GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Kamyon ve Ekskavatör Kiralanacak
Kamyon ve Ekskavatör Kiralanacak
İtalya'ya Havayoluyla Yolculuk Yapmayı Planlayan Sürücülerin Uyması Gereken Yükümlülükler
İtalya'ya Havayoluyla Yolculuk Yapmayı Planlayan Sürücülerin Uyması Gereken Yükümlülükler
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
5 Aralık 2008 Cuma - 00:00

Adana Bölgesi Denetimlerde Yine Önde

Adana Bölgesi Denetimlerde Yine Önde

Adana Bölgesinde denetimlerdeki son durumu sizden öğrenebilir miyiz?

2008 yılı içerisinde 10/11/2008 tarihi itibarı ile Bölge Müdürlüğümüz tarafından 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanununa göre belgesiz taşımacılık yapan 3407 adet araca ceza tutanağı karşılığı 15.249.230.00 YTL tutarında cezai işlem yapılmıştır. Bu oran ülke genelinde yapılan işlemlerin             % 30’unu, bölgeler arası yapılan işlemlerin ise % 33’ünü oluşturmaktadır. Bölge Müdürlüğümüzce tutulan bu ceza tutanaklarının 1300 adedi Bölge Müdürlüğümüzün kapsam alanındaki plakalı araçlara, 2107 adedi ise Bölge Müdürlüğümüzün kapsam alanı dışındaki illere ait plakalı araçlara kesilmiştir. Diğer bir ifade ile % 62’si Bölge Müdürlüğümüz dışındaki plakalı araçlara, % 38’i ise Bölge Müdürlüğümüz kapsam alanındaki plakalı araçlara düzenlenmiştir.

Aynı zaman dilimi içerisinde 2918 Sayılı Trafik Kanununa göre ağır tonajlı araçlara 2020 adet ceza tutanağı karşılığı 4.409.414.00 YTL tutarında ceza uygulanmıştır. Bu miktar ülke genelindeki işlemlerin % 78’ini, bölgeler arası yapılan işlemlerin ise % 32’sini oluşturmaktadır. Yapılan bu işlemler, iki adet sabit istasyon ve değişik noktalarda seyyar kantarlarla yapılan denetimlerle gerçekleştirilmiştir.

Bölge Müdürlüğümüze ait sabit istasyonlarımızın biri Hatay Dörtyol’da, diğeri Gaziantep Yeşilce mevkiindedir. Bu istasyonların bulunduğu yollar trafiğin fazla yoğun olmadığı yerlerdir. Ancak Bölge Müdürlüğü olarak seyyar kantarları aktif olarak kullanmaktayız. Seyyar kantarlarla yapmış olduğumuz denetimlerin sonuçları ise aynı zaman dilimi içerisinde şöyledir; 1588 adet ceza tutanağı karşılığı 3.688.225 YTL tutarında cezai işlem uygulanmıştır. Bu oran ülke genelinde seyyar kantarlarla yapılan işlemlerin % 78’ini oluşturmaktadır. Bu denetimler esnasında bize desteklerinden dolayı Adana Emniyet Müdürlüğü Otoyollar Trafik Denetleme Amirliği’ne ayrıca teşekkür ederiz.

 Seyyar ve sabit kantarların farkı ve denetime etkisinin karşılaştırmasını alabilir miyiz?

Sabit istasyonlarla yapılan işlemlerle seyyar kantarla yapılan işlemler karşılaştırıldığında; sabit kantarlarda seri olarak çok sayıda araç tartılabilir. Seyyarla yapılan işlemler, aracın dingilleri ayrı ayrı tartılarak yapılmaktadır ve zeminin düz ve titreşimsiz olması gerekmektedir. Bunlara dikkat edildiği takdirde sağlıklı tartım yapılabilmektedir. Seyyar kantarların bu özelliğine dikkat edildiğinde sorun yaşanmamaktadır; ancak bunun yanında seyyar, taşınabilir oluşunun çok büyük avantajı vardır. Bu avantajından dolayı Bölge Müdürlüğümüzün kapsam alanındaki trafiğin yoğun olduğu,  özellikle ihbarların olduğu yerlerde denetimler yapılarak denetim konusunda büyük mesafe kaydettik ve yukarıdaki rakamlar bu çalışmaların sonucunda elde edilmiştir.

“Seyyar kantarlarla denetimlerimizin yoğun olarak yapıldığı Pozantı’da Pozantı Trafik Denetleme ݝstasyon Amirliğinin 2007 yılı ile 2008 yıllarına ait on aylık kazalarla ilgili istatistik raporlarında 2007’ye göre 2008 yılında, ÖLÜMLÜ KAZA SAYISINDA %-50, YARALAMALI KAZA SAYISINDA %-3, MADDݝ HASARLI KAZA SAYISINDA %-48, TOPLAM KAZA SAYISINDA %-37 AZALMA OLDUݐU belirtilmiştir. Bu sonuçlarda denetimlerimizin amacına ulaştığını göstermektedir.”

Gelen tepkiler ya da ağır tonajda azalma gibi konularda yapılan denetimlerin etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Amacımız tabii ki ceza kesmek değil; trafik kazalarını, korsan yapılan taşımacılığı ve yolların zamanından önce bozulmasını önlemektir. Bilindiği gibi yol yapımı oldukça pahalı bir yatırımdır ve ülkemizde de trafik kazalarından her yıl on binlerce insanımız ölmekte, yaralanmakta ve trilyonlarca maddi hasar meydana gelmektedir. Denetimsiz, korsan ve aşırı tonajla yapılan taşımalarda trafik kazalarına ve yolların zamanından önce bozulmasına sebep olmaktadır.

Seyyar kantarlarla denetimlerimizin yoğun olarak yapıldığı Pozantı’da Pozantı Trafik Denetleme ݝstasyon Amirliği’nin 2007 yılı ile 2008 yıllarına ait on aylık kazalarla ilgili istatistik raporlarında 2007’ye göre 2008 yılında, ÖLÜMLÜ KAZA SAYISINDA %-50, YARALAMALI KAZA SAYISINDA %-3, MADDݝ HASARLI KAZA SAYISINDA %-48, TOPLAM KAZA SAYISINDA %-37 AZALMA OLDUݐU belirtilmiştir. Bu sonuçlarda denetimlerimizin amacına ulaştığını göstermektedir.

Cezaya maruz kalan insanların bir kısmı önce tepki göstermektedirler. Bazıları mahkemelere başvurarak işlemlerin iptali yoluna gitmektedirler. Bugüne kadar ceza tutanaklarının 545 adedinin iptali için mahkemelere başvuru olmuş; bunların savunmaları Bölge Müdürlüğümüz tarafından yapılmış; 105 adet dava kazanılarak yapılan işlemin doğru olduğu ispatlanmıştır. Altı adet mahkeme kaybedilmiş; bunlar içinde Ağır Ceza Mahkemelerine başvurmak suretiyle itirazımız yapılmıştır. Yapılan denetimler, taşımacıların, yolcuların ve ülkemizin faydasınadır. Taşımacılarda bunu zamanla anlamakta itirazları ve ihlalleri azalmaktadır. Ancak bizlerin de kararlı bir şekilde adil olarak denetimlere devam etmemiz gerekmektedir.

 
Ankara Nakliyeciler Sitesi Yine Dertli
 
AB Uyum Süreci Ulaştırma'nın Kontrolünde
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
UMUT… GÜVEN… İNANÇ…
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
haberler
lkw
treyler
dikkat
şoför
kamyonum
sondakika
news