Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
9 Mayıs 2018 Çarşamba - 10:55

Mercedes-Benz Türk, Sanal Gerçeklik Teknolojisi İle Geleceği Tasarlıyor

Mercedes-Benz Türk, Daimler kamyon dünyası için Aksaray Fabrikası’nda devreye aldığı “Sanal Gerçeklik Teknolojisi” ve “Karma Gerçeklik Teknolojisi”ni kullanarak geleceğin kamyonlarını ortaya çıkartıyor.

Mercedes-Benz Türk, Sanal Gerçeklik Teknolojisi İle Geleceği Tasarlıyor

Yatırımlarını aralıksız sürdüren Mercedes-Benz Türk, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda kullanmaya başladığı yeni “Sanal Gerçeklik Teknolojisi” ve “Karma Gerçeklik Teknolojisi” sayesinde Daimler’in Global Sanal Atölyesi’ne entegrasyon sürecini devam ettiriyor. Daimler kamyon dünyasında, Aksaray Fabrikası’nda devreye girecek kapsamların doğruluğunu güvence altında tutmak amacı ile sanal gerçeklik sistemleri, İş Hazırlama Atölyesi’nde devreye alındı.

Sanal Gerçeklik Teknolojisi, Daimler’in tüm lokasyonlarındaki mühendislerinin dijital ortamda bir araya gelerek aynı araç üzerinde eş zamanlı olarak daha gerçekçi model incelemeleri yapmasına olanak sağlıyor. Bu sayede çalışanlar, kendilerini, seçimi önceden yapılan bir ortamda ve önceden hazırlanmış araçların yanında buluyor. Sisteme giriş yapan çalışanlar; sanal olarak, istedikleri takdirde yürüyerek aracın etrafında dolaşabiliyor, istedikleri takdirde parçaya eğilip yakından bakabiliyor ya da ellerindeki kumandaların özelliklerini kullanarak istedikleri parçayı söküp takabiliyorlar. Sisteme eklenen yeni özellikler sayesinde istenilen parçadan ya da yerden ölçü de alınabiliyor. AR-GE çalışmaları devam eden araçların üzerine ayrıca kablolar veya borular çizebiliyor ya da bu parçaların yerçekimi etkisi altında nasıl etkilendikleri ölçümlenebiliyor.

Daha güvenli çalışma koşulları sağlanıyor

2017 yılında ilk kurulumları yapılan “Karma Gerçeklik Teknolojisi” ile “Sanal Gerçeklik Teknolojisi” sayesinde montaj-demontaj işlemleri sırasında yaşanabilecek herhangi bir iş kazası riski de ortadan kaldırılıyor. Sanal Gerçeklik Teknolojisi, özel donanımlı bir gözlüğe, iki adet kablosuz kumandaya ve bu donanımları takip eden iki adet baz istasyonuna sahip. Kullanılan IC.IDO (I see. I do) programı fizik parametrelerini (yer çekimi, kablo/hortumlardaki esneme ya da bükülme tansiyonunu vb.) hesaplayarak, örneğin 50 kg ağırlığındaki bir direksiyon kutusunun döndürme, kaydırma gibi hareketlerinin gerçek dünyadakine en yakın şekilde olmasına olanak sağlıyor. Montaj sırasında, parçaların birbirlerine temas ettiği noktalardaki temas kuvveti bilgisi, o noktada bu kuvvetle orantılı olarak büyüyüp küçülen vektörlerle gösteriliyor.

Sanal Gerçeklik Teknolojisi’nin kullanım alanı sadece parçaların birbiri arasındaki uyumunu görmekle sınırlı değil. Aynı zamanda imalat sürecinde kullanılan alet ve montaj tertibatlarının uygunluğu ve montaj çalışanı açısından ergonomisi de incelenebiliyor. Bu sayede üretimin her aşamasında verimlilik ve insan sağlığı için yüksek standartlar yakalanıyor.

Karma Gerçeklik Teknolojisi ile gerçek hayatın üzerine sanal dünya ekleniyor

Karma Gerçeklik Teknolojisi ise, sanal dünya ile gerçek dünyanın bir arada incelenebilmesine olanak sağlıyor. Mobil ölçüm cihazı, endüstriyel kamera ve bir Daimler şirketi olan Daimler Protics tarafından kullanıma sunulan VEO:MR isimli yazılımdan oluşan bu sistem, hassas ölçüm cihazı vasıtası ile araç konum bilgilerini alarak, gerçek araç görüntülerini ve üç boyutlu tasarım verileri üst üste ekleyerek görsel olarak incelemeyi mümkün kılıyor.

