GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
19 Mart 2020 Perşembe - 12:35

Lojistik Firmaları Bize Göre Çok Avantajlı

Kamyonum Dergisi Türkiye’yi dolaşmaya devam ediyor. Üretimde adından sıkça söz ettiren Kayseri’de, S.S. Sarıoğlan Palas ve Civarı Karayolu Yük Taşıma Kooperatifi’ni ziyaret ettik. Başkan Bahtiyar Yamanyaşar ve Başkan Yardımcısı Bayram Altındağ ile gündeme ilişkin konularda röportajlar gerçekleştirdik. Lojistik firmalarının kendilerine göre çok avantajlı olduğunu söyleyen Başkan Yamanyaşar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ile yaptıkları görüşmenin detaylarını da açıkladı.

Lojistik Firmaları Bize Göre Çok Avantajlı

LOJİSTİK FİRMALARI BİZE GÖRE ÇOK AVANTAJLI

Kamyonum Dergisi Türkiye’yi dolaşmaya devam ediyor. Üretimde adından sıkça söz ettiren Kayseri’de, S.S. Sarıoğlan Palas ve Civarı Karayolu Yük Taşıma Kooperatifi’ni ziyaret ettik. Başkan Bahtiyar Yamanyaşar ve Başkan Yardımcısı Bayram Altındağ ile gündeme ilişkin konularda röportajlar gerçekleştirdik. Lojistik firmalarının kendilerine göre çok avantajlı olduğunu söyleyen Başkan Yamanyaşar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ile yaptıkları görüşmenin detaylarını da açıkladı.

“Lojistik Firmaları İle Rekabet Edemiyoruz”

S.S. Sarıoğlan Palas ve Civarı Karayolu Yük Taşıma Kooperatifi Başkanı Bahtiyar Yamanyaşar, kooperatifin 2000 yılından beri hizmet verdiğini söyledi. 90 üyeyle hizmet verdiklerini aktaran Başkan Yamanyaşar “Kooperatifimiz 2000 yılında kuruldu. 15 sene boyunca başkan yardımcılığı görevinde bulundum. Sonrasında arkadaşlarımız bizi uygun gördü. Bizlerde görevimize devam ediyoruz. 90 üyemiz var ve pancar işiyle uğraşıyoruz. Ağırlıklı olarak hububat taşıyoruz. Dönemsel olarak çalışıyoruz, sonrasında pek işimiz olmuyor. Piyasa işlerinde kazanç olmadığı için 7-8 ay aracımızı yatırmak durumunda kalıyoruz. Para kazanamıyoruz ve bu durumun sebepler var. Bunlardan bir tanesi ton kilometredir. C2 Belgeli çalışan arkadaşlar var. Denetimlerin azlığından ya da başka nedenlerden dolayı ülke sınırları içerisinde taşımacılık yapıyorlar. Bizler de rekabet edemiyoruz. Mazotu bizim yarı fiyatımıza alıyorlar. En büyük sıkıntılardan bir tanesi budur.” dedi.

“Belgeler Çıktığında Sınırlama ve Kalitenin Olacağını Düşünüyorduk”

Maliyetlerin arttığını fakat navlunlarda bir değişikliğin olmadığını belirten Yamanyaşar “Lastik ve akaryakıt fiyatlarımız bir sene içerisinde 2 kat arttı. Biz ise halen 10 yıl önceki fiyatlarla nakliye hizmeti veriyoruz. Araçlarımızı yenileyemiyoruz. Çünkü kendi geçimimizi zor sağlıyoruz. İnanın n olduğunu bizler de bilmiyoruz. 40 senedir vergi mükellefiyim ama işçi miyim, işveren miyim, nakliyeci miyim? İnanın bilmiyorum. Bu iş çok basit olduğu için, emekli olan çoğu kişi K Belgesi ve kamyonu alarak, ‘Bu işte bende varım’ diyor. Biz kimseye ekmek konusunda karşı değiliz. Fakat belgeler çıktığında bir sınırlamanın ve kalitenin olacağını düşünüyorduk. Ne yazık ki Türkiye’deki araç sayısı şu an çok yüksek miktarlarda seyir ediyor.” diye konuştu.

