Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından TLS Lojistik’in Özel Projeler Lojistik Merkezi Müdürü Ali Şar kaplama lastik kullanımı ile ilgili görüşlerini Kamyonum Dergisi ile paylaştı. Biz de siz okurlarımızla paylaşıyoruz.
Tehlikeli madde grubuna girmeyen tüm ürünlerin nakliyesinde kaplama lastik kullandıklarını belirten Şar, “Enerji operasyonlarında kaplama lastik kullanılmıyor. Dolum ve boşaltma yerleri ile taşınan ürünün tehlikeli (ADR normlarında UN numarası sahip ürünler) madde olması nedeni ile güvenlik ve emniyet açısından kaplama lastik kullanılmıyor.” diyor.
“Kaplama Lastik Daha Sık Kontrol Edilmeli”
“Kaplama lastik kullanırken dikkat edilmesi gerekenler yeni lastik ile aynı olmakla beraber, kaplama lastiği daha sık kontrol etmekte ve havasını tam olarak kullanmakta fayda var” diyen Şar önemli bir noktayı dile getiriyor ve şöyle devam ediyor; “Yeni lastik üreticileri karkas ömrünün 1.000.000 km olduğunu iddia ediyorlar. Ancak sadece km olarak değil süre olarak ta düşünmek gerekir. Sürekli kullanımda (yeni ve kaplanmışken) karkas ömrü maksimum 7 yıl olmalıdır.”
Firmalar için yakıttan sonra en fazla maliyet oluşturan gider lastik oluyor. Bu konuda kaplamanın ne kadar fiyat avantajı sağladığını soruyoruz: “Her kaplamada yeni lastiğe göre yaklaşık %30 – 40 arası bir fiyat avantajı sağlar.” diyen Şar sözlerine şöyle son veriyor; “ Şu anda Türkiye’de kaplama sektörü yeterli hatta fazla işyeri var. Talebe cevap verecek teknoloji ve alt yapı var. 3 makine üreticisi var.”