Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
2 Aralık 2021 Perşembe - 11:04

İmsan Group Yönetim Kurulu Başkanı ve UND Yönetim Kurulu Üyesi Kerem İmrak, "Vize Sorunu Rekabette Gücümüzü Azaltıyor"

Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda bir diğer konuğumuz da İmsan Group Yönetim Kurulu Başkanı ve UND Yönetim Kurulu Üyesi Kerem İmrak oluyor.

İmsan Group Yönetim Kurulu Başkanı ve UND Yönetim Kurulu Üyesi Kerem İmrak,  Vize Sorunu Rekabette Gücümüzü Azaltıyor

“ŞOFÖR YETİŞTİRMEMİZ GEREKİYOR”

İmrak, sektörün önemli sorunlarından bahsederken UND’nin Genç UND projesine ve  yürüttüğü çalışmalara da değiniyor.  İmrak, sektörün önemli konularından şoför konusuna dair de “Şoför yetiştirmemiz gerekiyor.” diyerek dikkat çekiyor.

 “UND çatısı altında Sayın Çetin Nuhoğlu Başkanımız ve ekibimizle birlikte şu an en öncelikli gündem maddemiz; Avrupa’da yaşanan vize problemi.  Son iki senedir yaşadığımız vize problemini çözmek adına Sayın Nuhoğlu’nun verdiği çalışma talimatı doğrultusunda UND bünyesinde bir ekip oluşturuldu. Yeni anlaşma yapmış olduğumuz vize şirketi üzerinden nakliyecilerimiz her ay başvurularını yapıyor, biz de her ay gerçekleştirdiğimiz yönetim kurulu toplantılarımızda bu konuyla ilgili bir fizibilite raporu oluşturuyoruz.”

“Vize Sorunu Rekabette Gücümüzü Azaltıyor”

“Bize yaşatılan vize sorunu sektörümüzü rekabet anlamında ciddi bir sıkıntıya soktu bu yadsınamaz bir gerçek.  Lojistik sektörü, hızlı, genç ve dinamik bir yapıya sahip. Ayrıca, sektörümüz yeni ve güçlü filolardan oluşuyor. Buna karşılık sektörün son dönemde yaşanan sıkıntılardan dolayı rekabette gücünü kaybettiğini söylemeliyim. Ancak son istatistiklere göre şu anda düzelmeler başladı. Girişimlerimiz umut verici sonuçlar doğuruyor. İlerleyen dönemde ciddi anlamda düzelmeler olacağını raporlarımızdan da görebiliyoruz. Bizim nakliyecimiz çok dirayetli ve her şeyin üstesinden gelebilecek bir güce sahip. Türk nakliyecisinin hızını geçiş belgeleri, kotalarla kesmeye çalışıyorlar. Bizler bu zarar ve sıkıntıları göğüslüyoruz; ancak önümüzün açılması adına UND de sektörün sıkıntılarını her platformda dile getiriyor.”

“Asya Bölgesine Çalışan Nakliyecilerimiz Zor Durumda”

“Geçtiğimiz ay Macaristan ile sorunlarımızı çözdük. Romanya vizesi problemimiz vardı. Bu konuda da UND’nin Bakanlığımız ile görüşmesinin ardından ilk beş bin vizemiz yine geçtiğimiz ay verildi. Asya bölgesine çalışan nakliyecilerimiz oldukça zor durumda. Son dönemlerde Kazakistan’da da yine geçiş belgeleri ile ilgili bir problem yaşamaktayız. Bununla ilgili de yine sıkı çalışmalarımız ve Bakanlık girişimlerimiz devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde bir heyetimiz Türkmenistan’a gitti; geçişte çeşitli problemler yaratılıyor, kapılar kapalı.”

“Lojistik ile İlgili Konular Çok Hassas Bir Şekilde Ele Alınıyor”

“UND ve Bakanlığımız bütün bu problemler ve daha fazlası için ciddi anlamda uğraşıyor. Özellikle yaptığımız toplantılar neticesinde gördük ki lojistik ile ilgili konular çok hassas bir şekilde ele alınıyor ve bu konuya herkes çok vakıf. Ancak tabii ki tüm bunlar ülkelerin ikili görüşmeleri neticesinde çözülüyor. Umuyoruz ki tüm bu çalışmalarımızın karşılığını çok yakın zamanda sevindirici haberlerle alacağız.”

