Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
16 Temmuz 2020 Perşembe - 17:44

Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak; "Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz"

Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak ile sektöre ve Kovid-19’un yansımalarına ilişkin canlı bağlantı üzerinden bir söyleşi gerçekleştirdi. Gökçe Şenocak, üretime bir süre ara verilmesinin etkilerini, süreç sonrası iç pazarı ve ihracatı değerlendirdi.

Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak;  Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz

“BÖYLE ZOR BİR SÜREÇTE; MALİYETLERİ KONTROL ALTINA ALARAK VE AŞAĞI ÇEKEREK MÜŞTERİLERİMİZİN HAYATLARINI KOLAYLAŞTIRACAK ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ”

Premium lastiklerin Türkiye fabrikasında üretildiğini açıklayarak sözlerine başlayan Şenocak, “4 fabrikamız var. Türkiye fabrikasının bu fabrikalara göre önemli özelliği; Premium lastikler özellikle burada üretiliyor. Bunlar “01 serisi” dediğimiz, teknolojik lastikler. Türkiye’deki bu lastik fabrikasını ve fabrikamızın kapasitesini artırmak adına 2017 yılında 115 milyon dolarlık bir yatırım açıkladık. Ana amacı buydu. Tabii ki teknolojik gelişmeler, verimlilikler de oldu. Prometeon Grubu içinde üretim kapasitemizin yüzde 20’si Türkiye’de üretilirken bu yeni yatırım ile beraber dünyada ürettiğimiz kamyon lastiğinin yüzde 30’u Türkiye’de üretilir hale geliyor. Biz yatırımımızı tamamladık ve şu an kapasite hacmimizi artırmış durumdayız. Tabii ki global dünyada bütün pazarlarda bir daralma oldu. Fakat bu durum bizim yatırımımızı etkilemedi. Yatırımımızı tamamladık ve şu an bahsettiğim kapasitelere ulaşmış durumdayız.”

“Pandeminin Mart Başında Önce Dünyada Başlaması, Yavaş Yavaş Avrupa ve Sonra da Mart’ın İkinci Yarısında Türkiye’ye Gelmesi Bütün Tabloyu Değiştirdi”

2020’ye çok iyi başladıklarını belirten Şenocak, “2017 bizim için ve sektör için çok iyi bir senedir. 2017 en yüksek pazarlardan biriydi. 2017’nin ilk çeyreği yani Ocak, Şubat ve Mart dönemi 700 binlerin üzerinde bir pazar ile başlamıştı. 2020 de bu şekilde 700 binlerin üzerinde bir pazar ile başladı. Biz 2020’de Ocak, Şubat ve Mart ile beraber 2 milyonluk bir kamyon lastiği pazarından bahsederiz herhalde diye düşünüyorduk. Fakat pandeminin Mart’ın başında önce dünyada başlaması, yavaş yavaş Avrupa ve sonra da Mart’ın ikinci yarısında Türkiye’ye gelmesi bütün tabloyu değiştirdi. İlk çeyrekte yüzde 30’un üzerinde büyüyen pazar, Nisan’da yüzde 36, Mayıs’ta yüzde 20 daraldı. Bunun neticesinde ilk 5 ay toplamında yüzde 4’lük büyüme gerçekleşti” diyor.

“Haziran ile Beraber İşlerin Biraz Daha Toparlandığını Görüyoruz”

Şenocak dış pazar ve iç pazarda Haziran ayı ile birlikte düzelmelerin olduğunu belirtiyor. Ayrıca pazardaki paylarını artırdıklarını da dile getiren Şenocak, “Haziran iyi gidiyor. Haziran ile beraber işlerin biraz daha toparlandığını görüyoruz. Hem Türkiye’den hem dış pazardan bahsediyorum. Fabrikamız Avrupa ağırlıklı bir ihracat yapıyor. Avrupa’da da keza toparlanma görüyoruz. O yüzden Haziran bu süreçte biraz moralleri düzeltiyor. Daralan pazarda ilk 5 ayda yüzde 3 pazar payı kazandık. Bu çok ciddi bir paydır. Zaten iyi bir pazar payımız vardı. Bunun üzerine Prometeon en fazla pazar payı kazanan firma oldu. Bizim yüzde 20’lerin üzerinde bir pazar payımız var. Mayıs ayında yüzde 30’ları yakaladık. Bu da Prometeon için bir rekordur.” diyor ve ekliyor, “Pazar rakamları geliyor. Biz de pazar rakamları ile kendi rakamlarımıza baktığımız zaman, bu sene ilk 5 aylık süreçte üç kez pazar liderliğini yakaladığımızı düşünüyoruz. Daha güzeli de rakamlara baktığımızda; yüzde 30’luk pazar payları ile son iki ay üst üste pazar lideri olduğumuzu düşünüyoruz.”

