GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
16 Aralık 2019 Pazartesi - 14:28

Lojistik Nefes Gibidir, Kesilmediği Sürece Değeri Anlaşılmaz

1981 yılında Ankara’da kurulan Murhak Uluslararası Nakliyat’ın genç yöneticisi Mert Koral ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Lojistik sektörünün Türkiye’de hak ettiği konumda olmadığını belirten Koral, siyasi gerilimlerin de kendilerini çok fazla etkilediğini ifade ederek “Şu anda en çok destek beklediğimiz konular; şoför vizeleri ve Avrupa’daki Türk araçlarının gördüğü muamelenin normale döndürülmesidir. Dış siyasetin seyri nasılsa aynı şeyi bizler yollarda yaşıyoruz.” dedi.

Lojistik Nefes Gibidir, Kesilmediği Sürece Değeri Anlaşılmaz

“Lojistik Sektörü Türkiye’de Olması Gereken Yerde Değil”

Lojistik sektörünün Türkiye’de hak ettiği konumda olmadığını belirten Koral “Sektöre ilk başladığım yıllarda duyduğum bir söz vardı; ‘Lojistik nefes gibidir, kesilmediği sürece değeri anlaşılmaz.’ Gerçekten lojistik sektörünü sadece bir cümle ile açıklıyor. Lojistik düzgün bir şekilde yapılmadığı takdirde bir şey üretmenin de hiçbir anlamı yok. Ürettikten sonra doğru yere götürmelisin ki, ürettiğinin bir anlamı olsun. Lojistik sektörü Türkiye’de olması gerektiği yerde değil ancak bir yükseliş olduğunu söyleyebilirim. Bu insanlara eskiden kamyoncu deniliyordu. Sonrasında uluslararası nakliyeci oldu şimdi ise lojistikçi deniliyor. Yavaş yavaş bir ilerleme kaydediliyor. Tanımı hak ettiği yere geliyor ancak konumu için aynı şeyi söylemek zor.” dedi.

“Bütün Nakliyeciler Ro-Ro ile İlgili Çok Ciddi Sıkıntılar Yaşıyor”

Son zamanlarda lojistik sektöründe büyük bir sorun olarak göze çarpan Ro-Ro taşımacılığı hakkında konuşan Koral “Yıllar önce nakliye şirketleri birleşerek U.N. Ro-Ro şirketini kurmuşlardı. Nakliyeyi deniz üzerinden yapmaya başlamışlardı. Bu durum uzun dönemde nakliyecilere büyük bir avantaj sağladı. Şoför ve araç maliyetleri düştüğü için bir refah artışı olmuştu. Bu çok güzel bir şekilde giderken, U.N. Ro-Ro satıldı. 3-4 el değişikliğinin ardından şimdi yine yabancı bir şirketin eline geçti. Bütün nakliyeciler Ro-Ro ile ilgili çok ciddi sıkıntılar yaşıyor. Şu an karayoluna dönmek de çok zor çünkü bütün operasyonunuzu, filonuzu ve şoför sayınızı Ro-Ro’ya göre ayarladığınız için başlı başlına bir yapılanma gerekiyor.” diye konuştu.

“Şoförlerimize Vize Almakta Çok Zorlanıyoruz”

Yaşadıkları bir diğer sorunun vize olduğunu kaydeden Koral, yabancı firmalara göre dezavantajlı durumda kaldıklarını aktardı. Bu dezavantajı ortadan kaldırmak için çabaladıklarını söyleyen Koral “Şoförlerimize vize almakta çok zorlanıyoruz. Bununla ilgili UND ve Bakanlık yardımcı olmaya çalışıyor. Tüm bu çabalara rağmen vize bizim için çok büyük bir sıkıntı. Bir Türk firması olarak Avrupa’da rekabet ettiğimiz yabancı firmaların karşısında ekside başlıyoruz. Bunun mücadelesini sürdürüyoruz. Bu mücadelede, onlar kadar kaliteli hizmet veriyoruz. Avrupa’dan iş alabilmek için fiyatlarımızı düşük tutmamız gerekiyor. Bu yaklaşımla avantajlı hale gelmeye çalışıyoruz. Biz butik bir nakliye şirketiyiz ancak kurumsal firmalarla çalışıyoruz. Araç sayımızı yükseltmeden, verdiğimiz sözleri yerine getirerek hizmet vermeye devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.

“Şu An Zor Durumda Olan Çok Firma Var”

Lojistik sektöründe birleşip bir arada yürümenin çok zor olduğunu ifade eden Koral, “Bir yerin navlunu 3 bin Euro ise maksimum bunu 2 bin 800’e çekebilirsiniz. Ama siz gidip buraya 2 bin 500 Euro navlun verirseniz, bütün sistem paralel bir şekilde bozuluyor. Mesela, ben 60 gün vade ile çalışıyorum diyelim. Başkası gidip 120 gün vade ile çalıştığını söylüyor. Tamam, o işi o gün aldın ama totalde hep beraber düşüyoruz. Bu saydıklarımı yapıp da şu an zor durumda olan çok firma var.” bilgilendirmesinde bulundu.

