Otomotivde ticari araçlar ve çevre ile ilgili en önemli gelişme Avrupa Birliği yasaları çerçevesinde trafiğe yeni çıkacak araçların egzoz emisyonlarının Euro standartlarında belirlenmiş olmasıdır. Bu emisyon değerini sağlamak için kullanılan teknoloji üretici bazında değişiklik göstermekte. Tüm üreticiler bu değerlere ulaşabilmek için üretim anlayışlarını planlamak ve daha az enerji tüketen teknolojilere geçiş yapmak zorundadır. Bu bağlamda Mercedes-Benz Türk ve Daimler bir yandan mevcut yanmalı motorların (benzinli ve dizel) verimliliklerini arttırmaya yönelirken, diğer yandan da gerek elektrikli araçlar, gerekse hibrit teknolojileri konusunda yatırım yapmaya ve ürün portföyünü geliştirmeye devam ediyor.
‘Düşük Maliyet, Düşük Emisyon’
Mercedes-Benz ticari araç grubunda BlueTec teknolojili motorlar kullanıyor. ‘Düşük maliyet, düşük emisyon’ sloganı ile BlueTec teknolojili araçlar, biodizel de dahil olmak üzere günümüzde kullanılmasına izin verilen tüm dizel yakıtlarla kullanılabiliyorlar. Mercedes-Benz ticari araçlarında kullanılan BlueTec teknolojisi, mevcut araçlarda dizel motorların iyileştirilmesi sonucu, dünya çapında geçerli olan EURO egzoz normlarını sağlamak için geliştirilen bir teknolojidir. BlueTec teknolojisi, “Seçici Katalitik İndirgeme” (SCR) teknolojisini baz alarak, güçlendirilmiş ve iyileştirilmiş motor ile çevre dostu bir çözüm oluştururken aynı zamanda araçların yakıt tüketimini azaltan ve ikinci el değerini artıran bir teknoloji olma özelliği taşıyor.
BlueTec teknolojisine sahip motorlardaki artırılan ateşleme basıncı ile sıkıştırma oranı, daha iyi bir yanma ve dolayısıyla daha düşük bir partikül emisyonu sağladığı için daha az yakıt tüketimi mümkün kılıyor. Ayrıca BlueTec motorlar uzun ömürlü ve güvenilir olmaları açısından hem çevreye hem ekonomiye katkı sağlıyor.
SCR İle Motor Negatif Etkilenmez
SCR (Selective Catalytic Reduction-Seçici Katalitik İndirgeme); artırılmış olan basınç, yanma verimini artırarak yakıt tüketimini ve partikül emisyonunu azaltıyor. Egzoz gazlarına bir işlem uygulanarak SCR sistemi zehirli azot oksitleri zararsız su buharı ile azot gazına dönüştürür. Bu, egzoz gazına sulu bir çözelti (AdBlue) püskürtmek suretiyle yapılır. Sıcak egzoz gazı içinde AdBlue ayrışarak tepkime için gerekli olan amonyak gazını oluşturur. Mercedes-Benz, Euro 4/5 normunu SCR sistemi üzerine geliştirdiği BlueTec teknolojisi ile sağlıyor.
SCR teknolojisi ile araçlar daha az yakıt tüketir. Bu teknoloji düşük sülfürlü yakıta ve düşük kül oranlı yağa daha az hassasiyet gösteriyor. Motor ömrünü negatif yönde etkilemez, ayrıştırma işleminden kaynaklanabilecek bir motor arızasına sebebiyet vermiyor. Yanma verimi artışlarından dolayı motorlarda güç ve tork artışı avantajı sağlıyor.
AdBlue, motordan çıkan zehirli azot-oksit (NOx), Karbonmonoksit (CO) ve Hidrokarbonları kimyasal tepkimeyle zararsız azot (N2), karbondioksit ve su buharına (H2O) dönüştüren, % 31,5 üre % 68,5 su oranında bir karışımdır. Renksiz, kokusuz, zararsızdır. Kokusuz ve zehirsiz bir katkı maddesi olan AdBlue ayrı, ısıtmalı bir plastik depoda taşınır. AdBlue, Türkiye genelindeki akaryakıt istasyonlarından temin edilebiliyor.
Bu teknolojilerin geliştirilmesinde aktif görev alan Daimler, ticari araçlar bölümü sloganını “Shaping Future Transportation”, yani “Geleceğin Taşımacılığını Şekillendirmek” olarak belirledi. Daimler, bu sloganı ile daha az yakıt kullanıp daha az zararlı gaz üretecek araçları ile sektörde öncü olma rolünü üstleniyor. Mercedes-Benz Türk de paralel şekilde Türkiye’de aynı rolü üstlenerek çevre bilincinin ve ticari araçlardaki zararlı gaz salınımının azalması için sektöre yol göstermeye devam ediyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||