Sistemin temel olarak kullanım alanları dört ana başlıkta özetlenebiliyor. Araç üzerinde yer alan mevcut bir fiziksel parçanın, üç boyutlu tasarım verileri ile kıyaslanması, hatalı bir kapsamın kısa sürede ön incelemesinin yapılması, henüz üretilmemiş sanal bir numune parçanın, gerçek araç üzerinde incelenmesi, birden fazla varyasyonun ve araç kod senaryosunun arttırılmış gerçeklik ile incelenmesi mümkün kılınıyor.

Daimler’in global kamyon ağı ile eş zamanlı çalışılarak verimlilik arttırılıyor

Mercedes-Benz Türk’ün Aksaray Fabrikası’nda devreye alınan yeni Sanal Gerçeklik Teknolojisi sayesinde Daimler’in tüm AR-GE departmanları ile aynı anda çalışabilme olanağı sağlanıyor. Yeni ürünlerin devreye alınma süreçlerinde tüm olası ihtimaller inceleniyor ve parça maliyeti olmaksızın fiziksel örnekleme metodu ile hem zaman hem de maliyet avantajları elde ediliyor. Sanal Gerçeklik Teknolojisi sayesinde, prototip parça temini için harcanan zamandan, lojistik giderlerden, maddi kaynaklardan ve montaj işçiliğinden tasarruf edilerek yeni ürünler çok daha verimli bir biçimde son haline getiriliyor. Teknoloji kullanımının artmasıyla birlikte proje süreleri de kısalıyor.

Sanal Gerçeklik Teknolojisi kapsamında yapılan tüm işlemler sisteme dâhil edildikleri andan itibaren Daimler’in her lokasyonundan bağlanılan ağ üzerinden fikir paylaşımlarına uygun hale geliyor. Aynı sanal atölyeye dâhil olan Daimler çalışanları yapılan tüm değişiklikleri izleyerek beraber yeni araçların ortaya çıkarılabilmesine yardımcı oluyorlar. Sistemin bir diğer büyük avantajı ise; numune parça üretimine geçmeden önce oluşabilecek teknik problemlere reaksiyon süresinin kısaltılması ve daha kısa sürede çözüm bulunabilmesi olarak açıklanıyor. Farklı parçaların birbirleriyle etkileri sanal ortamda her türlü parametrede değerlendirilerek kusursuz hale getirildikten sonra üretim için onay alınıyor.

 
Borusan Lojistik'ten Bir İlk
 
Dünyanın En Büyük Havalimanının İnşaatında Kullanılan Lastiklerin %50’si Goodyear
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Borusan Lojistik'ten Bir İlk
Borusan Lojistik uluslararası taşımacılıkta bir ilke imza attı. Çin’den ...
Beton İzmir 2018 Özel Röportajları Çok Yakında
Beton İzmir 2018 özel röportajları çok yakında
Mercedes-Benz Türk, Uzun Yol Ve Ağır Nakliye Çekici Portföyüne Yeni Araçlar Ekliyor
Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen Mercedes-Benz Actros çekicilerde ...
 
Bosch'tan Akıllı Fabrikalara Yatırım
Bosch, Meksika'da bir akıllı fabrikaya 100 milyon Avro yatırım yapacak.
Cem Arı, Yeni Yerlerine Taşınacaklarını Söyledi
İstanbul Fiat Yönetim Kurulu Başkanı Kurulu Başkanı Cem Arı Kamyonum'a ...
Yeni Nesil SILEO Elektrikli Otobüs, Türkiye’de İlk Kez Elazığ Ve Manisa’da Yollara Çıkıyor
2018 yılı içinde Elazığ ve Manisa halkının daha sessiz, konforlu ve çevreci ...
 
Dev Fuar 19 Nisan'da Açılıyor
Dünyanın en prestijli otobüs fuarı olan 19-21 Nisan arasında İzmir'de ...
Audi'nin Yetkili Servisleri Aralarında Yarıştı
AUDI AG’nin dünya genelinde satış sonrası hizmetler alanında görev alan ...
Yaşaroğlu'nun 2018 Hedefi 1000 Araç Satmak
TEMSA’nın yetkili bayii Yaşaroğlu Otomotiv, satış hacmini ivmelendirdi. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
lkw
treyler
kamyonum
türkiye
news
fahrer
haberler
Kamyon
sondakika