GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
GEFCO Türkiye’den Polonya’ya Yapılan Tıbbi Ekipman Nakliyesine Destek
GEFCO Türkiye’den Polonya’ya Yapılan Tıbbi Ekipman Nakliyesine Destek
Uşak Belediyesi  Kahvehaneleri Dezenfekte Etti
Uşak Belediyesi Kahvehaneleri Dezenfekte Etti
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
27 Ocak 2020 Pazartesi - 11:00

''Kooperatifler Arasında Dönüş Yükleri İçin Birlik Oluşturulursa Hepimiz Kazanırız''

S.S. 61 No’lu Giresun Taşıyıcılar Kooperatifi’nde Başkan Ercan Bekdemir ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Dönüş yükleri konusunda kooperatiflerin birbirine yardımcı olabileceğini, kendilerinin de birçok kooperatif ile ortak hareket ettiklerini belirten Bekdemir, “Serbest piyasa olduğu için herkes istediği işi istediği fiyata yapabilir; ama Türkiye genelinde kooperatifler arasında dönüş yükleri için birlik oluşturulursa hepimiz kazanırız.” dedi.

“Giresun’da Limanın Çalışmaması Bizi Olumsuz Etkiliyordu”

Kısa dorse taşımacılığı ile hizmet verdiklerini kaydeden Başkan Bekdemir “1993 yılında kurulmuş bir kooperatifiz. Şu anda 63 üyemiz,  100’den fazla da aracımız var. Giresun’da limanın çalışmaması bizi olumsuz etkiliyordu. Buradan Samsun’a kadar hiçbir yükümüz olmadan gidiyorduk. Giresun Port Limanı’nın açılması bizim için olumlu bir gelişme oldu.” dedi.

“Taşımacılığın Aynı Hızla Devam Etmesi İçin İkinci Şoför İhtiyacı Doğacak”

Dijital takografın uygulanabilirliği noktasında Avrupa şartlarının Türkiye’de mevcut olmadığını aktaran Bekdemir “Türkiye’nin şartları Avrupa standartlarında değil. Neden? Avrupa’nın para değeri ile bizim paramızın değeri maalesef bir değil. Geçmişte biz yük götürürken “Yakıt X 3” hesabıyla gidiyorduk. Şu anda bırakın yarısını hesaplamayı, KDV’yi bile hesaplayamıyoruz.  Türkiye’nin zaten ekonomik anlamda geçirdiği zor bir dönem var. Bu durum bize de yansıyor. Bu durum düzelmiş olsa bile, yine en son bizi etkileyecek. Dijital takograf iyi bir uygulama olabilir; fakat şu anda ülkenin içerisinden geçmiş olduğu durum buna elverişli değil. Taşımacılığın aynı hızla devam etmesi için ikinci şoför ihtiyacı doğacak. Şu anda en ucuz lastik 2 bin liradan daha fazla. Mazotu düşünseniz fiyatı artmaya devam ediyor. Kısacası bu maliyetlerle dijital takograf uygulamasına ayak uydurmamız çok zor.” şeklinde konuştu.

“İkinci Şoförün Maliyetini Firmalardan da Alamayacağız”

Dijital takografın süre bakımından kendilerini çok zorlayacağından söz eden Bekdemir “Limana yük yetiştirmek durumunda kalıyoruz. İkinci şoförün maliyetini firmalardan da alamayacağız. Ben nakliye fiyatını fazla istediğim zaman, firma da bu fiyatı ürünün fiyatına ekleyecek. Rekabet gücü düşecek ve sonrasında her ürünün fiyatında artış yaşanacak.” açıklamasında bulundu.

“Sektörle Hiç Alakası Olmayan Kişiler Bizim Piyasaya Dahil Oluyor”

Sektöre yeni girişlerin çok kolay ve kontrolsüz olduğunu vurgulayan Bekdemir “Sektörle hiç alakası olmayan kişiler bizim piyasaya dahil oluyor. Ticaret Odasından veya STK’lardan Mesleki Yeterlilik Belgesi alınması, bunun devlet kontrolünde olması lazım. Her K Yetki Belgesi alan esnaf oluyor. Kooperatiflerin ya da bağlı olduğumuz Odaların daha çok işin içerisine girmesi gerekiyor. Her önüne gelen bu işi yaparsa, sıkıntılar başlar. Biz esnafız ama kimse, ‘Kar mı ettin, zarar mı ettin?’ diye sormaz. Sonuçta kendi sigortamızı da kendimiz ödüyoruz. Bu konularda biz sahipsiz kalmışız.” ifadelerine yer verdi.

