GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Kazakistan Taşımacılığında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kazakistan Taşımacılığında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
5 Aralık 2008 Cuma - 00:00

"İyi Satış Sonrası Hizmet Olmadan, İyi Satış Olmaz"

 İyi Satış Sonrası Hizmet Olmadan, İyi Satış Olmaz

“2003 yılı sonu 2004 yılı başında şirketimiz tam kapasite olarak faaliyete geçti.  Günlük ortalama 35–40 araca hizmet veriyoruz. Tabi bunun yanında kazalı araçlarımız da mevcut. Kaporta-boya, elektrik aksamı, döşeme aksamı gibi konularda faaliyet gösteriyoruz.”

Öncelikle servisinizi kısaca tanıyabilir miyiz? Ne zamandan beridir hizmet veriyorsunuz?

Mutsan, 1955 yılında merhum Ruhi Mutlu tarafından kurulmuş. Bu süreçte, başta bisiklet tamiri, kaynak ve torna işleriyle iştigal ettikten sonra 1980 yılında Mutlular Oto Galeri ismiyle otomotiv sektörüne adım atmış.

Çağın gelişen ticari araç teknolojisi Mutsan’la bölgede yeni bir ivme kazanmış; müşterilerine verdiği güvenle sahada Türkiye’nin saygın ve önde gelen kuruluşları arasına girmeyi başarmış. Mutsan müşterilerinden aldığı bu güçle, verdiği güvenle 1994 yılında BMC gibi saygın bir kuruluşun bayii olmayı hak etmiş. Bugün halen disiplin, yüksek performans, etik iş ahlakı ile birçok noktada ilk gün ki gibi hedefine daima koşmaya çalışıyor.

2003 yılı sonu 2004 yılı başında şirketimiz tam kapasite olarak faaliyete geçti.  Günlük ortalama 35–40 araca hizmet veriyoruz. Tabi bunun yanında kazalı araçlarımız da mevcut. Kaporta-boya, elektrik aksamı, döşeme aksamı gibi konularda faaliyet gösteriyoruz.

Yetkili servisinizin misyonunu belirtir misiniz?

BMC firmasının ürettiği yüksek performanslı ve ileri teknolojili ürünleri öncelikle çalışanlarımıza, sonra hedef kitlemize ve akabinde tüm Türkiye’ye iyi tanıtmak, iyi temsil etmek; satış ve satış sonrası iyi servis hizmeti vermek, büyüme kavramını parçaların birleşip bütünü oluşturması olarak düşünen Mutsan firmasının bu prensibi vazgeçilmez misyonudur.

Günlük gelen araç sayısını yoğunluğuna göre sıralar mısınız?

Bu günlerde 25–30 araç geliyor. En yoğun geldiği zamanlar mevsim ve yöresel narenciyenin bulunduğu zaman dilimlerine bağlı olarak değişiyor. Yollarda ve güzergahlarda bazı bölünmeler oldu; bunun sonucu olarak gelen araç sayısında bir düşüş oldu. Genelde BMC araçları Türkiye genelinde     % 60’lık bir paya sahip oldukları için bölgede bir hareketlilik yaşanıyor.

Kaç kişilik bir personelle hizmet veriyor servisiniz?

Satış, servis ve yedek parça olarak personelimiz 50 kişi ile hizmet veriyor.

Yetkili servisinize BMC dışında araç geliyor mu?

BMC dışındaki araçların servisine bakmıyoruz. Ama ileride başka bayilikler düşünülebilir. O bizim dışımızda oluşan bir karardır. Yönetim kurulumuz bunun kararını verecektir.

BMC marka araçlarda yaşanan sıkıntılar nelerdir? Şoförlerin de BMC’ ye yaklaşımları bu manada nasıl?

BMC’nin % 70’i Türk montajı olduğu için milliyetçilik ruhumuz oluşuyor. Bizim şoförlerimiz rahat ve konforuna düşkün. Scania, Daf, Mercedes gibi araçların süspansiyonları farklı. Ama hafriyatta, asfaltta BMC’nin dayanıklılık gücü daha fazla. Başka bir aracı hafriyatlarda, şantiyelerde çalıştıramazsınız; güçlü değildir. BMC dayanıklılık açısından tercih ediliyor. Şöyle özetleyebilirim; patron BMC aracı tercih eder. Masraf azdır; bakım üniteleri azdır; yani maliyeti düşüktür. Bugün bir ithal araçla BMC aracı arasında 700’e varan fiyat indirimleri var bakımda. Biz de aracımızı biraz daha konforlu hale getirirsek tercih edilirliğini biraz daha arttırırız.

Şoförler araçta konfora dikkat ediyor; peki yetkili servisi seçerken neye dikkat ediyor?

Şoförler arızanın tekrar etmemesine dikkat ediyor; biz bu konuda başarılı ve iddialıyız. Müşteri hizmetleri bölümümüzde bilgi işlemde görevli olan arkadaşımız müşterilerimizi arayarak araçlarında sıkıntı olup olmadığını soruyor. Yaptığımız işi en güzel şekilde sunmaya gayret ediyoruz.

“Araçlarda kalitenin ve teknolojik özelliklerinin artması ile birlikte motordan boyaya, kaportadan şasiye, tornadan elektriğe ve yedek parçaya kadar bütün ihtiyaçların tek elden giderilmesini sağlayan bu modern servis noktası zaman kaybının ötesinde hesapların da tek elden toplanmasını sağlayan önemli bir avantajdır.”

Müşteri ilişkilerinizde ön planda tuttuğunuz unsurlar nelerdir?

Araçlarda kalitenin ve teknolojik özelliklerinin artması ile birlikte motordan boyaya, kaportadan şasiye, tornadan elektriğe ve yedek parçaya kadar bütün ihtiyaçların tek elden giderilmesini sağlayan bu modern servis noktası zaman kaybının ötesinde hesapların da tek elden toplanmasını sağlayan önemli bir avantajdır. Otomobil gibi özel araçların aksine ticari araç sahiplerinin ve filo işleticilerinin bilinç düzeyinin artması ile birlikte bütün hizmetlerin tek noktadan verildiği servislere verilen önemin artması tüm müşterilerimize toplam kalite artışı olarak yansımaktadır. Firmamız “iyi satış sonrası hizmet olmadan, iyi satış olmayacağını” kavrayarak böylesine kapsamlı bir tesis açma fikrini benimseyen ilk kuruluşlardan birisidir.

Peki onların sizden hizmet olarak talep ettikleri unsurlar var mı?

Bizim ilçede olmamızın dezavantajları var. Günübirlik kalacakları noktada konforlu kalacakları konaklamalar yok. Müşterinin yaşam tarzına bağlı bu tür beklentiler oluyor.

BMC yetkili servis ağında sizce yeterli mi? Kaç tane servis hizmet veriyor?

Şu an BMC’nin Türkiye genelinde yeterli seviyede hizmet ağı var. İl ve ilçelerde olmak kaydıyla 280 civarında bir hizmet ağıyla çalışıyor.

Her servis donanım olarak sizin standartlarınızda mı?

AB standartlarına uyum sağlanması için servislerin de belli kriterleri var. BMC’nin bizden istemiş olduğu bazı kriterler var tabi ki bu bağlamda. Örneğin diyor ki; “Kullanım alanı 5000 metrekareden aşağı olmayacak” kapalı ve açık alanların sınırlarını belirliyor. Bu kriterler 2009’dan itibaren daha sıkı olacak. Bu nedenle küçük sanayi statüsünde olan servislerin çoğunu kapattılar. Plazalara dönüşüm başladı.  Mutsan olarak ölçü ve ebatlar da ve verdiğimiz hizmette tekiz.

Siz hizmetiçi eğitim yapıyor musunuz?

Biz kaliteye yönelik hizmetiçi eğitim yapıyoruz. En son eğitimimizi Kemer’de üç günlük bir eğitimle gerçekleştirdik. Bu eğitimlerin içeriği satış, performansı arttırmaydı.

Daha iyi hizmet vermek için önümüzdeki dönemde uygulayacağınız projelerden bahseder misiniz?

Şimdiki projelerimiz sosyal aktivitelerin biraz daha iyileştirilmesi. Gelen müşterilerimizi bekleme odalarında daha iyi bir şekilde ağırlamak. Standartları biraz daha yükseltmek istiyoruz. Tabi bunun yanında işçilik konusunda standartların üstünde seyrettiğimizi de belirtmeden geçemeyeceğim.

 
Taşımacılığa Yeni Soluk Getirecek Proje Lojistik Köyler
 
Akaryakıt Ürünlerinde İndirim
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
“KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ZATEN KÖTÜ DURUMDAYDI”
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
dikkat
türkiye
şoför
lkw
truck
fahrer
src
news