Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
29 Eylül 2022 Perşembe - 13:11

Yeni DHL Ticari Büyüme Atlası: Zorlu Koşullara Rağmen Ticaret Daha Hızlı Büyüyecek

173 ülkeyi kapsayan ve küresel ticaretteki en önemli trendlerin haritasını çıkaran DHL Ticari Büyüme Atlası, pandemi ve savaş etkisiyle  piyasalarda oluşan kötümserliğe rağmen global ticaretin dirençli olduğuna dair olumlu bir görünüm sunuyor.

Yeni DHL Ticari Büyüme Atlası: Zorlu Koşullara Rağmen Ticaret Daha Hızlı Büyüyecek

 

 DHL ve New York Üniversitesi Stern School of Business, küresel ticaretteki en önemli trendlerin ve beklentilerin bir haritasını çıkartan yeni DHL Ticari Büyüme Atlası’nı (DHL Trade Growth Atlas) yayınladı. DHL Ticari Büyüme Atlası, küresel ticaretteki büyüme trendlerini, coğrafi değişimleri, ticareti yapılan ürünleri ve iş dünyasındaki daha genel değişiklikleri inceliyor. Dünya çapındaki ticareti, bölgelere göre ve gelişmiş ülkeler ve gelişmekte olan ülkeler bazında karşılaştırarak 173 ülke genelinde analiz ediyor. Kapsanan ülkeler, dünya ticaretinin, GSYİH’sinin ve nüfusunun yüzde 99’undan fazlasını temsil ediyor.

Temel Çıkarımlar: Büyüme, Değişimler ve Fırsatlar

Ülke ve bölgelerin dünya ticaretinden aldıkları paylarda meydana gelen değişiklikleri de ölçen DHL Ticari Büyüme Atlası, son duruma ve piyasalardaki kötümserliğe rağmen küresel ticaretin ortaya koyduğu dirence dair olumlu bir bakış sunuyor. Atlasın ortaya koyduğu temel çıkarımlar arasında şunlar bulunuyor:

  • Covid-19 pandemisi çoğu kişinin öngörüsünün aksine, küresel ticareti ciddi şekilde sekteye uğratmadı. Uluslararası ticaret, büyümedeki artışı kısıtlayan ciddi tedarik sıkıntılarına rağmen pandemi öncesine göre yüzde 10’dan fazla büyüdü.
  • Geleceğe yönelik büyüme beklentileri de şaşırtıcı ölçüde olumlu olmayı sürdürüyor. Büyüme tahminleri Ukrayna’daki savaştan ötürü  düşmesine rağmen halen 2022 ve 2023 yıllarında önceki on yıla kıyasla biraz daha hızlı büyüme öngörülüyor.
  • E-ticaret satışları, pandemi sırasında iyice canlandı ve tahminler, uluslararası e-ticaretteki güçlü büyümenin devam edeceğine işaret ediyor.
  • Güneydoğu ve Güney Asya’da yeni ticaret büyümesi kutupları tespit ediliyor ve ticaret büyümesinin Sahra Altı Afrika’da dramatik ölçüde ivme kazanması bekleniyor.
  • Ticaretteki büyüme, daha geniş bir yelpazedeki ülkelerin geneline yayılmış durumda. Son yıllarda ticaretteki büyümenin dörtte birini sağlayan Çin’in bundan sonra da en yüksek büyümeyi kaydetmeyi sürdüreceği, ama büyümedeki payının yarı yarıya düşerek yüzde 13’e ineceği tahmin ediliyor.
  • Vietnam, Hindistan ve Filipinler, 2026’ya kadar öngörülen ticaret büyümesinin hızı ve ölçeği ile öne çıkıyor. Üç ülke de birçok şirketin Çin merkezli üretim ve kaynak kullanımı stratejilerini çeşitlendirme çabalarından fayda sağlama potansiyeline sahip.
  • Yükselen ekonomiler dünya ticaretinden aldıkları payı 2000 ile 2012 yılları arasında yüzde 24’ten yüzde 40’a çıkardı. Artışın yarısı tek başına Çin tarafından sağlandı ve bu paylar son on yılda pek bir değişim göstermedi.
  • Bununla birlikte, yükselen ekonomiler, bağlantı, inovasyon ve önde gelen şirketler kalemlerinde ileri hamlelerini sürdürüyorlar.

