Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
8 Eylül 2021 Çarşamba - 13:04

IRU’dan Türk Taşımacılara Mesaj Var!

Uluslararası taşımalara ilişkin konuları gündemimize alarak lojistiğin önemli konu başlıklarını alanında yetkin isimler ile konuşmaya ve Kamyonum Dergisi okurlarına aktarmaya devam ediyoruz. Bu bağlamda Kamyonum Dergisi olarak Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) Genel Sekreteri Umberto de Pretto ile IRU’nun faaliyetleri, sektörün gelişimi, pandemi sürecinin sektöre yansımaları, dijitalleşme ve yeşil lojistik çalışmalarına ilişkin detayları konuştuk. Haberimizde okuyabilirsiniz.

IRU’dan Türk Taşımacılara Mesaj Var!

IRU Genel Sekreteri Umberto de Pretto,

“ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA ULUSLARARASI LOJİSTİKTE İKİ ÖNEMLİ İTİCİ GÜÇ; KARBONDAN ARINDIRMA VE DİJİTALLEŞME”

 “TIR, MALLARI BİRDEN FAZLA ULUSLARARASI SINIRDAN GEÇİRMENİN EN KOLAY VE EN GÜVENİLİR YOLU”

“TIR’IN DİJİTALLEŞTİRİLME ÇALIŞMALARI NAKLİYECİLERE ÖNEMLİ AVANTAJLAR GETİRECEK”

Dünyanın 80 ülkesinde 170'den fazla üyeye sahip bir çatı kuruluş olan IRU’nun üyeleri hem yolcu hem de eşya taşımacılığında hizmet veriyor. IRU Genel Sekreteri Umberto de Pretto, bununla birlikte gerek taşımacı firmalar gerek ise bu firmaları temsil eden üye kuruluşlar ile birlikte IRU’nun toplamda 3,5 milyondan fazla şirketin küresel ölçekte sesi olarak hizmet verdiğini aktarıyor. IRU’nun faaliyet alanlarına ilişkin konuşan Pretto, “Avrupa, Asya, Kuzey ve Güney Amerika, Okyanusya ve Orta Doğu'da birçok üyesi bulunan IRU, Türkiye’de TIR Sistemi kapsamındaki faaliyetlerini 1965 yılından bu yana üyesi olan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile birlikte yürütmekte. Türk nakliyecilerini de kapsayacak küresel sorunların çözümü ve daha sağlıklı bir geleceğin inşaası için TOBB’un yanı sıra Türkiye’deki diğer üye kuruluşları olan UND ve TOBBUND ile birlikte hareket etmekte.” diyor.

“IRU, Mevcut Sürücü Sayısındaki Yetersizlik ve Sürücü Koşullarının İyileştirilmesi Sorunlarına Karşı Çözüm Arıyor”

IRU’nun yolcu ve yük karayolu taşımacılığını şekillendirmek ve nihayetinde toplumları güvenli, verimli ve yeşil lojistik ile birbirine bağlamak için üyeleri adına çok çeşitli faaliyetler yürüttüklerini de belirterek sözlerini sürdüren Pretto şunları aktarıyor; “IRU, dijitalleşme ve karbon nötr bir taşımacılık hizmeti sunulması, güvenlik, araç ve işletim standartlarının yükseltilmesi gibi çok çeşitli ve uzun vadeli projeleri karayolu taşımacılık sektörünün faydasına olacak şekilde yürütüyor ve sektörün çıkarlarını savunuyor. Bunların yanı sıra IRU, mevcut sürücü sayısındaki yetersizlik, sürücü koşullarının iyileştirilmesi ve sınır ötesi taşımacılığı etkileyen COVID kısıtlamaları gibi endüstrinin karşılaştığı sorunlara karşı da çözüm arıyor. Bu kapsamda hem ulusal hem de uluslararası ölçekte girişimlerde bulunuyor ve sektörün faydasına olacak şekilde hareket ediyor.”

“IRU Akademisi Her Yıl Binlerce Sürücüyü Sertifikalandırıyor”

Sürücünün rolünün her geçen gün daha çeşitli hale geldiğini ifade eden Pretto, eşyanın güvenli şekilde yüklenmesi ve emniyete alınması, rota planlaması ve güvenlik ekipmanlarının kullanımı gibi sürüş dışı becerilerin; güvenlik, performans ve verimlilik üzerinde sürüşün kendisinden daha büyük bir etkisi olabildiğine dikkat çekiyor. Doğru taşımacılık uygulamaları için de eğitim programları verdiklerini aktaran Pretto, “IRU Akademisi, her yıl binlerce sürücüyü ve taşıma firmalarında görev alan profesyonelleri sertifikalandırıyor; eğitim ortaklarımız ile daha iyi güvenlik, verimlilik ve çevresel sürdürülebilirlik sağlamak için IRU eğitim programları sunuyor.” diyor.

