Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
6 Şubat 2015 Cuma - 19:22

​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor

Mercedes-Benz Türk’ün BlueTec motor serisi çevreci özelliği ile tercih ediliyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de iş yaparken çevreye duyarlı olma bilinci günden güne artıyor.

​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor

Otomotivde ticari araçlar ve çevre ile ilgili en önemli gelişme Avrupa Birliği yasaları çerçevesinde trafiğe yeni çıkacak araçların egzoz emisyonlarının Euro standartlarında belirlenmiş olmasıdır. Bu emisyon değerini sağlamak için kullanılan teknoloji üretici bazında değişiklik göstermekte. Tüm üreticiler bu değerlere ulaşabilmek için üretim anlayışlarını planlamak ve daha az enerji tüketen teknolojilere geçiş yapmak zorundadır. Bu bağlamda Mercedes-Benz Türk ve Daimler bir yandan mevcut yanmalı motorların (benzinli ve dizel) verimliliklerini arttırmaya yönelirken, diğer yandan da gerek elektrikli araçlar, gerekse hibrit teknolojileri konusunda yatırım yapmaya ve ürün portföyünü geliştirmeye devam ediyor.

‘Düşük Maliyet, Düşük Emisyon’
Mercedes-Benz ticari araç grubunda BlueTec teknolojili motorlar kullanıyor. ‘Düşük maliyet, düşük emisyon’ sloganı ile BlueTec teknolojili araçlar, biodizel de dahil olmak üzere günümüzde kullanılmasına izin verilen tüm dizel yakıtlarla kullanılabiliyorlar. Mercedes-Benz ticari araçlarında kullanılan BlueTec teknolojisi, mevcut araçlarda dizel motorların iyileştirilmesi sonucu, dünya çapında geçerli olan EURO egzoz normlarını sağlamak için geliştirilen bir teknolojidir. BlueTec teknolojisi, “Seçici Katalitik İndirgeme” (SCR) teknolojisini baz alarak, güçlendirilmiş ve iyileştirilmiş motor ile çevre dostu bir çözüm oluştururken aynı zamanda araçların yakıt tüketimini azaltan ve ikinci el değerini artıran bir teknoloji olma özelliği taşıyor.
BlueTec teknolojisine sahip motorlardaki artırılan ateşleme basıncı ile sıkıştırma oranı, daha iyi bir yanma ve dolayısıyla daha düşük bir partikül emisyonu sağladığı için daha az yakıt tüketimi mümkün kılıyor. Ayrıca BlueTec motorlar uzun ömürlü ve güvenilir olmaları açısından hem çevreye hem ekonomiye katkı sağlıyor. 
SCR İle Motor Negatif Etkilenmez
SCR (Selective Catalytic Reduction-Seçici Katalitik İndirgeme); artırılmış olan basınç, yanma verimini artırarak yakıt tüketimini ve partikül emisyonunu azaltıyor. Egzoz gazlarına bir işlem uygulanarak SCR sistemi zehirli azot oksitleri zararsız su buharı ile azot gazına dönüştürür. Bu, egzoz gazına sulu bir çözelti (AdBlue) püskürtmek suretiyle yapılır. Sıcak egzoz gazı içinde AdBlue ayrışarak tepkime için gerekli olan amonyak gazını oluşturur. Mercedes-Benz, Euro 4/5 normunu SCR sistemi üzerine geliştirdiği BlueTec teknolojisi ile sağlıyor.
SCR teknolojisi ile araçlar daha az yakıt tüketir. Bu teknoloji düşük sülfürlü yakıta ve düşük kül oranlı yağa daha az hassasiyet gösteriyor. Motor ömrünü negatif yönde etkilemez, ayrıştırma işleminden kaynaklanabilecek bir motor arızasına sebebiyet vermiyor. Yanma verimi artışlarından dolayı motorlarda güç ve tork artışı avantajı sağlıyor.
AdBlue, motordan çıkan zehirli azot-oksit (NOx), Karbonmonoksit (CO) ve Hidrokarbonları kimyasal tepkimeyle zararsız azot (N2), karbondioksit ve su buharına (H2O) dönüştüren, % 31,5 üre % 68,5 su oranında bir karışımdır. Renksiz, kokusuz, zararsızdır. Kokusuz ve zehirsiz bir katkı maddesi olan AdBlue ayrı, ısıtmalı bir plastik depoda taşınır. AdBlue, Türkiye genelindeki akaryakıt istasyonlarından temin edilebiliyor.

Bu teknolojilerin geliştirilmesinde aktif görev alan Daimler, ticari araçlar bölümü sloganını “Shaping Future Transportation”, yani “Geleceğin Taşımacılığını Şekillendirmek” olarak belirledi. Daimler, bu sloganı ile daha az yakıt kullanıp daha az zararlı gaz üretecek araçları ile sektörde öncü olma rolünü üstleniyor. Mercedes-Benz Türk de paralel şekilde Türkiye’de aynı rolü üstlenerek çevre bilincinin ve ticari araçlardaki zararlı gaz salınımının azalması için sektöre yol göstermeye devam ediyor. 

 
Iveco Motor Teknolojisi!
 
​DOSYA: MOTOR TEKNOLOJİLERİ
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Iveco Motor Teknolojisi!
Iveco mar­kası altında sunulan Daily ailesindeki hafif ticari araçlardan ...
Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor
Scania Motorları, egzoz emisyonlarıyla ilgili tüm ulusal ve uluslararası ...
Yanlış akaryakıt kullanımı: facia, ölüm, kayıp!
Akaryakıt pek çok sanayi kolu için önemlidir ancak lojistik sektörünün ...
 
“Türkiye Kaplamaya Tedirgin Bakma Aşamasını Çoktan Aştı”
“Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” ...
Lastik Kaplama Bir Kültür Olarak Kabul Edilmeli
1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla ...
“Daha Sık Kontrol Etmekte Fayda Var”
‘Lastik Kaplama Dosyası’ olur da sektör temsilcilerine yer vermemek olur ...
 
“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”
“Kaplamada en önemli noktalardan birisi sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin ...
“Standartlara Uygun Yapıldığı Takdirde Bir Riski Yoktur”
“Pirelli olarak kullanıcılarımızın ihtiyaçları doğrultusunda, lastiklerimiz ...
“Yeni Lastikten Hiç Bir Farkı Yoktur”
Recamic Ürün ve İş Geliştirme müdürü Erken Celiloğlu, “Michelin, karayolu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
türkiye
fahrer
treyler
bus
haberler
news
kamyoncu
şoför