Fabrikanın Türkiye’de Olması Avantajıyla da Süreci İyi Yönettiğimizi Düşünüyoruz”

Pandemi sürecinin hedeflerinde bir değişikliğe yol açmadığını belirten Şenocak, “Biz dünyadaki endüstriyel ve ticari lastik odaklı tek üretici olarak Premium lastik üretiyoruz. Avrupa, Premium lastik pazarının en önemli coğrafyası. İhracatımızın büyük bir kısmını Avrupa’ya yapıyoruz. Pazar hedeflerimizde bir şey değiştirmedik. Hala ihracat anlamında Avrupa bizim için öncelikli. Avrupa’da da keza bu süreci iyi atlattığımızı düşünüyoruz. Fabrikanın Türkiye’de olması avantajıyla da süreci iyi yönettiğimizi düşünüyoruz. Kendi içimizde Avrupa’da geçen seneki rakamları yakalamaya başladık. Hala tam olarak eski hayatımıza dönmedik ancak en azından grubun Avrupa bölge satışlarında Haziran rakamlarında iyileşmeler olduğunu görüyoruz” açıklaması yapıyor.

 

“Üretim Anlamında Sektörde Bu Süreci Aralara Rağmen İyi Yönettiğimizi Düşünüyoruz”

Pandemi sürecinde hammadde ve stok konusunda sorun yaşamadıklarını vurgulayan Şenocak şunları dile getiriyor; “Hammadde bağlantıları çok önceden yapılır, çünkü büyük fabrikalar önemli adetler üretiyorlar. Bu iki aylık süreçte verdiğimiz aralar için birkaç şey söyleyebilirim. Hammaddemizi doğru zamanda doğru şekilde temin etmiştik. Stoklarımız iyiydi. Avantajımız şu oldu; dünyada pandemi başladığı zaman Çin ve Avrupa’ya nazaran Türkiye’ye biraz daha geç geldi. Biz o sırada zaten gerekli önlemleri almaya başlamıştık. Çünkü merkezimiz İtalya olunca farkındalığımız daha yüksek oldu. Stoklarımız iyi seviyedeydi. Bizim Mısır’da bir tane daha fabrikamız var. Mısır fabrikası ile de süreçte koordineli olduk. Üretim anlamında, sektörde bu süreci aralara rağmen iyi yönettiğimizi düşünüyoruz. Eğer biz doğru stok ile bayilerimize, son kullanıcılarımıza kamyon lastiğimizi doğru zamanda veremiyor olsaydık bu rakamları alamazdık. Bu yüzden rakamlar; bizim stoğu ve fabrikaları doğru yönettiğimizi gösteriyor.”

“Süreci Son Derece Sağlıklı Bir Şekilde Yönettik”

Şenocak süreçte, önemli sektörlerden biri olan nakliye sektöründe aksamaların yaşanmaması adına pandemi sürecinde yüksek stoklar tuttuklarını şu sözlerle açıklıyor; “Süreci son derece sağlıklı bir şekilde yönettik. Bayilerimiz stok tuttuğu ve yüksek stoklarla çalıştığı için bundan daha az etkilendi. Son kullanıcılarımız açısından değerlendirdiğimizde; gıda, ilaç gibi hayatı devam ettirecek ekipmanları taşıdığı için lastik sektörünün hayati önemi daha çok ortaya çıkıyor. Bizim nakliyecimize, son kullanıcımıza; ‘siz arabanızı yatırın, biz lastiğinizi 3 gün sonra veririz’ gibi bir söylemde bulunma lüksümüz yok. Bu yüzden sektörümüze bayimizden, kendi stoklarımızdan hızlı bir şekilde cevap verdik.”

“Pandemi Döneminde Son Kullanıcılarımıza Devamlı Ulaştık”

