Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv, kcs, kcsdışticaret,
IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, 'Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak'
IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, "Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak"
Narman Açık Ceza İnfaz Kurumu İşyurdu Müdürlüğü, Kapalı Frigorifik Kasalı Araç ile Nakliye Hizmeti Alacak
Narman Açık Ceza İnfaz Kurumu İşyurdu Müdürlüğü, Kapalı Frigorifik Kasalı Araç ile Nakliye Hizmeti Alacak
English
'The Fact That The Penal Sanctions Applied To Vehicles With Turkish Plates Are Not Applied To Vehicles With Foreign Plates, Reduces Our Competitiveness'

"The Fact That The Penal Sanctions Applied To Vehicles With Turkish Plates Are Not Applied To Vehicles With Foreign Plates, Reduces Our Competitiveness"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
goodyear, lastik, kışlıklastik, goodyearlastik,
25 Ekim 2021 Pazartesi - 15:21

Tedarikçi Krizi Fırsata Çevirmeye Odaklandı

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, otomotivde yaşanan son gelişmeleri aktarırken, sektörün gelecek döneme ilişkin hedefl erini açıkladı. Sektörde küresel çapta yaşanan krizin giderek büyüdüğüne dikkat çeken Saydam, mevcut ortamın Türk tedarikçiler için sıçrama yapılabilecek bir fırsat barındırdığını anlattı.

Tedarikçi Krizi Fırsata Çevirmeye Odaklandı

Devletin atacağı bazı adımlarla ana sanayideki ihracat kaybının kapanabileceğini savunan tedarikçiler; KOBİ tanımının genişletilmesi, brüt- net ücret farkının OECD düzeyine getirilmesi ve hammadde üzerindeki ek vergilerin kaldırılmasını talep ediyor.

Küresel otomotiv sektöründe ham madde krizi nedeniyle yaşanan kayıplar artıyor. Çip teminindeki sıkıntılar devam ederken, magnezyum krizi de etkisini artırıyor. Tedarik zincirinde yaşanan darboğazlar nedeniyle küresel otomotiv sektöründeki kaybın son olarak açıklanan 210 milyar doları da aşabileceği ve 250 milyar dolara ulaşması olası görülüyor. Albert Saydam, Türkiye’de ise bu rakamın 4 milyar doları bulabileceğini söyledi. Bunun yüzde 75’inin ana sanayi, yüzde 25’i tedarik sanayi kaynaklı olması bekleniyor. Saydam, “Nisan 2021’de Avrupa araç üretimindeki artış tahmini yüzde 12 civarındaydı. Ancak şimdi yüzde 1 bile zor görünüyor” dedi. Bu yıl 17 milyon adete yakın araç üretileceği tahmin ediliyor. Bu rakam pandemi öncesi olan 2019 yılında 21 milyon adeti geçiyordu. Türkiye araç üretiminde ise yüzde 3 büyüme öngörülüyor. Saydam, bu rakama ulaşmak konusunda da endişeleri olduğunu söyledi. Türkiye’nin üretim adetleri bazında 2022’de 14. sıraya düşmesi bekleniyor. Türkiye şu anda dünyada üretim olarak 13’üncü, pazar olarak da 17’nci sırada.

İhracatta %50 pay hedefliyorlar

“Küresel otomotiv pazarında ne yazık ki iyi haber yok, her bakımdan hiç olmadığı kadar negatif bir ajandayla karşı karşıyayız” diyen Albert Saydam, Almanya başta olmak üzere Avrupa tedarik sanayinde iflasların yaşanmaya başladığına dikkat çekerken, yaşanan tüm bu olumsuzluklara rağmen Türkiye tedarik sanayisinin önünde önemli fırsatlar olduğuna vurgu yaptı. Ana sanayiye göre daha avantajlı olduklarını ve ihracattaki kaybı bir şekilde kapattıklarını ifade eden Saydam, bu sayede Türk tedarik sanayinin toplam otomotiv ihracatından aldığı payın arttığını söyledi. Saydam, “2017’de yüzde 30 olan tedarik sanayi ihracat payı, 2021’de yüzde 41’e çıktı. 2021’de ve 2022’de de daha da artacak. Bunun zaten doğal akışında 42-43’lere çıkacağını öngörüyoruz ancak bu noktada biz adetleri de artırarak, yüzde 50’lere çıkmayı hedefl iyoruz. 15 bin dolarlık aracın yanında 15 bin dolar da tedarik sanayisinin ihracatı olsun” dedi.

