Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
12 Ağustos 2025 Salı - 19:03

"Tedarikte Çin Rüzgarını Arkamıza Almalıyız"

Son yıllarda elektronik ve teknoloji alanındaki yükselişiyle dikkat çeken Çin, artık otomotiv tedarik sanayisinde de küresel dengeleri kökten değiştiriyor. Bu dönüşüm, sadece maliyet odaklı değil; yapısal, stratejik ve uzun vadeli sonuçlarıyla Türkiye başta olmak üzere Avrupa ve Orta Doğu ülkelerini derinden etkiliyor.

 Tedarikte Çin Rüzgarını Arkamıza Almalıyız

Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, Çin’in tedarik sanayisindeki yükselişine ilişkin “Bugün Çin, geniş üretim ağı ve düşük maliyetli ama yüksek verimli tesisleriyle sadece Türkiye’ye değil, tüm dünyaya yedek parça ihraç eden dev bir oyuncu haline geldi. Üstelik bu ürünlerin fiyat-performans dengesi, yerli üreticileri zorlayacak seviyelere ulaşmış durumda. Rüzgâra karşı durmak değil, rüzgârı arkaya almak zorundayız.” diye konuştu.

İstatistikler alarm veriyor: Çin’den ithalat yüzde 156 arttı

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) verilerine göre, Çin’den yapılan yedek parça ithalatı son 5 yılda %156 arttı. Metal döküm parçalarda bu oran %175’e ulaşırken, Türkiye’deki tedarik sanayisi firmalarının %64’ü istihdamda %10’dan fazla daralma yaşadı. Firmaların %35’inin kapasite kullanım oranı ise %70’in altına geriledi. Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, bu tabloya dikkat çekerek şunları söyledi: “Bu sadece ekonomik değil, aynı zamanda yapısal bir tehdit anlamına geliyor. Çin’le doğrudan rekabet etmek mümkün olmayabilir; ama Türkiye’nin üretim kabiliyeti, teknolojiye adaptasyon hızı ve jeopolitik konumu sayesinde küresel değer zincirinde stratejik bir merkez haline gelmesi mümkün.”

“Mevcut gidişat sürdürülebilir değil”

Motor Aşin CEO’su, çözümün yalnızca gümrük vergileri ve koruma tedbirlerinde aranmasının yetersiz olduğunu vurgularken,

“Kamu desteklerinin sadeleşerek doğrudan üreticiye ulaşması, SGK ve vergi teşvikleriyle nitelikli istihdamın artırılması, dijitalleşme yatırımlarına özel fonlar oluşturulması ve Çin ile stratejik üretim ortaklıkları kurulması gerekiyor.” ifadelerine yer verdi.

Ortak akıl ve uzun vadeli politikalar şart

Türkiye’nin sadece iç pazarına değil, Avrupa, Orta Doğu ve Amerika’ya açılan bir üretim ve lojistik üssü olabileceğini belirten Aşçı, “BYD gibi Çinli devlerin Türkiye’ye yatırım yapması, potansiyelimizin uluslararası düzeyde fark edildiğini gösteriyor. Yerli üreticilerimizin Çin’e gitmek yerine, Çinli üreticilerle Türkiye’de ortaklık kurması; bilgi transferi ve maliyet dengesi açısından stratejik bir adım olabilir.” şeklinde konuştu ve “Sanayi odaları, üretici birlikleri, sektör temsilcileri ve kamu otoriteleri bir araya gelerek günü değil, geleceği planlamalı. Aksi takdirde Türkiye’nin güçlü potansiyele sahip otomotiv tedarik sanayisi, yatırımcı kaybı ve kalıcı dışa bağımlılıkla karşı karşıya kalabilir.” değerlendirmesinde bulundu.

 
Horoz Lojistik’ten Eskişehir’e GES Yatırımı
 
Yalçın Sped Planlı Yatırımlarına Devam Ediyor, 50. Tırsan
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
HİDROMEK En İyilerin Arasında Yer Alma İstikrarını Capital 500’le Sürdürdü
Capital Dergisi tarafından her yıl yürütülen “Capital 500 – Türkiye’nin ...
Otokar'ın Otonom e-Centro'su,TÜV Rheinland Testlerini Başarıyla Geçti
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım ...
Mercedes-Benz Türk’ten Gençlere Geleceğin Kapısını Aralayan İstihdam Kampı
“EML’miz Geleceğin Yıldızı” programıyla 55 öğrenci Mercedes-Benz Türk ...
 
O Bir İkon! Mercedes-Benz Sprinter 30 Yaşında
Globalde 30, Türkiye’de 29. yaşını dolduran Sprinter’lerin yüzde 75’ten ...
Otokar İlk Yarıda Satışlarını Yüzde 53 Artırdı
Türkiye'nin öncü ticari araç üreticisi ve lider kara sistemleri ihracatçısı ...
Mercedes-Benz Türk Gençleri Geleceğe Hazırlıyor
Mercedes-Benz Türk, gençlerin eğitimine ve kariyer gelişimine desteğini ...
 
Mercedes-Benz Türk, Sürüş Deneyimini Yeniden Tanımlıyor
Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araçlarda dijitalleşme vizyonunu bir adım ...
Scania Yeni Lokasyonlarda Büyümesini Sürdürüyor
Türkiye genelinde satış ve satış sonrası servis hizmeti ağını güçlendirmeye ...
Ford Otosan, Otomotivde Sektöre Entegre Okul Modelini Hayata Geçiyor
Ford Otosan, Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle üretim deneyimini eğitimle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Türkiye: Lojistik Koridorların Kesişim Noktası
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckKamyonfahrerdikkatsrcnewsbuskamyonumtürkiye