GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Takograf Değişim Süresi Uzatıldı
Takograf Değişim Süresi Uzatıldı
Atatürk Orman Çiftliği Arazisinde Hasad Başladı
Atatürk Orman Çiftliği Arazisinde Hasad Başladı
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
6 Mart 2009 Cuma - 00:00

Ekrem Can; "Plaka Sınırlaması Şart"

Ekrem Can;  Plaka Sınırlaması Şart

Firmanızdan kısaca bahseder misiniz?

50 adetlik tır filomuzla Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine çalışan bir firmayız. 1991 yılında şirket olduk. Bu iş bizim baba mesleğimiz. Arçelik, Eti bisküvi, Süsler sobaları gibi çok çeşitli yükler taşıyoruz.

Taşımacılık yaptığınız ülkelerde en çok hangi sorunlarla karşılaşıyorsunuz?

Taşımacılık yaptığımız ülkelerde karşılaştığımız sorunların başında vize sorunları geliyor.  Vize işlemleri için işi gücü bırakıp Konsolosluklara gitmemiz gerekiyor. Çok fazla zaman kaybediyoruz. Bir de örneğin, Bulgaristan gibi bazı ülkeler çeşitli kanunlar çıkarıyor; şu kadar mazotun dışında girilmez gibi. 152 Euro ekstradan ücretler koyuyor; bunu hesap etmediğimizden tekrar iş yaptığımız firmaya bu ücret farkını yansıtmak zorunda kalıyoruz. Avrupa şimdi otobanlara % 70  zam yaptı. Bu ekstradan 200 Euro demek. Bütün bu görüntüleri dikkate aldığımızda uluslararası taşımacılık açısından karamsar bir tablo çıkıyor ortaya.

Uluslararası arenada UND gibi bazı sivil toplum kuruluşları tepkilerini ortaya koyuyor. Siz gelişmeleri yakından takip ediyor musunuz?

UND’nin eylemlerini takip ediyoruz. Gerektiği noktalarda katılıyoruz da. Geçen sene bildiğiniz gibi Bulgaristan Büyükelçiliği önünde 1000 tırla eylem yaptık. Ancak ben istediğimiz sonucu aldığımızı düşünmüyorum.

Peki neden istediğimiz sonuçları alamıyoruz?

Bunu ben araç sayılarının çokluğuna bağlıyorum. Rekabet uluslararası arenaya taşındı. Şimdi yabancı ülke araçları da, bizim ülkemizde çok sayıda mal getirip götürmeye başladı. Rekabet kaliteyi arttırıyor; biz bu kaliteye uyuyoruz; ancak devletin uyduğunu düşünmüyoruz. Ayrıca yetki belgesi uygulamalarının çok verimli olduğunu düşünmüyorum.

Kriz süreci sizi nasıl etkiledi?

Geleceğe umutla bakmaya çalışıyoruz; ancak önümüzdeki karamsar tablo umutlarımızı iyice azalttı. Krizden % 60 oranında etkilendik. Müşterilerimizin % 60’ı kontak kapattı. 2009’da var olan durumu koruyup yerimizde saymanın dışında bir beklentimiz yok.

Çalışırken de para kazanamıyoruz; bütün masraflarımız artarken bizim ücretler düşüyor. Sadece son zamanlarda mazot biraz bizi rahatlattı. Bir aracın fenni muayenesini yaptırmak bir milyara çıkıyor.

Son dönemlerde ülke genelinde yaygınlaşan araç muayene istasyonlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Araç muayene istasyonlarının son dönemlerde açılmasını ben yol güvenliği açısından gerekli ve önemli görüyorum. Tabi işin maddi boyutu kişileri sıkıntıya sokuyor; çünkü vergisini ödeyemiyor.

Son olarak ne eklemek istersiniz?

Sorunun plaka sınırlaması getirilerek çözüleceğini düşünüyorum. Hem herkesin bu işi yapmasının önüne geçilir; hem kalite artar. Böylece bu işi gerçekten yapanlar da, daha iyi para kazanma imkanı yakalar.

 
Karayollarına Güven Gelecek
 
"Toparlanma Dönemi Uzayabilir"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
“KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ZATEN KÖTÜ DURUMDAYDI”
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
kamyoncu
sondakika
türkiye
fahrer
kamyonum
news
şoför
lkw