Avrupalı firmaların krizi yönetmekte zorlandığını, enfl asyon ve tedarik belirsizlikle mücadelede tecrübeli olmadıklarını ifade eden Saydam, Türk tedarikçilerin ise bu konularda kaslarının güçlü olduğunu belirtti. Saydam, “Biz onlar gibi hantal değiliz. Çeviklik, yılmazlık var bizde. Avrupa’da bir otomotiv tedarikçisinin yönetim kurulu, ‘Bu iş böyle olmaz o zaman biz bu işten çekilelim’ diyebiliyor. Türkiye’de otomotiv tedarik sanayi hep bu tür durumlarda bir çıkış yolu bulmuş” dedi.

Türk tedarikçilerin geçmişte olduğu gibi krizi fırsata çevirerek yurt dışındaki şirketleri de satın alarak büyüyebileceğine işaret eden Saydam, “Mesela Lehman Brothers krizini atlatamayan Alman far üreticisinin kapısında şu anda Türk bayrağı dalgalanıyor. LED far üreticisi ODELO, bu yatırımıyla Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlıyor” diye konuştu. Saydam, küresel otomotiv sektöründe tarihi bir kriz yaşanırken, Türkiye’nin ana sanayi ile bu işten sıyrılmasının zor olduğunu ancak bu açığın tedarik sanayiye odaklanarak kapanabileceğini belirtti. “Saydam, kanun koyuculardan öncelikli beklentilerini şöyle sıraladı:

Sektörün üç talebi var

“3- 4 yıl önce hammadde ve ara mamullere ek vergiler konulmuştu. Bu ek vergilerle bahsettiğim payı artırmak mümkün değil. Diğer yandan brüt – net ücret farklılıkları bizde OECD ortalamasının yüzde 11 üzerinde. Brüt ücret Türkiye’de 100 ise geçen rakam 60, OECD’de bu rakam 70-71. Bu brüt - net yükünü ortadan kaldırmak lazım. Diğer bir talebimiz de KGF konusunda. Bu destekler KOBİ’lere yönelik. Ancak KOBİ’lerin tanımını gözden geçirmek lazım. Almanya’da mesela KOBİ’ler 50 milyon Euro, yani 550 milyon TL ciro’ya kadar olan şirketleri kapsıyor. Bizde ise bu rakam 125 milyon TL. Ancak otomotivde yapılan yatırımlar otomotiv tedarik sanayinde yüksek olmak durumda. Buna göre cirolarımız da farklı. Tüm bu taleplerin hep beraber irdelenip hayata geçirilmesi lazım.”

"İhracat 15 milyar dolara çıkarabilir”

Geçmiş yıllarda yaşanan küresel krizlerden de Türk tedarikçilerin güçlenerek çıktığını hatırlatan Saydam, “Eğer doğru adımları atarsak Türk otomotiv tedarik sanayinin yine bir sıçrama gerçekleştirmesi mümkün. Toplam otomotiv ihracatında 13. sıradan 10. sıraya yükselebiliriz. Yıllık yaklaşık 11-11,5 milyar dolar ihracatımızı iki yıla kadar 15 milyar dolara çıkabiliriz" dedi.

Elektrifikasyon konusunda takvimin sürekli öne çekildiğini vurgulayan Saydam, “2025’lere kadar, takvim çekilmiş durumda. Bu nedenle firmalarımız, krize rağmen yatırım yapıyor. Batarya yatırımları hızlandı. Önceden far üreticisi olan firmamız bile şu anda tamamen elektronik kartlar, elektronik dizgi makineleri, tamamen otomotiv elektroniği ve batarya yönetim sistemlerine yönelik yatırımlar yapıyor” dedi.

Kapasite kullanımı azaldı, çalışana izin kullandırılıyor

Albert Saydam, şu anda otomotiv fabrikalarında pandeminin en yoğun yaşandığı döneme benzer bir durumyaşandığına dikkat çekerek, “Üyelerimizde ciddi anlamda, ne yazık ki, kapasite kullanımında düşüklükler var. Bu, söylediğim gibi neredeyse pandemi dönemindeki olumsuz tabloyla eşdeğer bir duruma gelmiş vaziyette. İzinleri kullandırıyoruz. Kapasite kullanımımızda ciddi bir azalma var. Ama tekrar söylediğimiz gibi, bazı adımlar atılırsa, özellikle ihracatta bu kayıpların kapatılabileceğini tahmin ediyoruz. Bir yandan varoluş savaşı verirken, diğer yandan bu sıçramayı doğuracak bir ortam var” açıklamasını yaptı. Saydam’ın aktardığına göre, küresel otomotiv sektörü 2022’nin yılının çok daha zor bir yıl olacağı görüşünde hemfikir. Saydam, “Belki otomotiv sanayicileri, dünya liderleri ile 2022’de dünya çapında bir kriz zirvesi yapmak durumuna gelebilir” dedi.

