Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
MERCEDES, MERCEDESBENZ, MERCEDESTRUCKS, KAMYONUM
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv, kcs, kcsdışticaret,
Adana Çıkışlı Yurt İçi ve Uluslararası Taşımacılıkta Nakliye Rehberi
Adana Çıkışlı Yurt İçi ve Uluslararası Taşımacılıkta Nakliye Rehberi
Ford Otosan Yerli Ecotorq Şanzımanı Sektörle Tanıştırdı
Ford Otosan Yerli Ecotorq Şanzımanı Sektörle Tanıştırdı
English
Market Leader Achieves a Positive Conclusion to a Challenging Business Year and Focuses on Sustainability

Market Leader Achieves a Positive Conclusion to a Challenging Business Year and Focuses on Sustainability

1 2 3 4 5 6
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
22 Temmuz 2020 Çarşamba - 09:51

S.S. 70 No.lu Mersinli Köyü Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Hüseyin Ünsal: Üzülerek Söylüyorum; Kamyoncu Camiasında Dayanışma Yok

Kamyonum Dergisi olarak kooperatiflerin sorunlarını dinlemeye devam ediyoruz.  Manisa’da yolumuz S.S. 70 No.lu Mersinli Köyü Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifine düşüyor ve Kooperatif Başkanı Hüseyin Ünsal ile sohbet etme fırsatı buluyoruz. Başkan Ünsal sektöre dair; “Bizim işlerimiz iyi olsa ne olur; sektör olarak kötü durumdayız.  Bizler bu durumdan mutlu değiliz” diyor.

S.S. 70 No.lu Mersinli Köyü Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Hüseyin Ünsal:  Üzülerek Söylüyorum; Kamyoncu Camiasında Dayanışma Yok

Başkan Ünsal, 1997 yılında kurulan kooperatifle ilgili bizleri; “Kooperatifimiz 22 yıl önce kurulmuş. Öncesinde dedelerimiz develer ile nakliyecilik yaparmış. Bizler şimdi 10 teker ve kırkayak kamyonlarımız ile mesleğimizi yapıyoruz. Kooperatifimizin 96 aracı var. Yüzde 80 oranında kedi, köpek maması taşıyoruz. Mamaların ham maddesi olan buğday ve mısır bu bölgede yetişiyor. Sürekli İstanbul’a; aynı zamanda Türkiye genelinde de Erzurum, Antep ve Adana’ya gidiyoruz.”  şeklinde bilgilendiriyor.

“Pandemi Süreci Normale Döndü;  Şimdi de Mazot Fiyatları Yükseldi”

Araç fiyatlarındaki artışa ve mazot fiyatlarının yüksek oluşuna ilişkin görüşlerini dile getiren Ünsal; “150 bin liralık araçlar 250 bin lira oldu. Şu an araçların fiyatları arttığı için ikinci el araçlara yaklaşılmıyor. Biz çoğunlukla İstanbul’a çalışıyoruz. Bu da köprü, otoban ve akaryakıt demek oluyor. Pandemi döneminde kimse yollarda değilken mazot ucuzladı. Pandemi süreci normale döndü;  şimdi de mazot fiyatları yükseldi.  Mazot yükselirse bizim aldığımız fiyatlar sabit kalıyor. Mazot düşerse fiyatlarımız da taban fiyata düşüyor. 96 üyemiz ile kendimize göre standart bir fiyatlandırmamız var; fakat ortama göre ayarlamaya çalışıyoruz. Ancak fiyatlara genel bakmak lazım. Bizim işlerimiz iyi olsa ne olur; sektör olarak kötü durumdayız.  Bizler bu durumdan mutlu değiliz.” diyor.

