Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
12 Haziran 2020 Cuma - 14:50

NSK Otomotiv Genel Müdürü Sinan Zırhlı: Bu Süreçten Az Zarar ile Çıktığımıza İnanıyorum ve Böyle de Olacak

Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, ROTA markalı ürünleri üreten NSK Otomotiv’in Genel Müdürü Sinan Zırhlı ile otomotiv sektörüne ve korona salgın sürecine dair video konferans yolu ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Pandemi süreci ROTA’yı nasıl etkiledi, süreç öncesi pazara ilişkin 2020 beklentileri nelerdi?  İç pazar ve ihracat kapsamında öngörüleri neler? Sürece ve sektöre ilişkin detayları haberin devamında okuyabilirsiniz.

NSK Otomotiv Genel Müdürü Sinan Zırhlı: Bu Süreçten Az Zarar ile Çıktığımıza İnanıyorum ve Böyle de Olacak

“ÇİN VE HİNDİSTAN’DAN UZAKLAŞACAK OLAN MÜŞTERİLERİMİZİN BİZİM VE TÜRKİYE İLE ÇALIŞACAĞI FİKRİ DAHA BASKIN”

Söyleşimizin detayları;

 “Kuruluş tarihimiz 1950, bu yıl 70. yılımızı kutluyoruz. 1982 yılında direksiyon ve süspansiyon parçalar üretmeye başladık. Karacabey ve Bursa’da olmak üzere 3 tane üretim tesisimiz var. Bu üretim tesisleri dışında İstanbul’da bir satış lokasyonumuz ve aynı zamanda global olarak da Brezilya ve Amerika’da satış ofisimizle toplamda 3 satış lokasyonumuzla beraber yaklaşık 400 kişilik bir şirketiz diyebiliriz. Şirketimizin tohumları Nurettin Kazangil ile atıldı, şu anda Kazangil ailesinden ikinci ve üçüncü neslin yürüttüğü bir şirket.”

“2020 Sonuna Geldiğimizde Bu Yılı 2019 Performansı ile Kapatacağımızı Söyleyebilirim”

“Geçmiş son üç yılımızda hep büyüyerek ilerledik, yüzde 15 ve yüzde 20 civarında büyümeler gerçekleştirdik. 2020’de de hedefimiz geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi yüzde 15 civarında bir büyümeydi ama sonuç pek öyle gerçekleşmedi. Fakat ben yine de aldığımız tedbirler kapsamında 2020 sonuna geldiğimizde bu yılı 2019 performansı ile kapatacağımızı söyleyebilirim. Benzer sektörlerdeki diğer firmalara göre iyi bir sonuç ile kapatacağımızı düşünüyorum.”

“Süreci En Az Zarar ile Atlattığımızı Söyleyebilirim”

“İlk iki ay güzel gidiyordu ama aslında Uzak Doğu’dan gelen sinyallerin bizi bu kadar çabuk etkileyeceğini çok da düşünmüyorduk. Sonuçta direk olarak müşterilerimize, siparişlere yansıdı ve ister istemez cirolara da yansımış oldu. Firmamızın bazı özellikleri var. Ağır ticari vasıta önemli bir üretim, ciromuzun çok büyük bir kısmını oluşturuyor. Dünya’da ve Türkiye’de de öyle, global olarak ağır vasıta çok zarar görmedi, küçük araçlar ile karşılaştırıldığında. Taşıma sistemi devam etti. Evet, aksamalar oldu ama yine de devam etti. Bir tarafımız da tarım sektörü ile çalışıyor. Bu iki sektörde ciddi duruşlar gerçekleşmedi ve süreci en az zarar ile atlattığımızı söyleyebilirim.”

“Bu Süreçten Az Zarar ile Çıktığımıza İnanıyorum ve Böyle de Olacak”

