Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
man, kamyonumdergisi, mantrucks, mankamyon, mankampanya
ford, kamyon, trucks, başer, fordbaşer, fordkamyon, kamyoncu,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Kazakistan İlave Transit Geçiş Belgeleri Sınır Kapıların Gönderildi
Kazakistan İlave Transit Geçiş Belgeleri Sınır Kapıların Gönderildi
Samsun İl Emniyet Müdürlüğü, Benzin ve Motorin Alacak
Samsun İl Emniyet Müdürlüğü, Benzin ve Motorin Alacak
English
Grandtur Tourism Expanded Its Fleet With 15 Mercedes-Benz Sprinters

Grandtur Tourism Expanded Its Fleet With 15 Mercedes-Benz Sprinters

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
11 Aralık 2009 Cuma - 00:00

Teslimat ve Fiyatta Avantaj Yaratacağız

Güçlü ismi, müşteriye özel seçenekleri ile treyler piyasasında güçlü bir yeri var Koluman Kögel’in… Koluman Kögel Satış Müdürü Ural Algıer yerlerini sağlamlaştırmak adına 2010 hedefleri dahilinde ürün çeşitliliğini, modellerin özelliklerini kısacası treyler pazarındaki yerlerini anlattı.

Teslimat ve Fiyatta Avantaj Yaratacağız

Güçlü ismi, müşteriye özel seçenekleri ile treyler piyasasında güçlü bir yeri var Koluman Kögel’in… Koluman Kögel Satış Müdürü Ural Algıer yerlerini sağlamlaştırmak adına 2010 hedefleri dahilinde ürün çeşitliliğini, modellerin özelliklerini kısacası treyler pazarındaki yerlerini anlattı.

Treyler nedir?

Treyler, çekici aracının arkasına takılan kendi has ruhsatı ve ticari kimliği olan motorsuz bir taşıma aracıdır.

Kaç çeşit treyler var?

Yarı ve tam römork olmak üzere iki çeşit treyler var. Türkiye’de treyler dediğimiz zaman sadece yarı-römorklar akla geliyor; yani bu çekicinin arkasına takılan araçlar. Genelde her firmanın kendine göre şekillendirdiği ürün çeşitleri var.

Treyler çeşitlerimiz ise tenteli, tanker, soğutuculu frigorifik semi-treyler grubundan oluşuyor. Tenteli grubumuzda x-max ve cargo max dediğimiz iki çeşit ürünümüz var. 2,70 m ve 2,85 m olmak üzere cargo max grubumuz ikiye ayrılıyor. 3 m’lik grubumuz ise x-max olarak geçiyor. Kendi içinde kayar, çatı kayar perdeli SNCO olarak satışını gerçekleştirdiğimiz araçlarımız da var.

Hangi tip yükte hangi çeşit treyler tercih ediliyor sınıflandırabilir miyiz?

Müşterilerimizin tercihine göre ürün çeşidi geliştirebiliyoruz. Mesela, yüksek yüklerde alçak çekicisi bulunan müşterimize 3 m’lik x-max dediğimiz ürünleri öneriyoruz. Bunu belirledikten sonra, yükleme tercihine göre yandan yüklemelerde kayar, çatı kayar dediğimiz SNCO aracımızı tercih ediyor. Arkadan ve yukarıdan yükleme olabilecekse kayar çatılı sabit SN aracımızı veriyoruz. Ya da 2,70, 2,85 yeterli olabilecekse müşterimize ona uygun ürün sunuyoruz. İstanbul’a ve Avrupa’ya çalışan firmalar genelde bunu tercih ediyor.

Yurt içi ve yurt dışında tercih edilen modeller hangileri? Sizin pazarınız daha çok hangisine yönelik…

Bizim tenteli, tanker ve frigo grubuna hitap eden araç çeşitlerimiz mevcut. Aynı zamanda konteyner taşımacılığı için de araçlarımız var. Biz tenteli grubu için özellikle İstanbul bölgemizin daha çok sattığı mega x-max olarak adlandırılan 3 m’lik araçları tercih ediyoruz. Antep, Mersin gibi daha doğudaki bölgelerimizde mega çekici ve mega dorseyi hızlı şekilde satamıyoruz. Müşteri tercihi o yönde olmuyor. Zira müşteriler bozuk yol şartlarında, ya da gemiye ve trene binmeleri durumunda çok fazla x-max dediğimiz semi-treyleri tercih etmiyorlar. Biz bunlara cargo-max araçları veriyoruz. Eğer yükleme tercihine göre yandan yükleme yapılacaksa cargo-max’ın kayar perdelisini, arkadan yükleme yapacaksa cargo-max’ın kayar perdeli olmayanını yani SN modelini veriyoruz.

Avrupa’da daha çok mega ve x-max modellerimiz tercih ediliyor. İran, Irak, Gürcistan, Ermenistan, Azerbaycan ülkelerinde ise cargo max denilen 2,70 ve 2,85’lik araç grubu tercih ediliyor.

