Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan,
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
English
Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, 'The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession'

Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, "The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
20 Ağustos 2021 Cuma - 13:09

Und İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Türkiye ve Azerbaycan Liderliğinde Hazar’ı Bir Deniz Otoyolu Haline Getirmeliyiz

Gündemin önemli konu başlıkları arasında yer almayı sürdüren Orta Koridor konusunu Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan bu defa UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel ile görüştü. Özel, hem Türk nakliyecisinin Azerbaycan’da yaşadığı yüksek ücret sorununa ilişkin değerlendirmelerde bulundu hem de Orta Koridor konusunun önemine ve bu konunun detaylarına değindi.

Und İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Türkiye ve Azerbaycan Liderliğinde Hazar’ı Bir Deniz Otoyolu Haline Getirmeliyiz

 

“NAKLİYECİLERİN AZERBAYCAN İLE İLGİLİ SERZENİŞLERİ VAR”

Özel, 11. Kalkınma Planı’nda da özellikle Orta Koridor ve Hazar konusunun üzerinde önemle durulduğunu belirterek, “Türkiye ve Azerbaycan liderliğinde Hazar ülkelerini bir araya getirerek ‘Bu yol en avantajlı ve kestirme yol’ diyerek,  Hazar’ı bir deniz otoyolu haline getirmeliyiz.” dedi.

Söyleşimizin detayları;

“Orta Asya ticaretimiz son yıllarda artan bir ivme içerisinde ve bu Türkiye için çok önemli. Özbekistan’ın son yıllarda yürütmüş olduğu dışa açılma Türk ihracatı için büyük bir fırsat oldu. En son Cumhurbaşkanı’nın gelmesi ile ilişkiler daha da iyiye gitti ve ticaretimiz arttı. Şu an bence Özbekistan Orta Asya’nın parlayan yıldızı. Orta Asya gittikçe önem kazanıyor. Merkez; fakat dünya ticaretinde merkez değil. Bunun pek çok nedeni var. Lojistikle ilgili bir nedeni de bu güzergahta yaşanan sıkıntılar. Lojistik maliyetlerinin yüksek olması Orta Asya ülkeleri için Orta Asya’nın merkezi ekonomik güç olmasında bir engel ve yıllardan beri de devlet yetkililerimizle bunu görüşüyoruz. 11. Kalkınma Planı’nda da özellikle Orta Koridor, Hazar’ın bir deniz otoyoluna dönüşmesi ve Hazar’da devletlerle işbirliğine gidilmesi yer aldı.”

“Nakliyecilerin Azerbaycan ile İlgili Serzenişleri Var”

“Azerbaycan Türk dünyası için vazgeçilmez ve en kilit konum; ancak nakliyecilerin Azerbaycan ile ilgili serzenişleri var. Azerbaycan politika olarak transit ülke olacağını söylüyor. Transit ülke olmak; üzerinden geçecek araçları ülkenden hızlı ve düşük maliyetle geçirmek demek. Yani bugünün tam tersi. Bakü’ye giriş parasından tutun da devlet yol fonu vergisine kadar bin dolarlara çıkan bir masraf söz konusu. Yıllardan beri Türk nakliyecisi masrafları ödedi; ancak açık ve net bir şekilde bunu ödemek istemediğimizi söylüyoruz. Bunun için de en son Azerbaycan Başbakanı Ali Asadov, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay ile görüştü. Bütün bu gider kalemleri Ankara’dan Genel Koordinatörümüz Nejla Albayrak tarafından Azerbaycan Başbakanı’na aktarıldı. Bu ücretlerin kaldırılması yönünde bir mesaj verildi. Ticaret Bakanımız Ruhsar Pekcan Azerbaycan’a gitti. Aynı dönemlerde Azerbaycan Başbakan Yardımcısı Türkiye’ye geldi ve Cumhurbaşkanımız ile görüştü. En son Azerbaycan’a Türk Konseyi ile biz gittik. Bu konudaki rahatsızlığımızı açıkça belirttik. Birtakım sözler verdiler, o sözlerin yerine getirilmesini bekliyoruz. Son olarak da Azerbaycan Derneği ile görüştük.”

“Yasal Mevzuatlarında Değişiklikler Yapıp Bu Tavırlarından Vazgeçmelerini Bekliyoruz”