“Para Kazanan Herkes Eşit Bir Şekilde Vergisini Versin”

Lojistik firmalarının vergi konusunda avantajlı olduklarını ve bu durumun haksız rekabete yol açtığını öne süren Yamanyaşar “Lojistik firmalarının çok fazla avantajları oluyor. Bizim 500 bin liraya aldığımız aracı, onlar 250 bin liraya alabiliyorlar. Biz yüzde 18 devletimize KDV öderken, onlar yüzde 1 ödüyor. Onlar yurtdışına ihraç yapıyor gözüktükleri için, birçok vergiden muaf oluyorlar. Getirileri var, götürüleri yok. Biz ne yaparsak yapalım, sabah kontak açıp kapatana kadar vergi ödüyoruz. Ben Türkiye Cumhuriyeti’ne vergi vermekten gurur duyuyorum. Fakat hep beraber vergi vermemiz gerekir. Ayrım yapılmadan herkesin yaptığı işe göre eşit bir vergi vermesini isterim. İş yapan, para kazanan, ekmek yiyen herkes vergisini versin.” şeklinde konuştu.

“Tarladan Yüklenen Ürünlere Ek Kota Yapılmasını İstiyoruz”

Genellikle tarladan yükleme yaptıklarını ve tonaj konusunda sıkıntıların yaşandığını ifade eden Yamanyaşar “Tarladan yükleme yaptığımız için burada da sıkıntılarla karşılaşıyoruz. Araziden çiftçimizin yükünü yüklüyoruz. Örneğin bir tır 28-30 ton civarında yük alıyor. Fakat orada çiftçinin 32 ton pancarı var ve 2 ton için başka araç mı tutsun? Biz bunu yardımcı olmak için zorunlu alıyoruz. Sonrasında da ceza yiyoruz. Ayrıca tarlada kantar yok ki tartalım. Bazen az, bazen de fazla çıkabiliyor. Tarladan yüklenen yüklere 1-2 ton ek kota yapılmasını istiyoruz. İşin açığını söylemek gerekirse, biz bu tonaj miktarlarını zaten aşmak istemiyoruz. Fakat bazı durumlarda mecbur kalıyoruz ya da tartılma durumu olmadığı için miktar fazla çıkıyor.” açıklamasında bulundu.

“Her An Hırsızlık Olayı İle Karşılaşmak Bizi Yoruyor”

Dijital takografın uygulanması için yeterli altyapının ve park alanının Türkiye’de mevcut olmadığını sözlerine ekleyen Yamanyaşar “Dijital takograf için park oluşumları ülkemizde yok. Buradan zaten yükü alana kadar 1-2 saat geçiyor. Takograf dolduğunda ne yapacağız? Dolduğu yere mi aracı kitleyeceğiz? Park bulsak güvenli olacak mı? Bizim en büyük sorunlarımızdan birisi hırsızlıktır. Tamam Avrupa’yı örnek alıyoruz ama orada her 50-100 kilometrede bir tane güvenli park alanı var. Temsil olarak buradan Ağrı’ya yük götürdüğümüzü düşünelim. Erzurum’u geçtikten sonra Pasinler’de dağ kısmında kaldık. Aracımızı oraya bırakmamız mümkün değil, içinde beklersek can güvenliğimiz yok. Ne yapacağız? Bizim istediğimiz güvenli bir alana kadar dijital takografın bize müsade etmesidir. Çünkü yatmaya bile korkuyoruz. Her an bir hırsızlık durumu ile karşılaşmak bizi yoruyor.” ifadelerine yer verdi.

“Anadolu Motorlu Taşıma Kooperatifleri Birliği’ni Kurduk”

Yaşanan sıkıntılardan dolayı devletten destek beklediklerini açıklayan Yamanyaşar “Devletten tek beklentimiz destektir. Kooperatiflere yapılan destek elbette karşılık bulur. Araçlarımızı yenileyerek kaliteli hizmet vermek istiyoruz. Biz desteği hak ettiğimizi düşünüyoruz. İnşallah bizlere destek olurlar. Biz kendimiz zaten çabalamaya devam ediyoruz. Cemiyet ve odalardan da bir fayda göremiyoruz. Hepsine kaydımız var ama sadece aidat ödüyoruz. Karşılığında aldığımız bir hizmet yok. Bizde bu yüzden Anadolu Motorlu Taşıma Kooperatifleri Birliği’ni kurduk. Bölgedeki araçlar işsiz kalmasın, ortak hareket edelim ve yükümüzü paylaşalım istedik. Üst Birliğimizin şu an 15 üyesi var ve sayı artışı devam ediyor. Sivas, Yozgat ve Konya illerimizden üyelerimiz mevcut. İç Anadolu’nun inşallah tamamını bu çatı altına toplamaya çalışıyoruz.” dedi.