 “Türkiye’nin Önde Gelen Firmalarından Biri Olan Netlog’da IRU Roadmasters Platformunu Seçti”

IRU’nun RoadMasters isimli sürücü yetkinliğinin tüm unsurlarını ölçen şirketler için çevrimiçi bir çözüm sunduğunu da aktaran Pretto, böylece RoadMasters’ın taşımacı firmalara; sürücü, departman ve şirket düzeyinde çok kritik bilgileri kapsamlı raporlama imkanı sunarken, firmaların önündeki olası riskleri de gözler önüne serdiğini belirtiyor. Pretto konuşmasına, “Program kapsamında sürücülerin bilgi ve beceri boşlukları detaylı şekilde sunulurken, firmalara proaktif davranarak risklerini ve buna bağlı maliyetlerini asgariye indirme imkanı tanınıyor. Ayrıca gelecek dönemde oluşabilecek; kaza, ceza, ilave bakım gideri gibi istenmeyen olası durumların önüne geçilebilme imkanı da elde ediliyor. IRU RoadMasters, firmaların doğru sürücüyü istihdam etmesine yardımcı oluyor. Yine firmalarda istihdam edilen ya da edilecek sürücülerin; güvenlik, verimlilik ve hizmet kalitesi için gösterdikleri çabayı da kanıtlamalarına program kapsamında olanak sağlanıyor. Türkiye’nin önde gelen firmalarından biri olan Netlog’da, sürücülere ilişkin verimliliği artırmak ve olası riskleri önceden görebilme imkanı elde ederek veri odaklı bir yaklaşımla sürücü yetenek yönetimini geliştirmek için IRU RoadMasters platformunu seçmiş ve program kapsamında sürücüleri ile ilgili şirket içi değerlendirme konusunda fayda sağlamaya başlamıştır.” sözleri ile devam ediyor.

“TIR, Malları Birden Fazla Uluslararası Sınırdan Geçirmenin En Kolay ve En Güvenilir Yolu”

Küresel ölçekte yürütülen IRU girişimlerinde; Birleşmiş Milletler, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü, ECO, TRACECA, BSEC ve Avrupa Birliği organları ile yakın işbirliği içinde çalıştıklarını aktaran Pretto, “IRU, dünyanın tek küresel transit sistemi olan TIR sisteminin yönetiminde ticaretin kolaylaştırılmasında da önemli bir rol oynuyor. TIR, eşyanın bir menşe ülkesinden transit ülkeler aracılığıyla varış ülkesine; çok taraflı, karşılıklı olarak tanınan bir sistem aracılığıyla gümrük tarafından kontrol edilen kapalı yük ünitelerinin sevk edilmesini sağlarken, Birleşmiş Milletler Konvansiyonu ile desteklenen TIR, malları birden fazla uluslararası sınırdan geçirmenin en kolay ve en güvenilir yolu.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“Türkiye’nin de Pilot Projelere Dahil Olması Beklentilerimizden Biri”

Türkiye ve çevre ülkeler açısından IRU’nun TIR taşımalarında en önemli faaliyetlerinden birinin dijitalleşme olduğuna dikkat çeken Pretto, Türkiye ile İran arasında başlayacak dijital taşımalara da değiniyor. Pretto konuya ilişkin olarak şunları aktarıyor; “Son olarak Türkiye ile İran arasında varılan mutabakat ile iki ülke arasında dijital TIR taşımalarının başlayacak oluşu, özellikle Türk ve İran taşımacıları açısından önemli bir gelişme olacak. TIR sisteminin işleyişi ile ilgili çok büyük kolaylıklar getirecek ve maliyet indirimi sağlayacak olan TIR’ın dijitalleştirilme çalışmaları, nakliyecilere önemli avantajlar getirecek. Türkiye’den Çin’e kadar olan coğrafyada TIR sisteminin dijitalleştirilmesi adına yürütülen çalışmaların tamamında taşımacılar maliyet ve süre açısından önemli avantajlar elde etmiş ve yapılan pilot taşımalarda bu husus çok net şekilde ortaya konulmuştur. IRU olarak Türkiye’nin de bu pilot projelere dahil olması beklentilerimizden biri olurken, Türk taşımacılarının da bu imkanlardan yararlanması bugünden maliyet ve süre avantajı yakalamalarına imkan verecek.”