“Bizi üzen asıl nokta Türk nakliyecisinden aldıkları ücretleri Rus nakliyecilerden almamaları. Yıllar önce Rusya ile bir anlaşma yapmışlar. Bizim için bir diğer önemli konu Nahcivan Koridoru. Bu koridorun bir an önce açılmasını istiyoruz. İki koridor var; biri Ermenistan’ı bağlayan koridor diğeri bizim bahsettiğimiz güneydeki Nahcivan ile Azerbaycan’ı bağlayan ulaştırma koridoru. Hazar Denizi’nde Ro-Ro işletiyorlar ve maliyetleri çok yüksek. Alat Limanı ile Kurik Limanı, Kazakistan ve Türkmenbaşı Karadeniz ile benzer mil. Karşılaştırdığımızda Karadeniz’deki Ro-Ro’da mil başına ortalama 1.6 dolar ödenirken Hazar’da bu fiyat 5 küsür dolara çıkıyor. Yani pahalılar. Biz ‘fiyatları indirin’ diyoruz. Diğer taraftan Türkmenistan sınır kapıları kapalı. Türkmenistan’ın Dışişleri, Ulaştırma ve Sağlık Bakanlığı yetkilileri ile derneğimiz Büyükelçimiz Togan Oral başkanlığında bir toplantı yaptı. Türkmen tarafına ne beklediğimizi, somut önerilerimizi ilettik. Bildiğim kadar ile Temmuz ayı gibi Cumhurbaşkanı Türkmenistan’ı ziyaret edecek. Bu yaşanan sorunların Cumhurbaşkanımızın ziyareti öncesinde çözüme kavuşmasını istiyorlar.”

“Türkmenistan Sınır Kapısının Kapalı Olması Nedeni ile Yaklaşık 18-20 Bin Taşımamız Kuzeye Yöneldi”

“Türkmen tarafından somut önerilerimize cevap bekliyoruz. Şu an hala Türkmen sınır kapıları kapalı. Dolayısı ile Orta Asya’ya normal şartlarda; İran, Türkmenistan, Güney Kazakistan ve Özbekistan üzerinden giderken Türkmenistan sınır kapısının kapalı olması nedeni ile yaklaşık 18-20 bin taşımamız kuzeye yani Türkiye, Gürcistan, Rusya, Kazakistan, Özbekistan ve Hazar’a yöneldi. Hazar’da gemi maliyetleri yüksek. 2020 yılında Orta Asya ticaretinde ihracat taşımaları ciddi oranda düştü; çünkü zaten gemiye 2 bin 500 dolar ödüyorsunuz. Üzerindeki beklemeler yetmiyor bir de haftalarca  liman bekliyorsunuz. Maliyetler çok artınca Hazar Denizi cazip hale gelmiyor. Maliyetler düşük olduğu için; Gürcistan, Rusya, Kazakistan ve Özbekistan üzerinden gidişler tercih ediliyor.”

“Kazakistan’ın Türkiye’ye Transit Belge Vermemesi Türkiye Cumhuriyeti’nin Kabul Edeceği Bir Durum Değil”

“Rusya ile transitte sıkıntılar oldu; ancak belge verdiler. Bizi ikinci üzen Kazakistan oldu. Bu yılın başında Kazakistan 4 bin adet transit belge verdi. Ardından en üst düzey hükümet yetkililerimizin devreye girmesi ile 3 bin adet belge daha verdiler ve bu 3 bin belge de bitti. Şu an Kazakistan transit belgemiz yok. Kazakistan’dan da cevap bekliyoruz. Kazakistan’ın Türkiye’ye transit belge vermemesi Türkiye Cumhuriyeti’nin kabul edeceği bir durum değil. Orta Asya’da sorunlarımız geçiş belgesi ve yüksek maliyetler. Türkiye ve Azerbaycan liderliğinde Hazar ülkelerini bir araya getirerek ‘Bu yol en avantajlı ve kestirme yol’ diyerek,  Hazar’ı bir deniz otoyolu haline getirmeliyiz.”

“Kıyıdaş Ülkeler Olarak Menfaaatimiz Ortak; Fakat Liman Ücretleri Çok Yüksek”

“Azerbaycan’ın aldığı araçlar 50 araçlık kapasiteye sahip. Bizim büyük Ro-Ro gemileri oraya uymuyor. Azerbaycan ikinci gemiyi de faaliyete geçirmek üzere. Türkmenistan’ın da 50 araç kapasiteli 2 adet gemisi var. Bu 200 araçlık kapasite doldur boşalt şeklinde gidip gelirlerse yeter; ancak liman fiyatları çok yüksek. Kıyıdaş ülkeler olarak menfaaatimiz ortak; fakat liman ücretleri çok yüksek. Bizimle Avrupa’yı karşılaştırdığımızda 4-5 kat fazla ücretleri var.”

“Doğrudan Devlet Başkanları İlgilenmeli”

“Türk Konseyi şemsiyesi altındaki Ulaştırma Çalışma Grubunda ülkeler bir aradalar. İşlerin hızlı yürümesi için doğrudan devlet başkanlarının ilgilenmesi gerektiği düşüncesindeyim. Epermit Özbekistan ile hızlanacak; bunlar faydalı uygulamalar. Ancak yavaş ilerliyor ve hemen yansımasını görmüyoruz. Şu an Özbekistan’a mal göndermek isteseniz karayolu ile gönderemiyorsunuz; çünkü Kazakistan transit belge vermiyor.”

