GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
İç Gümrükler ve Sınır Kapılarında Sistemler Çalışmamakta
İç Gümrükler ve Sınır Kapılarında Sistemler Çalışmamakta
Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak; 'Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz'
Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak; "Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz"
Commercial Director of Prometeon Turkey, Russia, Central Asia and the Caucasus, Gökçe Şenocak; We Attach Great Importance To Touchıng The User In The Truck Tıre

Commercial Director of Prometeon Turkey, Russia, Central Asia and the Caucasus, Gökçe Şenocak; We Attach Great Importance To Touchıng The User In The Truck Tıre

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
6 Mart 2009 Cuma - 00:00

Sorularınız Kamyonum Dergisi'nde Cevabını Buluyor

Sorularınız Kamyonum Dergisi nde Cevabını Buluyor

Çıkarılan kanunlar ve yapılan değişiklikler hakkında eksik bilgi aldığınızı ve yetkililere ulaşamadığınızı düşünüyorsanız bizimle irtibata geçin. Sektörün bilgilenmesi konusunda aracı görevini başarıyla sürdüren dergimiz sorularınızı cevaplandırıyor.

Yetki belgesi taksitlendirilebilir mi? SRC Belgesi neden üç aydan önce gelmiyor?

2005 yılında yetki belgesi taksitlendirilmesi yapıldı; ancak rağbet görmedi. Sektör, “Önce belgemizi verin; sonra paramızı ödeyelim” diyordu, Bakanlık ise; “Önce paranızı taksit taksit yatırın; ondan sonra gelip belgenizi alın” dedi. Dolayısıyla çok uygulanabilir olmadı. Sektörün tamamına hitap eden bir uygulama olmadı. Şu an için yetki belgesinin taksitlendirilmesi gibi bir uygulama söz konusu değil.

SRC belgeleri ile ilgili olarak 1,5 milyonun üzerinde başvuru geldi. Gazi Üniversitesi ile Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğünün işbirliği sonucunda başvurular neticelendiriliyordu ki; bu başvurular için 31 Aralık 2008 tarihi son gün olduğundan bu dönemde yaklaşık 200 bin tane daha başvuru geldi. Şu an 31 Aralık 2008 tarihine kadar gelen bu başvurular da değerlendiriliyor. Önceden parasını yatırıp başvurusunu yapanların belgelerinin en hızlı şekilde adreslerine teslim işlemleri gerçekleştiriliyor.

Mersin dönüşlerimizde Kıbrıs araçları ve doğudan ucuz mazot alan araçlar haksız rekabet yapıyor; bu engellenebilir mi?

Kıbrıs plakalı taşıtlarda dahil yabancı plakalı taşıtların Türkiye topraklarında iki nokta arasında taşımacılık yapmaları 4925 sayılı Kanuna göre yasaktır.Ucuz mazot diye bir şey yok. Türkiye’nin her tarafında mazotun fiyatı belli. Ucuz mazot sanırız kaçak yollardan giriyor. Ulaştırma Bakanlığı olarak bununla ilgili çok ciddi uygulamalar yaptık. Günübirlik Irak’a, Suriye’ye gidip, oradan ucuz mazot getirenleri engelleyici şekilde uygulamalar başlattık. Araçların normal depolarının dışında ilave depo yaptıranların depolarını söktürdük. Kayıtlı oldukları yetki belgelerinden re’sen düşümlerini yaptık ve araç orijinal haline getirilinceye kadar yeniden kayıt işlemi yapmadık. İlave tedbirler alıyoruz. Ancak bu sorunu sadece Ulaştırma Bakanlığının çözmesi mümkün değil; bu mazot bir şekilde Türkiye’ye geliyor ve Türkiye’de satılandan daha ucuz bir fiyata kendine müşteri buluyor. Emniyet, Gümrük ve ilgili diğer kurumlarında bu konuda çalışmalarıyla bu sorunun çözülüp, herkesin eşit şartlarda çalışacağını düşünüyoruz.

86 model bir aracım var; SRC Belgesi dediniz aldık, fenni muayene dediniz yaptırdık, Ticaret Odasına kaydolduk, Psikoteknik dediniz aldık, trafik sigortasını yaptırdık. Bize verilen fatura sahte çıkıyor. Bunun bir çözümü yok mu?

Sahte fatura çok ciddi ve önemli bir konu olarak gündemdeki yerini koruyor. Bunu bilmeyerek kullandığınızda bir vergi inceleme raporu yazılırsa; ya da mali polis devreye girerse o zaman sizin için bir tehlike yaratıyor.

K Belgesi birinci derece yakına devredilebilir mi?

Birinci derece yakınlar arasında bu devrin yapılması mümkün. Mesela babadan oğula olabiliyor. Ancak kardeşten kardeşe olmuyor. Fakat oğul babaya, baba oğula devredebiliyor.

Yetki belgeleri için aranan asgari kapasite şartının ayrıntısını öğrenebilir miyiz?

Her yetki belgesi için asgari kapasite şartı arıyoruz. Mesela K1’lerde gerçek kişilerde 25 ton, tüzel kişilerde 75 ton. Bunun 19 yaşından küçük araçlarla alınması gerekiyor. Eğer bunu 19 yaşından küçük araçlarınız için aldıysanız; daha sonra 19 yaşından büyük araçlarınız varsa; kaç tane olursa olsun yaş şartı aranmaksızın istediğiniz kadar kullanabileceksiniz. Yani önceden var olan 22 yaş şartını kaldırdık. Eğer aracınız muayeneden geçebiliyorsa, bu aracınızı 30 yaşına kadar da olsa asgari kapasitenin dışındaki ilave araçlarınızı kullanmaya devam edebileceksiniz.

