Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
26 Ekim 2021 Salı - 12:41

Karaismailoğlu, ''TCDD, Çevreci Projelerle Temiz Enerjinin Lokomotifi Olacak"

Hem 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası’ndan çıkan sonuçlar hem de Paris İklim Anlaşması’nın onaylanması çevreci projelerin önemine bir kez daha dikkati çekti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu bu kapsamda önemli açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, "TCDD, çevreci projelerle temiz enerjinin lokomotifi olacak” dedi.

Karaismailoğlu,  TCDD, Çevreci Projelerle Temiz Enerjinin Lokomotifi Olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları, 2025 yılına kadar tükettiği enerjinin yüzde 50’yi aşkın kısmını yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamayı hedefliyor. TCDD, çevreci projelerle temiz enerjinin lokomotifi olacak” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD), çevreci yatırımlara ağırlık verdiğine dikkati çekti. Elektrikli işletmeciliğin, dizel işletmeciliğe kıyasla yüzde 50’ye varan yakıt tasarrufu sağladığını belirten Karaismailoğlu, şöyle dedi:

“Daha az enerji ile daha fazla çeker gücü ve bakım kolaylığı sağlaması, elektrikli işletmecilik esnasında emisyon salınımının düşük olması ve benzeri etmenlerden ötürü mevcut konvansiyonel hatların elektrikli hale getirilmesi çalışmaları hız kazandı. Bu kapsamda, 2021 yılı itibariyle TCDD bünyesinde mevcut bulunan ve halihazırda işletmecilik yapılan toplam 4 bin 540 kilometre uzunluğundaki konvansiyonel hat elektrikli hale getirildi. Bu da 11 bin 590 kilometre konvansiyonel hat uzunluğuna sahip TCDD şebekesinin yüzde 40’ına tekabül ediyor. Bunun yanı sıra, tamamı elektrikli olan bin 213 km uzunluğundaki yüksek hızlı tren hatlarının da eklendi. Günümüz itibari ile toplam hat uzunluğu 12 bin 803 kilometre olan tüm TCDD hatlarının 5 bin 753 kilometresi yani, yüzde 45’i elektrikli hale getirildi. Yapımı ve projelendirme çalışmaları devam eden konvansiyonel hatlardaki elektrifikasyon projelerinin tamamlanmasıyla birlikte, 2023 yılı sonuna kadar TCDD bünyesindeki mevcut konvansiyonel hatların yüzde 50’sinin elektrikli hale getirilmesi hedefleniyor.”

 

TCDD’NİN TÜKETTİĞİ ENERJİNİN % 50’DEN FAZLASI YENİLENEBİLİR ENERJİDEN KARŞILANACAK

 

Gerek hat uzunluklarının gerekse elektrikli hatların artmasıyla birlikte TCDD’nin elektrik tüketiminin de ilerleyen yıllarda artış göstermeye devam edeceğini kaydeden Karaismailoğlu, yenilenebilir enerjiye vurgu yaptı. Yoğun tüketim gözlenen sabit bina ve tesislerin de belirleneceğini ifade eden Karaismailoğlu, kendi enerjilerini güneş enerjisi sistemleri ile karşılayabilecek olanların tespiti ve fizibilite çalışmalarının yürütüldüğü belirtti. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu; “Fizibilite ve projelendirme çalışmaları tamamlanan rantabl noktalar için ivedilikle yapım çalışmalarına başlanması ve 2025 yılına kadar, TCDD’nin tükettiği enerjinin yüzde 50’yi aşkın kısmını, güneş ve rüzgar başta olmak üzere, yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılaması hedefleniyor. TCDD, uygulama aşamasına geldiği bu çalışmalara yerel yönetimleri de dahil ederek onlarla iş birliği tesis etmekte ve bu sayede demiryolunun geçtiği her yere ‘yeşil yol’u götürerek yenilenebilir enerji kaynaklarının ulaştırmada, kullanımında lokomotif görevi üstlenecek.  Böylece TCDD, çevreci projelerle temiz enerjinin lokomotifi olacak” dedi. 