“Topyekün Bir Politika Haline Gelemedi”

“Horgos’tan Türkiye’ye; Kazakistan, Türkmenistan, Azerbaycan ve Türkiye gibi ülkelerin tırlarının olduğu ve bu ülkelerden geçen  bir deneme sürüşü olacak. Bununla da o bölgenin tanıtımının yapılması amaçlanıyor. Kuzey Koridoru’nun  reklamı çok yapıldı. Demiryolu ağırlıklı gidiyor; ama olsun. Rus akademisyenlerin Kuzey Koridoru’nun önemi ve avantajları hakkında pek çok yazısını bulabilirsiniz; ancak ben Orta Koridor’a ilişkin bulamadım. Ruslar bunun tanıtımını çok iyi yapıyor. Pekin’den çıkıp Kazakistan ve Rusya üzerinden Brüksel’e kadar deneme seferleri yaptılar. Şu an onlarda bu devlet politikası haline gelmiş durumda. Bizde de bu var; ancak topyekün bir politika haline gelemedi. Bizim o ülkeler ile liderlik yapıp yan yana gelmemiz ve Orta Koridor’un faydalarını anlatmamız lazım. Bugün sadece Türkler kullanır; fakat yarın Kazaklar da gelmeye başlar. Burada başka lojistik imkanlar söz konusu olabilir. Belki Avrupa’lı bir yatırımcı lojistik depo kurmak isteyecek. Ortak konsensüs kağıt üzerinde var; ancak fiiliyatta yok. Ekonomik olarak çekim merkezi olamamış bir bölge. Sebeplerinden biri lojistik.”

SON GELİŞMELER

UND’nin açıklamasına göre;

  • Ülkemiz ile Rusya arasında 28.04.2021 tarihinde imzalanan protokol gereğince, Türk taşımacılarınca kullanılmak üzere 500 adet ikili frigorifik, 1.500 adet transit (Verhniy Lars güzergahı hariç), 1.000 adet transit (güzergah kısıtlaması olmaksızın), 1.000 adet transit (Rus limanı varışlı) geçiş belgesi temin edildi.
  • Kazakistan ile yapılan görüşmeler neticesinde, Türk tarafına 2.000 adet transit (güzergah kısıtlaması olmaksızın) ve 5.000 adet transit (Hazar güzergahında /Ro-Ro hattında geçerli) geçiş belgesi verilmesi hususunda mutabakata varıldı.

 
Prizma Nakliyat Sahibi Halis Karaca, "Biz Türkiye Ekonomisinin Önemli Bir Parçasıyız"
 
UND Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener, "Azerbaycan’da Lojistik Çok Zor ve Pahalı"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Prizma Nakliyat Sahibi Halis Karaca, "Biz Türkiye Ekonomisinin Önemli Bir Parçasıyız"
Kamyonum Dergisi olarak uluslararası taşımaları ve bu bağlamda yaşanan ...
Rentrans Genel Müdürü Alihan Murat Tütüncü, "Tek Durak Nokta Sistemi ile Kapıkule Sorunu Çözülür"
Uluslararası taşımacılığa ilişkin detayları firmalardan dinlemeyi sürdürüyoruz. ...
Logitrans CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna, “Türkiye Polonya Arasında Aktarmasız Direkt Bir Tren Seferine Başlıyoruz”
Logitrans Logistics Ağustos ayında Türkiye Polonya arasında aktarmasız ...
 
Mars Logistics Demiryolu Genel Müdür Yardımcısı Erdin Erengül, ''Sektörün Geleceği Parlak''
Kamyonum Dergisi olarak bu sayımızda Avrupa taşımacılığını ele alıyoruz. ...
Koçaslanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Koçaslan, ''Koçaslanlar, Tırsan Şasi Üzerine Pakcs Kapaklı Damperi ile Kaliteyi ve Yol Güvenliğini Üst Seviyede Sunacak
Satış, satış sonrası, yedek parça, ikinci el ve sigorta hizmetlerinden ...
İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan, ''Bu Anlaşmaların En Önemli Özelliği Rekabet Yasalarının Ortaya Çıkartılması''
Türk Konseyi ile gerçekleştirdiğimiz Orta Koridor konulu röportajda öne ...
 
MAN Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, "İnşaat Sektörü Lokomotif Sektörlerden Biri Olup, 2021 Yılı Ağır Ticari Araç Pazar Seviyesini Belirleyecektir"
Dünyadaki sosyal ve ekonomik dönüşümde önde gelen iktisadi faaliyet alanlarından ...
Koçaslanlar Holding Kurumsal İletişim Müdürü Didem Aras, "Çok Sevdiğim Bir İşi Sevdiğim Bir Kurumda Gerçekleştirmenin Öz Güvenini ve Enerjisini Hep Hissediyorum"
Sektörün Kadın Forvetleri bölümümüzün bu sayıdaki konuğu Koçaslanlar Holding ...
Türk Konseyi Genel Sekreter Yardımcısı Gismat Gozalov, ''Türk Konseyi Olarak Biz Orta Koridor’u Sahiplenmiş Durumdayız''
Diğer ulaştırma güzergahlarına daha hızlı ve ekonomik olması sebebi ile ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
KAFAM KARIŞIK
busworld
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
İhracatın Motor Gücü Lojistik
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Karbon Sınır Vergisi
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Taşımacılıkta Ağır Vasıta Sürücü Sorunu
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
bus
src
treyler
Kamyon
şoför
fahrer
news
truck