Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
21 Eylül 2020 Pazartesi - 10:51

S.S. Bilecik Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Şükrü Demirci: Fiyatlar Arttıkça Kamyoncu Daha Çok Zora Giriyor

Kamyonum Dergisi olarak bu defa yolumuz Bilecik’e düşüyor ve S.S. Bilecik Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Şükrü Demirci ile sohbet etme fırsatı buluyoruz. Sektöre dair değerlendirmelerde bulunan Başkan Demirci sorunları ve çözüme yönelik neler beklediklerini Kamyonum Dergisi aracılığı ile dile getiriyor.

S.S. Bilecik Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Şükrü Demirci:  Fiyatlar Arttıkça Kamyoncu Daha Çok Zora Giriyor

“BİR BELGE ALINDIYSA BU BİZİM GELECEĞİMİZ OLMALI”

Başkan Demirci; “Sayın Binali Yıldırım, K Belgemizi aldığımızda plaka tahdidinin olacağını söylemişti. Bunu Cumhurbaşkanımızdan talep ediyorum. Emekli olduğumuzda hiç olmazsa belge paramız bizlere tazminat olsun. Bir belge alındıysa bu bizim geleceğimiz olmalı.” diyor.

Başkan Demirci, kooperatife dair bizleri şöyle bilgilendiriyor; “Kooperatifimiz 1971 yılında kuruldu. Ben 2014 yılından beri kooperatife başkanlık yapıyorum. Kooperatifimizin 40 üyesi ve 53 tane aracı var. Ağırlıklı olarak mermer ve fayans taşıyoruz. Tekmar, Granitaş, Gürmer, Matel Hammadde ve Hartaş fabrikaları ile çalışıyoruz.”

Kooperatif olarak yaşadıkları sıkıntılara değinerek sözlerini sürdüren Demirci; “Bursa Yenişehir yolunun çalışmaları halen devam ediyor. Limana buradan ihracat gidiyor; bu yol tamamlandığında liman işlerimiz rahatlayacak. Çünkü şu an yolumuz dar bu nedenle özellikle yağmurlu havalarda kazalar meydana geliyor.” şeklinde konuşuyor.

“Ton Kilometre Uygulansın Herkes Hak Ettiğini Alsın”

 Ton kilometre ile ilgili olarak düşüncelerini dile getiren Demirci; “Tonaja en çok karşı olan kişilerden biri benim. Ton kilometre uygulansın herkes hak ettiğini alsın. Bugün çok fazla haksız rekabet ile karşı karşıya kalıyoruz; ben buna karşıyım. Ton kilometre olursa bu haksız rejabetin ortadan kalkacağını düşünüyorum. Mesela bir kişi gidip 100 tane araç alıyor ve lojistik kuruyor. Lojistik olarak mazotu uzuza alıyor. Dolayısı ile bizim bu lojistikler ile rekabet etmemiz zorlaşıyor; aynı kulvarda olamıyoruz. Ben pompa fiyatından alırken onlar indirimli alıyor.” diyor.

“İstediğin Yerde İstediğin Şekilde Kalamıyorsun”

Kooperatifteki herkesin takografının yenilendiğini vurgulayan Demirci, takograf ile ilgili mola verecek yerlerinin olmadığını; “Mesela Araç Yenişehir’den yola çıkıyor yarı yolda benzinlik bile yok.  Bunların arttırılması ve bazı konuların göz önünde bulundurulması gerekiyor. Doğuda akşam yola çıkan bir şoför; ‘bir yerde mola vereyim’ diye bakıyor. Malum istediğin yerde istediğin şekilde kalamıyorsun. Şoför kendine emin bir yer bulana kadar takografı dolsa bile yola devam ediyor. Mecburen süreyi aşıyor ve ceza yiyor. Bu tür şeylerin göz önünde bulundurulması gerekiyor; hepimiz tereddüt içindeyiz. Mesela, Diyarbakır’dan yola çıktım; saatim doldu diye önüme gelen benzinlikte yatamam. Diyarbakır ile Urfa arası en az 1 buçuk saat sürer. 1 buçuk saatte de takografım doldu diye ben yatamam. Bu tür şeylerin göz ardı edilmemesi gerekiyor.” sözleri ile dile getiriyor.