“Bizim yıllardır oluşturduğumuz ve Kazangil ailesinin de bizlere hedef olarak gösterdiği, kendilerinin de bunun için büyük çaba sarf ettiği bir model vardı. Bu model de en büyük müşterinizin bile cironun içindeki payını yüzde 10’un üzerinde tutmamak ve böylelikle global olarak başarabildiğimiz kadar çok ülkeye gitmek. Şu anda 100’ün üzerinde ülke ve 250’nin üzerinde müşteri ile çalışıyoruz. Çin’den başlayıp Güney Amerika’da Venezuela’ya kadar, Kanada’dan Güney Afrika’ya kadar yayılmış bir müşteri kitlesi ile çalışma imkanı veriyor bize. Bazı ülkeler daha fazla zarar görmüşken bazı ülkeler bu kadar zarar görmedi. Bunun avantajlarını yaşıyor şirketimiz. Tabi bu kadar çok lokasyon ile çalışırken yoğun bir fuar katılımımız oluyor. ROTA markası ile yılda 8 ila 10 arasında farklı ülkelerde fuarlara katılıyoruz. Böylelikle; müşterilerimizin çeşitliliği, ülke ve yerdeki dağılım çeşitliliğimiz bize ciddi bir avantaj sağladı. Bununla birlikte, orijinal ekipmanda çok yüksek olmasa da belli bir payımız vardı. Evet, dünyadaki bütün orijinal ekipmanlar ciddi bir duruşa geçti, özellikle küçük araç sektörü. Büyük araç sektörü de ciddi bir duruşa geçti fakat ciromuzun içinde bir müşterimizin payının çok büyümemesi sebebi ile orijinal ekipmandaki bu düşüş bizim için bu anlamda da çok ciddi zarara sebebiyet vermedi. Bu süreçten az zarar ile çıktığımıza inanıyorum ve böyle de olacak. Umarım 2019 cirolarını yakalayıp mutlu olarak 2020’yi tamamlayacağız.” 

“Çin ve Hindistan’dan Uzaklaşacak Olan Müşterilerimizin Bizim ve Türkiye ile Çalışacağı Fikri Daha Baskın”

“Uzak Doğu’ya alternatif olabilecek miyiz, diye kendimize soruyoruz. Şundan dolayı soruyoruz; global olarak bu kriz, Türkiye ve bizler için bir kriz mi? Bir risk mi? Bir fırsat mı? İki durumu da konuşmamız gerekiyor. Birincisi bütün ülkeler kendi kabuğuna çekilebilir ve ithalatlarını azaltabilir, kendi kaynakları ile bu sorunu çözebilirler. Çin, Türkiye ve Hindistan gibi ülkelerden alımı azaltabilirler. Bu durum bir ihtimal ve risk. Bir diğer taraftan; Çin ve Hindistan gibi lokasyonu daha uzak olan satın alma tedariklerini azaltıp bizler gibi lokasyonu daha yakın, özellikle Avrupa kıtasındaki müşterilerimiz, orijinal ekipmanlarımız bizden alımı arttırabilirler. Biz işin bu kısmını daha çok destekliyoruz, bu kısma daha çok hazır olmak istiyoruz. Gerek firmamızın üretim gerekse kontrol ve modernizasyon altyapısında hazırlık yapıyoruz. Biz bu konuda biraz müsterihiz. Çin ve Hindistan’dan uzaklaşacak olan müşterilerimizin bizim ve Türkiye ile çalışacağı fikri daha baskın.”

“Müşterilerimiz ile Online Çalışma Sistemini Daha da Geliştirip, Yurt Dışındaki Müşterilerimiz ile Şu An Yüzde 85 Olan Çalışma Payımızı Hem Korumayı Hem de Başarabilirsek Yüzde 90’lara Ulaştırmayı Hedefliyoruz”

“Yurt dışında yaygın bir müşteri kitlemiz ve yaygın bir ülke oluşumumuz var. Yeni dönemde fuarların az olacağı hazırlığına göre;  müşterilerimize online olabilecek teknolojik altyapıyı daha hızlı geliştirmek ve bununla birlikte Avrupa kaynaklı orijinal ekipmanların Uzak Doğu ve Hindistan ile olan ticaretlerin azalacağını öngörerek bu müşterilere daha sık gidebilmek, daha fazla proje alabilmek için 2020 ve 2021 yıllarında çalışmalarımızı hızlandırmak istiyoruz. Müşterilerimiz ile online çalışma sistemini daha da geliştirip, yurt dışındaki müşterilerimiz ile şu an yüzde 85 olan çalışma payımızı hem korumayı hem de başarabilirsek yüzde 90’lara ulaştırmayı hedefliyoruz.”

