GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MERCEDES
Düzce Belediyesi Sanayicilere  41 Bin Maske Dağıttı
Düzce Belediyesi Sanayicilere 41 Bin Maske Dağıttı
Dörtler Taşımacılık  Ali Zehir, Filosuna  Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Dörtler Taşımacılık Ali Zehir, Filosuna Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
12 Aralık 2019 Perşembe - 16:42

500 Bin Lira HGS Borcum Var

Kooperatif Dosyamızda İzmit’teki taşıyıcı kooperatifler ile de görüştük. SUMOTAŞ Lojistik ve Taşıma İşletme Kooperatifi ve S.S. 44 No’lu Yeniköy Taşıyıcılar Kooperatifi ile yaptığımız görüşmelerde öne çıkan noktalar, dijital takograf ve otoyollarda uygulanan cezaların yüksek bedelleri oldu. Yaşanan sıkıntılar ve bu sıkıntıların çözümüne dair fikirlerini paylaşan kooperatif mensupları, devletten acil destek beklediklerini de ilettiler.

500 Bin Lira HGS Borcum Var

Kocaeli’nin Kartepe eteklerinde bulunan SUMOTAŞ Lojistik ve Taşıma İşletme Kooperatifi, 491 üye ve 350 araçla hizmet üretiyor. Çoğunlukla bölgedeki 2 fabrikanın yüklerini taşıyan kooperatif, 1993 yılında kuruldu. Kooperatifi daha yakından tanıtan Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Top “Boş kutu ve cips taşımacılığı yapıyoruz. 18 yaşından beri bu işin içerisindeyim. Baba mesleğimi devam ettiriyorum. Her marka ve modele sahip bir filomuz var. Üyelerimiz hangi aracı tercih ederse, o marka ve modeli alıyorlar. Bir yaptırımımız söz konusu değil. Metreküp bazında taşımacılık yaptığımız için, sadece taşıma hacmine müdahil oluyoruz.” dedi.

“2-3 Yılda Bir Takograf Değişikliği Yapılıyor”

Dijital takograf konusu üzerine açıklamalarda bulunan Başkan Mehmet Top “Devletin getirmiş olduğu yasalara uymak zorundayız. Sorunlar sadece SUMOTAŞ’ın değil. Tüm sektörün sorunlarını ortak çözüm noktasında ‘Ne yapabiliriz?’ diye konuşmamız gerekiyor. Bakanlık düzeyindeki çalışmalar yapılırken bizlerden alınan bilgilerle de ilerlenmiş olsa, bizlerin de sorunları dinlenmiş olsa; daha iyi, katkılı ve verimli sonuçlar ortaya çıkmış olur. Mesela, dijital takografın görev yapamayacağı araçlarımız da mevcut. Dijital takografın nakliye sektörüne katkısı ne olacak bize de anlatırlarsa mutlu oluruz. Bize 2-3 yılda bir takograf değişikliği yapılıyor. Yarın ne değişikliği olacağı konusunda da bir bilgimiz yok. Bundan dolayı da rahatsız olduğumuzu belirtmek istiyorum.” diye konuştu.

“O Takografların Eksikliği Neydi ki, Dijital Takografa Geçiyoruz?”

Dijital takografın ek bir maliyet olduğunu savunan Başkan Mehmet Top, alınan önlemlere karşı olmadıklarını belirtti. Sistemin sürekli olarak değişmesinden dolayı rahatsız olduklarını ifade eden Başkan Mehmet Top “Bizim zaten mevcut çalışan takograflarımız var. Bu takograflara ücret ödedik. Şimdi bu takografları çıkartıp, dijital takografa geçiyoruz. O takografların eksikliği neydi ki, dijital takografa geçiyoruz? O gün neden uygulanmadı bu sistem de, şimdi biz ek maliyet çıkarılıyor? Bunların hepsi birer maliyet. Şimdi kaldırılan takografları biz arşiv yapıp bir kenara mı koyacağız? Yoksa alıp bir yerde mi değerlendireceğiz? Bunların hepsini cebimizden boş yere çıkan para olarak değerlendiriyorum. Evet, devletin koymuş olduğu kotalara, sürüş saatlerine, güvenlik için gerekliliğine varım ancak bunun çözüm yolunun defalarca değişmesinden dolayı çok rahatsızız.” açıklamasında bulundu.