Pandemi dönemindeki pazar paylarının süreci iyi yönetmiş olmalarının bir sonucu olduğunu belirten Şenocak, “Uzaktan çalışmalar ve daha pek çok önlem Mart’ın ikinci yarısında başladı. Ödemeler konusunda kolaylıklar gibi ticari paketler Mart’ın ilk yarısında açıklamaya başlandı. Tabii devletimizin açıkladığı kredi paketlerinin de sektöre çok büyük faydası oldu. Sadece maddi açıdan değil, manevi açıdan da destek olabilmek adına seminerler düzenledik. Ekonomi profesörlerini canlı yayınlarda bayilerimiz ile buluşturduk. Çünkü bir bilinmezlik var.  Maske tartışmaları ortada yokken maskelerimizi ve eldivenlerimizi bayilerimize ulaştırdık. Bunlar hep Mart’ın ilk yarısında olan çalışmalar. Çok hızlı müdahale ettik.” diyor ve ekliyor, “Bayilerimizden çok iyi tepkiler aldık. Ben de her bir bayimize teşekkür ediyorum. Çünkü onlar ön saftalar ve bizden daha çok çarpışıyorlar. Süreçte dükkanları açık kaldı. Bu dönemde son kullanıcılarımıza devamlı ulaştık.  Son kullanıcılarımızdan ve müşterilerimizden çok güzel tepkiler aldık. Belirli dönemler uzaktan da olsa, bazı dönemler çok yakından hep beraber bu süreci yönettik. Bu sadece bizimle olacak bir süreç değil. Çünkü biz bayilerimiz üzerinden müşterimize ulaşıyoruz. Onların da farkındalığa ulaşması, kendi müşterileri için bu önlemleri alması önemliydi. Bu dönemi maddi ve manevi çok iyi yönettiğimizi düşünüyorum. Yine sonuçlardan da bunu anlıyorum. Çok büyük talep karşılandı. Bu da bize pazar payı rakamlarını getirdi.”

“İkinci Dalga Gelirse Ne Olacak Kaygımız Yok”

Normalleşme sürecinde pazardaki daralmanın yüzde 10’ları geçmeyeceğine işaret eden Şenocak, konuya ilişkin; “Daha süreç bitmedi, pandemi devam ediyor. İkinci dalga gelecek, gelmeyecek soruları var. Ama ne olursa olsun biz iyimser olmak zorundayız. Bunlara bir çözüm üretmek zorundayız. Türkiye’nin ilk lastik fabrikası olarak Pirelli mirasımız, bayilerimiz ile beraber geleceğimizi oluşturuyoruz. ‘İkinci dalga ya gelirse ne olacak’ kaygımız yok. İkinci dalga gelirse ona göre önlemlerimizi alacağız. Müşterilerimizi ve bayilerimizi yalnız bırakmayacağız. Fakat rakam olarak bazı tahminlerimi söylemem gerekirse; hala yüzde 4’lük bir büyüme var. Son iki ayın daralması ile pazar biraz daralmaya doğru gidebilir. Ancak lastik pazarında yüzde 10’ları geçen bir daralma beklemiyorum. Eğer ikinci dalga çıkmaz ise, şu anki pandemi süreci değerlendirildiğinde daralma rakamları yüzde 10’u geçmeyecektir. Bence önemli olan; daralma rakamından çok bizim oradaki iyimser bakışımız, umudumuz ve ona karşılık yeniden alacağımız önlemlerimiz diye düşünüyorum” açıklaması yapıyor.

“Pazarlar Daralıyor ve Satın Alma Güçleri Biraz Daha Zayıflıyor”

Pandemi sürecinde hizmetin daha da öne çıktığını vurgulayan Şenocak, “Esasında dönem; maliyeti ve yeni dönemi yönetme süreci. Çünkü önümüzde zorlu bir süreç var. Pazarlar daralıyor ve satın alma güçleri biraz daha zayıflıyor. Bu dönemde de tabii hizmet daha ön plana çıkıyor. Biz bir Premium lastik üreticisiyiz. Sonuna kadar o lastiğin bütün nimetlerinden faydalanılması lazım. Uzun kilometre yapılması, o sırada yakıt tasarrufu sağlanması, lastiğin ilk ömrü bittikten sonra ikinci hatta üçüncü ve dördüncü ömürlerine kadar kullanılması gerekiyor. Biz bu dönemde bunun altını daha da fazla çizmeye başladık” diyor.

“Lastiği Daha da Fazla Kullanmalarını Sağlıyoruz”

