Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
21 Ağustos 2020 Cuma - 13:25

S.S. Divriği Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Nurettin Özbek: Nakliyeci Zor Şartlar Altında Evine Ekmek Götürmeye Çalışıyor

Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan canlı bağlantılar üzerinden söyleşiler gerçekleştirmeye devam ediyor.  Bu kapsamda Nuray Pekcan ile Sektöre Dair’in konuğu 1978 yılından beri varlığını sürdüren S.S. Divriği Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifinin Başkanı Nurettin Özbek oluyor.

S.S. Divriği Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Nurettin Özbek: Nakliyeci Zor Şartlar Altında Evine Ekmek Götürmeye Çalışıyor

“HER ZAMAN ÖRGÜTLÜ TOPLUMLAR BİR ADIM DAHA ÖNDE OLUR; BU NEDENLE MESLEKTAŞLARIM KOOPERATİFLERE KAYIT OLSUNLAR”

Sektörün sorunlarına ve kooperatiflerin beklentilerine değinilen söyleşide Başkan Özbek, “Nakliyeci olarak federasyonda başkanımız var; ancak kamyoncuya pek sahip çıkılmıyor. Bizim öncelikli olarak isteğimiz kooperatiflerin bir araya gelerek kendi federasyonlarını oluşturması.  Örgütlü toplum her zaman bir adım daha ileride olur.” diyor.

Etkin bir kooperatif olduklarını belirten Başkan Özbek kooperatife dair şu sözleri dile getiriyor; “Kooperatifimiz 1978 yılında kurulmuş.  Ben de kooperatifimize 2004 yılından beri başkanlık yapıyorum. Ağırlıklı olarak maden ocağında kısa damper çalışıyoruz. Daha önce devlete ait demir çelik işletmeleri vardı. 2004 yılında özelleşerek Erdemir- Ermaden’e geçti. Ocak içerisinde Erdemir şirketinin işlerini yapıyoruz.  Bunun yanı sıra Demir Export’un ve Çiftay İnşaat’ın işlerini; zaman zaman da şehirlerarası nakliye yapıyoruz. 79 üyemiz ve 100’ün üzerinde kamyonumuz var. Bunun nedeni de bazı üyelerimizin birden fazla aracının olması. İşlerimiz yetersiz olduğu için de bazı arkadaşlarımız şehir dışına çalışıyor.”

 

Türkiye’nin Her Yerinde Sıkıntılarımız Ortak

Fiyat artışlarının ve ton kilometrenin uygulanmıyor oluşunun sektörde sıkıntılara neden olduğunu belirten Özbek, “Sektör olarak bize sahip çıkan yok; bu nedenle zaman zaman ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Verdiğimiz emeğin karşılığını alamıyoruz. Tüm kooperatiflerdeki nakliyeci arkadaşlarımız ile sıkıntılarımız ortak. Öncelikle yakıt ve yedek parça fiyatlarının yükselmesine karşılık nakliye ücretlerinin sabit kalması sıkıntı oluşturuyor. Ayrıca devlet tarafından bir fiyat belirlenmemesi ve ton kilometrenin olmaması bütün nakliyeci arkadaşlarımızı etkiliyor. Türkiye’nin her yerinde sıkıntılarımız ortak. Bir yıl önce aldığımız bir yedek parçayı aynı fiyattan almamız mümkün değil. Fakat nakliye fiyatları 3-4 yıl önceki fiyatlarla aynı şekilde devam ediyor. Akaryakıt sürekli yükseliyor. Bu sene çok fazla yükselmedi; bir ara düşmüştü tekrar aynı fiyatlara yaklaştı. Özellikle akaryakıttaki ÖTV’nin biraz daha düşürülmesini istiyoruz.” diyor ve ekliyor, “Federasyonda bir başkanımız var; ancak kamyoncuya pek sahip çıkmıyor. Bizim öncelikli isteklerimizden biri; kooperatiflerin bir araya gelerek kendi federasyonlarını oluşturması.  Örgütlü toplum her zaman bir adım daha ileride olur. Kooperatifler biraz daha örgütlü gibi görünüyor; fakat bütün arkadaşlar buna riayet etmiyor. Nakliyeciliği sadece kooperatifler yapmıyor.  Şirketler veya bireysel olarak kamyonculuk yapan arkadaşlarımız var. Taşınacak yükü biri 50 liraya götürürken bir diğeri 80 liraya götürüyor. Bunun önüne geçilmesi için sabit bir fiyatın belirlenmesi gerekiyor. Günlerce yük bekleyip bazen zarar etse de mecbur kaldığı için hiç para kazanmadan iş yapan arkadaşlarımız da oluyor.”