“Kuzey Marmara Otoyolu’nun Yetkililerimiz Tarafından Tekrar Değerlendirilmesini İstiyoruz”

Ankara’da bir hukuk mücadelesi verdiklerini açıklayan Başkan Mehmet Top, köprü cezalarında çok yüksek rakamlarla karşı karşıya kaldıklarını vurguladı. Geçiş ücreti ödemelerine rağmen cezalara maruz kaldıklarını aktaran Başkan “Köprü geçişlerinde sıkıntılar devamlı oluyor. Devamlı da olacak. Bunun önleminin alınması gerekiyor. Bunu, buraya gelen milletvekillerimize ve il yöneticilerine söylüyoruz. Bizi dinliyorlar. Peki bizi ne zaman dinliyorlar? Seçim olacağı zaman. Seçimler bittikten sonra hiçbir şekilde kendilerine ulaşamıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu’nda fiyatlar yüksek ve başka sıkıntılar da yaşanıyor. Gördüğümüz mahkemeler var bu yüzden. Mahkemeye gittiğimizde, ‘Bizim elimizde bu rakamları ödediğimize dair belgeler var. Bu belgedeki fiyatların normal fiyattan düşürülmesini istiyoruz’ dedik. Rakam ise 11 araç için 124 bin liraydı. Bize söylenen ise, ‘Evet sizde belgeler olabilir ancak; siz bu rakamı ödedikten sonra, karşı dava açıp, haklı bulunduğunuz takdirde bu rakamlar size iade olur.’ Şimdi zaten hüküm verilmiş. Hükmün verildiği yerde mahkemenin görülmesinin doğru olmadığını düşünüyorum. Bu yapının baştan sona bir değerlendirilmesi gerekiyor. Mağduriyet çok yüksek, büyük rakamlarla karşılaşıyoruz. Bin lira gibi rakamlarla araçlar bağlanıyor, insanlar iş yapamıyor, iş yapamadığı gibi sıkıntılar da arkasından geliyor. Vergilerini ödeyemiyor ve ailesine bakamıyor. Yani sorunlar gitgide büyüyor. Kuzey Marmara Otoyolu’nun yetkililerimiz tarafından tekrar değerlendirilmesini istiyoruz.” şeklinde konuştu.

“Mahmut Gürses Beyefendi’ye Buradan Sesleniyorum”

Alınan belgelerin bir farklılık oluşturmadığına değinen Başkan Mehmet Top “Bizim asıl yaramız belgeler konusudur. 2016 yılında göreve geldiğimizde de bu sorunlar vardı, bugün de aynı şekilde sorunlarımız devam ediyor. Bizde R1, L1 ve L2 Belgeleri var. Bu 3 belgenin özmal karşılığı çalışması gerekiyor. Kendi imkanlarımızla bu özmalı karşılamamız çok zor. L1 Belgesi biz göreve geldiğimizde 1’e 20 çalışıyordu. Sonra bu bir özmala 10 araç şeklinde düşürüldü. 2 tane öz mal yapacağım, 1 tane yurt dışına araç gönderebileyim. Bunun çok ivedi şekilde değerlendirilmesini ve çözümlenmesini talep ediyorum. Özellikle Ulaştırma Bakanlığı’nda ziyaret ettiğimiz Mahmut Gürses Beyefendi’ye buradan sesleniyorum; kendilerini ziyaret ettiğimizde bu konuları ilettik. Mağduriyetlerin olduğunu söyledik. Söylemlerimizi kabul etti. Ancak Doğu ve Güneydoğu Bölgelerimizde bu işin ticaretinin yapıldığına dair duyum aldıkları için bu kararın alındığını iletti. Türkiye Cumhuriyeti’nde ulaşamayacağınız hiçbir nokta yoktur. Oralarda bu işin ticareti varsa, önlemini alacak yer de Türkiye Cumhuriyeti’dir. O bölgede yaşanan durum için alınan bu karar, buradaki kooperatifleri mağdur ediyorsa, acil bir önlemin alınması gerekiyor.” ifadelerine yer verdi.