“TIR Sisteminin Sağladığı Maliyet İndirimi ve Transit Süre Avantajı Gibi Faydalar Türk Taşımacılarını da İlgilendiriyor”

Birleşmiş Milletler bünyesinde yürütülen eTIR çalışmalarına IRU olarak destek olduklarını da vurgulayan Pretto, bugünden dijital TIR taşımalarının yapılabilmesine olanak sağlanmasının taşımacıların faydasına olacağının altını çiziyor. Pretto, Türkiye’nin komşu olduğu ve lojistik faaliyetler yürüttüğü ülkelere ilişkin gelişmelerinden de söz ederken; “Türkiye’yi yakından ilgilendiren bir başka gelişme de Irak’ın TIR sistemine taraf olma yolunda yürüttüğü çalışmalar. Mısır’ın TIR sistemine taraf olması, Orta Asya, Orta Doğu ve Körfez ülkelerindeki TIR sisteminin sağladığı maliyet indirimi ve transit süre avantajı gibi büyük faydalar Türk taşımacılarını yakınen ilgilendiriyor.”diyor.

 “Uluslararası Taşımacılık Forumu Karayolu Taşımacılığının Bugün ile 2050 Yılı Arasında Küresel Olarak İki Katına Çıkacağını Tahmin Ediyor”

Pretto pandemi nedeniyle birçok karayolu taşımacısının karşılaştığı zorluklara rağmen uluslararası lojistik pazarının geleceği konusunda iyimser olduklarını belirtiyor. Pandemi öncesi kadar güçlü olmasa da uzun vadeli büyüme tahminlerinin hala olumlu olduğunu da aktaran Pretto, Uluslararası Taşımacılık Forumu’nun karayolu taşımacılığının bugün ile 2050 yılı arasında küresel olarak iki katına çıkacağını tahmin ettiğini dile getirirken konuşmasında; “Pandemi, modlar arası geçişleri hızlandırırken, birçok noktada karayolu taşımacılığını ön plana çıkarttı ve tedarik zinciri eğilimlerini de etkiledi. Önümüzdeki yıllarda uluslararası lojistikte diğer iki önemli itici güç, karbondan arındırma ve dijitalleşme. Tedarik zincirlerinde (alternatif yakıtlar, yakıt ve enerji altyapısı, aktarma organları ve yeni nesil teknolojiler, rota yönetimi ve depolama ) sürdürülebilir lojistiğe yönelik bir odak hali hazırda mevcut iken bu husus gelecekte de devam edecek.” açıklamasında bulunuyor.

“Veri Güvenliği ve Veri Yönetişimi de Kritik Hususlar Olarak Faaliyetlerimize Yön Verecektir”

Gelecekte dijitalleşmenin lojistikteki önemli konulardan biri olduğunu vurgulayan ve dijitalleşme konusunda IRU’nun aktif çalıştığını belirten Pretto şunları aktarıyor; “Dijital operasyonlarda ve dijital platformlarda devam eden büyüme ile birlikte ‘büyük veri’ de önemli bir gerçek olarak önümüzde dururken, veri güvenliği ve veri yönetişimi de kritik hususlar olarak faaliyetlerimize yön verecek.  Veri yönetişimi, dijitalleşme, otomasyon, uluslararası standartlar ve sınır ötesi işbirliği kapsamında değerlendirilmesi gereken unsurlar olmakla birlikte, IRU bu konularda son derece aktif şekilde çalışıyor. Özellikle TIR sisteminin dijitalleştirilmesi konusunda çok önemli gelişmeler yaşanırken, IRU’nun bu konudaki çalışmaları ve ülkeler ile olan yakın işbirliği, taşımacı firmalara hem operasyonel kolaylık hem de maliyet avantajı getiriyor.”