“Biz Kime Dert Anlatacağımızı Şaşırdık”

HGS cezasından dolayı yaşanılan sorunları anlatarak; çoğu sürücünün bu durumdan mağdur olduğunu öne süren Ünsal, “Benim aracım HGS’den geçti. Bana da 125 liralık ceza geldi. Otobandan geçtikten sonra unutmuşum. 125 liralık ceza için bin 250 lira ödedim. Limitim 150 liraydı; yükselttim.  Ceza tabii ki olabilir; fakat 10 katı ceza çok fazla. Cezanın farkına varıp ödemezsem 15 gün sonra 10 katını ödüyorum. Türkiye genelinde çok fazla mağdur olan insan var. Otobanlar, yollar hep özelleşti. Bu nedenle biz de kime dert anlatacağımızı şaşırdık.” şeklinde anlatıyor.

“9 Saat Yola Gitmek Sağlıklı Olur; Fakat Bu Uygulamanın Altyapısı Yok”

Takograf konusuna değinen Ünsal, uygulamada birçok defa değişlik yapıldığı belirtirken; “Bu meslek benim baba mesleğim. Mesleği yapmaya 12 yaşında başladım. Önce 98’e uyumlu takograf çıkardılar. Eskiden çalışma karnesi ile geliyorduk. Sonra 98’e uyumlu takografı; ondan sonra dijital takografı çıkardılar. Şimdi de elektronik takograf çıktı. Sayamadığımız kaç tane uygulama.” diyor ve ekliyor, “Ben takaografı 2 bin 300 liraya aldım. Esasında bu çok güzel bir sistem; Avrupa’da bu sistem var. 9 saat yola gitmek sağlıklı olur; fakat Türkiye’de bu uygulamanın altyapısı yok. Bundan dolayı da mağdur oluyoruz. İstanbul’a şoförüm gidiyor; ama bu uygulama ile 9 saatte şoför gidip gelemez. Bir de 24 saatte, 11 saat mola vermemizi istiyorlar.  11 saat yatsak biz bu işi nasıl yapacağız.” “Kooperatifimizde Hala Tuşlu Telefon Kullanan Arkadaşlarımız Var ”

U-ETDS’ye yönelik değerlendirmelerde de bulunan Ünsal;  “Benim kamyoncum akıllı telefon kullanmayı bilmiyor. Kooperatifimizde hala tuşlu telefon kullanan arkadaşlarımız var. Onlar nasıl yük bildirimi yapacak. Aslında bu veri bildirimini fabrikalar mail yoluyla yapabilir. Biz irsaliyemizi aldığımız zaman ‘Şu plakalı araç İstanbul Esenyurt’a gidiyor’ şeklinde bildirebilirler. Zaten şoför malı teslim alınca telefonunu ve ismini yazıp imzalıyor. Bu durumda ne yapılacak bilmiyoruz.” diyor.

Başkan Ünsal, kaskonun yüksek maliyetli olduğuna ve çok fazla vergi ödediklerine değinerek şunları dile getiriyor; “ Bizim sistemimiz değişti, kestiğimiz faturaya göre vergi çıkıyor. Mesela, ben 20 binlik fatura kesiyorum; aylık yüzde 18’ini vergi olarak devlete veriyorum. Bu işin cazip yanı nerede kaldı. Faturasız işe giden benim kadar devlete vergi vermiyor; bunların önüne geçilmiyor. Ayrıca yılda 2 defa bandrol alıyoruz. Trafik sigortası ve kasko yapıyoruz. Bunların hepsi bizlere ayrı ayrı dert oluyor. Önceden bu kasko ve sigorta paraları uygun rakamlardı. Şimdi kasko ya da trafik sigortası gelir de günü geçer diye aklımız çıkıyor. Ben aracıma 4 bin liraya kasko yaptırdım. Bunların önceden az maliyeti olurdu; çok artış oldu.”