Pandemi nedeni ile de sıkıntılar yaşandığına değinen Özbek, “ Pandemi nedeni ile genel olarak her sektörde sıkıntı var. Bu sıkıntılar bütün dünya genelini etkilediği gibi bizleri de olumsuz etkiliyor. Divriği küçük bir yer bu nedenle Kovid-19 ile ilgili sağlık konusunda çok fazla sıkıntı olmadı. Dışarıdan gelen gurbetçiler nedeni ile zaman zaman sıkıntılarla karşılaşıyoruz; fakat çok da olumsuz şeyler yaşamadık.” açıklaması yapıyor.

“Kooperatifleri Bir Araya Getirerek Kamyoncuların Kendi Federasyonunu Oluşturması Şart”

Kooperatif Birliği kurma çalışmaları olduğunu ancak bunu gerçekleştiremediklerini dile getiren Özbek şöyle konuşuyor; “ 5-6 yıl önce Sivas’ta Kooperatifler Birliği kurmak için bir çabamız olmuştu. 7 kooperatif bir araya geldiği zaman bir birlik kurabiliyor. Sivas ya da Sivas- Erzincan gibi birbirine yakın iller birlik oluşturabiliyor. Bölge birlikleri bu şekilde kurulabiliyor. Kurulan Bölge Birlikleri de var; ancak Bölge Birliği kooperatiflere çok olumlu yansımadığı için bu çalışmalarımızı bir süre erteledik. Ne derece faydalı olur bilmiyorum. Kamyoncuların kooperatifleri bir araya getirerek kendi federasyonunu oluşturması şart. Bu meslek grubundaki arkadaşlarımız için ne kadar kısa sürede oluşturulursa o kadar faydalı olur diye düşünüyorum.  Bunun gerçekleşmesi uzun zaman alırsa şu an arkadaşlarımız bundan faydalanamamış olur. Nakliyeciler ve nakliye şirketleri olarak bir araya gelip mutlaka federasyonu oluşturmamız gerekiyor.”

“Altyapısının Önceden Oluşturulması Gerekiyor”

U-ETDS sistemine dair detaylı bir bilgilendirme yapılması gerektiğini dile getiren ve bu uygulamayı şoförlerin bir kısmının yapamayacağını vurgulayan Özbek, “Şoförlerin U-ETDS’yi uygulayabileceğini sanmıyorum. Çok kolay bir uygulama da değil.  Daha kolay uygulanacak bir sistem olsa iyi olur. Şoför arkadaşlarımızın yüzde 85’inin yapabileceğini sanmıyorum. Bunların altyapısının önceden oluşturulması gerekiyor. Bunu şoför arkadaşlar da ben de bilmiyorum. Kooperatiflere yönelik bilgilendirmeler yapabilirler. Arkadaşlarımızı toplarız ya da bu bilgileri muhasebeci arkadaşlarımız alır; şoför arkadaşlarımızı bilgilendiririz. Kamyoncu arkadaşlar yapamaz; ancak muhasebeciler veri bildirimini yapabilir ya da veriler günlük değil haftalık bildirilebilir.” diyor ve şöyle devam ediyor; “Getirilen uygulamaların her birinin tabii faydası olacaktır. Gerçi K1 belgesini alırken çok ümitliydik. K1 belgesi çıkınca kamyonculuğun şartları düzelecek diye umutlandık; ancak şu ana kadar bir fark göremedik. Çıkan uygulamaların meslektaşlarımıza faydalı olmasını istiyoruz. İnsanlar bilgilendirilir ve altyapısı oluşturulursa bu uygulama mutlaka faydalı olacaktır diye düşünüyorum. ‘Biz bu kanunu çıkardık, uygulayın’ deniliyor.  Takograf olayında da çok ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Mesela, bir nakliyeci Antalya’dan yük alıp İstanbul’a gidecek.  Meyve ve sebzenin taze gitmesi gerekiyor. Şoför takograf nedeniyle durdu, o zaman ne olacak? Bunlar ciddi sıkıntılar ve daha iyi düzenlemeler getirilebilir.”