Müşterilerinin lastik konusunda ihtiyaçlarına odaklandıklarını ve bu doğrultuda geliştirdikleri uygulamalardan bahseden Şenocak, “2018 yılının ilk çeyreğinde ProTruck lansmanı yaptık. ProTruck çözümleri genişleyen bir aileydi. Bu ailenin amacı; terzi usulü müşterilerimizin, kooperatiflerimizin, filolarımızın ve kamyoncularımızın ne ihtiyacı varsa ona odaklanmak ve çözüm ortağı olmak. Biz bunu her geçen gün genişlettik. Yeni çözümler sunduk. Son dönemde buna çok odaklandık. Zaten 2018 yılında başladığımız bir programdı” diyor ve şu sözlerle devam ediyor; “Örnek verecek olursak; lojistik sektörüne getirdiğimiz yeni uygulamamız ProCornerlarımız var. İstasyonlara, bayilere ve filolarımıza kuruyoruz. Bu bir hızlı hava tamamlama istasyonu; araç sahiplerimiz gidiyor ve 3 dakika içinde lastik havalarını tamamlayabiliyor. FleetMobile programı altında, full ekipman mobil servis araçlarımız var. Mersin, Tarsus ya da İzmit olsun, farklı farklı şehirlerdeki kooperatiflere FleetMobile adı altında gidiyoruz. Onlara dokunuyoruz. Araç altı incelemeler yapıyoruz. Lastiği daha da fazla kullanmalarını sağlıyoruz. Yolda kalıyorlarsa Pro 7/24 servisimiz ile yardımcı oluyoruz. Çünkü onlar için zaman da bir maliyet. Bir an önce operasyona geçmeleri gerekiyor. ‘FleetCube’ diye bir çözüm paketimiz var. Bazı garajlarda lastikhane yok. Tam teşekküllü bir konteyner içerisinde lastik ile ilgili ana servisleri içeren moduler ve seyyar bir proje. Onu çok rahat her yere taşıyabiliyoruz. Filolarımızın garajlarına kuruyoruz ve bir mobil lastikhane yaratıyoruz. Böyle zor bir süreçte; gelirler azalırken, hacimler düşerken en azından maliyetleri daha kontrol altına alarak ve aşağı çekerek müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak çözümlere ulaştık.”

“Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz”

Müşterilerine ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler geliştirdiklerini vurgulayan Şenocak, “Kamyon lastiği binek lastiği gibi değil. Kamyon lastiğinde bizim müşterimize dokunmamız gerekiyor. Bunu da bayimiz ile beraber yapıyoruz. Bu kapsamda 2018 öncesinde terzi usulü çözümler geliştirmeye başladık. Bu çözümlerin hepsi de zaten müşterimize dokunan çözümler. Kısacık süreç içerisinde bu programın adı altında yaklaşık 500 filoya dokunmuşuz. Çok daha fazla müşterimiz var. Fakat çözüm paketi ile iki buçuk senede 500 müşterimize dokunduk. Bu teorik hesaplamalarla ve bu müşterilerimiz ile yaklaşık 20 milyon TL’lik bir tasarruf sağladığımızı düşünüyorum” değerlendirmesinde bulunuyor.

 
Sırbistan Vergi İdaresine Son Başvuru Tarihi 30 Eylül
 
Commercial Director of Prometeon Turkey, Russia, Central Asia and the Caucasus, Gökçe Şenocak; We Attach Great Importance To Touchıng The User In The Truck Tıre
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan; "Ticaret Hacmi ve Ekonomik Büyüme Olduğu Sürece Ağır Ticari Sektörünün Önü Çok Açık"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan sektörün önemli temsilcileri ...
NSK Otomotiv Genel Müdürü Sinan Zırhlı: Bu Süreçten Az Zarar ile Çıktığımıza İnanıyorum ve Böyle de Olacak
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, ROTA markalı ürünleri ...
Uluslararası Taşıma Yapan Şoförlerin Sıkıntıları Bitmiyor
Yurt dışı taşımacılığı yapan Korkut Pekcan, Mehmet Koçer, Nurullah Bıyık ...
 
"Karayolu Taşımacılık Sektörü Salgın Öncesinde de Zaten Kötü Durumdaydı"
S.S. 88 Nolu Dilovası Motorlu Taşıyıcılar Kooperatif Başkanı Nizamettin ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, ''Dünya Ticaret Sisteminin Akışını Daha Alternatifli Hale Getirmek İçin Yapılacak Planlar İçerisinde Türkiye Mutlaka Olacak''
Korona virüs salgın sürecinin taşımacılık sektörüne ve iş yapma potansiyeline ...
Ayşem Ulusoy, "Şoför Yoksa ve Sağ Salim Götürülemiyorsa O Yükün Olması Bir Şey İfade Etmiyor"
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) ...
 
Hangi Belediyede Hangi Araç Var!
Uzun süredir belediyelerle yakın temasta olan Kamyonum Dergisi olarak ...
IVECO Yeni Araçları ile İddiasını Sürdürüyor
IVECO Türkiye, Antalya Belek’te düzenlediği toplantılarla uzun yol taşımacılığı ...
Lojistik Firmaları Bize Göre Çok Avantajlı
Kamyonum Dergisi Türkiye’yi dolaşmaya devam ediyor. Üretimde adından sıkça ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
şoför
fahrer
lkw
truck
kamyonum
news
haberler
treyler
türkiye