“2020’de Başımıza Bunlar Gelmiş Olsa Bile Biz Yine de Bu Yatırımımızdan Geri Adım Atmadık, Amerika’daki Yatırımımız Hala Devam Ediyor”

“Biz ihracatçı bir firmayız ve yüksek oranda ihracat yapmaya çalışıyoruz. Hatta Amerika’daki lokasyonumuz 2019 yılındaki planlarımız içinde yer almıştı. 2020’de başımıza bunlar gelmiş olsa bile biz yine de bu yatırımımızdan geri adım atmadık, Amerika’daki yatırımımız hala devam ediyor. Bunun sebebi oradaki müşterilerimize daha yakın olmak, gerekiyorsa orada depo ya da lojistik hizmetleri için bir yer açmak ve sonuç olarak oradaki müşterilerimize daha hızlı ürün sunmak. Devletten beklentilerimize gelecek olursak, tabii ki ihracatçıya sağlanacak destekler çok iyi olur. Bu anlamda, Brezilya’daki oluşumuzu da Brezilya ve çevresindeki ülkeler için oluşturduğumuz bir lokasyon. Yine ihracatımızı, kiralamaları, depo hizmetlerimizi destekleyecek uygulamalar firmamız için avantaj sağlayacaktır. Aynı zamanda yerel olarak da devletin şu an açıklamış olduğu; bazı vergilerin ötelenmesi, bununla birlikte kısa çalışma programları, KGF destekli kaynaklar geride kullandığımız desteklerdi. Bunlar oldukça da işimize yaradı fırsata da çevirdiğimizi söyleyebilirim. İhracatçı olmamız ve ihracata dayalı destekler bizim önümüzü daha fazla açacaktır.”

“Biz Farklılaşmamızı Patent Almış Olduğumuz Ürünler ile Yapamaya ve Müşterilerimizin Karşısına Bu Ürünler ile Çıkmaya Çalışıyoruz”

“2019 yılında Amerika’daki oluşumumuz ile başlayan bu ürün grubunun hazırlığı ile ilgili ciddi bir yatırımımız var. Bundan da herhangi bir şekilde geri adım atmış değiliz. Tüm numuneleri getirip buna ilişkin hem proses hem de test yatırımlarını yapmaya ve incelemeye devam ediyoruz. Amerika için koşturuyoruz, bir taraftan da bunu fırsat olarak görüyoruz. Amerika’nın Çin ile olan sürtüşmesinin Türkiye gibi ülkelere avantaj sağlayacağını düşünmeye başladık ama tabi biz yatırım yapmayı planladığımızda böyle bir şey yoktu, bunun bir avantajı olacak. Bununla birlikte farklılaşmayı sağladığımız üstünlüklerimiz patentli ürünlerimiz. Biz farklılaşmamızı patent almış olduğumuz ürünler ile yapmaya ve müşterilerimizin karşısına bu ürünler ile çıkmaya çalışıyoruz.  Bu süspansiyon grubunda özellikle geliştirdiğimiz; V Kol Teflon Yataklama sistemimiz, direksiyon sisteminde kullanılan rotlar için geliştirdiğimiz C tipi adaptör patentli sistemimiz ve yine süspansiyon sistemlerindeki V kol segman kilidi sistemimiz. Türkiye’ye özellikle havaalanı ve şantiyelerde kullanılan kamyonlardaki V kolların güçlendirilmesi için patentli bir ürünümüz vardı ve çok da memnun kalındı.  Güçlendirilmiş V kol ile sahaya çıkmıştık. Bu patentli ürünümüz sayesinde gerek bu tür ağır şartlarda çalışan kamyonlarda gerekse üstün güç gerektiren şartlarda çok iyi performanslar elde ettik.”

“Afrika Pazarı Özellikle Gelecekte Çok İlgilenilmesi Gereken Pazarlar Grubuna Girmeli ve Burada da Ne Elde Edebileceğimiz Araştırılmalı”

“Gerek Türkiye gerekse firmamız için Afrika pazarı, çok iyi bilinen bir pazar değil. Bu pazarda çalışmaları devam ettirdiğimiz sadece birkaç müşterimiz var. Özellikle gelecekte çok ilgilenilmesi gereken pazarlar grubuna girmeli ve burada da ne elde edebileceğimiz araştırılmalı.”

