Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
24 Mart 2010 Çarşamba - 00:00

Marmara Bölgesi tercihini hangi marka araçtan yana kullanıyor?

 İbre 3 Markayı Gösteriyor? Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara Bölgesi ne diyor? Sizin kadar merak ettiğimiz bu sorunun cevabı için soluğu taşımacıların yanında aldık. Bakalım bize neler söylediler...  

 

Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara Bölgesi ne diyor? Sizin kadar merak ettiğimiz bu sorunun cevabı için soluğu taşımacıların yanında aldık. Bakalım bize neler söylediler; marka gerçeğini nasıl verdiler…

Geçtiğimiz sayıda başladığımız bölgesel marka alışkanlıkları haber çalışmamız firmalardan büyük ilgi gördü. Marka savaşlarını kendi dillerinden verdiğimiz haber çalışmasında bu sayıda Marmara Bölgesi’ndeki marka durumunu araştırdık.

Marka alışkanlıklarının kazanılmasında bölgesel farklılıkların etkisi ne ölçüdedir bilemeyiz; ancak arkadaş tavsiyesinin, kooperatiflerde; kalitenin uluslararası taşımacılarda etkili olduğu bir gerçek.

Kooperatiflerde toplanarak iş bekleyen kamyoncu belki de en çok arkadaşına güveniyor. Aracını evi olarak gören ve uzun yollarda kendini rahat hissetmek isteyen kamyoncu arkadaşlarının izlenimlerine kulak veriyor.

Görüştüğümüz kamyoncular arasında markanın adını söylerken o markaya çok güvendiğini ifade edenler seslerindeki vurguya yansıtıyorlar bu gerçeği… Babadan kalma kamyonuyla yola çıkıp yeni modellerin cazibesine kapılarak aracını değiştirmek isteyenler de var. Babasının ekmek teknesiyle çıktığı yolda artık, yolların gerisinde kaldığını, aracının sık arıza çıkarmasından bunaldığını ifade eden ve arkadaşlarının güvendiği markalarla yola çıkmayı arzulayan taşımacıların sayısı da kooperatiflerde dikkat çekici.

Bazı tercihler kesindir; o ilin kanına işlemiştir…

Araştırmamızda özellikle bir markanın Balıkesir’de çok ön plana çıktığını gördük. Nedenini sorduğumuzda “Burası onu kullanır” cevabını aldık. Demek ki bölgesel tutuculuk ya da bölgesel alışkanlık da tercih nedeni olabiliyor…

Uluslararası taşımacılarda ise maliyet ön plana çıktığı için patron tercihleri araçların markalarını belirliyor. Şahsi yakınlıktan ve hayranlıktan dolayı araç aldığını söyleyenler de mevcut.

Eski araçlarından yakınanlar yeni modellerin ödemede kolaylık sağlandığı takdirde tercih nedeni olabileceğini vurguluyorlar.

Yerli malı yurdun malı; herkes onu kullanmalı gerçeği…

Yerli malına destek olmayı sevdikleri için araç tercihlerini yerli malından yana kullananları da görüyoruz; ithal araçlara daha çok güven duyduklarını ifade edenleri de…

Kooperatiflerle görüşürken ilk aldığında aracına gözü gibi baktığını ifade edenlere rastladığımız gibi büyük bir heyecanla yola çıktığını; zor hava koşullarında ve zor kazanılan hayat savaşında aracını güvence olarak görenler de araştırmamıza kaynak oluyor.

Aracını ilk aldığı zamanki heyecanını yitiren de, kamyonculuktan bıktığı için aracını gözü görmeyen de var tabi ki…

Marmara Bölgesi gerek sanayisi, gerek tarım ürünleriyle taşımacıların yoğun olduğu bölge olarak dikkatleri üzerine çekiyor. Gerek kooperatif yapılanmalarındaki sayısal çokluk, gerekse uluslararası nakliyenin kalbinin attığı İstanbul’daki firma sayısı bize bölgenin potansiyelinin yüksek olduğunu gösteriyor. Özellikle Kocaeli ve İstanbul hem kooperatif sayıları, hem uluslararası nakliye firmalarıyla ön plana çıkıyor.  Tercihlerde Marmara Bölgesi taşıdığı potansiyelle de çok önem taşıyor.