“Kamyoncu Camiası İçin İyi Bir Uygulama”

U-ETDS ve plaka tahdidi konularında açıklamalarda bulunan Başkan Demirci, “ Veri bildirimini kooperatifler değil iş yerleri yapmalı. Bizler zaten istediklerinde plakaları veriyoruz. Ben bu uygulamaya karşı değilim; kamyoncu camiası için iyi bir uygulama.  Fakat bunu fabrikalar yapsa daha iyi olur. Mesela, arkadaşımın da K1 belgesi var; işi alıyor, ben ona fatura kesiyorum. Bu uygulama ile K1 belgesi olan K1 belgesi olana fatura kesemeyecek. O nedenle bizler için güzel bir uygulama.” diyor.

“Ödemeniz Var’ Şeklinde Bir Bildiri Gelmiyor”

HGS cezalarına da değinen Demirci; “Ben de ceza ödedim. ‘Ödemeniz var’şeklinde bir bildiri gelmiyor.  Bize bildirilmediği için ceza gelince öğreniyoruz. Şoför çalışıyor; bize söylemiyor. Dolayısı ile suç mal sahibinin oluyor. Karayolları hiç olmazsa bu cezaları bildirsin; biz zaten yeterince vergi ödüyoruz. Bizleri en azından bu konuda mağdur etmesinler.”

“Türkiye’nin Yükü Kamyoncunun Sırtında ama Hiçbir Değeri Yok”

Fiyatların artması ile kamyoncunun zora girdiğini belirten Demirci şunları dile getiriyor; “Ben kendim yapmadım ama arkadaşım bir liste hazırlamış; ‘kamyoncu 78 çeşit vergi ödüyor’ diyor. Bu kadar vergi veriyoruz, Türkiye’nin yükü kamyoncunun sırtında ama hiçbir değeri yok. Bize sahip çıkan olmadığı için bunun arkası da gelmiyor. Kamyoncuya sahip çıkılsa, iş sevdirilse; mesela bize de mazot ucuz verilse bizler için daha iyi olur. Lastikte, mazotta indirim yapılabilir. İndirim uygulansa işlerimizin daha iyi olacağına inanıyorum. 1979’dan beri bu camiadayım ve 6 yıldır burada başkanlık yapıyorum; fiyatlar arttıkça kamyoncu daha çok zora giriyor. Çünkü fabrikaya gidiyorsun; ‘fiyat bu kadar artmış, ben bu kadar veriyorum’ diyor. Benim lastiğimin, yağımın kaç para olduğunu bilmiyor. Bugün bir aracın yağ değişimi 2 bin lira. Bunu hiç göz önünde bulundurmuyorlar. Lastik bin liradan 2 bin liraya çıkmış; fakat kimse görmüyor. Bunları fiyatlara yansıtamadığımız için biz sıkıntı yaşıyoruz. Bunun; kaskosu, bandrolu, trafik  sigortası var. Bunlar göz ardı edilmeyecek dendi; fakat fiyatlar yükseldikçe yükseliyor. Bugün trafik sigortası yaptırıyorsun, kaskonu ödüyorsun; hiçbir yerden bir gelir elde edemiyoruz, hep ezilen biziz.”

“Kamyoncuya Sahip Çıkılmasını İstiyoruz”

