Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
1 Ağustos 2025 Cuma - 11:06

O Bir İkon! Mercedes-Benz Sprinter 30 Yaşında

Globalde 30, Türkiye’de 29. yaşını dolduran Sprinter’lerin yüzde 75’ten fazlası sektöre uygun olarak dönüştürülüyor. Mercedes-Benz Sprinter, 2025 itibariyle dünyada 5 milyonuncu aracını teslim ederken Türkiye’de 2025 yılının ikinci yarısı itibariyle 100 bininci adedini teslim etti. Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 2026’dan itibaren VAN.EA elektrikli ve VAN.CA içten yanmalı hafif ticari araç mimarileri ile esnek ürün portföyü sayesinde gelecekte de rekabetçi pazar konumunu koruyacak.

O Bir İkon! Mercedes-Benz Sprinter 30 Yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı tasarımlara uygunluğu sayesinde, kurye, ekspres ve paket servis sağlayıcıları, lojistik, ticaret ve çevrimiçi market hizmetleri, esnaflar, hizmet sektörü, işletmeler ve polis ve itfaiye gibi kamu hizmetleri ile yolcu taşımacılığı ve karavanlara kadar farkı alanlarda kullanılıyor. eSprinter ile de tüm bu alanlarda artan şekilde CO2 emisyonu olmadan kullanılarak hafif ticari araçlar sektörünün elektrifikasyonuna katkı sağlıyor.

Dünya çapında satılan yaklaşık her iki Mercedes-Benz Hafif Ticari Aracından biri olan Sprinter, dört farklı üretim tesisinde[1] üretiliyor. Temel formunda platform aracı ve minibüs olarak sunulan panelvan, üç gövde uzunluğu, arkadan veya dört tekerlekten çekiş, klasik sürücü kabini veya çift kabin, değişken tonajlar ve yükleme alanı yüksekliklerinin yanında karavan gibi özel gövdeler için güç aracı olarak da kullanılarak hedeflenen tüm sektörlere özel çözüm sağlıyor. Dünya genelinde üretilen tüm Sprinter’lerin yaklaşık yüzde 75’i, müşterilerin farklı ihtiyaçlarına daha uygun hale getirilmesi amacıyla üst yapıcılar tarafından dönüştürülüyor.

29 yıldır Türkiye’de segmentinin öncüsü olan Sprinter, panelvanın yanı sıra Türkiye'de Türk mühendisliğiyle minibüs haline çevrilerek Türk tüketicileriyle buluşuyor. Almanya’da sertifikalandırıldıktan sonra pazara çıkan, 4,1 ve 5 ton olarak 2 ağırlık varyantında sunulan Mercedes-Benz Sprinter Minibüs, son verilere göre segmentinde de pazar lideri. 130’dan fazla pazarda satılan ve Avrupa’da, azami yüklü ağırlığı 5,5 tona kadar olan büyük ticari araç segmentinin pazar lideri Sprinter’in beş milyonuncusu da kısa süre içinde teslim edilecek.

1995’ten bu yana gelişim

1995 baharında piyasaya sürülen Sprinter, Mercedes-Benz’in isme sahip ilk hafif ticari aracı olarak sıfırdan tasarlandı ve sınıfında dönüm noktası oldu. Dört tekerlekte disk fren, ABS, otomatik fren diferansiyeli, yükseklik ayarlı üç noktalı emniyet kemeri gibi birçok güvenlik özelliği ilk nesilde standarttı.

2000’de kapsamlı bir güncellemeyle sürücü hava yastığı standart hale geldi; aynı yıl cam hava yastıkları ve ASR, 2002’de ise ESP® ile güvenlik seviyesi yükseltildi. İlk nesilden 1,3 milyon adet satılmasının ardından 2006’da tanıtılan ikinci nesil, farklı gövde ve donanım seçenekleriyle daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etti.

2013 güncellemesiyle segmentindeki liderliğini pekiştiren Sprinter, ön çarpışma önleyici, kör nokta uyarı, aktif şerit takip ve geliştirilmiş ESP® gibi ileri güvenlik teknolojileriyle donatıldı; aerodinamik tasarımı ise yakıt tüketimini düşürdü.

2018’de üçüncü nesil, “Sprinter 3.0” sloganıyla dijitalleşme çağını başlattı. MBUX bilgi-eğlence sistemi, Mercedes PRO hizmetleri ve gelişmiş filo yönetimi özellikleriyle araç içi konfor ve bağlantı imkânları artırıldı. 2019’da emisyonsuz şehir içi taşıma için eSprinter tanıtıldı.

2024’te 2. nesil eSprinter ile Türkiye pazarına giriş yapan yeni eSprinter, artırılan menzil ve performansıyla artık şehirlerarası taşımacılıkta da kullanılabilecek düzeye ulaştı.