Genellikle hangi çeşit yükleri taşırken sizin araçlarınızı kullanıyorlar?

Genellikle yurt içinde kayar çatı ve kayar perde gümrüklemesiz şekilde araç satışı yapıyoruz. Yurt dışına gümrüklemeli ve standart tip araç satışı yapıyoruz. Yurt içine meşrubat, yedek parça, parsiyel yük taşıyan firmalar ve kargo firmalarına kayar çatı ve kayar perde modellerimizle hizmet veriyoruz. Yükleme anlamında kolaylık oluyor; ambarlarda ön sıradan yükleme kolaylığı gösteriliyor.

İyi bir treyler sizce nasıl olmalı ve müşteri seçimini yaparken hangi kriterleri baz alıyor?

Biz müşterilerimizin tercihlerine göre esnek olabiliyoruz. Opsiyon listemiz zengin; opsiyon listemizde olan özellikleri koordinasyonlu şekilde çeşitlendirebiliyoruz. Mesela yurtiçinde taşıma yapacak müşterimize gümrükleme opsiyonu olmayan araç verebiliyoruz. Fabrikamızın ürün gamlarının geniş olması sebebiyle müşterilerimizin özel isteklerini karşılayabiliyoruz. Mesela, açık kasa ve konteyner kilidi isteyen müşterilerimiz oluyor.

İyi bir treyler müşteriye maksimum seviyede yük taşıma imkanı ve kapasitesi veren, bunu yaparken de mukavemetinden ödün vermeyen treylerdir. Hafif olup, çabuk bozulan olması tercih edilmez. Dayanıklı olup, müşterisini çok fazla servise uğratmamalıdır. Yani şoförü fazla yormamalı.

Çekici+treyler kombinasyonuna gidiş pazara nasıl yansıyor ve Koluman bu pazarda nasıl yer alıyor?

Çekici+semi treyler pazarı çok hızlı yol alıyor. Bizim Mercedes bayisi olmamız nedeniyle kamyon ve çekici satışlarını rahatlıkla takip edebiliyoruz. Kamyon pazarı her geçen sene biraz daha düşerek çekici+semi treyler pazarına kendini bırakıyor. Semi treyler pazarında kamyona göre dezavantaj olan tek şey şehir içindeki nakliyelerde dar sokaklara girmedeki zorluğu. Pazar semi-treylere göre şekilleniyor. Bunun içinde biz hazırlığımızı yapıyoruz; ürün gamımızı çeşitlendiriyoruz. 2008 yılına oranla 2009 yılında pazar payımızı daha da arttırdık. 2008’i % 10-12 civarı rakamlarla kapatmıştık. 2009 yılında finansal açıdan müşterilerimize kolaylıklar da sağladık.

Pazarda pay sahibi olmanızı biraz da Mercedes markasına borçlu olduğunuz düşünüyor musunuz?

Çekici pazarında Mercedes % 45’lik bir paya sahip. Mercedes markasının bize katkısı çok; ancak her türlü çekiciye biz semi-treyler üretmeye çalışıyoruz.

Yeni ürünlerinizin tanıtımını nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

Dergi reklamları ve müşteri ziyaretleriyle müşterilere ulaşmaya çalışıyoruz. Yerinde ziyaret ederek onlara daha uygun satış şekilleri sunmaya çalışıyoruz. Her müşteriye ayrı bir proje gözüyle bakıyoruz. Pazar o kadar hareketli ki, alım yapacak müşteri, çok fazla beklemeden alım yapmak istiyor; biz de gerekli tüm kolaylıkları sağlıyoruz.

2010 yılı beklentileriniz ve yenilikleriniz ne yönde olacak?

Ürünlerimizi kalite olarak arttırıp, ürün gamımızı biraz daha sabit tutmak istiyoruz. Müşterinin en çok istediği ürünleri en kaliteli şekilde üretip satmak istiyoruz. Çok fazla opsiyon ve çeşitli ürün gamı üzerine çalışmayı düşünmüyoruz. Teslimat ve fiyatta avantaj yaratmayı düşünüyoruz.

 
Pazarın Yeni Gözdeleri ?Çekici?+Treylerler
 
Krone Müşteriye Özel Çözümler Sunuyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
 HAREKET... TALEPLER... RİSKLER...
toyota, kamyonumdergisi, hafifticari, araziaracı,
  YAZARLAR
Emre ELDENER
Emre ELDENER
TÜM SEKTÖRLER GİBİ LOJİSTİK DE ETKİLENDİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
DEMİRYOLU İLE EŞYA TAŞIMACILIĞI
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
KAMYONCUNUN SAHİBİ VAR MI?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
bus
kamyonum
fahrer
dikkat
treyler
haberler
şoför
Kamyon