Gelelim ilk olarak kooperatiflerin tercihlerine… İbre iki markayı gösterdi; Ford ve BMC

Marmara Bölgesi’nde kooperatifler arasında nerdeyse kıran kırana bir yarışa tanık olduk. Ve en son iki marka birinciliği paylaştı; Ford ve BMC… İkinci sırada Mercedes olurken üçüncü sırada ise Scania yer alıyor…

Markalar hangi kritere göre tercih ediliyor; üreticiler kadar biz de bu sorunun cevabını merak ediyoruz. Herkesin bildiği gibi tüketici  artık çok daha bilinçli; parayı verirken ikna olmak istiyor…

Tercih nedenlerine baktığımızda ise;

BMC tercihini belirleyen unsurların başında fiyat geliyor, servis hizmetleri ve yedek parça bolluğu ise bir diğer tercih nedeni olarak ikinci sırada yerini alıyor…

Kamyoncu yerli ürünlere tanıdığı şansta BMC’yi fiyat konusunda ön planda tutuyor. Görüştüğümüz S.S 16 Sakarya Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi kamyoncularından İsmet Arslan BMC ile ilgili şunları söylüyor; “100 km yol gitsek sanayiye gitmiyoruz, fren kuvvetli. Mazotu az yakıyor. BMC bizim için farklı.”

Ford’u tercih edenler ise alışkanlığı ilk sıraya oturturken, servis hizmetleri ve yedek parça bolluğu ile fiyat konusunda eşit görüş bildiriyorlar. Babadan kalma alışkanlıklarda en çok kullanılan marka belki de Ford. Eskiye olan geleneksel inanç araç tercihlerini de belirlerken, biz “Babadan gördüğümüzü yaparız” fikri hakim.

Mercedes’in tercih nedenlerini ise kalite ve marka oluşturuyor. Mercedes’in binek araçtan da gelen bir güvencesi var. Dolayısıyla marka ve kalite kamyoncunun Mercedes’e yönelmesinde etkili rol oynuyor.

Taşıma yapılan iller sıralamasında bölgenin en önemli ili olan İstanbul başta gelirken, İzmir ve Ankara da İstanbul ile birlikte ilk üç sırayı paylaşıyor. Türkiye geneline taşıma yapanların sayısı da azımsanmayacak ölçüde. Liman kentlerinin bölgede yoğun olması sebebiyle il içi taşıma yapanların sayısı da hayli fazla.

Ne taşıdıklarına gelince…?

Marmara Bölgesi tarım ve sanayi ile ön plana çıkıyor. Taşınan ürünlerde iller arası ekonomik uğraşlar da ön plana çıkıyor.  Trakya bölgesinde buğday, ayçiçeği, yağ taşınan ürünleri oluştururken,  iç bölgelerde maden, mermer ön plana çıkıyor. Diğer ürünler ise boru, süt ürünleri, gıda ürünleri, yem, kömür, odun, mıcır, lastik, cola, soda şişesi….

İstanbul’un liman kenti olması konteyner türü taşımacılığın da bölgede yaygın olarak yapılmasına olanak tanıyor.

Marmara Bölgesi uluslararası taşımacıların da etkin olduğu bir bölge. Özellikle bu anlamda hizmet veren sivil toplum kuruluşlarından iki etkili dernek UND ve RODER de İstanbul merkezli. Uluslararası firmalarda kalite kriteri ön plana çıkıyor. Ve firmalar üreticileri yakından takip ediyor. Özellikle Avrupa ülkelerine taşıma yapan  araçlarının hem euro normlarına uygun, hem de belirli standartların üstünde olmasını istiyorlar. Bu da hiç şüphesiz tercihlere yansıyor.

Gelelim uluslararası taşımacıların ilk sıradaki tercihlerine….