Birinci bölgede tescilli olan bir araç ikinci bölgede muayene olabilir mi?

Yakın zamana kadar muayene istasyonlarında birinci ve ikinci bölge farkı vardı.  Örneğin İstanbul’da tescilli bir araç Ankara’da muayene olamıyordu. Yaklaşık 15 gün kadar önce bu şart kaldırıldı.

Araç muayene istasyonu önündeki kuyrukları nasıl engelleyeceksiniz?

Araç muayene istasyonlarında kuyruk olduğuna dair şikâyetler gelmesi sonucunda bununla ilgili düzenlemeler yapılıyor. En geç Mart ayı sonuna kadar randevulu sisteme geçilecek. Muayene istasyonuna gitmeden internetten veya telefondan randevu alınarak her hangi bir kuyrukta beklenilmeden araçların muayenesi yaptırılabilecektir.

30 yaş üstü aracım var; ama vergi borcum yok; ben ne yapmalıyım?

Geçen yıl Ulaştırma Bakanlığı olarak 49 ve 53 Nolu iki tane tebliğ yayınladık. Bu tebliğlerde 1972 model ve üzeri yani 35 yaşını doldurmuş araçları piyasadan toplayacağımızı söyledik. Uygulama başlayınca kişilerin MTV borcu ve trafik para cezası olduğu için ilişik kesme belgesi alamadıklarını gördük. 49 ve 53 nolu tebliğin süresi 31 Ocak 2009 tarihinde sona erdi. Şu an istesek de alamıyoruz; eski model arabayı. Şu anda çalışmaları sonlandırılmak üzere olan 30 yaş üzeri araçların vergi borcuna ilişkin yasal düzenleme tamamlandığında kendi tebliğimizi yenileyeceğiz ve yeni bir takvim ilan edeceğiz. Hangi model aracı, hangi tarihlerde alacağımızı bu tebliğde görebileceksiniz. Şu an için vergi borcu olan ve olmayan arasında bir ayrım yapmıyoruz. 49 ve 53 Nolu tebliğlerde şöyle bir ayrım yapmıştık; eğer yetki belgesi parası ödemişse; mesela K Belgesi için 1.500 TL ilave ödeme yaptık.

Bir sefere mahsus motorlu taşıtlar vergisi affedilebilir mi?

Af Maliye Bakanlığı’nın değil; TBMM’nin kararıdır.

Kaç defa tonaj cezası yersek belge iptali söz konusu oluyor?

Biz taşıyana bir kesiyorsak; gönderene iki ceza kesiyoruz. Örneğin 1.293 lira şoföre, yani araç sahibine, 2.588 lirada o yükü yükleyene kesiyoruz. Üç defa aynı ihlali yapana da mesleki saygınlık ilkesini ihlal ettiği için 25 ihtar veriliyordu. Bu ihlali sürekli yaparak mesleki saygınlığını kaybeden kişiler yetki belgesi sahibi olamazlar. Gerçek kişiyse onun belgesi iptal edilebilir; tüzel kişiyse o tüzel kişiliğin içinden bu kişinin çıkarılıp yerine mesleki saygınlığı olan birinin getirilmesi istenilebilir.

Bandrol borcu olan kişinin aracı neden muayene edilmiyor?

Aracın vergi borcunun olup olmaması Bakanlığımızın araç muayenesinde aradığı şartlardan biri değildir. Bizim istediğimiz aracın karayolu trafik güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek şekilde muayeneden geçmesi ve trafikte seyretmesi.  Maliye Bakanlığı’nın ilgili yasasında böyle bir yasal zorunluluk var.

Psikoteknik belgesi hakkında bilgi almak istiyorum?

Psikoteknik raporu yönetmelikte var. Sürücüler bedeni açıdan ve Psikoteknik açıdan sağlıklı olduklarına dair bir raporu her beş yılda bir alırlar. Henüz bu istenmiyor ve denetimlerde de sorulmaması lazım. Piyasadaki bir takım uyanık insanlar, ne olduğu tam bilinmeyen bir test cihazı ile testler yapmaya çalışıp sizden para alıyorlar. Verdikleri o belgenin de şu an için hiçbir kıymeti yok. Bakanlık olarak henüz bu konudaki uygulamanın nasıl olacağı belirlenip ilan edilmedi. Bu belgeyi vermeye yetkili olan yerleri de Sağlık Bakanlığı yetkilendiriyor.

Baba oğul olarak ikimizin de belgesi var; ancak bazen birbirimizin römorklarını kullanıyoruz bu yasal mı?

Bu yapılan yasal değil. İki tır da tek belgede kayıtlı olsaydı; birbirlerinin yarı römorklarını değiştirip kullanabilirdiniz.

İrtibat için :        0 312 491 87 87

E-mail:                haber@kamyonum.com.tr

Faks:                   0 312 491 76 89

Adres:                 Sancak Mah. 602. Sok. 2/5 Çankaya 06550 ANKARA

 
Hedef; Doğru Müşteriyi Doğru Ürünle Buluşturmak
 
Amaç Kamyoncular Federasyonunu Kurmak
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 17 Mayıs 2011 Salı 22:15

K/1 lerde ,gerçek kişilerde 25 ton şartı ile ilgili bir düzenleme gelmeyecekmi acaba?Kurtarıcılarda bu şart aranmıyor.Şehiriçi nakliye yapanlarda neden aranıyor..kamyonetlerde tonaj yok.25 tonu doldurmayan kamyona k belgesi yok....biz mesleğimizi nasıl icraa edeceğiz yardımcı olun lütfen....

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
UMUT… GÜVEN… İNANÇ…
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyonum
bus
Kamyon
şoför
lkw
fahrer
kamyoncu
türkiye
dikkat