“Yapabildiğimiz Kadarıyla Online Çalışma Sistemine Hazır Olmaya Çalıştık”

“Biz bu dönemde en önemlisi iki aylık çalışmama döneminde ara vermeden çalışmaya gayret ettik. Hiç ara vermedik. Hiçbir ekip arkadaşımızı işimizden ayırmadık, hep beraberdik. Tedarik zincirini iyi yönettiğimizi düşünüyorum. Tedarikçi sorunu kaynaklı hiçbir müşterimizi üzmedik onlara herhangi bir malı eksik göndermedik. Aynı zamanda başka bir müşterimiz için biz de tedarikçiyiz, böylelikle biz müşterimizi de üzmemeye çalıştık. Yapabildiğimiz kadarıyla online çalışma sistemine hazır olmaya çalıştık. Online, evlerinden çalışan 20-30 civarında arkadaşımız oldu. Yine Sağlık Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığımızın bizlere duyurmuş olduğu tedbirler kapsamında firmamızda alabildiğimiz kadar bütün önlemleri aldık. Mesela sosyal mesafe sebebi ile iki vardiyaları üç vardiyaya çıkardık. Daha fazla servis, yemek molaları… Bunlar aslında hem verimliliğimizi hem performansımızı düşürdü ama sonuçta müşterimize zamanında eksizsiz malı göndermeye gayret ettik.”

“Risklerin Olduğunun ve Pandemi Sonrası Sorunların Olacağının Farkındayız,  Bunun İçin Hazırlıklıyız ama İç Piyasada Beklenen Bir Talep Var”

Gelecekten ümitliyiz. Evet risklerin olduğunun ve pandemi sonrası sorunların olacağının farkındayız.  Bunun için hazırlıklıyız ama iç piyasada beklenen bir talep var. Araçların çoğu servislere gitmedi, servislere gitmedikleri için talep biraz bekletildi. Yine servisteki arkadaşlarımız stoklarını eritmek zorunda kaldılar, nakit ihtiyaçlarını çözebilmek için. Bu azalan stoklar bize sipariş olarak dönecek. Bu sebeplerden dolayı pozitif bakıyoruz. Pozitif bir dönüşüm olacağına inanıyoruz. Hükümetimizin büyük projeleri olabilir. Bunlardan herhangi biri olduğunda ve ağır vasıta kamyon pazarımız canlandığında can suyu olacaktır. Özetle 2020’nin ikinci yarısında, sonlarına doğru iç piyasa ve ihracatta da pozitif bir gelişim olacağına umutlu bakan tarafız.”

 
Başkan Yavaş’tan Sürücülere Ücretsiz Çekici Hizmeti Müjdesi
 
"I Believe That We Survived This Process With Less Damage And It Will Be So"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Uluslararası Taşıma Yapan Şoförlerin Sıkıntıları Bitmiyor
Yurt dışı taşımacılığı yapan Korkut Pekcan, Mehmet Koçer, Nurullah Bıyık ...
"Karayolu Taşımacılık Sektörü Salgın Öncesinde de Zaten Kötü Durumdaydı"
S.S. 88 Nolu Dilovası Motorlu Taşıyıcılar Kooperatif Başkanı Nizamettin ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, ''Dünya Ticaret Sisteminin Akışını Daha Alternatifli Hale Getirmek İçin Yapılacak Planlar İçerisinde Türkiye Mutlaka Olacak''
Korona virüs salgın sürecinin taşımacılık sektörüne ve iş yapma potansiyeline ...
 
Ayşem Ulusoy, "Şoför Yoksa ve Sağ Salim Götürülemiyorsa O Yükün Olması Bir Şey İfade Etmiyor"
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) ...
Hangi Belediyede Hangi Araç Var!
Uzun süredir belediyelerle yakın temasta olan Kamyonum Dergisi olarak ...
IVECO Yeni Araçları ile İddiasını Sürdürüyor
IVECO Türkiye, Antalya Belek’te düzenlediği toplantılarla uzun yol taşımacılığı ...
 
Lojistik Firmaları Bize Göre Çok Avantajlı
Kamyonum Dergisi Türkiye’yi dolaşmaya devam ediyor. Üretimde adından sıkça ...
Cumhurbaşkanımızın Sorunları Çözeceğine İnanıyorum
Kamyonum Dergisi’nin kooperatif ziyaretlerinde bir durağı da Kocaeli’nin ...
Araçlarımızı Yenilemenin Planlarını Yapıyoruz
Kamyonum Dergisi belediye araçlarını daha yakından tanıtmaya devam ediyor. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
bus
haberler
truck
dikkat
şoför
fahrer
türkiye
Kamyon