece, tamamı 2024 model ve üzeri araçlardan oluşan 80 araçlık filosu, genç ve dinamik ekibi ile Murhak’ın bir sonraki hedefinin ise yeni güzergahlar, yatırımlar ve iç nakliyede daha da önemli bir yere kavuşmak olduğunu paylaştı.
1 Nisan 2024 tarihi itibariyle Alp Özler Grup Şirketleri bünyesinde dahil olan Murhak Uluslararası Nakliyat’ın, Alp Özler çatısı altındaki yeni konumlandırılması hakkında bilgi veren Gece şunları söyledi; “Murhak asıl faaliyetlerine 1981 yılında başlayan ve resmi kuruluşu 1992 yılında gerçekleşen çok köklü bir firma. Alp Özler çatısı altına dahil olduktan sonra, Alp Özler’in Batı Avrupa’ya açılan bir kapısı oldu. Çünkü biz Alp Özler bünyesinde ağırlıklı Balkanlar olmak üzere; Yunanistan, Bulgaristan, Romanya hatlarında hizmet veriyoruz. Şu an ise Murhak ile beraber Ro-Ro hizmeti ile Almanya, Hollanda, Belçika ve İtalya hatlarında hizmet veriyoruz. Bu birleşme sonrası Alp Özler Şirketler Grubu’nun uluslararası taşımacılıktaki konumu çok daha kritik bir noktaya evrildi."
Murhak’ın Ro-Ro ve Alp Özler’in karayolu hizmeti vermesi nedeniyle müşterilerinin taleplerine çok daha geniş bir çerçevede cevap verebildiklerini ifade eden Gece, müşterilerin ihtiyacına uygun çözümlerle şekil alabildiklerini aktardı.
Altyapı, filo ve teknoloji yatırımları olmak üzere birleşmeden sonra hayata geçirilen öncelikli projeleri paylaşan Gece sözlerine şöyle devam etti; “Satın almadan sonra belli başlı yatırımlar ve değişikliklere gittik. Murhak bünyesine yaklaşık bir buçuk aydır yurt içi departmanı ekledik. Yurt içinde kiralık ve öz mal araçlarımızla hizmet vermeye başladık. Araçlarımız Türkiye’nin yedi bölgesinde bulunuyor. Hem limanlar, depolardan yüklemeler yapıyor hem de kendi müşterilerimizin Ankara’dan gerçekleşen parsiyel yüklemelerinin iç nakliye aşamasında yardımcı oluyoruz.”
Bu atılımla beraber Murhak’ın müşterilerine kapıdan kapıya hizmet verebilen bir yapıya ulaştığını paylaşırken, bunun kritik bir adım olduğuna vurgu yaptı. İç nakliye aşamasında bugüne kadar dış tedarik ile çalışan Murhak’ın hedeflerinden birinin de iç nakliye tarafını daha da hareketlendirmek olduğunu da belirtti.

Murhak operasyonlarının, satın almadan sonra çok daha hızlı bir ivme yakaladığını söyleyerek sözlerine devam eden Gece; “Bu birleşme Murhak’a çok ciddi bir güç kattı. Yapılan ciddi yatırımlardan biri de filo yatırımları oldu. Alp Özler Şirketler Grubu’nun gücü ile beraber filomuzu yeniledik. Tüm çekici ve dorselerimiz 2024 model ve üzeri araçlar olacak şekilde yenilendi. Şu anda 80 araçla hizmet veriyoruz.” dedi. Gece ayrıca çok daha genç bir ekip ile hizmet vermeye başladıklarını da sözlerine ekledi.
İtalya hattının, Murhak’ın Grup bünyesine geçmesinden sonra eklenen bir güzergah olduğunu dile getiren Gece; “Şu anda İtalya’dan çok ciddi hacimlerde parsiyel ve komple olmak üzere çıkışlarımız oluyor. Ancak bu sadece bir başlangıç. Önümüzdeki dönemlerde komple ve parsiyel taşımalarda özellikle Batı Avrupa’da güzergahlarımızı genişletmek istiyoruz. Tabi ki ekibimiz ve filomuz da bu doğrultuda büyümeye devam edecek. Bunların yatırımlarına çokta başladık, ciddi sayılara ulaştık.” ifadelerini kullandı.
2025 yılının zor bir yıl olduğu değerlendirmesinde bulunan Gece şunları söyledi; “2024 yılını kapatırken, 2025 yılının daha zor bir yıl olacağını düşünmüştük. Ancak bu kadarını biz de beklemiyorduk. 2025 yılı içerisinde gelir-gider noktasında çok sıkıntılı bir süreçten geçtik. Giderlerimiz durmadan artarken, navlunlara bu artışı yansıtamadık. Bizim en büyük avantajımız ise tahsilatta hiçbir şekilde sıkıntı yaşamayacağımız, güvenilir müşterilerle çalışmak oldu. O nedenle ciddi bir sıkıntı yaşamadık. Ancak tabi ki daralan bir piyasa var. Arz ve talep yer değiştirmiş durumda. Firmalar mevcut müşterilerinin volümlerine güvenerek yatırım yapamıyorlar. Yatırım yapıldığındaysa özellikle öz mal yatırımları uzun vadede değer kaybına uğrayabiliyor. Bizim 2025 yılı içerisinde karşılaştığımız en büyük sorunlardan birisi de bu oldu. Demirbaşlarımız değer kaybına uğradı. Bu sürecin 2026 yılı içerisinde böyle devam etmeyeceğini umut ederek, çalışmalarımıza devam ediyoruz.”
Özellikle son dönemde Türkiye’ye artan yabancı yatırımları değerlendirerek sözlerini tamamlayan Gece; “Satın alımlar, Türkiye’deki acenteler, yatırımlar, lokal şirketlerle ortaklıklar, Türkiye’nin gerçek anlamda bir lojistik üs olacağının en somut göstergelerinden biri. Bunu kıymetli buluyoruz.” dedi.
Özel Haber / Öykü İmset
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
|||||||
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |







