GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Kazakistan Taşımacılığında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kazakistan Taşımacılığında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
5 Aralık 2008 Cuma - 00:00

Taşımacılığa Yeni Soluk Getirecek Proje Lojistik Köyler

Taşımacılığa Yeni Soluk Getirecek Proje Lojistik Köyler

Lojistik köy nedir?

Lojistik köy; İçerisinde ulusal ve uluslararası taşımacılık, lojistik ve eşyanın dağıtımı ile ilgili tüm faaliyetlerin muhtelif işletmeciler tarafından gerçekleştirildiği belirli bir alandır.

Lojistik köyleri; Lojistik ve taşımacılık şirketleri ile ilgili Resmi Kurumların içinde yer aldığı, her türlü ulaştırma moduna etkin bağlantıları olan, depolama, bakım-onarım, yükleme-boşaltma,    elleçleme, tartı,     yükleri bölme,     birleştirme,      paketleme v.b. faaliyetlerini gerçekleştirme imkanları olan ve taşıma modları arasında düşük maliyetli, hızlı, güvenli, aktarma alan ve donanımlarına sahip bölgelerdir.

Lojistik köy kavramının tarihsel gelişimi hakkında bilgi verir misiniz?

Avrupa’da 1960’lı yılların sonlarından itibaren, “yük köyü” (Freight Village) olgusu gündeme gelmiştir. Verona/İtalya’daki “freight Village Quadrante Europa”nın yaklaşık 30 yıldır hizmet verdiğini göz önüne alırsak AB kavramı henüz oluşmamışken bile yük köyü kavramının var olduğunu söyleyebiliriz.

Ülkemizde de 2005 yılında telaffuz edilmeye başlayan yük (lojistik) köyleri 2006 yılında TCDD tarafından oluşturulmaya başlanmış, daha sonra özel sektör tarafından da kabul görerek lojistik köy kurulma çalışmalarına başlanmıştır.

Avrupa’daki lojistik köylere yönelik neler söylersiniz?

Avrupa’da 60’ın üstünde lojistik köyü bulunmaktadır. Yaklaşık 2400 adet taşıma işletmecisi bu köylerden yararlanmaktadır.

Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Yunanistan, Danimarka, Hollanda, Belçika, Lüksemburg, Polonya, Ukrayna, Macaristan, Portekiz Lojistik köyleri bulunmaktadır.

Htc Hoeje, Ntc Nordic Lojistik Köyleri Danimarka’da, Bologna, Padova, Parma, Rogivo, Verona  Lojistik Köyleri İtalya’da, Dresden, Bremen Lojistik Köyleri Almanya’da, Zal, Barcelona Lojistik Köyleri İspanya’da bulunmakta olup, örnekler daha da çoğaltılabilir.

Lojistik köylerin yapısı ve verilen hizmetler hakkında neler söylersiniz?

Lojistik köylerin yapısını ve verilen hizmetleri maddelerle sıralayalım.

Lojistik köylerin yapısı şöyle;

         Tek bir merkezden yönetilir.

         Master planlı olmalıdır.

         Şehirlerin yakınında olmalıdır.

         Kaliteli yerleşim sağlanmalıdır.

         Açık, kapalı stok alanları bulunur.

         Destek/yardımcı hizmetleri verilmelidir.

Lojistik köylerde verilen ana ve yardımcı hizmetleri şöyle sıralayabiliriz;

Verilen Hizmetler:

         Taşıma modları arasında geçiş sağlanır.

         Intermodal transfer sağlanır.

         Yükleme, boşaltma, elleçleme ve tartı hizmetleri verilir.

         Intermodal operasyonlar yapılır.

         Depolama ve ambarlama hizmetleri verilir.

         Gümrük hizmetleri verilir.

         Park hizmetleri verilir.

Verilen Yardımcı Hizmetler:

         Güvenlik

         Bakım-onarım tesisleri

         Müşteri ofis alanları

         Showroomlar

         Toplantı / konferans odaları

         Yemek tesisleri

         Toplu taşıma imkanları

         Banka, posta, ekstra depo hizmetleri

Lojistik köylerin toplumsal faydaları nelerdir?

Şehir merkezlerine etkili ve çevre dostu dağıtım sağlamakta ve yükün gerekli yerlere teslimini kolaylaştırmaktadır.

Endüstriyel ve sevkiyat şirketleri için ilgi çekici imkânlar sunduklarından, bölgenin ekonomik gelişimini teşvik etmekte, bölgenin rekabet gücünü artırmaktadır.

Yükün, karayolundan demiryoluna yönelmesine etki etmekte, karayolundaki trafik yükünü azaltmakta ve daha az çevre kirliliği yaratmaktadır.

Özel sektöründe içinde olması nedeniyle bölgedeki istihdamın gelişmesine katkı sağlamaktadır.

Arazilerin planlı bir şekilde kullanılmasını ve estetik güzellik sağlanmaktadır.

Lojistik köylerin işletme modelleri hakkında bilgi verir misiniz?

Lojistik köyleri genellikle kamu ve/veya özel sektöre ait tek bir organ tarafından işletilmektedir. Avrupa’daki lojistik köyler incelendiğinde; genellikle; Belediye veya yerel yönetimler, bölgenin ticaret ve sanayi odaları, taşımacılık kuruluşları ve 3.şahıslar tarafından belirli bir pay karşılığı sermaye desteği ile çok ortaklı kamu özel işbirlikli lojistik köyler kurulmaktadır.

Lojistik köylerde bulunan tesisler nelerdir?

Lojistik köylerde bulunan tesisleri şöyle sıralayabiliriz.

         Konteyner yükleme boşaltma ve stok alanları.

         Gümrüklü sahalar; acenteler, gümrük müşavirlikleri, her türlü gümrük hizmetleri.

         Tehlikeli ve özel eşya yükleme, boşaltma, stok alanları.

         Dökme yük boşaltma alanları.

         Sosyal ve idari tesisler;

      müşteri ofisleri, personel ofis ve sosyal tesisleri, otopark, tır parkı, yönetim merkezleri

         Genel hizmet tesisleri;

      bankalar, restoranlar, oteller, bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt         istasyonları, büfeler, depo ve antrepolar, iletişim ve gönderi merkezleri…

         Tren teşkil kabul ve sevk yolları…

TCDD’nin Lojistik köy projelerine yönelik bilgi verir misiniz?

TCDD, ülkemizi bölgesinde bir lojistik üs haline getirmek için Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın öncülüğünde “lojistik köyler” projesi hayata geçirilmektedir.

Bu proje ile yük taşımacılığı ile ilgili tüm hizmetlerin en iyi şekilde verilmesi, müşterilerin idari, teknik, sosyal, tüm ihtiyaçlarının karşılanabilmesi yük merkezlerinin belli noktalarda oluşturulması, taşımaların ve taşıma kalitesinin arttırılması dolayısı ile müşteri memnuniyetinin sağlanması amaç edinilmiştir.

Kuruluşumuz tarafından özel sektörle işbirliği içerisinde işletilecek olan ve demiryolu işletmeciliği ağırlıklı olarak inşa edilen lojistik köylerine, özel sektöre ait fabrikalar, sanayi merkezleri, OSB v.b. iltisak hatları ile bağlantı sağlanabileceği gibi, özel sektörde lojistik köyü mücavirinde arazi temin etmek suretiyle lojistik hizmeti (antrepo, depolama, yükleme-boşaltma, stoklama, paketleme, elleçleme v.b.) verebilecektir.

Lojistik köyler belirlenirken yük merkezlerinin mevcut yük durumları ile yük potansiyelleri incelenmiş, 10 yıllık yük tahminleri yapılmıştır. Fizibilite etüdü yapılabilir bulunmuş olup, ekonomik analizde de ekonomimize yaratacağı katma değer açısından yapılabilirlik yönünden oldukça pozitif kriterlere sahip oldukları tespit edilmiştir.

Kurulması planlanan lojistik köylerine ait tesis ve saha ihtiyaçları belirlemiş Fizibilite Etüdü yapılmıştır. Kuruluşumuzca; lojistik köyler öncelikle organize sanayi bölgeleriyle bağlantılı olarak, yük taşıma potansiyelinin yoğun olduğu bölgelerde yapılmaktadır. Lojistik köyleri bulunduğu şehrin ekonomik ve sosyal gelişimine katkıda bulunduğu gibi kent trafiğine de rahat bir nefes aldırmaktadır.

TCDD - ÖZEL SEKTÖR İŞBİRLİĞİ İLE VERİLEN HİZMETLER İSE ŞÖYLE;

         Yükleme-boşaltma hizmetleri

         Elleçleme hizmetleri

         Gümrük hizmetleri

         Depo ve antrepo hizmetleri

         Tehlikeli ve özel eşya yükleme-boşaltma hizmetleri

         Müşteri ofisleri, sosyal tesisler, otopark, tır parkı, yönetim merkezleri…

         Bankalar, restoranlar, oteller, yıkama tesisleri, akaryakıt istasyonları, büfeler, iletişim ve gönderi merkezleri…

Kuruluşumuz, lojistik hizmetlerinde daha etkin ve verimli bir işletmecilik yapılabilmesi  ve müşteri memnuniyetinin sağlanması  için yük potansiyeli yüksek, karayolu, demiryolu ya da liman erişimi olan,

         Halkalı/Ispartakule (İstanbul),

         Köseköy (İzmit),

         Gelemen (Samsun),

         Hasanbey (Eskişehir),

         Boğazköprü (Kayseri),

         Gökköy(Balıkesir),

         Yenice (Mersin),

         Palandöken (Erzurum),

         Kayacık (Konya),

         Kaklık (Denizli),

         Uşak’da lojistik köy yapma yoluna gitmiştir.

Ülkemizdeki yapılan veya yapımı devam eden lojistik köyler nerelerdedir?

Türkiye’nin ilk “Lojistik Köyü” Gelemen (Samsun)’de inşa edilerek, 06.07.2007 tarihinde işletmeye açılmıştır. Lojistik köyün 2 etap yapım ihale çalışmaları sürdürülmektedir.

Gelemen Lojistik Köy projesiyle yılda 500.000 ton olan taşıma miktarı 1.100.000 tona çıkacaktır. Lojistik köyden demir, hurda, rulo saç, bakır, klinker, konteyner, çimento, kömür, kereste, buğday, gıda maddesi, un, gübre taşıması yapılacaktır.

Eskişehir (Hasanbey) Lojistik Köyü’nün ise kamulaştırma işleri tamamlanmıştır. Altyapı ve  binalara ait uygulama projesi hazırlanmıştır. Altyapı inşaat çalışmaları sürdürülmektedir.

Hasanbey Lojistik Köyü’nün faaliyete geçmesi ile mevcut durumda yaklaşık 215.000 ton/yıl olan taşıma miktarı 566.000 ton/yıla çıkacaktır. Lojistik köyden fayans, feldispat, demir, seramik, inşaat malzemeleri, buzdolabı, konteyner, manyezit, gıda maddesi, su, kömür  taşıması yapılacaktır.

Balıkesir ( Gökköy) Lojistik Köyü’nde, tevsiat planı ile binalara ait projeler hazırlanmıştır. Arazi kamulaştırılması tamamlanmıştır. İnşaat çalışmalarına başlanacaktır.

Gökköy Lojistik Köyü, mevcut ulaşım seçenekleri yanında, Tekirdağ-Bandırma Tren-Feri projesi ve Bakû-Kars-Tiflis demiryolu projesiyle bütünleşik olarak tasarlanmıştır.

Gökköy Lojistik Köyünün hizmete girmesiyle, yük taşıması 390 bin ton/yıldan 1.000.000 ton/yıla çıkacaktır. Lojistik köyden otomobil, konteyner, sunta, MDF, mermer ürünleri, gıda maddesi (et ve süt ürünleri, kuru gıda vb.), kaolin, elyaf ve sentetik malzeme, içecek maddeleri, kömür, askeri yükler, demir cevheri, sanayi ürünleri vb. taşıması yapılacaktır.   

Kayseri (Boğazköprü) Lojistik Köyü’nde 111.000 m2’lik saha ile ilgili olarak kamulaştırma çalışmaları tamamlanmak üzeredir. Diğer alanların kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir Altyapı ve  binalara ait uygulama projesi hazırlanmıştır. Rampa ve yolu yapımı ile altyapı ihalesine çıkılmıştır.

 
AB Uyum Süreci Ulaştırma'nın Kontrolünde
 
"İyi Satış Sonrası Hizmet Olmadan, İyi Satış Olmaz"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
fahrer
Kamyon
src
türkiye
truck
news
haberler
treyler