 

SIFIR ATIK PROJESİ İLE 850 BİN 528 KİLOGRAM ATIK TOPLANDI

 

TCDD’nin, “Sıfır Atık Projesi” için de düğmeye bastığını anlatan Karaismailoğlu, “TCDD “Sıfır Atık” Projesi ile 27 ayda kurum geneli 227 işyerinde 850 bin 528 kilogram atık topladı. Toplanan atıklarla 2 milyon 374 bin 577,6 kwh enerji tasarrufu, 7 bin 803 m3 su tasarrufu sağlanırken, 66 bin 296 kilogram sera gazı salınımı da önlendi” ifadelerini kullandı.

DEMİRYOLUNDAN KAYNAKLI EMİSYONLARI YÜZDE 75 AZALTMAYI HEDEFLİYORUZ

Bakanlık olarak çevre projelerine önem verdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, enerji verimliliğini yükselterek Türkiye ekonomisine katkı sağlamayı, çevreye verilen zararları ve emisyonu azaltmayı amaçladıklarını kaydetti. “Avrupa'yı 2050 yılında iklim-nötr ilk kıta haline getirmeyi hedefleyen Yeşil Mutabakat’a yönelik Ulusal Yeşil Mutabakat Eylem Planı’nı da yayınladık” diyen Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Bütünleşik olarak tasarladığımız ulaşım ekosistemimizde, verimlilik esasında tüm modları birbirleriyle entegre hale getiriyoruz. Çok modlu ve dengeli bir ulaşım altyapısı için demiryollarında yatırım seferberliği başlattık. Kent içi raylı sistem hatlarına ilave olarak, yeni yüksek hızlı tren hatları inşa ediyor ve mevcut hatlarımızın yenileme çalışmalarını da sürdürüyoruz. Böylece hem verimliliği arttırıyoruz hem de karbondioksit emisyonunu azaltarak çevreye daha duyarlı bir işletmeciliğe geçiyoruz. 2035 yılında demiryolundan kaynaklı emisyonları 1990 yılına göre en az yüzde 75 oranında azaltmayı hedefliyoruz.”

KAYNAK: ULAŞTIRMA

 
Eurasia Rail, 25 - 27 Kasım Tarihlerinde Kapılarını Sektöre Açıyor
 
Schaeffler Group to be Climate Neutral by 2040
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Eurasia Rail, 25 - 27 Kasım Tarihlerinde Kapılarını Sektöre Açıyor
25-27 Kasım 2021’de, TÜYAP Fuar & Kongre Merkezi’nde Hyve Group tarafından ...
Bülent Acicbe, ''2021’in İlk 9 Ayı Boyunca Ürettiğimiz Otobüslerin Yüzde 83’ünü İhraç Ettik''
Türkiye’deki faaliyetlerine 1967 yılında başlayan Mercedes-Benz Türk, ...
IVECO, Efsane Turbostar Anısına IVECO S-WAY Özel Seriyi Tanıttı
IVECO, (FIA) Avrupa Kamyon Yarışı Şampiyonasının 16 – 17 Ekim’de Misano ...
 
Tedarikçi Krizi Fırsata Çevirmeye Odaklandı
Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, ...
Anadolu Isuzu Turkuaz Midibüsleri İsviçre’de Hizmet Verecek
Anadolu Isuzu, toplu ulaşım hizmetleri alanında faaliyet gösteren İsviçreli ...
Mercedes-Benz Startup 2021 Kazananları Almanya Girişim Ekosistemi Modülüne Katılıyor
Mercedes-Benz StartUP programı çerçevesinde gerçekleştirilen yarışmada ...
 
Zorlu Enerji CEO’su Sinan Ak, "Hedefimiz, Avrupa’nın Dört Bir Yanına ZES Markası ile Elektrikli Araç Şarj İstasyon Ağımızı Yaymak"
Sürdürülebilir ve yenilikçi bakış açısıyla büyümeye devam eden Zorlu Enerji, ...
Bakan Karaismailoğlu, "Samsun’da Ulaşım ve İletişime 10 Milyar TL’nin Üzerinde Yatırım Yaptık"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Samsun’da ulaşım ve iletişimde ...
Yunanistan’a Taşımalar Geçiş Belgesi İbraz Etmeden Devam Edecek
UND, Yunanistan’a gerçekleştirilecek olan taşımalarda geçiş belgesi ibraz ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
truck
lkw
şoför
haberler
kamyoncu
sondakika
bus
src
fahrer