Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
Ford Otosan’dan Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Yılına Yakışan Yatırım: 'Geleceğin Fabrikası'
Ford Otosan’dan Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Yılına Yakışan Yatırım: "Geleceğin Fabrikası"
Türk Devletleri Orta Koridor İçin Bir Arada
Türk Devletleri Orta Koridor İçin Bir Arada
English
Schmitz Cargobull and TIP Group Focus On Smooth Digital Data Provision

Schmitz Cargobull and TIP Group Focus On Smooth Digital Data Provision

1 2 3 4 5 6
samko, iveco, ivecoservis
alpözler, yılnak, lojistik, nakliye
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
Cumhurbaşkanımız Ne Demiş?
25 Ekim 2023 Çarşamba

Geçen ayki yazıma ilaveten merak ettiklerim şunlar; Orta Koridor ve fırsatlar ( kaçan ya da henüz kaçmamış olan ) nedir ve bizi baypas eden IMEC Projesi’nin Türkiye ile ilgili bundan sonraki  süreci ne olacaktır.

Bu konulara hâkim olmak o kadar da kolay değil! Sürekli bir gündem değişikliği ve buna bağlı gelişen süreçler yaşamaktayız.

İşte vahşetin adının savaş olduğu bir kıyım dünyanın gözü önünde Gazze’de yaşanmakta. Ancak gelin görün ki başka bir düzlemde başka şeyler konuşuluyor.

Eylül ayında gerçekleşen G20 zirvesinde açıklanan ve bizi pas geçen IMEC (India–Middle East–Europe Economic Corridor) Projesinde; Hindistan, Orta Doğu ve Avrupa’nın birbirine bağlanması amaçlanıyor.

G20 Zirvesi’nde anons edilen güzergâh; Hindistan’dan başlıyor, Dubai, Suudi Arabistan, Ürdün ve İsrail üzerinden Yunanistan’ın Pire Limanı ile Avrupa’ya ulaşıyor. İskenderun Teknik Üniversitesi Ekonomi Bölümü Öğretim Üyesi Profesör Dr. Birol Erkan diyor ki – Bu projenin önemini basınla paylaşan nadir insanlardan biridir kendileri- Türkiye’nin baypas edilmesinin altını çizerken; “Bu bizim için bir sürpriz oldu. Proje henüz çok yeni olduğu için eleştirmemek gerekiyor ancak gördük ki projede Türkiye baypas edilmiş durumda. Oysaki Türkiye Çin’in Kuşak ve Yol Projesi’nde yani Çin’i Avrupa’ya bağlayacak o devasa projenin tam kalbinde yer alıyor.” ve ekliyor “IMEC özellikle Ortadoğu ve Akdeniz’i kullanıyor. O bölgede Süveyş Kanalı’nın da bir fonksiyonu var. Süveyş Kanalından geçerek İsrail Limanı ile Yunanistan’ın Pire Limanını kullanıyor. Akdeniz’den bizi pas geçerek, Ege üzerinden direkt Yunanistan’a bağlanıyor, oradan da Avrupa Birliği ülkelerine ulaşıyor. Bu ticareti sadece Hint malları olarak da düşünmemek lazım, Suudi Arabistan, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri gibi Ortadoğu ülkeleri açısından bu proje büyük önem arz ediyor.”

Peki bu gelişmeye ilişkin UND tarafı nasıl bir değerlendirme yapıyor? Şöyle ki Başkan Yardımcısı Fatih Şener şunları söylüyor: “Çin, Pakistan’la çok yakın temas halinde ve geleceğin süper gücü olarak konuşulan Hindistan’a karşı, Pakistan’ı biraz daha destekler durumda. Hindistan ise kendini özellikle Pakistan güzergâhı dışından batıya bağlamak istiyor. Limandan bağladığında denizyoluyla gidiyorsunuz ve bir aya yakın vakitlerden söz ediliyor. İşte tam da bu noktada, buna bir alternatif oluşturmak adına karayolu bağlantısı olarak Orta Doğuyu boydan boya Dubai’den geçen bir güzergâh alternatifi ortaya koydu. Ancak bu güzergâhın zorlukları var. Örneğin; şu anda Suudi Arabistan’da seyahat eden birinin İsrail’e girmesi veya İsrail’den geçmiş birinin aynı pasaportla Suudi Arabistan’a girmesi sorunu bile mevcut. Yani şimdi siz tırınızla Yunanistan Pire Limanından İsrail’e inerseniz ve Ürdün’e giderseniz, oradan Suudi Arabistan pasaportunuzdaki İsrail vizesini gördüğünde sizi içeri sokmaz.” Hem coğrafi koşullar hem de siyasi nedenlerle zor olacak bu koridora mutlaka Türkiye’nin de dâhil edilmesi gerektiğini söyleyen Şener;” Yani aslında Hindistan’daki bir limandan yola çıkarak Avrupa’ya ulaşılmak isteniyorsa, Basra Körfezi’nden Irak’a gelip, Irak’tan daha kısa bir parkurla Habur Sınır Kapısı’na ve oradan da Türkiye’ye geçilebilir. Bu parkur Hindistan’ın Avrupa’ya ulaşması için daha pratik bir koridor olacaktır.” diyor.

Değerli Hocamız Sayın Prof. Birol Erkan ve Sayın Fatih Şener’in konulara ilişkin ( Orta Koridor ve IMEC ) çok kıymetli değerlendirmeleri dergimizin özel röportajlarında. Mutlaka okuyun derim. Yerim kalmadı fazla yazamıyorum!

Ha bir de Cumhurbaşkanımız ne demiş IMEC için; “Türkiye’siz bir koridor olmaz.”

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Cumhurbaşkanımız Ne Demiş?
ford, fordfmax
KAMKODER
0
mersin, lojistik, lojistikfuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Aşırı Sağın Önlenemez Yükselişi
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Çin’in İhracattaki Durumu ve Türkiye
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
lkw
dikkat
türkiye
Kamyon
treyler
truck
şoför
kamyonum