Uluslararası taşımacılar; “Bence DAF; gerisi laf diyor”

DAF Marmara Bölgesi’nde uluslararası taşımacıların gözdesi… Yaptığımız araştırmada pek çok firmanın cevabı DAF oldu. İkinciliği ise Iveco ve Renault paylaşırken, üçüncülükte Mercedes, Volvo ve Scania ufak farklarla birbirlerini takip ettiler.

Uluslararası taşımacıların da farklı kriterleri var şüphesiz. Kişisel yakınlıktan tutun da Fransız markalarını tercih edenden, hayranlığa kadar değişik ölçütler de tercihlerde etkili rol oynuyor.

DAF’ı tercih edenler özellikle kalite ve alışkanlık derken; Renault’u tercih edenler yakıt ve fiyat diyor. Iveco tercihlerinde kalite yine ön plana çıkıyor. Mercedes’i tercih edenler kalite ve marka derken; Volvo’yu tercih edenler kalite diyor. Scania’yı tercih edenler de yakıt ekonomisinden memnun olduklarını ifade ediyorlar…

En çok taşıma yapılan ülkeler ise şüphesiz Avrupa ülkeleri, ikinci sırada Balkan Ülkelerinden başta Yunanistan ve Romanya gelirken diğer Balkan Ülkeleri de sıralamada yerini alıyor.  Üçüncü sırayı Türki Cumhuriyetleri paylaşıyor.

Taşınan yüklerde ise en çok tekstil, elektronik eşya, kuru yük ilk sıraları alıyor.

Araçların satış noktaları bayiler müşterilerin uğrak yeri konumunda. Burada iş bayinin müşteriyi ikna edip, satışı gerçekleştirmesine kalıyor. Başarılı bayi en çok satış yapan bayidir şüphesiz; bu anlamda müşteriye geniş seçenekler sunmak, cazip teklifler hazırlamak ve ekonomik bir takım kolaylıklar sağlamak da bayi stratejilerinin başında geliyor.

Bayilerden beklentilerin başında ise fiyat ve ödeme kolaylığı sağlanması başta geliyor. Fırsat ve kampanya çalışmalarının yoğunlaştırılması ise ikinci sırada yer alan talep.  Kampanya dönemlerinden haberdar olmak ve müşterilere çeşitli fırsatların sunulması hem bayiye kendilerini yakın görmelerini, hem de özel hissetmelerini sağlıyor. Son beklenti ise kaliteli hizmet…

Bayilere gelince…

Mercedes 23 bayii ile Marmara Bölgesine hizmet götürüyor. İzmit, Tekirdağ, Bursa, Balıkesir’de birer bayii,  İstanbul’da da 19 bayii bulunuyor.

BMC ise sekiz bayii ile hizmet veriyor. İki tane Bursa, birer tane Tekirdağ, Adapazarı, dört tane ise İstanbul’da bulunuyor.

IVECO ise 10 satış bayisiyle müşterilerini bekliyor. Bursa, Çanakkale’de birer tane, İstanbul’da altı tane, Kocaeli’nde ise iki tane bayisiyle hizmet veriyor.

Renault beş adet bayi ile hizmet verirken; bayilerin yerleri ise şöyle sıralanıyor; üç tane İstanbul, birer tane de İzmit ve Bursa…

DAF ise bir Bursa, iki tane de İstanbul bayii ile müşterilerini yeni araçlarıyla buluşturmayı bekliyor.

MAN ise İstanbul ve Bursa’da bulunan birer bayi ile müşterilerinin ziyaretlerini bekliyor.

Ford Marmara Bölgesi’ndeki 10 adet satış bayii ile müşterilerine hizmet veriyor. Bayilerin yerleri ise beş adet İstanbul, Kocaeli, Yalova, Sakarya, Bursa, Balıkesir olarak sıralanıyor.

Scania ise birer tane Kocaeli ve Bursa, iki adet  de İstanbul satış bayiiyle hizmet veriyor.

VOLVO ise İstanbul’da iki tane, Bursa ve Kocaeli’nde ise birer tane yetkili servisle hizmet veriyor.

