Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
filo kiralama, estepe,
5 Şubat 2024 Pazartesi - 10:18

Karsan, Otonom e-ATAK ile Sürücüsüz Ulaşımda Bir Engeli Daha Aştı!

Dünyada toplu ulaşımın elektrikli ve otonom araçlara dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan, gerçekleştirdiği ilklere bir yenisini daha ekledi. 2022 yılından bu yana Norveç’in Stavanger şehrinde sürücüsüz olarak toplu taşıma hizmeti veren Otonom e-ATAK, genişletilen rotasıyla artık tünel geçişi de yapabilir hale geldi.

Karsan, Otonom e-ATAK ile Sürücüsüz Ulaşımda Bir Engeli Daha Aştı!

Çevresini sensörlerle algılayan sürücüsüz araçlar için tüneller, kısıtlı iletişim anlamına geliyor. ADASTEC iş birliği ile geliştirilen Karsan Otonom e-ATAK, tünellerden sürücüsüz şekilde rotayı optimize ederek kendi kendine geçebilme yeteneğine sahip olmasıyla öne çıkıyor. Otonom e-ATAK’ın, Avrupa’da tünelden geçebilen ilk ve tek sürücüsüz toplu taşıma aracı olduğunu vurgulayan Karsan CEO’su Okan Baş, “Otonom e-ATAK’ın yüksek haritalama teknolojisi ile önemli bir kilometre taşına imzamızı attık. Stanvager’daki mevcut rotamızı trafik ışıkları, kavşaklar ve bir de tünelle genişlettik. Tüneller kısıtlı sinyal ve aydınlatma sebebiyle otonom araçlar için çok zorlu bir sınav. Bu sınavı Otonom e-ATAK ile kusursuz şekilde verdik. Bu da Karsan Otonom e-ATAK’ı, Avrupa’da tünelden geçen ilk ve tek otonom toplu taşıma aracı yaptı. Bu önemli başarıyla hem Türk otomotiv sektöründe yine bir kilometre taşına imzamızı atarken aynı zamanda şirketimizin otonom ulaşım alanındaki öncü ve lider konumunu bir kez daha ortaya koymuş olduk” dedi.

 

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla başta Avrupa olmak üzere dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Toplu ulaşımdaki elektrikli dönüşümünü öngörerek yatırım stratejisini bu alanda şekillendiren Karsan, sektördeki öncü konumunu güçlendirerek sürdürüyor. Şirketin 2018’de tanıtılan ve tamamen elektrikli ilk modeli olan e-JEST ile başlayan dönüşüm hareketi, 2021 yılı başında yollara çıkan Otonom e-ATAK ile başka bir boyuta taşınmıştı. Sektörün ilk seviye 4 Otonom teknolojisine sahip aracı olan Otonom e-ATAK ile Karsan, bir ilki daha hayata geçirmeyi başardı.

 

800 metrelik tünelden sorunsuz geçiyor!

 

Avrupa’da ilk kez şehir içinde otonom şekilde biletli yolcu taşıma hizmeti sunan araç unvanını alan Otonom e-ATAK, 2022 yılından bu yana hizmet verdiği Norveç’in Stavanger şehrindeki rotası güncellendi. Yüksek haritalama teknolojisi ile önemli bir kilometre taşına daha imza atan Otonom e-ATAK, Stanvager şehrindeki mevcut rotasını genişleterek 800 metre uzunluğundaki tünelden geçmeye başladı. Kavşak ve trafik ışıkları ile daha da zorlu bir rotada hizmet vermeye başlayan Karsan Otonom e-ATAK, Avrupa’da tünelden geçen ilk sürücüsüz toplu taşıma aracı oldu. Karsan’ın geliştirdiği yenilikçi ürünleriyle ulaşımın geleceğine yön verdiğini söyleyen Karsan CEO’su Okan Baş, “Otonom e-ATAK’ın yüksek haritalama teknolojisi ile önemli bir kilometre taşına imzamızı attık. Stanvager’daki mevcut rotamızı trafik ışıkları, kavşaklar ve bir de tünelle genişlettik. Tüneller kısıtlı sinyal ve aydınlatma sebebiyle otonom araçlar için çok zorlu bir sınav. Bu sınavı Otonom e-ATAK ile kusursuz şekilde verdik. Bu da Karsan Otonom e-ATAK’ı, Avrupa’da tünelden geçen ilk ve tek otonom toplu taşıma aracı yaptı. Bu önemli başarıyla hem Türk otomotiv sektöründe yine bir kilometre taşına imzamızı atarken aynı zamanda şirketimizin otonom ulaşım alanındaki öncü ve lider konumunu bir kez daha ortaya koymuş olduk” dedi.