“Türkiye Genelinde Kooperatifler Arasında Bir Birlik Oluşturulursa Hepimiz Kazanırız”

Dönüş yükleri konusunda kooperatiflerin bir araya gelerek daha kaliteli iş yapabileceğini bildiren Bekdemir “Kooperatifler arasında bir birlik sağlansa, kazanan bizler oluruz. Serbest piyasa olduğu için herkes istediği işi istediği fiyata yapabilir; ama Türkiye genelinde kooperatifler arasında bir birlik oluşturulursa hepimiz kazanırız. Mesela, biz Uşak ve Çifteler Kooperatifleri ile beraber çalışıyoruz. Buraya geldiklerinde yükümüzü paylaşırız, onlar da bizimle paylaşır. Buradan çıkan bir araç Eskişehir’e veya Uşak’a gittiğinde, ‘Ben dönüşte ne yapacağım?’ diye düşünmez. Kooperatife gider misafir olur ve yük sırasına yazılır. Diğer türlü dönüş yapacak olan araçlar mazot parasına iş alıyor. İşi aldığı yerdeki kooperatifin de elini kolunu bağlıyor.” dedi.

“Var Olma Savaşı Veriyoruz”

Lojistik firmalarının giderlerinin kendilerine göre daha az olduğunu ifade eden Bekdemir “Kooperatiflerin barınması her zaman zordur. Çünkü 100 kişi bir araya gelmiş ve hepsinin aracı var. Herkes bireysel hareket ediyor. Karşınızda bulunan lojistik firması ihtiyaç olduğunda hemen 100 araç birden alıyor. İşler azaldığında ya da istediği gibi gitmediğinde da hemen araçları satabiliyor. Bizde böyle bir durum söz konusu değil. Lojistik firmalarının şartları her zaman bize göre çok daha farklı oldu. Aldıkları mazottan ve ödedikleri vergiden dolayı bize göre daha rahatlar. Bizler de var olma savaşı veriyoruz. Elimizden geldiği kadarıyla herkesle rekabet etmeye çabalıyoruz. Yıllardır bu işi sürdürdüğümüz için devam edeceğiz.” sözlerini kullandı.

“Sizlerin Aracılığı ile Kooperatifleri Daha Yakından Tanıyoruz”

Son olarak Kamyonum Dergisi’ne teşekkürlerini ileten Başkan Bekdemir, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Bizim sıkıntılarımız yıllardan beri hep aynı. Bu ekonomik şartlarda iş yapmak bizim için çok zor. Akaryakıt ücretleri, SGK primleri ve diğer maliyetler çok yüksek rakamlarda. Bu maliyetlerin ve ödemelerin yanında, piyasaya da ayak uydurmamız lazım. Araçlarımızın yeni olması gerekiyor. Bizim lojistik firmalarıyla olan rekabetimizi devam ettirebilmemiz için devletin bize de desteği gerekiyor. Sizlerin de girişimleri bu noktada çok değerli. Sonuçta bizim tanımadığımız birçok kooperatif var. Sizlerin aracılığı ile daha yakından tanıyoruz. Türkiye genelinde bir birliktelik oluşturulursa, özellikle yük alma konusunda çok faydalı olur diye düşünüyorum. Bu noktada sizlerin yapmış olduğu ziyaretler çok değerli. Çünkü kooperatiflerin kaynaşmasını ve birbirini daha yakından tanımasına da aracılık ediyorsunuz. Sektöre olan katkılarınız için size yeniden teşekkür ederim.”

 
"Türkiye’de Nakliye Sektörü Büyük Bir Daralma Yaşıyor"
 
Renault Trucks'ın Yeni Yetkili Bayisi Mersin'de Açıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Türkiye’de Nakliye Sektörü Büyük Bir Daralma Yaşıyor"
Kooperatif Dosyamızın ikinci bölümünde ilk konuğumuz S.S. Emet ve Havalisi ...
1 Milyon Lira Alacağımız Var!
Yurt içi ve yurt dışı taşımacılık yapan Oğuzhan Ağır Nakliyat, aynı zamanda ...
Kooperatifleri Bitirmeye Çalışıyorlar!
Taşıyıcı kooperatiflerin yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini konuştuğumuz ...
 
Lojistik Nefes Gibidir, Kesilmediği Sürece Değeri Anlaşılmaz
1981 yılında Ankara’da kurulan Murhak Uluslararası Nakliyat’ın genç yöneticisi ...
Nakliye Ücretlerimiz Dijital Takografa Göre Düzenlensin!
Konya'da bulunan S.S. 24 No’lu Özbaşak Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi, ...
E-Devlet, U-ETDS ve Sayısal Takograf Veri Analizi Projesi Hakkında Merak Edilenler
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü yetkilileri ile nakliye sektörünün ...
 
500 Bin Lira HGS Borcum Var
Kooperatif Dosyamızda İzmit’teki taşıyıcı kooperatifler ile de görüştük. ...
Çalışırken Devletimizden Destek Bekliyoruz!
Kooperatif Dosyamız kapsamında ziyaret ettiğimiz kooperatiflerden biri ...
Para Kazanmak İstiyoruz!
Kooperatif Dosyamız kapsamında Bursa’ya da ziyaretlerimiz oldu. 145 No’lu ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
Kamyon
lkw
şoför
dikkat
kamyoncu
news
bus
kamyonum