Magnezyum krizi büyüdü, sanayi birlikleri çağrı yaptı

Sanayide çipten sonra darboğazın yaşandığı hammaddelerden biri olan magnezyum tedarikinde kriz büyüyor. Avrupa’nın en önemli metal, otomotiv, hammadde sanayi meslek örgütleri Eurofer, ACEA, Eurometaux, industriAll Europe, ECCA, ESTAL, IMA, EUWA, EuroAlliages, CLEPA ve Metals Packaging Europe konuyla ilgili ortak açıklamada bulunarak, tehlikeye karşı uyardı. Magnezyum kıtlığı konusunda hükümetlerin acil önlem almaması durumunda Avrupa çapında binlerce işletmenin ve milyonlarca iş gücünün tehdit altında uyarısı yapıldı. Sanayiciler, AB Komisyonu’na ve hükümet temsilcilerine Çinli üreticilerle acil toplantı yapılması çağrısında bulundu.

Fosille devam edecek pazarlarda da 3-5 senelik fırsat var

Tedarikçilerin fırsat olarak gördüğü bir diğer alan ise elektrikli araç dönüşümünün geç olacağı pazarlarda fosil yakıtlı araç ihracatına odaklanmak. Albert Saydam, “TAYSAD olarak elektrikleşmenin geç olacağı coğrafyalara yönelik, bakanlığımıza bir model sunma hazırlığındayız. O coğrafyalar bir taraftan elektrikleşmeyi yaparken bir yandan da fosil yakıtlı araçlar üretilecek. Türkiye olarak mesela atak davranıp, oradaki 3-5 yıl sürecek bu fırsattan yararlanabilir. Yani zannetmeyin ki orada kalıcı olunacak ama bir koridor var, o koridoru kullanmamız gerekiyor” açıklamasını yaptı.

KAYNAK: DÜNYA 

 

 
Anadolu Isuzu Turkuaz Midibüsleri İsviçre’de Hizmet Verecek
 
Kuveyt Frigo ve Proje Nakliye Çalışmalarında Saygınlar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Anadolu Isuzu Turkuaz Midibüsleri İsviçre’de Hizmet Verecek
Anadolu Isuzu, toplu ulaşım hizmetleri alanında faaliyet gösteren İsviçreli ...
Mercedes-Benz Startup 2021 Kazananları Almanya Girişim Ekosistemi Modülüne Katılıyor
Mercedes-Benz StartUP programı çerçevesinde gerçekleştirilen yarışmada ...
Zorlu Enerji CEO’su Sinan Ak, "Hedefimiz, Avrupa’nın Dört Bir Yanına ZES Markası ile Elektrikli Araç Şarj İstasyon Ağımızı Yaymak"
Sürdürülebilir ve yenilikçi bakış açısıyla büyümeye devam eden Zorlu Enerji, ...
 
Bakan Karaismailoğlu, "Samsun’da Ulaşım ve İletişime 10 Milyar TL’nin Üzerinde Yatırım Yaptık"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Samsun’da ulaşım ve iletişimde ...
Yunanistan’a Taşımalar Geçiş Belgesi İbraz Etmeden Devam Edecek
UND, Yunanistan’a gerçekleştirilecek olan taşımalarda geçiş belgesi ibraz ...
Kale Seyahat Sürücüleri'ne, Mercedes-Benz Türk'ten Otobüs Sürücü Eğitimi
Mercedes-Benz Türk’ün tüm otobüs müşterilerine yönelik 15 yıldan fazla ...
 
UBAK Başvurularında Araç Euro Norm Bildirimleri 31 Ekim Tarihine Kadar Gerçekleştirilebilecek
UND, UBAK başvurularında değerlendirilmek üzere araç kayıt işlemlerinin ...
Hatay Bölge Çalışma Grubu Toplantısı Gerçekleştirildi
Reyhanlı Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Sayın Necmettin Zaroğlu’nun konuk ...
İspanya Tektip Geçiş Belgelerinde Son Durum
İspanya Tektip Geçiş Belgeleri Tükenmek Üzere
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
ŞOFÖR ARANIYOR!
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
1 Ocak 2022’de Yürürlüğe Giriyor
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Örnek Ulaştırma Politikası
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
busworld
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyoncu
haberler
türkiye
Kamyon
kamyonum
lkw
news
bus
sondakika