“Şoför Yetiştirmemiz Gerekiyor”

“SRC 3’lerde yaş sınırını 65 yaştan 69 yaşa çektikten sonra gördük ki son bir ayda yaklaşık bin kişilik 69 yaş şoförlerimiz iş başvurularını yaptı. Tabi bu bizim için yeterli mi? Hayır. Avrupa’da yaşanan şoför krizini bizim de yaşama ihtimalimiz var mı? Evet. Şöyle ki; araç filomuz günden güne artıyor, ciddi siparişlerle alımlar yapılıyor. Yetişen şoför sayısı alınan araçlarla doğru orantıda ilerlemiyor. Genç nesilden arkadaşlarımız şoförlük mesleğini tercih etmeye başlasa da bu yeterli değil. Bu doğrultuda UND olarak bizim yıllardır süren bir çalışmamız var; Bakanlığımızdan da aldığımız bilgilere göre yine yetişen şoför eğitimi üzerine çalışmalar olacağı bilgisini aldık. Yeni jenerasyon araçlarımıza şoför yetiştirmemiz gerekiyor. Türkiye’de turizmden sonra ülkemize en çok döviz getiren sektör; lojistik sektörüdür. Bu değeri hepimizin algılaması ve bilmesi gerekiyor. Daha da ilerlememiz için şoför yetiştirilmesi bizim için bir şart. Her zaman tedarikli olmamız gerekiyor.”

“Hedefimiz; Dijitalleşmeye Ayak Uydurmak”

“UND bünyesinde İstanbul ve Mersin şehirlerinde eğitim kurumlarımız bulunuyor. Bu kurumlarda SRC 3, ADR, üst düzey/orta düzey yöneticilik belgesi gibi çeşitli eğitimlerimiz yapılıyor. Biz eğitim konusunda özellikle Sayın Nuhoğlu’nun da eğitime verdiği değer öncülüğünde çok farklı biz vizyonla ilerliyoruz. Bizim ana hedefimiz; çağın gereklerine uygun olarak firmalarımızda vizyoner bakış açıları yaratmak ve dijitalleşmeye doğru giden yolda sektörümüzün tüm gereklilikleri karşılıyor olmasını sağlamak. Genç UND Akademi de her geçen gün aldığı ciddi geri bildirimlerle, güçlü eğitim kadrosu ve eğitimleriyle yoluna bu doğrultuda devam ediyor. Şu an yönetim kurulumuzda Genç UND’den mezun olan arkadaşlarımız var. Bu çalışmalarımız gelecek kuşakların bizden eğitimini alıp, sektördeki genç temsilcilerimizi işletmelerde daha farklı vizyonlarla var etme mücadelesidir.”

 

 
Petrol Ofisi’nde CHRO’luk Görevine Burcu Yüksel Kocagöz Atandı
 
Hafif Ticari Araç Pazarı Yüzde 9,2 Oranında Arttı
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
MESUT BİLALOĞLU 3 Aralık 2021 Cuma 11:03

Evet vize sorunu başlı başına bir sorun oluştururken; bunun yanında kara yolu ile uluslar arası yük taşımacılığı iş kanunu gibi özel bir kanunun olmayış, yürütmenin genelge ve yönetmeliklere kalması iç işleyişinde problemli olmasına neden olmaktadır. Yani sektör olmaz ise olmaz bir sektör, ama bir o kadar da kendiliğindenci bir sektör. Düzeltilmesi gereken çok sorun var

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, "Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda IRU Karayolu Nakliye ...
İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan, "Fayda Maliyet Analizi Yapıldığında Bu Meslek Cazip Gelmiyor"
Avrupa’da gündem olan ve ülkemizde de sektörün sıkça telaffuz etmeye başladığı ...
Yerli Ecotorq Motor ve Ecotorq Şanzımanın Mükemmel Uyumunu Sürüşlerle Test Ettik
Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı Ecotorq şanzıman gerçekleştirilen ...
 
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Türkiye’nin Transitte Yaşadığı Darboğazı Fırsatçılığa Çevirmeye Çalışıyorlar"
Sektörün gündeminde yer alan önemli konuları sektör temsilcisi UND ile ...
Yılnak Akdeniz Bölge Satış Müdürü Murat Göksun, "Avrupa’da Yaşanan Şoför Krizi Bizim İçin Bir Fırsat Olabilir"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Yılnak Akdeniz Bölge ...
Soğuk Zincir Finansal Kiralama Destek Programına Sektörün Bakışı..
KOSGEB’in sebze ve meyve zayiatını azaltmak üzere soğuk zincir faaliyeti ...
 
Destan Ağır Taşımacılık ve Lojistik Filo Yöneticisi Mustafa Yaldız, "Avrupa’dan Asya’ya Giden Taşımaların Pek Çoğunu Türk Plakalı Araçlar Gerçekleştiriyor"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nın ilk gün konuklarından ...
Galata Taşımacılık CEO&Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vittorio Zagaia, 'Biz Aslında Türkiye’yi Taşıyoruz'
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda bir diğer konuğumuz ...
Özgü İş Geliştirme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Müdürü Öner Aydın, ''Marmara Bölgesi’nde Teşvikler Artırılmalı''
18 ülkeden 122 firmanın katılımıyla 10-12 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
error code: 524
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncutreylersrctrucksondakika haberler newsşoförKamyon