BMC; Ekonomik yakıt ve ucuz yedek parça isteyen bizim markayı seçiyor”

Bayilerden BMC Bayisi Reyhan Otomotiv Satış Müdürü Birol Ercan yaptığı değerlendirmede bayilerinin satışını etkileyen en önemli konunun finansal destek ve reklam çalışmaları olduğunu vurguladı.

BMC neden çok tercih ediliyor sorumuza ise, “Ekonomik yakıt ve ucuz yedek parça isteyen bizim markayı seçiyor” yanıtını verdi.

Markalarından beklentilerine yönelik ise Ercan daha etkin kampanya yapılmasını ve reklam payının arttırılmasını istedi. Marka bağımlılığının ve ekonomik durumun satışlarını olumsuz etkilediğini de kaydetti.

DAF: “Sektörden kopuk bayii başarılı olamaz”

DAF Pazarlama ve Ürün Yönetim Müdürü Salih Arısüt bayii performansının satışlarda etkinliğine dair yaptığı değerlendirmede şunları söyledi; “Bayinin performansı, bilinirliği, etkinliği sevilirliği, sahaya yakınlığı, müşteri ihtiyacını anlaması, fiyat konusundaki desteği performansını olumlu etkiliyor. Sektörden kopuk bayi başarılı olamaz.”

Yılda dört kere yaptıkları bayi toplantılarıyla  bayilere nasıl destek olabileceklerinin çalışmasını yaptıklarını belirten Arısüt, başarılı bayilerin  prim uygulamasıyla ödüllendirildiğini de söyledi. Sektörü tanımak adına araştırma yaptıklarını da ifade eden Salih Arısüt sahaya çok indiklerinin, rakiplerine yönelik karşılaştırma çalışmaları yaparak, çıkan sonuçları artı değer sağlayacak şekilde değerlendirip çözüm ürettiklerinin de altını çizdi.

Ford: “Pazarlama faaliyetini arttıran bayi başarılı olur”

Çetaş A.Ş. Motor Satış Şefi Burak Özhan ise Ford’un yetkili bayii olarak satışlardan memnun olduklarını ifade ederek satışı en çok marka ve fiyatın etkilediğini belirtiyor. Müşteriyle ilişkilerin arttırılması için personel desteği gerekliliğinin altını çizen Özhan, pazarlama faaliyetlerini arttırarak bayilerin başarılı olacağını savunuyor.

 

*Araştırma kapsamında Marmara Bölgesi’nde faaliyet gösteren toplam 89 kooperatif ile 61 uluslararası nakliye firmasıyla görüşülmüştür.

 

 
ISUZU Verimli Sürüş Eğitimleri Tam Gaz Devam Ediyor
 
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Yollarda Güçlü Ses; Tercih Mercedes
Hangi Bölge Hangi Markayı Kullanıyor? Haber çalışmamıza kamyon arkası ...
Brisa Mevsime Göre Lastik Seçilmesi Gerektiğini Vurguluyor
Mevsime Göre Lastik Seçin “İyi bir lastiği kullanıcının ...
Goodyear; Yenilikçi Ürünleri ve Servisleriyle Nakliyecilerin Yanında
İyi Lastiğin Özellikleri Nelerdir? Delinme sırasında kendi kendini ...
 
Pirelli Ağır Vasıta Lastiklerinde H88 Serisi İle Söz Sahibi
 Pirelli İdeal Lastiği Tanımladı İşte Pirelli’nin ideal lastik ...
Aracınız Yoldan Kopmasın!!!
 Lastik Dosyasını Açtık Sizlere arşiv değeri olacak bir dosya ...
Firmalar Treyler Üreticilerini Yakından Takip Ediyor
Yakın Takipteler Sektörün güçlü firmaları ...
 
Treyler Pazarında Bir Dev
Ürün Gamı Geniş Treyler pazarının güçlü ismi ...
Yalçın Dorse: ?Biz de Varız?
Yalçın Dorse Yönetim Kurulu Üyesi Selman Şentürk ...
Krone Müşteriye Özel Çözümler Sunuyor
Treyler pazarı devlerin yarışına sahne oluyor adeta… Pazardan ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
fahrer
truck
türkiye
kamyonum
haberler
sondakika
lkw
src