“Örgütlenerek Tek Yumruk Olabilsek Her Dediğimiz Olur”

Başkan Ünsal, kooperatiflerin örgütlenmesi gerektiğine vurgu yapıyor. Ayrıca birlik olmanın önemini ve Merkez Birlik çatısı altında neden toplanamadıklarını da şu sözlerle belirtiyor; “Örgütlenerek tek yumruk olabilsek her dediğimiz olur. Mesela, Manisa Salihli’den ‘mazot 3 buçuk lira olacak; hiçbir kamyoncu marşa basmayacak’ diyeceğiz. Hepimiz uyguladığımızda her şey durur. 2 gün İstanbul’a, Ankara’ya; meyve, sebze gitmesin, bu mesleğin kıymetini anlarlar. Ancak bizim başımız yok. Merkez Birliğinin de bu konuda hiçbir faydası olmuyor. Üzülerek söylüyorum; kamyoncu camiasında dayanışma yok.  Antalya’ya çağırdılar, gittim. Ben 5 yıldır kooperatif başkanıyım. Bir kez gittim, sonra bir daha da gitmedim. Herkes bizden bir şeyler bekliyor. Bu işi yapamıyorlar.”

Son olarak, devletin kooperatiflerle ilgilenmesini beklediklerini belirten Ünsal, “ ‘Devlet bize biraz daha farklı baksın’ istiyoruz; maalesef olmuyor. Bizim işlerimiz güzel; fakat sadece bizimle olmaz. Türkiye genelinde iyi olmalı. Bir tek kendimiz için değil; tüm sektör iyi şekilde çalışmak istiyoruz.” açıklamasında bulunuyor.

 

 

 

 
UND, Schengen Vize Başvurularının Reddedilmemesi İçin Evrakların Talep Edilen Şekilde Hazırlanması Gerektiğini Açıkladı
 
Hüseyin Ünsal, Chairman of S. S. 70 Mersinli Village Motor Carriers Cooperative: "Sad To Say; No Solidarity In The Truckc Ommunity
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
S.S. Yeşilhisar Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Ömer Güngör: 'Bu Sektörde Hizmet Veren Kişi Ve Kuruluşların Yarınlarına Güvenle Bakması Sağlanmalıdır'
Kamyonum Dergisi olarak kooperatifleri ziyaret etmeye devam ediyoruz. ...
S.S. Manisa Kamyoncular ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Mustafa Şahintepe; "Birlik Beraberlik Olmazsa Geleceğimizi İyi Görmüyorum"
Kamyonum Dergisi olarak kooperatifleri dinlemeye, sorunlarını dile getirmeye ...
S.S. Yahyalı Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Selahattin Saatçi; Bizi Üvey Evlat Olarak Görüyorlar, Halbuki Türkiye’yi Ayakta Tutan Kamyoncu
Kooperatifler ile gerçekleştirdiğimiz söyleşilerimiz kapsamında Kamyonum ...
 
Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak; "Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan Prometeon Türkiye, ...
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan; "Ticaret Hacmi ve Ekonomik Büyüme Olduğu Sürece Ağır Ticari Sektörünün Önü Çok Açık"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan sektörün önemli temsilcileri ...
NSK Otomotiv Genel Müdürü Sinan Zırhlı: Bu Süreçten Az Zarar ile Çıktığımıza İnanıyorum ve Böyle de Olacak
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, ROTA markalı ürünleri ...
 
Uluslararası Taşıma Yapan Şoförlerin Sıkıntıları Bitmiyor
Yurt dışı taşımacılığı yapan Korkut Pekcan, Mehmet Koçer, Nurullah Bıyık ...
"Karayolu Taşımacılık Sektörü Salgın Öncesinde de Zaten Kötü Durumdaydı"
S.S. 88 Nolu Dilovası Motorlu Taşıyıcılar Kooperatif Başkanı Nizamettin ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, ''Dünya Ticaret Sisteminin Akışını Daha Alternatifli Hale Getirmek İçin Yapılacak Planlar İçerisinde Türkiye Mutlaka Olacak''
Korona virüs salgın sürecinin taşımacılık sektörüne ve iş yapma potansiyeline ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Her Gün Yeni ve Önemli Adımlar
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
0
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
1 Ocak 2022’de Yürürlüğe Giriyor
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Örnek Ulaştırma Politikası
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Rekabet Avantajı ve Hızlılık
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
busworld
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
news
src
fahrer
dikkat
treyler
truck
kamyonum
kamyoncu