“Devlet Bizi Denetlesin”

Son olarak kantar kuyruklarını gündeme getiren Başkan Mehmet Top, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Biz denetlenmeden tarafız. Devlet bizi denetlesin. Elinde belgesi olmayan, bu işi yapamayan, bu işten illegal şekilde rant sağlayacak kim varsa onun önüne geçilsin. Ancak kantarlarda da çok sıra oluyor. Geçince de arkadan ceza yazılıyor. Aslında şoför kaçmıyor. Kantarda oluşan kuyruk yola taştığı zaman kazalara sebebiyet veriyor. Kaza sonrası görevliler, ‘Biz sana burada dur demedik’ bile diyebiliyorlar. Hatta ceza bile uyguluyorlar. Buna önlem alınması lazım.”

“Devlet Kamyoncunun Yürümesine İzin Vermiyor”

S.S. 44 No’lu Yeniköy Taşıyıcılar Kooperatifi Yönetim Kurulu Üyesi Bahri Çiçeker, kendisinin en büyük HGS mağduru olduğunu söyledi. Kendisi gibi 800 bin kişinin mağdur olduğunu öne süren Çiçeker “En büyük HGS mağduru benim. Dünyanın hiçbir yerinde, devlet yolları özelleştirip hem kamyoncuyu hem de ticari mal sahibini avukata vermez. Hani bu yollar devletin yaptığı yollardı? Biz avukat aracılığıyla özel şirketle de uğraşıyoruz. Özel şirket işletiyor, faturayı bize kesiyor. Türkiye’de 1 milyon 380 bin ticari esnaf var. Her birinden 10’ar bin alsa, 10 tane köprü yapılır. Şu an 500 bin lira HGS borcum var. Benim gibi 800 bin tane mağdur var. Devlet kamyoncunun yürümesine izin vermiyor. Bir an önce devlet büyüklerinin bu işe el atmasının gerektiğini düşünüyorum. Bu kamyoncunun önü artık açılsın.” dedi.

“Ton/Kilometre Uygulaması Gelmediği Sürece Araç Sahibi Para Kazanamaz”

Yaklaşık 13 yıldır bu sektörde çalışan S.S. 44 No’lu Yeniköy Taşıyıcılar Kooperatifi Üyesi Serkan Anık, dijital takografı kullandığını fakat süre kısıtlamasının mağduriyet oluşturduğunu savundu. Nakliye sektöründe kazançların artmamasından şikayetçi olan Anık “Şu an dijital takograf kullanıyorum. Geçtiğimiz günlerde Adana Pozantı’da yarım saat yüzünden ceza yedim. 108 lira bana, 288 lira mal sahibine olmak üzere ceza verildi. Takografı 4,5 saat kullanıp 45 dakika zorunlu mola veriyoruz. Baktığınız zaman biz Avrupa Birliği üyesi değiliz. Bu dijital takograf Avrupa Birliği içindir. Biz bunu neden kullanıyoruz? Madem böyle bir şey yapılıyor, bizim nakliyelerimizin iki katına çıkması lazım. Çünkü araçta çift şoförün olması gerekiyor. Çift şoför olduğu zaman da ton/kilometre uygulamasını da getirmeleri gerekiyor. Ton/kilometre uygulaması gelmediği sürece araç sahibi para kazanamaz. Ben buradan çıkınca 4,5 saatim Kızılcahamam’da bitiyor. 45 dakika dinledikten sonra 4,5 saat daha gittiğimde en fazla gideceğim yer Aksaray’dır. Ben Adana’ya inemeyeceğim ve yükün geç gitmesine sebep olacak. Yani 3 günde attığım turu 1 haftada tamamlamış olacağım. Mazotu zaten 6.51’den alıyoruz. Aldığımız ücret de zaten mazota yetmiyor. Ton/kilometre yapılmadığı için zarara gidiyoruz. Hile de yapmıyoruz, bunu yapan çok kişin olduğunu da biliyoruz. Madem dijital takograf var, kazancımızın da artması lazım.” diye konuştu.