“eTır Gibi Projelerin İvedi Şekilde Tamamlanması Lojistik Sektörüne Büyük Bir İvme Kazandıracak”

Pandemi döneminde de en önemli ihtiyacın dijitalleşme olduğuna dikkat çeken Pretto,  dijitalleşme ihtiyacı kapsamında devam eden çalışmaların pandeminin etkisi ile birlikte hızlandırılmış olmasının da önemli sonuçlarının olacağına değiniyor. Pretto, “Karayolu taşımacılığı sektörün direncine, bölgedeki genel ekonomiye ve pandeminin o yerde ne kadar ciddi etki bıraktığına bağlı olarak, toparlanma hızında önemli bölgesel farklılıklar görmekte. Daha büyük ve daha zengin ekonomiler, daha küçük ve daha az gelişmiş ülkelere göre daha hızlı toparlanma eğiliminde. Bu süreçte elde edilen en önemli gerçek dijitalleşmeye olan ihtiyaç. Dijitalleşme ihtiyacı kapsamında devam eden çalışmaların pandeminin etkisi ile birlikte hızlandırılmış olması da sektörün geleceği açısından önemli faydalar getirecek. eTIR gibi hem maliyet azaltıcı hem de iş yükünü önemli derecede ortadan kaldıracak projelerin ivedi şekilde tamamlanması lojistik sektörüne büyük bir ivme kazandıracaktır.” diyor.

“IRU, Ulaşım Sistemlerini Pandemi Gibi Dış Şoklara Karşı Daha Dayanıklı Hale Getirmek Adına Girişimlerini Sürdürüyor”

Pandemi ile lojistik sektörünün  dış şoklara karşı daha dayanıklı hale gelme fırsatını yakaladığını da vurgulayan Pretto şöyle konuşuyor; “IRU, ulaşım sistemlerini pandemi gibi dış şoklara karşı daha dayanıklı hale getirmek adına uluslararası kuruluşlarla siyasi çalışmalara katılmakta ve girişimlerini sürdürmekte. Sektörün ayakta kalabilmesi adına IRU, firmaların sundukları taşıma hizmetlerini kesintiye uğratmayacak politikalar güdülmesi konusunda yoğun şekilde girişimlerde bulunmuş ve bulunmaya devam ediyor. Hükümetlerin COVID kurtarma paketlerini yeşil ve sürdürülebilir yatırımlara bağlayarak karbondan arındırma çabalarını arttırması ve sağlanacak teşvikler ile yeşil lojistiğe geçişin hızlandırılacak olması pandeminin olumlu fırsatları arasında yer alıyor.”

“IRU, Yeşil Mutabakatı Memnuniyetle Karşılıyor”

Pandemi dönemi ile gelen olumlu fırsatlardan biri olarak değerlendirdiği yeşil lojistiğe geçiş konusuna ilişkin de açıklamalarda bulunan Pretto, Avrupa’da gündeme gelen yeşil lojistik uygulamalarına IRU’nun özellikle AB genelinde 2050 karbon nötr hedefine rehberlik edecek ‘Yeşil Mutabakatı’ memnuniyetle karşıladıklarını aktarıyor. Pretto, “Yeşil Mutabakat kapsamında değişecek olan yasa ve yönetmelikler kapsamındaki ilk öngörü 10 yıllık bir vadede filo yatırımı konusundaki kararlar olacak. Yüksek kapasiteli araçların sınır ötesi kullanımı ve binek otomobiller yerine toplu mobilite hizmetlerinin kullanılması gibi hızlı kazanımların yanı sıra; IRU, AB Yeşil Mutabakatı’nın birkaç önemli unsuru ve yakın zamanda açıklanan emisyon miktarını 2030’a kadar yüzde 55 oranında düşürmeye odaklı ‘55'e Uyum’ teklifleri kapsamında sektör yararına olacak şekilde hareket ediyor.” diyor.

“Ağır Vasıta Eşya Taşımacılığının Karbondan Arındırılması ve Altyapı Çalışmalarının İyileştirilmesini Destekliyoruz”

Lojistikte taşımacılığın karbondan arındırılmasını ve altyapı çalışmalarını desteklediklerini vurgulayarak sözlerini sürdüren Pretto, “Modlar arası geçiş ve modlar arası işbirliği politikaları konusunda AB'nin yukarıdan aşağıya bir mod geçişi yerine enerji kaynaklarını ve bölgesel farklılıkları dikkate alarak farklı modlarda hizmet veren taşımacılar arasındaki işbirliğini arttıracak şekilde CO2 oranını düşürmeyi hedeflemesi gerektiğini düşünüyoruz.  Bu konuda IRU; ulaşım modları arasında daha hızlı, çevreci ve karlı bağlantılar kurmak için yeniliğe odaklanmak istiyor. Modlar arasındaki işbirliğinin teşvik edilmesi, karayolu ücretlerinin yine karayolu taşımacılığındaki yenilikçi projelere aktarılması gerektiğine inanıyoruz. AB'nin yakın zamanda açıklanan ‘55'e Uyum’ önlemleriyle ilgili olarak özellikle uzun mesafeli ağır vasıta eşya taşımacılığının karbondan arındırılması ve altyapı çalışmalarının iyileştirilmesi; elekrikli araç istasyon sayılarının artırılması gibi çalışmaları IRU olarak genel ölçekte destekliyoruz. Ancak emisyon ticareti planlarının ticari karayolu taşımacılığını da kapsayacak şekilde genişletilmesinden de endişe duyuyoruz. Tüm bu planlar enerji ve CO2 performansına dayalı yeni enerji vergileriyle birleştirilirse taşımacıların maliyetlerini önemli ölçüde yükseltebilecek ve bu da hizmet alan tarafların nakliye maliyetlerini önemli ölçüde artırabilecek.”

