Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Ro-Ro Move in the Caspian

Ro-Ro Move in the Caspian

1 2 3 4 5 6
Dergi
22 Aralık 2025 Pazartesi - 12:06

Taşımacılık Şirketlerinin Süveyş Kanalı’na Dönüş Planları Neler?

Büyük deniz taşımacılığı şirketleri, Kızıldeniz’deki güvenlik riskleri nedeniyle yaşanan iki yıllık kesintinin ardından Süveyş Kanalı’na olası bir dönüş için stratejiler geliştiriyor.

Taşımacılık Şirketlerinin Süveyş Kanalı’na Dönüş Planları Neler?

Kasım 2023’ten bu yana şirketler, Yemenli Husi güçlerinin ticari gemilere yönelik saldırılarının ardından,  gemilerini Afrika çevresinden geçen daha uzun ve daha maliyetli rotalara yönlendirmişti.

Ekim ayındaki ateşkes anlaşması, bazı şirketlerin yeniden sefer planlarını değerlendirmesine yol açtı. Ancak güvenlik, hala temel bir endişe kaynağı olmayı sürdürüyor. İşte son gelişmeler:

MAERSK 

Danimarkalı denizcilik şirketi, Cuma günü yaptığı açıklamada, gemilerinden birinin yaklaşık iki yıl aradan sonra ilk kez Kızıldeniz ve Bab el-Mendeb Boğazı’ndan başarıyla geçtiğini bildirdi.

Maersk, rotayı tamamen yeniden açmaya yönelik yakın vadeli bir planı bulunmadığını ve Doğu–Batı hattındaki geniş ağını Süveyş üzerinden geçen koridora geri döndürmeyi değerlendirmediğini belirtti. Ancak bu geçişi, seyrüseferin yeniden başlatılmasına yönelik “aşamalı bir yaklaşımın” parçası olarak nitelendirdi.

CMA CGM

Dünyanın üçüncü büyük konteyner taşımacılığı şirketi olan CMA CGM, güvenlik koşullarının elverdiği dönemlerde Süveyş Kanalı’ndan sınırlı geçişler yapmıştı. Şirketin internet sitesinde yayımlanan sefer programına göre, Ocak ayından itibaren Hindistan–ABD hattındaki INDAMEX servisi için bu geçişi kullanacağı belirtildi.

HAPAG-LLOYD 

Aralık ayının başlarında Alman denizcilik grubunun CEO’su, sektörün Süveyş Kanalı’na dönüşünün kademeli olacağını ve lojistik süreçlerin uyarlanması ile limanlarda ani yoğunlukların önlenmesi amacıyla 60 ila 90 günlük bir geçiş sürecine ihtiyaç duyulacağını söyledi.

Hapag-Lloyd ve Maersk, Kasım ayında yaptıkları açıklamalarda temkinli olunması çağrısında bulunarak, artan güvenliğe dair işaretler için durumu yakından izlediklerini ifade etmişti.

WALLENIUS WILHELMSEN

Norveç merkezli otomobil taşımacılığı grubu, bir şirket sözcüsünün Cuma günü yaptığı açıklamaya göre, durumu hâlen değerlendirmeye devam ediyor ve belirli koşullar sağlanmadan seferlere yeniden başlamayı planlamıyor.

 
AB, 2035 Yılı için Öngörülen İçten Yanmalı Motor Yasağını Hafifletiyor
 
Hazar’da Ro-Ro Hamlesi: Orta Koridorun Lojistik Kaderi Yeniden Yazılıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Deniz Taşımacılığında Karbon Vergisi ve Yeni Regülasyonlar Lojistik Maliyetlerini Nasıl Etkileyecek?
Küresel ticaretin omurgasını oluşturan deniz taşımacılığı, 2025 itibarıyla ...
Arkas Bunker’dan Statü Denizcilik’e Çevreci Biyoyakıt İkmali
Arkas Bunker, denizcilik sektöründe sürdürülebilir yakıt dönüşümüne yönelik ...
Arkas’tan 560 Milyon Dolarlik Yatırım
Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Arkas, son yıllarda ...
 
Marport Sürdürülebilirlik Raporu: Gelecek Nesiller İçin Sürdürülebilir Liman İşletmeciliği
Her konteynerde daha temiz bir gelecek: Marport karbon nötr liman yolunda
Arkas Line, Yeni Yatırımla Batı Afrika Servisi’ni (WAS) Güçlendiriyor
Batı Afrika hattındaki hizmetlerini tamamen kendi filosuyla sunmaya başlayacak ...
Grimaldi Group, Trieste Hattına Üçüncü Gemiyi Ekledi
Arkas çatısı altında faaliyet gösteren Egekont’un yaklaşık 30 yıldır temsilciliğini ...
 
KPMG: Deniz Taşımacılığında Yeni Limanlara Talep Artabilir
KPMG'nin “Altyapı ve Taşımacılıkta Öne Çıkan Trendler” raporuna göre ticaret ...
Arkas Line Rotasını Hindistan’a Çevirdi
Arkas Line, 2025 büyüme stratejileri kapsamında hizmet ağını genişletmeye ...
Yang Ming, Arkas Bunker'la Yola Devam Dedi
Dünyanın önde gelen armatörleri arasında yer alan ve Arkas Bunker’dan ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwdikkattrucksrcşoförkamyonumtreylerkamyoncuKamyon