“Bu Nakliye Fiyatlarıyla Para Kazanmak Mümkün Olmuyor”

Son olarak 6 yıldır bu işi yapan S.S. 44 No’lu Yeniköy Taşıyıcılar Kooperatifi Üyesi Yüksel Turan ise, dijital takografı eleştirerek şu şekilde konuştu: “Bizim en büyük sıkıntımız dijital takograf. Dijital takograf bana göre yerinde bir uygulama değil. Maliyet açısından bakılınca bir şoförün gideri 5 bin lira. Türkiye şartlarında çift şoförle çalışırsanız, bu nakliye fiyatlarıyla para kazanmak mümkün olmuyor. Örneğin, bir aracın Adana’ya dijital takograf ile gidip gelmesi 1 hafta sürüyor. Ters giden bir şeyler daha olursa bu süre 10 günü buluyor. Bu araç Adana’ya 3 bin liraya gidip, 3 bin liraya geri dönecek. Kalacak olan para bin lira. Bir şoförün bile maliyeti çıkmıyor. Yurt dışında çalışan araçlar için mantıklı ama biz Avrupa Birliği üyesi değiliz, onların standartlarına sahip değiliz. Onların nakliye fiyatları çift şoförü kaldırıyor. Bizde ise çift şoför çalıştırmak mümkün değil."

 
Çalışırken Devletimizden Destek Bekliyoruz!
 
E-Devlet, U-ETDS ve Sayısal Takograf Veri Analizi Projesi Hakkında Merak Edilenler
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Çalışırken Devletimizden Destek Bekliyoruz!
Kooperatif Dosyamız kapsamında ziyaret ettiğimiz kooperatiflerden biri ...
Para Kazanmak İstiyoruz!
Kooperatif Dosyamız kapsamında Bursa’ya da ziyaretlerimiz oldu. 145 No’lu ...
Global Firmalar Türkiye'ye Giriyor!
1995 yılında kurulan Başkent Fiat Uluslararası Nakliyat, Ankara Kahramankazan ...
 
HGS Denetimlerinin Yeniden Düzenlenmesi Gerekiyor"
Türkiye’deki taşıyıcı kooperatiflere gerçekleştirdiğimiz ziyaretlerimizin ...
K1 Yetki Belgesi’ni Devretmek İstiyoruz
Türkiye’deki tüm taşıyıcı kooperatiflerin sesini duyurmaya çalıştığımız ...
Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor
Türkiye’de belediyeciliğe yeni bir bakış açısı getiren ve birçok açıdan ...
 
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
Belediye denildiğinde ilk aklımıza gelen tabii ki çevre olmakta. Yaşam ...
"Kamuda Kullanılan Araçların İnsan Odaklı Geliştirilmesi Gerekiyor"
Kamyonum Dergisi olarak belediye filolarını mercek altına almaya devam ...
"İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli"
Belediyelerin envarterinde bulunan araçları daha yakından tanımak, yapılacak ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
MAN, KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MAN TURKİYE
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
lkw
haberler
türkiye
treyler
news
fahrer
Kamyon
src