Sprinter, Türkiye’de segmentinin öncüsü ve lideri

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar’ın satış payının yüzde 50'den fazlasını Sprinter’in oluşturduğunu söyleyen Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz “Türkiye’de 29. yılını dolduran model portföyümüzün amiral gemisi Sprinter, büyük hafif ticari araçlar minibüs segmentinde pazar lideri. Özellikle müşterilerimizin ve sektörlerin özel ihtiyaçlarına kolaylıkla uyum sağlaması, onu segmentinin öncüsü haline getirdi. Sprinter ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde araçlarımızı sektörlere uyarlamak, farklı şekillerde kişiselleştirilebilen araç içi düzenlemeler ve donanımlar sunmak, Mercedes-Benz olarak araçlarımızın tercih edilmesindeki en büyük nedenlerden. Yüksek güvenlik ve konfor özelliklerinin yanı sıra premium algısıyla da yolcu taşımacılığında sürücü ve şirket sahipleri tarafından en çok aranan modelimiz olan Sprinter, orijinal minibüs olarak da en çok tercih edilen aracımız. Dünyada beş milyonuncu Sprinter satılırken biz de bu yıl itibariyle Türkiye’de 100 bininci satışımızı gerçekleştirdik.” dedi.

Sprinter’in elektrikli versiyonu eSprinter’i geçen sene Türkiye’de pazara sunarak elektrikli mobilite yönündeki ilk adımlarını da attığını belirten Akdeniz, eSprinter’in birçok sektöre uygun ve kolaylık sağlayan yapısı ile elektrikli dönüşüm çağındaki ihtiyacı karşılamayı hedeflediklerinin altını çizdi.

Geleceğe bir bakış: Mercedes-Benz, modüler ve ölçeklenebilir hafif ticari araç mimarisini genişletiyor

Gelecekte geliştirilecek tüm yeni hafif ticari araç modelleri, modüler, esnek ve ölçeklenebilir Mercedes-Benz hafif ticari araç mimarisine dayanacak. Tüm tamamen elektrikli modeller Van Elektrikli Mimari (VAN.EA) üzerine inşa edilecekken ikinci hafif ticari araç mimarisi olan Van İçten Yanmalı Mimari (VAN.CA) ile ise son derece modern içten yanmalı motorlara sahip hafif ticari araçlar üretilecek.

Yeni hafif ticari araç mimarisi, lüks segmente konumlandırılan özel kullanım araçlar ile premium segmente yönelik ticari araçlar arasında net bir ayrım yapılmasını sağlıyor. VAN.EA ve VAN.CA versiyonlarının yaklaşık yüzde 70’i aynı parçalardan oluşuyor ve aynı üretim hattında üretiliyor. Bu yeni mimari, sinerjileri ve ölçek ekonomilerini en üst düzeye çıkarıyor. Esnek ürün portföyü sayesinde Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, gelecekte de pazardaki rekabetçi konumunu koruyacak.


[1] Mercedes-Benz, kapalı Sprinter Panelvan ve eSprinter Panelvanı Düsseldorf'ta üretiyor. Sprinter ve eSprinter şasileri Berlin yakınlarındaki Ludwigsfelde'den gelirken Sprinter ayrıca Arjantin'de Buenos Aires’te, Sprinter ve eSprinter ise ABD’de Güney Carolina/Charleston’da üretiliyor. Sprinter Minibüs ise Türk mühendisliği ile Türkiye’de üretilerek Almanya’da sertifikalandırılıyor ve pazara çıkıyor.

 

 
Arkas Bunker’dan Statü Denizcilik’e Çevreci Biyoyakıt İkmali
 
Sınırlı Sayıda Üretilen En Özel Scania Türkiye'deki İlk Sahibi ile Yola Çıkmaya Hazır!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Otokar İlk Yarıda Satışlarını Yüzde 53 Artırdı
Türkiye'nin öncü ticari araç üreticisi ve lider kara sistemleri ihracatçısı ...
Mercedes-Benz Türk Gençleri Geleceğe Hazırlıyor
Mercedes-Benz Türk, gençlerin eğitimine ve kariyer gelişimine desteğini ...
Mercedes-Benz Türk, Sürüş Deneyimini Yeniden Tanımlıyor
Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araçlarda dijitalleşme vizyonunu bir adım ...
 
Scania Yeni Lokasyonlarda Büyümesini Sürdürüyor
Türkiye genelinde satış ve satış sonrası servis hizmeti ağını güçlendirmeye ...
Ford Otosan, Otomotivde Sektöre Entegre Okul Modelini Hayata Geçiyor
Ford Otosan, Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle üretim deneyimini eğitimle ...
Yeni Bir Dönemin Kapıları Seyir Mobil ile Açılıyor!
Seyir Mobil, dijital takograf verilerinin yönetiminde devrim niteliği ...
 
Scania ile İsveç’te Test Deneyimi
Scania İsveç Stockholm’de basın mensuplarını ağırladı. Basın mensupları ...
MAN Elektrikli Kamyonların Seri Üretimine Başladı
Sürdürülebilir ulaşım çözümlerinin öncüsü MAN, tarihi bir eşiği geride ...
Mercedes-Benz eActros 600, Uzun Yol Testlerinde 1 Milyon Kilometreyi Aştı
Mercedes-Benz Türk’ün, uzun menzilli, tamamen elektrikli kamyonu Mercedes-Benz ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Taşıma Kooperatiflerini Dinliyor; Söylediklerini Duyuyor musunuz?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerdikkatkamyoncuşoförnewsKamyonsrcbustürkiye