“Fiyatların Bir Raya Oturtulması Gerekiyor”

Nakliye firmalarının düzensiz fiyatlarla iş yaptığını aktaran Koral, “Bizim sektörümüzün en büyük maliyeti araçtır. Bu nedenle de nakliyecinin borcu genellikle Euro oluyor. Kur farkları çoğu firmanın iflas etmesine neden oldu. Ayrıca faizler yüzde 30’lara kadar çıktı. Şu an nakliyede yüzde 4-5 karla çalışıyoruz. Yüzde 30 ile para kullanıp, yüzde 4 ile para kazanan firmaların yaşama şansı yok. Bu durumda yapacak bir şey de kalmıyor. Bekleyip göreceğiz. Umut edeceğiz. Elbette ki kendi kendine düzelmeyecek. İlk önce ekonomik açıdan bir raya oturtabilirsek ve nakliyeci biraz nefes almaya başlarsa düzelir. Çok basit bir hesapla bakılınca; bir tırın yaklaşık 5 bin ile 5 bin 500 Euro arası gidiş-geliş masrafı var. 5 bin Euro nakliye fiyatı veren firmalar var. Sadece bir yerden para gelsin düşüncesi ile hareket ediyorlar. Her seferinde minimum eksi 500 Euro zararla gidiyor. Bu düzensiz fiyatların bir raya oturtulması gerekiyor.” ifadelerine yer verdi.

“Türk Plakalı Araçlar Bir Yere Ayrılıyor ve Bekletiliyor”

Siyasi gerilimlerin nakliye sektörü üzerindeki olumsuz etkilerine değinen Koral, yurt dışında Türk firmalarına yapılan muameleleri gündeme getirdi. Gümrükte bekleme süresinin artmasıyla teslimatların sarktığından söz eden Koral, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Kendi adıma söylemem gerekirse şu anda en çok destek beklediğimiz konular; şoför vizeleri ve Avrupa’daki Türk araçlarının gördüğü muamelenin normale döndürülmesidir. Dış siyasetin seyri nasılsa aynı şeyi bizler yollarda yaşıyoruz. Mesela, Almanya ya da Hollanda ile yaşanan bir siyasi gerilim, benim aracımın gümrükten geçerken 3 gün kontrole takılmasına sebep oluyor. Türk plakalı araçlar bir yere ayrılıyor ve bekletiliyor. Ardından kontrole sokuyorlar. Aslında kontrole girecek bir durum yok, 35 yıllık bir firmayız ve kötü bir geçmişimiz yok. Alman aracının 6 günde gittiği yere ben 13 günde gidebiliyorum. Bunu da müşterime açıklayamıyorum. Aynı gün yüklenen Alman plakalı araç ulaşıyor, biz ulaşamıyoruz. Vizede de bu durumu yaşıyoruz, siyasi gerilimler bizim işlerimize anında yansıyor.”

 
Gürcistan Üçüncü Ülke Geçiş Belgeleri Bitmek Üzere
 
Kooperatifleri Bitirmeye Çalışıyorlar!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nakliye Ücretlerimiz Dijital Takografa Göre Düzenlensin!
Konya'da bulunan S.S. 24 No’lu Özbaşak Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi, ...
E-Devlet, U-ETDS ve Sayısal Takograf Veri Analizi Projesi Hakkında Merak Edilenler
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü yetkilileri ile nakliye sektörünün ...
500 Bin Lira HGS Borcum Var
Kooperatif Dosyamızda İzmit’teki taşıyıcı kooperatifler ile de görüştük. ...
 
Çalışırken Devletimizden Destek Bekliyoruz!
Kooperatif Dosyamız kapsamında ziyaret ettiğimiz kooperatiflerden biri ...
Para Kazanmak İstiyoruz!
Kooperatif Dosyamız kapsamında Bursa’ya da ziyaretlerimiz oldu. 145 No’lu ...
Global Firmalar Türkiye'ye Giriyor!
1995 yılında kurulan Başkent Fiat Uluslararası Nakliyat, Ankara Kahramankazan ...
 
HGS Denetimlerinin Yeniden Düzenlenmesi Gerekiyor"
Türkiye’deki taşıyıcı kooperatiflere gerçekleştirdiğimiz ziyaretlerimizin ...
K1 Yetki Belgesi’ni Devretmek İstiyoruz
Türkiye’deki tüm taşıyıcı kooperatiflerin sesini duyurmaya çalıştığımız ...
Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor
Türkiye’de belediyeciliğe yeni bir bakış açısı getiren ve birçok açıdan ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
dikkat
türkiye
haberler
treyler
fahrer
şoför
kamyonum
Kamyon
lkw