“Yeşil İlkeler Sözleşmesi, İşbirliğine İlham Verecek ve Rehberlik Edecek Bir Yol Haritası”

Yeşil lojistik açısından IRU’nun faaliyetlerine değinen Pretto, 2050 yılına kadar karbon nötr ticari karayolu taşımacılığını gerçekleştirmek için ‘Yeşil İlkeler Sözleşmesi’ başlattıklarını belirtiyor. Pretto, “Yeşil İlkeler Sözleşmesi, IRU üyeleri ve ticari karayolu taşımacılığı endüstrisi tarafından verilen bir taahhüt; işbirliğine ilham verecek ve rehberlik edecek bir yol haritasıdır. Yeşil İlkeler; sektör ve hükümetlerden yeni teknoloji ve altyapılar konusunda, operasyonel uygulamaların değiştirilmesi ve hizmet alan taraflar için daha iyi toplu hizmetler geliştirilmesi hususunda eylemleri içermekte.” açıklamasında bulunuyor.

 

KAMYONUM DERGİSİ/ SEVGİM ÜLGEN DELİKTAŞ

 
Almanya Schengen Vize Başvurularında Talep Edilen Evraklar Güncellendi
 
Kırklareli Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Kömür Nakliye Hizmeti Alacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
UND Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Şener, "Şoförleri Hem Dijital Dönüşüme Hem de Yeşil Dönüşüme Hazırlamak Gündemimizde"
Kamyonum Dergisi olarak lojistik sektörünün gündeminde olan, sektörün ...
UND Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener, "Azerbaycan’da Lojistik Çok Zor ve Pahalı"
Uluslararası taşımacılık konusunu ele almaya ve bu konudaki sorunları ...
Und İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Türkiye ve Azerbaycan Liderliğinde Hazar’ı Bir Deniz Otoyolu Haline Getirmeliyiz
Gündemin önemli konu başlıkları arasında yer almayı sürdüren Orta Koridor ...
 
Prizma Nakliyat Sahibi Halis Karaca, "Biz Türkiye Ekonomisinin Önemli Bir Parçasıyız"
Kamyonum Dergisi olarak uluslararası taşımaları ve bu bağlamda yaşanan ...
Rentrans Genel Müdürü Alihan Murat Tütüncü, "Tek Durak Nokta Sistemi ile Kapıkule Sorunu Çözülür"
Uluslararası taşımacılığa ilişkin detayları firmalardan dinlemeyi sürdürüyoruz. ...
Logitrans CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna, “Türkiye Polonya Arasında Aktarmasız Direkt Bir Tren Seferine Başlıyoruz”
Logitrans Logistics Ağustos ayında Türkiye Polonya arasında aktarmasız ...
 
Mars Logistics Demiryolu Genel Müdür Yardımcısı Erdin Erengül, ''Sektörün Geleceği Parlak''
Kamyonum Dergisi olarak bu sayımızda Avrupa taşımacılığını ele alıyoruz. ...
Koçaslanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Koçaslan, ''Koçaslanlar, Tırsan Şasi Üzerine Pakcs Kapaklı Damperi ile Kaliteyi ve Yol Güvenliğini Üst Seviyede Sunacak
Satış, satış sonrası, yedek parça, ikinci el ve sigorta hizmetlerinden ...
İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan, ''Bu Anlaşmaların En Önemli Özelliği Rekabet Yasalarının Ortaya Çıkartılması''
Türk Konseyi ile gerçekleştirdiğimiz Orta Koridor konulu röportajda öne ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
truck
bus
news
haberler
kamyoncu
türkiye
fahrer
src