Sektöre yönelik olarak yetkililerden birtakım beklentileri olduğunu ifade eden Demirci konu ile ilgili olarak şunları dile getiriyor; “Devletten beklentilerimiz; plaka tahdidi, K Belgelerinin satılabilmesi ve mazotta indirim. İşveren yükü verirken yüzde 18 KDV’yi hesaplayıp veriyor. ‘KDV’yi sayma’ diyorum; ‘Ben bu parayı ödüyorum’ diyor. Kamyoncuya sahip çıkılmasını istiyoruz. Cumhurbaşkanımıza bizim durumumuz net anlatılmıyor; kooperatifler üzerinden değil  lojistikler üzerinden gidiliyor. Bu nedenle kooperatiflerdeki kamyoncunun durumu anlatılmıyor. Bizim sorunlarımız Cumhurbaşkanımıza iletilirse aşılmayacak sorunlar değil. Sayın Binali Yıldırım, K Belgemizi aldığımızda plaka tahdidinin olacağını söylemişti. Bunu Cumhurbaşkanımızdan talep ediyorum. Emekli olduğumuzda hiç olmazsa belge paramız bizlere tazminat olsun. Bir belge alındıysa bu bizim geleceğimiz olmalı. Tahdidli plakaların verilmesi söz konusu olursa; mesela ‘T’ taksi, ‘M’ minibüs bizde de ‘K’ kamyon veya tır olarak uygulansın. Ben bu işi bıraktığımda benim belgem yanıyor. Bunu satabilmem gerekiyor; biz de vergi ödüyoruz. Ben 25 sene çalışıp emekli oluyorum veya işi bırakıyorum; bizim tazminat hakkımız olmadığı için en azından belgemizi, plakamızı satabilelim.”

“Pandemi Dönemi Zordu ve Bizler Borçlarımızı Ödeyemedik”

Pandemi döneminde sektörel anlamda yaşadıkları sorunlara da değinen Demirci; “Pandemi döneminde işler durdu; çünkü kimi fabrikalar işlerine ara verdi ya da kapandı. Fabrikalar etkilenince dolayısı ile bizler de etkilendik. Pandemi dönemi borçlarımızı ödeyemediğimiz için zor geçti; ancak son bir ayda işlerimiz yoluna girdi. Şu anki durum ile pandemi dönemi arasında büyük fark var. Tahıl ve sebze yetişince işlerimiz düzeldi.” diyor.

 
Prometeon Türkiye ve Yapı Merkezi İş Birliklerini Büyütüyor
 
S.S. Bilecik Motor Carriers Cooperative Chairman Şükrü Demirci: '' The Trucker Has More Difficulties As The Prices Increase''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Alibey Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Kaya: 'Yabancı Plaka ile Çalışanlar Bizden Farklı Haklara Sahip'
Kamyonum Dergisi olarak Düzce’de Alibey Lojistik’i ziyaret ediyoruz. Lojistik ...
Mercedes-Benz Türk A.Ş Kamyon Pazarlama ve Satış Direktörü Alper Kurt: Bu Yıl Da Pazar Lideri Olarak Konumumuzu Devam Ettiriyoruz
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan sektörün önemli markalarının ...
Hangi Belediyede Hangi Araç Var!
Kamyonum Dergisi olarak Belediyelerle uzun süredir yakın temastayız. Türkiye ...
 
S.S. Divriği Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Nurettin Özbek: Nakliyeci Zor Şartlar Altında Evine Ekmek Götürmeye Çalışıyor
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan canlı bağlantılar ...
Yüke Göre Belirlenecek Bir Ton Kilometre Fiyatlandirmasi Olmali
Kamyonum Dergisi olarak kooperatiflerin sorunlarını dinlemeye devam ...
Biz Kamyonu İşe Uydurmuyoruz; İşe Uygun Kamyon Üretiyoruz
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Iveco’nun yetkili ...
 
Hangi Belediyede Hangi Araç Var!
Uzun süredir belediyelerle yakın temasta olan Kamyonum Dergisi olarak ...
S.S. 70 No.lu Mersinli Köyü Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Hüseyin Ünsal: Üzülerek Söylüyorum; Kamyoncu Camiasında Dayanışma Yok
Kamyonum Dergisi olarak kooperatiflerin sorunlarını dinlemeye devam ediyoruz.  ...
S.S. Yeşilhisar Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Ömer Güngör: 'Bu Sektörde Hizmet Veren Kişi Ve Kuruluşların Yarınlarına Güvenle Bakması Sağlanmalıdır'
Kamyonum Dergisi olarak kooperatifleri ziyaret etmeye devam ediyoruz. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrertürkiyesondakikanewslkwkamyonumsrcdikkatşoför