Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Ro-Ro Move in the Caspian

Ro-Ro Move in the Caspian

1 2 3 4 5 6
Dergi
26 Aralık 2025 Cuma - 10:17

Sorun Mekanikte Değil, Sistemde

Elektrikli çekici ve kamyonlar Avrupa ve Türkiye yollarında hızla yaygınlaşırken, servis kayıtları arıza alışkanlıklarının da kökten değiştiğini gösteriyor. Dizel araçlarda alışılan motor, turbo ve şanzıman problemlerinin yerini; batarya, yazılım ve şarj altyapısı kaynaklı sorunlar alıyor.

Sorun Mekanikte Değil, Sistemde

Elektrikli Çekici ve Kamyonlarda Arıza Haritası Değişti: Sorun Mekanikte Değil, Sistemde

Sektör uzmanlarına göre mesele “elektrik bozuldu” değil, elektrikli sistemlerin hâlâ dizel refleksleriyle kullanılması.

Arızalar En Çok Nerede Yoğunlaşıyor?

Batarya ve Batarya Yönetim Sistemi (BMS)

Elektrikli kamyonlarda en pahalı ve en kritik bileşen batarya. Ancak servis kayıtları, sorunların çoğunun hücreden değil bataryayı yöneten yazılımdan kaynaklandığını gösteriyor.

Elektrikli Araç Uzmanı – Filo Danışmanı görüşü:
“Bataryaların büyük kısmı sağlam. Asıl sorun; aşırı hızlı şarj, yanlış sıcaklıkta şarj ve bataryanın sürekli %100 dolu tutulması. BMS bu durumda sistemi korumaya alıyor ve arıza sanılıyor.”

İnverter ve Güç Elektroniği

Elektrikli çekicilerde motor kadar önemli olan inverterler, ani yüklenmelerde ve aşırı tork taleplerinde risk altında.

Yetkili Servis Teknik Müdürü:
“Dizelde gaza basıp kurtulma alışkanlığı elektriklide çalışmıyor. İnverter, aşırı yükte kendini kapatıyor. Sürücü bunu arıza sanıyor ama sistem aslında aracı koruyor.”

Soğutma ve Termal Yönetim

Elektrikli araçlarda motor değil, batarya ve elektronik soğutuluyor. Bu sistemde yaşanan en küçük aksaklık, performans düşüşüyle sonuçlanıyor.

OEM Mühendisi:
“Elektrikli kamyonların yarısı soğutma sistemiyle yaşar. Termal yönetim düzgün çalışmazsa araç yürür ama gücünü vermez.”

Şarj Sistemi ve Altyapı

Sahadaki en sık şikâyetlerden biri “araç şarj almıyor”.

Uzmanlara göre bunun nedeni çoğu zaman:

  • Kirli veya nemli soketler

  • Uyumlu olmayan DC hızlı şarj istasyonları

  • Şarjın sürekli yarıda kesilmesi

Şarj Altyapısı Uzmanı:
“Elektrikli kamyon arızalarının önemli bir bölümü aslında araç değil, altyapı uyumsuzluğu. Kamyon hazır ama istasyon hazır değil.”

Yazılım ve Sensörler

Elektrikli çekiciler, klasik bir araçtan çok tekerlekli bir bilgisayar gibi çalışıyor. Güncellenmeyen yazılım, hatalı sensör verisiyle araca arıza algısı yaratabiliyor.

Bağımsız Teşhis Uzmanı:
“Araç yürüyor ama hata veriyor. Bu yeni nesil arıza. Çoğu yazılım güncellemesiyle çözülüyor.”

Uzmanların Ortak Tespiti

Elektrikli çekici ve kamyonlardaki arızaların %60–70’i donanım değil, kullanım ve sistem yönetimi kaynaklı.

Yani sorun:

  • Elektrikli teknolojide değil

  • Yanlış kullanım alışkanlıklarında

Dizel ile Elektrikli Arasındaki Kritik Fark

  • Dizelde arıza sesle ve dumanla gelir

  • Elektriklide arıza uyarıyla ve güç kısıtlamasıyla gelir

  • Dizelde usta çözer

  • Elektriklide teşhis + yazılım + eğitim gerekir

Sonuç: Elektrikli Kamyon Dayanıksız Değil, Hassas

Uzmanlara göre elektrikli çekici ve kamyonlar doğru kullanıldığında:

  • Daha az servis ziyareti

  • Daha düşük işletme maliyeti

  • Daha öngörülebilir arıza yapısı

sunuyor.

Ancak dizel refleksiyle kullanılan her elektrikli araç, gereksiz arıza ve zaman kaybı üretiyor.

“Elektrikli kamyon bozulmaz; yanlış kullanılırsa kendini korur.”

 
Direksiyonun Zarafeti: Güzel Kamyoncu Kadınlar Yollarda
 
Dünyada elektrikli kamyon kullanımı hangi ülkede en fazla?
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Trafik Kazalarının Önlenmesi İçin Büyük Fırsatı Kaçırmayalım"
Güvenli Ulaşım Teknolojileri Derneği Başkanı Özgür Şener'in Kaleminden
22 Yılda 100 Bin Kamyondan 4 Yılda 100 Bin Kamyona
Mercedes-Benz Türk, 1986 yılından bu yana faaliyet gösteren Aksaray Kamyon ...
Anka Intermodal Logistics 2026 Yılında Çin Hattını Devreye Alıyor
Anka Intermodal Logistics Genel Müdürü Nedim Şengül, Sovyetler Birliği’nden ...
 
Art Lojistik Fransa Hattında Büyümesini İddialı Bir Şekilde Sürdürüyor
Art Lojistik İş Geliştirme Müdürü Gürkan Uçar, firmalarının ana hattının ...
Şangay’dan Londra’ya, Lizbon’dan Vladivostok’a: Oba Global Lojistik Kıtalararası Taşımacılıkta Gücünü Artırıyor
Oba Global Lojistik Genel Müdürü Suat Oba, ana hatları olan Rusya ve Kazakistan’a, ...
Mitlog’un Yeni Rotası: Orta Doğu Ve Kuzey Afrika Pazarlarında Güçlü Adımlar
"Yeni Uygulamamızla Müşteri Deneyimini Yeniden Tanımlıyoruz"
 
Bakımcı Lojistik Yarım Asrı Aşan Tecrübesi ile Yeni Hatlarda İddiasını Ortaya Koyuyor
Bakımcı Lojistik Genel Müdürü Yılmaz Bakımcı, yarım asrı aşan tecrübeleriyle ...
Emre Aytaş Lojistik Kapıdan Kapıya Teslimatta Yeni Bir Dönem Başlatıyor
Emre Aytaş Lojistik Kurucusu Coşkun Aytaş, 2026 yılında Mersin üzerinden ...
Başbilen Lojistik, 30 Yıllık Uzmanlığını Yeni Hatlarla Güçlendiriyor
Başbilen Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyenewsbussrc haberler treylerdikkattruckşoför