Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
29 Kasım 2021 Pazartesi - 15:26

Yerli Ecotorq Motor ve Ecotorq Şanzımanın Mükemmel Uyumunu Sürüşlerle Test Ettik

Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı Ecotorq şanzıman gerçekleştirilen deneme sürüşleri ile sürüş konforu, güvenlik ve uyum açısından test edildi. Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan testi, zorlu zemin şartlarının olduğu sahada HED Akademi Eğitmeni Şevket Tanrıkulu ile birlikte gerçekleştirdi.

Yerli Ecotorq Motor ve Ecotorq Şanzımanın Mükemmel Uyumunu Sürüşlerle Test Ettik

AĞIR VASITA SEKTÖRÜNÜN GURURU

ECOTORQ OTOMATİK ŞANZIMAN SEKTÖRE TANITILDI

Sürüş deneyiminde şanzımanın yeni özelliklerinin motor ile sağladığı uyum belirgin şekilde fark edilirken Ford Otosan'ın Türkiye'nin gururu üretim yolculuğu bir kez daha tüm katılımcıların takdirini kazandı. Sürücüler sürüş deneyiminden sonra Türkiye’nin gururu yerli şanzımanın başarı ile yolculuğuna devam edeceği değerlendirmesinde bulundu.

Şevket Tanrıkulu 8x4 4142 XD araçta test edilen şanzımanın yeni özelliklerinden şu sözlerle bahsetti; “Aracımızda yere basar 32 ton yükümüz var. Creep modu; sürünme veya karınca modu. Bu mod çekici ve yol kamyonlarının hepsinde var. Creep mode, dur-kalk aşamasında sürücülerin ani hareketlerini engellemek adına şanzımanı destekler. Aracı çalıştırdıktan sonra D’ye alıyorsunuz ve kalkış yapıldıktan sonra aktifleşiyor. Aracın yol bilgisayarı kısmında aktif kalabiliyor. Frenden ayağınızı her kaldırdığınızda araç kendisi ilerliyor. Amacı manevra kabiliyetini kolaylaştırmak. Sürüşe başlar başlamaz aktif olmamasının nedeni de bu. Retarderimiz, bu araç için 4 kademeli ve uzun soluklu iniş performansı sağlıyor. Şanzımanımız bu araç için 16 ileri 4 geri. Off road (arazi), rocking (salınım/beşik) ve manevra olmak üzere 3 mod var. Off Road modu özellikle de rampalarda yüklüyken aracın daha yüksek devirlerde vites değiştirmesini sağlar. Aracın diferansiyellerini hem boyuna hem de enine kilitler. Yüzde 50 ön aks ve arka aksı birbirine bağlar. Arka aksı da enine birbirine bağlar. Bu konumda manevra yapmamamız gerekir. Aksi taktirde diferansiyel kırılmalarının en büyük sebepleri aks bağlıyken sürücünün manevra yapıyor olması. Biz de bu konularda sürücüleri bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Salınım modu şanzıman kavrama olayında biraz daha farklıdır. Aracın daha rahat bir şekilde ileri geri yapmasını sağlıyor. Hassas bir şekilde ileri ve geri hareket etmek için ise manevra modumuz mevcut. Manevra modundayken, şanzıman debriyajı tam kapatmaz veya normalden çok daha uzun sürede kapatır. Bu sayede aracın aniden fırlaması önlenir ve hassas ilerleme gereken yanaşma manevralarında sürüş güvenliği sağlar.”

Yerli şanzımanla birlikte yardımcı fren konforlu bir şekilde devreye girişi sağlıyor aynı zamanda uzun mesafeli yokuşlarda daha stabil bir frenleme performansı göstererek güvenli yokuş inişi sağlıyor. Yeni Ecotorq şanzımanla beraber F-MAX araçlarda şanzımanın teknolojik ve bağlanabilir özelliği sayesinde, birden fazla yeni özellik sunuluyor. Aracın mevcut konumu ve güzergahındaki topografik haritayı okuyarak kullanıcı fark etmeden gerekli vites geçişlerini bu öngörü ile sağlayabilmesi için çoklu ve öngörülü vites geçişi, servis noktasına uğramalarına gerek kalmadan yazılım güncellemelerini uzaktan yapılabilmelerini sağlayan uzaktan yazılım güncelleme ve yolunda gitmeyen durumlar olduğunda uzaktan hata tespit fonksiyonu devreye alınıyor.