 

Avrupa’da bir eşi daha yok!

 

Çeşitli sensörlerle çevrelerini algılayan sürücüsüz araçlar için en zorlu sınavlardan biri olan tüneller, sınırlı GPS sinyali, sınırlı aydınlatma gibi zorlu koşullarıyla mobil ağlardan veya GPS sinyallerinden izole olabilirler. Bu durumda sürücüsüz araçlar doğru ve güvenilir veri toplamada zorluk yaşar. Tünelden geçen bir araç uydu ile haberleşemedeği için konum olarak nerede olduğunu kaybeder. Sürücüsüz araçlar tünel geçişlerinde konumunu bulamadığında veya kaybettiğinde araç dış dünya ile haberleşemeyeceği için otonom şekilde hareket edemez hale gelebilir. Tünellerden sürücüsüz şekilde rotayı optimize ederek kendi kendine geçebilme yeteneğine sahip olan Karsan Otonom e-ATAK, Avrupa’da bu görevi tamamlayabilen ilk ve tek sürücüsüz araç olarak öne çıkıyor.

 

Karsan Otonom e-ATAK’ta aracın farklı yerlerinde konumlanan çok sayıda LiDAR sensör bulunuyor. Bununla birlikte, ön kısımda bulunan gelişmiş radar teknolojisi, RGB kameralarla yüksek çözünürlükte görüntü işleme, termal kameralar sayesinde ekstra çevre güvenliği gibi birçok yenilikçi teknoloji de Otonom e-Atak’ın özellikleri arasında yer alıyor. Tüm bu teknolojileri Seviye 4 Otonom olarak sunabilen Otonom e-Atak, planlanmış bir rota üzerinde sürücüsüz olarak hareket edebiliyor. Gece veya gündüz, her türlü hava koşulunda 50 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen araç, bir otobüs sürücüsünün yaptığı; rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri sürücüsüz olarak gerçekleştiriyor.

 

 
Horoz Lojistik'ten Uzun Soluklu Hizmete Teşekkür: Başarı Öyküsünün Temsilcileri Ödüllendirildi
 
Mitsubishi Forklift, ASKO Glob All Güvencesi İle Türkiye’de
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DAF, International Dealers of the Year 2024 Kazananlarını Belirledi
Çekya NEVA Group, Malaga'daki (İspanya) DAF Uluslararası Bayi Toplantısında ...
Siemens, Elektrikli Otobüsler ve Elektrikli Kamyonlar İçin Hızlı Şarj Çözümlerinde Uzmanlaşan Heliox’u Satın Aldı
Siemens AG, elektrikli otobüslere, elektrikli kamyon filolarına ve binek ...
Has Otomotiv Yatırım ve Pazarlama Ege Şubesi, Yeni Lokasyonunda Hizmete Başladı
Sürdürülebilirlik odağı çerçevesinde çevreci uygulamalarıyla öne çıkan ...
 
Mercedes-Benz Kamyon’un Sağlık Bakım Tırı Türkiye’nin 7 Bölgesini Ziyaret Ederek Kamyon Şoförlerinin Yanında Oldu
Türkiye’nin dört bir yanındaki kamyon şoförlerine sağlık ve bakım hizmeti ...
Mercedes-Benz Türk’ten Ampute Futbol Milli Takımı’na Avrupa Şampiyonası için Tam Destek!
Mercedes-Benz Türk 2022’den bu yana resmi ulaşım sponsorluğunu yürüttüğü ...
Mercedes-Benz Türk’ten 2023 Yılında Rekor Üretim ve İhracat
Mercedes-Benz Türk, 2023 yılında Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ve Aksaray ...
 
Haldex Türkiye’nin Fren Servisleriyle İstanbul’da Buluştu
2023 başında ticari araç fren sistemler üreticisi Haldex’i bünyesine katan ...
Mercedes-Benz Türk Çalışanları Fikirlerini Yarıştırıyor
Mercedes-Benz Türk’ün Koza Merkezi, şirket içerisinde yenilikçi, sürdürülebilir, ...
Mercedes-Benz Türk 2023 Yılında Yeşil Enerji Yatırımlarını Sürdürdü
Mercedes-Benz Türk, gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmak için ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Kısırdöngü
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
news
kamyonum
türkiye
fahrer
lkw
sondakika
bus
kamyoncu
src