“Nakliyeci Zor Şartlar Altında Evine Ekmek Götürmeye Çalışıyor”

Ton kilometrenin uygulanması için Bakanlığa çağrıda bulunduklarını belirten Başkan Özbek, “Bakanlığımıza bir an evvel ton kilometre uygulamasının getirilmesi gerektiğini dile getiriyoruz. Gerçi kooperatiflerin bir kısmı Ticaret, bir kısmı Ulaştırma Bakanlığına bağlı; burada da ciddi bir belirsizlik var. Biz dünyanın en zor işini yapıyoruz. Nakliyeci zor şartlar altında evine ekmek götürmeye çalışıyor. Bu şartların devletimizin kontrolünün altında olmasını ve ton kilometrenin biran önce uygulamaya konulmasını istiyorum. Her zaman örgütlü toplumlar bir adım daha önde olur; bu nedenle meslektaşlarım da kooperatiflere kayıt olsunlar. Kooperatiflerdeki yönetici arkadaşlarımız bir araya gelip biran önce federasyon olayını gerçekleştirmeli. Önceliğimiz ton kilometre; ikincisi de örgütlü bir toplum. Federasyonu oluşturabilirsek kamyoncular için çok iyi olacağını düşünüyorum.” şeklinde konuşuyor.

 

 
MAN TGE, Türkiye’de İlgi Görmeye Devam Ediyor
 
Nurettin Özbek, Chairman Of S. S. Divriği Motor Carriers Cooperative: The Transporter Is Tryıng To Earn A Living For The Family Under Difficult Conditions
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Yüke Göre Belirlenecek Bir Ton Kilometre Fiyatlandirmasi Olmali
Kamyonum Dergisi olarak kooperatiflerin sorunlarını dinlemeye devam ...
Biz Kamyonu İşe Uydurmuyoruz; İşe Uygun Kamyon Üretiyoruz
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Iveco’nun yetkili ...
Hangi Belediyede Hangi Araç Var!
Uzun süredir belediyelerle yakın temasta olan Kamyonum Dergisi olarak ...
 
S.S. 70 No.lu Mersinli Köyü Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Hüseyin Ünsal: Üzülerek Söylüyorum; Kamyoncu Camiasında Dayanışma Yok
Kamyonum Dergisi olarak kooperatiflerin sorunlarını dinlemeye devam ediyoruz.  ...
S.S. Yeşilhisar Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Ömer Güngör: 'Bu Sektörde Hizmet Veren Kişi Ve Kuruluşların Yarınlarına Güvenle Bakması Sağlanmalıdır'
Kamyonum Dergisi olarak kooperatifleri ziyaret etmeye devam ediyoruz. ...
S.S. Manisa Kamyoncular ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Mustafa Şahintepe; "Birlik Beraberlik Olmazsa Geleceğimizi İyi Görmüyorum"
Kamyonum Dergisi olarak kooperatifleri dinlemeye, sorunlarını dile getirmeye ...
 
S.S. Yahyalı Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Selahattin Saatçi; Bizi Üvey Evlat Olarak Görüyorlar, Halbuki Türkiye’yi Ayakta Tutan Kamyoncu
Kooperatifler ile gerçekleştirdiğimiz söyleşilerimiz kapsamında Kamyonum ...
Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak; "Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan Prometeon Türkiye, ...
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan; "Ticaret Hacmi ve Ekonomik Büyüme Olduğu Sürece Ağır Ticari Sektörünün Önü Çok Açık"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan sektörün önemli temsilcileri ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
fahrer
Kamyon
bus
sondakika
dikkat
news
haberler
treyler
lkw