DHL Express CEO’su John Pearson temel çıkarımlar ve konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Uluslararası ticaret, ekonomik büyümeye ivme kazandırma ve enflasyonu düşürme açısından büyük önem taşıyor. Ayrıca, ülkelerin ve şirketlerin birçok kilit girdi kaynağına erişmesine imkân verme gücü açısından çok önemli. Bu nedenle, DHL Ticari Büyüme Atlası’nın küresel ticaretteki değişikliklerin anlaşılması ve yönetilmesi için başvurulacak bir kaynak haline gelmesini hedefliyoruz. Ticaret, yüzyıllardır olduğu gibi bundan sonra da refahın temel unsuru olmayı sürdürecek. Mevcut küresel ticaret ortamında DHL, belirli tedarik zincirlerinin maliyet ile risk arasında hassas bir denge sağlamalarına yardımcı olabilir. Dünyanın önde gelen lojistik sağlayıcısı olarak, tüm lojistik gereksinimleri için çözümler ve en çalkantılı piyasa koşullarında dahi istikrarlı ve güvenilir hizmet sunuyoruz.”

NYU Stern’in İşletmelerin Geleceği Merkezi Kıdemli Araştırma Görevlisi ve DHL Kürselleşme İnisiyatifi Direktörü Steven Altman, elde edilen verilerile ilgili şunları söyledi: “Küresel ticaretin durumu ve gidişatıyla ilgili en önemli verileri süzmeye ve görsel içeriklerle bu verileri yorumlamaya çalıştık. Sonuçlar, ticaret için hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde ve dünyanın dört bir yanındaki bölgelerde halen ne kadar önemli büyüme fırsatları bulunduğunu gösteriyor. Ticari görünüm değişerek ortaya yeni zorluklar çıkarıyor, ama bu rapor global ticarette ciddi bir gerileme olacağına yönelik tahminleri güçlü şekilde çürütüyor.”

 
Brands
 
DFDS Akdeniz İş Birimi, DFDS Fransa İspanya Rotasının Avantajlarını ve Hedeflerini Duyurdu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Good Logistics Türkiye Genel Müdürü Levent Aydinç, "ABD’ye Deniz Yoluyla İhracat Taşımalarını Yüzde 50 Arttırarak Pazar Payımızı Büyüttük"
190 yıllık geçmişi ile dünyanın en köklü lojistik şirketleri arasında ...
2023 Yılı UBAK İzin Belgesi Müracaatları 1 Ekim’de Başlıyor!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü ...
Kadın İçin Taşıyoruz Projesi İstanbul’daki İhracatçılarla Buluştu
DFDS Akdeniz İş Birimi’nin, KAGİDER iş birliği ile hayata geçirdiği “Kadın ...
 
Rusya Sınır Kapılarında Yoğunluk Artacak!
UND, Rusya’da ilan edilen kısmı seferberlik sonrasında, Rusya’dan diğer ...
Transbatur Logistics İlaç Dışı Frigo Taşımalarını 4 Katına Çıkardı
Pandemi sürecinde frigo taşımacılık hacmi ikiye katlanan Transbatur Logistics, ...
Akademili Sürücüler Çobantur Boltas’ta Direksiyon Başına Geçti
Çobantur Boltas’ın sektördeki yetkin ve formasyonlu sürücü açığını gidermek ...
 
Horoz Bollor Logistics’in Yeni Direktörü Cumhur Semerciler Oldu
  Horoz Bolloré Logistics, yeni kurulan Doğu ve Güney Marmara Bölge ...
Danimarkalı Lojistik Devi Blue Water Shipping’den Türkiye Yatırımı
Danimarka merkezli uluslararası lojistik şirketi Blue Water Shipping, ...
Cavit Değirmenci, Tüm Üyelerimiz ve Sektörde Hizmet Veren Dostlarımızın Desteği Sektörümüz İçin Çok Önemli
Gümrüklü Antrepo İşletmecileri Derneği (GAİD), İstanbul Ticaret Odası’nın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerkamyonumtreylerdikkat haberler buslkwtürkiyetruck