Son olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ı ziyaret ettiklerini anlatan Yamanyaşar, sözlerini şu şekilde tamamladı;

“Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Mehmet Cahit Turhan’a bir ziyaretimiz oldu. Kendisine çok teşekkür ederiz. Zaten kendisi bizim dertlerimizi biliyor. ‘Yaptığınız işi, zorluklarını, çektiklerinizi biliyorum. Gerçekten ağır bir iş yapıyorsunuz. Bizlerde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Dediklerinizin yüzde 60-70’ini ilk etapta gerçekleştirmeye çalışacağız’ dedi. Bizlerde inanıyoruz, bakanımız ve devletimiz bizim bu sıkıntılarımızı çözecektir. Sizlere de ayrıca buraya kadar zahmet edip geldiğiniz için teşekkür ederiz. Bizlerin sesini duyuruyorsunuz ve güzel çalışmalar yapıyorsunuz.”

“Araçlarımız 1 Milyon 300 Bin Kilometrelere Dayandı”

Kooperatifte bir diğer röportajı Başkan Yardımcısı Bayram Altındağ ile yaptık. Araç yenilemenin zor olduğunu kaydeden Altındağ “Araçlarımız 1 milyon 300 bin kilometrelere dayandı. Zaten masraflardan dolayı köşeye para koyamıyoruz. Bundan dolayı araç yenilememiz mümkün değil. Bizim araçlar arasında sıfır araç zaten kalmadı. Fakat firmalar sıfır aracı rahatlıkla alabiliyor. Vergi ödemedikleri gibi, KDV’yi devletten iade alıyorlar. Biz araç sattığımızda KDV ödemek durumunda kalıyoruz. Firmalara tanınan bu durumun bizlere de tanınmasını istiyoruz. Kısacası büyük bir kooperatif olmamıza rağmen biz yeni araç alamıyoruz.” dedi.

 
Virüse Karşı Akıllı Çözümler
 
''Sağlık İçin Teyakkuzdayız''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Cumhurbaşkanımızın Sorunları Çözeceğine İnanıyorum
Kamyonum Dergisi’nin kooperatif ziyaretlerinde bir durağı da Kocaeli’nin ...
Araçlarımızı Yenilemenin Planlarını Yapıyoruz
Kamyonum Dergisi belediye araçlarını daha yakından tanıtmaya devam ediyor. ...
Ford Trucks Metinler; "F-MAX Bizim Gururumuz"
Merkezi Kayseri’de bulunan ve toplamda 6 ilde faaliyet gösteren Ford Trucks ...
 
Schmitz Cargobull İki Yeni Ürünle Türkiye'de İddiasını Sürdürüyor!
2016’da Türkiye’deki yapılanmasını tamamlayarak Adapazarı’nda fabrikasını ...
Birollar Otomotiv 2020'ye Yeni Projeler ile Hazırlanıyor
Servis denilince ilk akla gelen firmaların arasında yer alan Mercedes-Benz ...
"Köprü Fiyatı Çok Yüksek, Avrupa Yakasına Çalışamıyoruz"
Kooperatif Dosyamızın bir diğer durağı da Denizli’nin Çivril ilçesi oldu. ...
 
''Araca Lastik Alamazken Aracı Nasıl Yenileyeceksin?''
S.S. Düzce Merkez Bölgesi Kamyon ve Tır Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi ...
'Aracımıza Lastik Dahi Alamıyoruz'
Kooperatif Dosyamız kapsamında Çorum’a da yolumuz düştü. S.S. Çorum 32 ...
''Devletin Ton/Kilometreyi Mutlaka Uygulaması Gerekiyor''
Samsun ziyaretimizde Samsun S.S. 30 No’lu Kutlukent Taşıyıcılar Kooperatifi ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
sondakika
şoför
dikkat
fahrer
lkw
türkiye
src
treyler