Çevreyi dikkate almak ve uluslararası emisyon standartlarının yürürlüğe girmesini desteklemek Scania’nın başlıca politikası arasında yer alıyor.
Scania’nın motor gamı, güç ve tork değerleri, emisyon normu, bu normu sağlamakta kullanılan teknoloji, motor hacmi, silindiri adedi, silindir dizilişi ve kullanılan yakıt cinsi gibi özellikler bakımından farklılıklar gösteren çok geniş bir çeşitliliğe sahip. Bununla beraber her pazarda, o pazarın ihtiyaçları, rekabet şartları ve yasal zorunlulukları gibi unsurlara bağlı olarak gereksinimleri en iyi şekilde karşılayan motorlar sunuluyor.
Türkiye’de ağırlıklı olarak 360 ile 730 bg aralığında güç üreten 13 lt. ve 16 lt. hacminde, Euro 5 Normunda ve SCR teknolojisini kullanan motorlar sunuluyor.
Bu motorların sağladıkları güç ve tork değerleri şu şekildedir:
13 lt Sıralı 6 silindirli motorlar:
360 bg (265 kW) / 1900 dev/dak – 1850 Nm / 1000-1300 dev/dak
400 bg (294 kW) / 1900 dev/dak – 2100 Nm / 1000-1300 dev/dak
440 bg (324 kW) / 1900 dev/dak – 2300 Nm / 1000-1300 dev/dak
480 bg (353 kW) / 1900 dev/dak – 2400 Nm / 1000-1350 dev/dak
16 lt V8 (8 silindirli V dizilişli) motorlar porn
500 bg (368 kW) / 1900 dev/dak – 2500 Nm / 1000-1350 dev/dak
560 bg (412 kW) / 1900 dev/dak – 2700 Nm / 1000-1400 dev/dak
620 bg (456 kW) / 1900 dev/dak – 3000 Nm / 1000-1400 dev/dak
730 bg (537 kW) / 1900 dev/dak – 3500 Nm / 1000-1350 dev/dak
Emisyon düzenleyici sistemlerin temel amacı, motorda yanma sonucu ortaya çıkan azot oksit bileşiklerinin ve partiküllerin miktarını normlarla belirlenen sınırların altında tutmaktır. EGR sistemi bu işlemi yanma sırasında egzoz gazlarının bir kısmının yanma odasına geri verilmesi, SCR sistemi ise yanma sonrasında ortaya çıkan azot oksit bileşiklerinin, bu işlem için özel hazırlanmış üre çözeltisi (AdBlue) ile birlikte bir katalizör üzerinde kimyasal işleme tabi tutarak azot gazı ve su buharına dönüştürülmesi ile sağlar. En temel farkları EGR’nin yanma sırasında, SCR’nin ise yanma gerçekleştikten sonra çalışan sistemler olmasıdır.
Türkiye’de de sunulan motor seçeneklerinde emisyon normlarını sağlamak için kullanılan teknoloji SCR (Seçici Kalalitik İndirgeme) ve Partikül filtesidir.
Euro normları ve buna paralel olarak izin verilen emisyon miktarlarındaki sınırlamalar motor üreticilerini özellikle yakıt sistemleri, yanma ve yakıt verimliliği üzerinde daha fazla çalışmaya itmiştir. SCR sisteminin kullanıldığı motorlarda yanma sırasında çıkan atıklar sonradan işleme tutularak bertaraf edilebildiği için tasarımlarda yanma verimliliği ön plana alınmış bu ise iyileşen yakıt ekonomisini birlikte getirmiş.
Euro 6 normu, bugüne kadar olan normlara oranla emisyon, partikül miktarı ve büyüklüğü gibi konulara oldukça önemli sınırlamalar getiriyor. Bunun sağlanabilmesi içinse şu ana kadar üreticilerin sunduğu çözümler ağırlıklı olarak hem EGR, hem SCR hem de DPF (Dizel partikül filtresi) sistemlerinin birlikte kullanımını içeriyor. Yani emisyonlar hem yanma hem de yanma sonrasında kontrol altına alınmaya çalışılıyor. Bunun yanında Scania, Euro 6 normunu sadece SCR sistemi ve partikül filtresi ile sağlayan 410 ve 450 bg’de iki adet motorunun lansmanını yaparak Euro 6’nın zorunlu olduğu pazarlarda kullanıma sunuyor.