“Tork Değerlerinin Güçlü Olması Aracın Yere Daha İyi Tutunmasına Yardımcı Oluyor”

Tanrıkulu özelliklere ilişkin olarak şu detayları ekledi; “Şimdi 16 ileri vitesimiz var. Vites sayısı çoğaldı gibi görünüyor; ancak torkumuz yüksek. Vites geçiş süreleri araç hızı ve gaz pedal pozisyonuna bağlı olarak yüzde 10 ile yüzde 40 oranında hızlandı. 16 ileri olması bize ilk ve son vites oranı aynı iken daha fazla vites seçeneği sağlıyor. Daha doğru vites ve motor devri seçmiş oluyor. Her viteste tork değerlerinin güçlü olması aracın yere daha iyi tutunmasına ve özellikle inşaat alanlarında daha fazla güç elde etmemize yardımcı oluyor. Amacına uygun olarak sürücünün şanzımandaki vites sayılarını kullanmasını sağlar. Araç bize gücü sağlayıp istediğimizi verecek. Fakat genel olarak sürücülerin de servis bakımında doğru kullanması çok önemli. Çünkü daha önceki şanzımanda dişli aralarındaki tork değerlerini hesaba katacak olursak 16 vitesteki her tork değeri çok yüksek. Yüksek tork ile hareket ettiği için de özellikle inşaat sahaları gibi zor şartlarda araçtan daha fazla verim almamızı sağlıyor. Aynı zamanda da maksimum retarder performansı 450 Kw’da pick yapıyor.”

 

 

 

 
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Türkiye’nin Transitte Yaşadığı Darboğazı Fırsatçılığa Çevirmeye Çalışıyorlar"
 
Sinop Ayancık Terminal Köprüsü Hizmete Girdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Türkiye’nin Transitte Yaşadığı Darboğazı Fırsatçılığa Çevirmeye Çalışıyorlar"
Sektörün gündeminde yer alan önemli konuları sektör temsilcisi UND ile ...
Yılnak Akdeniz Bölge Satış Müdürü Murat Göksun, "Avrupa’da Yaşanan Şoför Krizi Bizim İçin Bir Fırsat Olabilir"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Yılnak Akdeniz Bölge ...
Soğuk Zincir Finansal Kiralama Destek Programına Sektörün Bakışı..
KOSGEB’in sebze ve meyve zayiatını azaltmak üzere soğuk zincir faaliyeti ...
 
Destan Ağır Taşımacılık ve Lojistik Filo Yöneticisi Mustafa Yaldız, "Avrupa’dan Asya’ya Giden Taşımaların Pek Çoğunu Türk Plakalı Araçlar Gerçekleştiriyor"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nın ilk gün konuklarından ...
Galata Taşımacılık CEO&Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vittorio Zagaia, 'Biz Aslında Türkiye’yi Taşıyoruz'
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda bir diğer konuğumuz ...
Özgü İş Geliştirme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Müdürü Öner Aydın, ''Marmara Bölgesi’nde Teşvikler Artırılmalı''
18 ülkeden 122 firmanın katılımıyla 10-12 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen ...
 
Konteyner Krizi ve Deniz Taşımacılığındaki Artan Maliyetlere Yeni Alternatif Güzergahlar
 Lojistik sektöründeki gelişmeleri yakından takip ederek detayları ilgililerden ...
Şoför Sorunu İçin Kırmızı Alarm!
Sektörün sorunlarını ve beklentilerini yine sektörden dinlemeye ve gündemde ...
"Türk Plakalı Araçlara Uygulanan Cezai Yaptırımların Yabancı Plakalı Araçlara Uygulanmıyor Olması Rekabet Gücümüzü Azaltıyor"
Avrupa taşımaları kapsamında sektörün sorunlarını ve beklentilerini yine ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bussondakikafahrer haberler trucklkwkamyoncuşoförKamyon