Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
MERCEDES, MERCEDESBENZ, MERCEDESTRUCKS, KAMYONUM
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv, kcs, kcsdışticaret,
Adana Çıkışlı Yurt İçi ve Uluslararası Taşımacılıkta Nakliye Rehberi
Adana Çıkışlı Yurt İçi ve Uluslararası Taşımacılıkta Nakliye Rehberi
Ford Otosan Yerli Ecotorq Şanzımanı Sektörle Tanıştırdı
Ford Otosan Yerli Ecotorq Şanzımanı Sektörle Tanıştırdı
English
Market Leader Achieves a Positive Conclusion to a Challenging Business Year and Focuses on Sustainability

Market Leader Achieves a Positive Conclusion to a Challenging Business Year and Focuses on Sustainability

1 2 3 4 5 6
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
11 Ekim 2021 Pazartesi - 16:04

Pazar Büyüyor, Ancak Üretimde Sıkıntılar Sürüyor

Küresel otomotiv sanayisi pandeminin başlangıcından bu yana devam eden tedarik sıkıntıları sürüyor. Mikroçip darboğazı, ham madde artışları ve konteyner sorununun ardından otomotiv sanayisinin yeni gündemi nakliyeyi sağlayacak kamyonlara şoför bulunamaması... İlk önce İngiltere’de ortaya çıkan şoför sıkıntısı Almanya gibi ülkelerde de baş göstermeye başladı.

Pazar Büyüyor, Ancak Üretimde Sıkıntılar Sürüyor

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, konuyla ilgili Türkiye’den bir örnek vererek problemin önümüzdeki dönemde artabileceğine dikkat çekti. Yenigün, “Yeni gelişmelerden birisi de tedariki sağlayacak araçları kullanabilecek sürücülerin olmaması. Öyle ki, İstanbul Havalimanı inşaatı sırasında kamyon satan firmalar kamyonla beraber şoför bulmaya da konsantre olmuşlardı. Çünkü şoför yoktu. Birçok yerde bu kriz devam ediyor. Şimdi aynı durum farklı nedenlerden dolayı yeni bir gelişme olarak önümüzde” dedi.

Çip krizinin beklentinin aksine bu sene bitmeyeceğini belirten Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu yılın 3’üncü veya 4’üncü çeyreğinde rahatlardık diyoruz ama artık net bir şekilde 2022 yılının da bu sıkıntılarla geçeceğini telaffuz etmeye başladık. 2023 yılı itibarıyla da yeni tesislerin açılacağı gibi gelişmelerle normale dönmesini öngörüyoruz. Burada en çok zarar gören sektörün otomotiv sektörü olduğunu söylemem lazım. Cep telefonu oyun konsolu her yerde çip kullanılıyor fakat otomobilde çok daha fazla. Yılın başında okuduğumuz raporlarda yılda ortalama 90 milyon adet olan dünya üretiminin yüzde 5 civarında azalabileceğini, bunun da kabaca 4.5-5 milyon araç olduğunu söylemiştim. Ancak, geldiğimiz noktada maalesef bu sayıyı ikiyle çarpmak durumunda kalıyoruz. Bu kriz nedeniyle 2021 yılında dünyada 10 milyon araç eksik üretilecek.”

YÜZDE 9 ARTTI

OSD’nin düzenlendiği gündem toplantısında Türkiye otomotiv sanayisinin ocak-eylül verileri de açıkladı. Buna göre, ilk dokuz ayda otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artarak 921 bin 619 adet, otomobil üretimi yüzde 1 azalarak 571 bin 108 adet olarak gerçekleşti. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 962 bin 829 adede ulaştı. Aynı dönemde, otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 9 artarak 671 bin 674 adet olurken, otomobil ihracatı yüzde 4 azalarak 401 bin 437 adet oldu. Bu dönemde, toplam pazar geçen yıla göre yüzde 15 artarak 582 bin 83 adet düzeyinde gerçekleşirken, otomobil pazarı yüzde 12 oranında arttı ve 434 bin 800 adet oldu.

- COVID-19 nedeniyle aksayan üretim planları.

- Dünyadaki mikroçip fabrikalarının doğal afetlerden etkilenmesi.

- Hammadde tedarikindeki sıkıntılar ve fiyat artışı.

- Konteyner bulunurluğu sıkıntısı ve fiyat artışı.

- Pandemi nedeniyle limanlardaki aksaklıklar.

- Nakliye kamyonlarını kullanacak sürücü bulamamak...

KAYNAK: HÜRRİYET

 
Gelen Zamlar Pompa Fiyatına Yansıyacak!
 
Ağır Ticari Araç Üretimi Yüzde 38 Arttı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Pakistan’dan Türkiye’ye Taşımacılık Hamlesi
İslamabad-Tahran-İstanbul karayolu koridorunu kullanarak ülkemize gelen ...
Kılıçdaroğlu Mersin’de Nakliyecilere Seslendi
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, nakliyecilerin çözülmesi gereken ...
Bakan Karaismailoğlu, '3 Gün Boyunca Ulaşım ve İletişim Dünyasının Kalbinin İstanbul'da Atacak'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 12. Ulaştırma ve Haberleşme ...
 
Orta Asya Ve Türk Dünyasında Örnek Olacak Serbestleşme Adımı
Türkiye Kırgızistan Kara Ulaştırması Karma Komisyon (KUKK) Toplantısı ...
Afganistan Sınırı Uluslararası Geçişlere Kapatıldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Afganistan sınırlarının geçici ...
2022 Yılı UBAK İzin Belgesi Müracaatları 1 Eylül'de Başlıyor!
Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü, 2022 yılı UBAK izin belgesi ...
 
Kazakistan Transit Sorunu Çözümsüz Kaldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Kazakistan transit sorunu çözümü ...
Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı Alpay Lök, Kazaların Durması İçin 4 Önemli Adıma Dikkat Çekti
Balıkesir'de gerçekleşen kazanın ardından Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı, ...
UND Rusya’da Tedarik Zincirinin Önemli Konu Başlıklarını Gündeme Taşıdı
UND Yönetim Kurulu Üyeleri Fatih Şener ve Cihan Sünel, Ticaret Bakanımız ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Her Gün Yeni ve Önemli Adımlar
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
0
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
1 Ocak 2022’de Yürürlüğe Giriyor
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Örnek Ulaştırma Politikası
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Rekabet Avantajı ve Hızlılık
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
busworld
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
treyler
kamyonum
news
fahrer
dikkat
truck
sondakika
kamyoncu