Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
25 Şubat 2011 Cuma - 17:35

Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...

Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden dolayı tercih edildiklerini araştırdığımız “Bölgesel Marka Alışkanlıkları” dosyamıza kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...

YURTİÇİNDE “FORD”, YURTDIŞINDA “MERCEDES”
 
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden dolayı tercih edildiklerini araştırdığımız “Bölgesel Marka Alışkanlıkları” dosyamıza kaldığımız yerden devam ediyoruz.
 
Bu sayımızda Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ ndeki yurtiçi ve yurtdışı taşımacılarımızın hangi marka araçları tercih ettiklerini  sizler için araştırdık. Tarımsal üretimin yoğun olmasının yanı sıra çok geniş bir sınır hattına sahip olan bölgede, taşınan ürünlerdeki çeşitliliğe paralel olarak tercih edilen markalar da çeşitlilik gösteriyor. Bu çeşitliliğe rağmen yurtiçi ve yurtdışı nakliyecilerin belirgin özellikleri ile tercih ettiği markalar ön plana çıkıyor.
 
SERVİS AĞI İLE “FORD”
 
Bölgede yer alan on ilimizdeki yurtiçi nakliyecilerimizden araştırmamıza katılanlar ile yaptığımız görüşmelerde; marka tercihlerinin başta servis olanakları ve kalite anlayışı olmak üzere alışkanlıklar çerçevesinde şekillendiğini fark ettik. Bu doğrultuda, neden o markayı tercih ettiğini sorduğumuz nakliyeciler ağırlıklı olarak, “servis olanaklarının yaygınlığı” cevabını verdiler. Yurtiçi nakliyecilik yapan taşımacıların diğer tercih nedenleri ise kalite, marka alışkanlığı ve yakıt tasarrufu başlıklarıyla şekillendi. Bu çerçevede Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ ndeki yurtiçi taşıyıcıların en çok tercih ettiği marka, servis ağının yaygınlığı ile Ford olarak belirlendi. Bu markanın diğer tercih edilme nedenleri ise marka alışkanlıkları, fiyat ve ikinci el seçeneklerinin çokluğu oldu. Bu bağlamda belli bir marka alışkanlıkları olduğunu gizlemeyen kullanıcılar, Ford’ un oturmuş bir marka olması ve geliştirdiği servis hizmetleri ile bölgede geniş bir kitleye hitap ettiğini vurguladılar.
 
Bölgedeki yurtiçi taşımacıların en çok tercih ettiği ikinci marka ise kalitesiyle Mercedes olurken kullanıcıların Mercedes’ i tercih etme nedenleri ise kalitesi ve marka özellikleri oldu. Bu markayı tercih eden kullanıcıların deyimiyle Mercedes, bölgede “kalitenin sembolü” haline gelmiş. Marka alışkanlıklarının değişmesiyle tercih edilen markalarında değişeceği bölgede, taşıyıcıların tercih ettiği diğer markalar ise sırasıyla; BMC, Renault, MAN ve VOLVO oldu. Yurtiçi taşımacılardan araştırmamıza katılanların tamamına yakınının huhubat, meyve ve sebze gibi tarımsal ürünleri taşıdığı bölgede en çok gidilen güzergah ise Adana...
 
KALİTE SEMBOLÜ “MERCEDES”
 
Yurtdışına taşımacılık yapan nakliyecilerimizden araştırmamıza katılanlarla yaptığımız görüşmelerden edindiğimiz ilk izlenim; nakliye sürecinde araçlarında herhangi bir sorun yaşamama isteklerinin marka tercihlerine yansıdığı oldu. Araştırmamız sırasında yurtdışı nakliyecilerden en çok sıklıkla “Kalite” ve “Mercedes” kelimelerini duyduk. Bu noktada bölgede yurtiçi nakliyeciler tarafından da aynı özelliği ile tercih edilen Mercedes’ in kalite sembolü olduğunu söylemek yanlış olmaz. Kalitesi ve markasıyla yurtdışı nakliyecinin en çok tercih ettiği marka Mercedes olarak belirlendi. Kaliteye önem veren kullanıcıların ikinci tercihleri ise bu özelliklerinin yanı sıra fiyat avantajları da bulunan DAF-TIRSAN ve VOLVO marka araçlar oldu. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ ndeki nakliyecilerin diğer tercihleri ise Renault, MAN, Scania, Ford ve Iveco şeklinde sıralandı.
 
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nde yaptığımız araştırma kapsamındaki on ilimizden beşinin sınır ili olması ve ülke ihracatının önemli bir bölümünün gerçekleştiği Habur Sınır Kapısı’ nın yine bu bölgemizde olması nedeniyle yurtdışı taşımacılık oldukça gelişmiş. Araştırmamıza katılan taşımacılarımızın tekstil ve inşaat malzemesi başta olmak üzere kuru yükleri taşıdığı bölgede, akaryakıt ürünleri de yoğun olarak taşınıyor. Araştırmamıza katılan nakliyecilerimizden, akaryakıt taşıyanların tamamı araçlarının ADR niteliklerine sahip olduğunu söyledi. Ancak Türkiye’ de ADR uygulamaları sürecinin tam olarak yerleşmediğini bildiğimizden, bu konudaki verilerin doğruluğu konusunda sizleri uyarma gereği duyuyoruz. Gidilen bölgelere baktığımızda, komşu ülkeler Irak ve Suriye’ ye yoğunluk olduğunu görülürken Türki Cumhuriyetler, Rusya ve Avrupa’ ya da nakliye yapanların sayısı oldukça fazla...
 
FORD Hakkında
 
Resmi olarak 1959 yılında kurulan Ford Otosan, Türkiye’ de Otomobil sanayinin gelişmesinde çok önemli bir rol oynayarak, kısa sürede araba montaj fabrikasından üretim merkezi konumuna gelmeyi başarır. 1966 yılında seri üretimine başladığı Anadol Marka Otomobil ile Türkiye’ de otomotiv sanayinin ilk tohumlarını eken şirket olur.

Ford’ un Otosan ile ilişkilerinde dönüm noktası 1976 yılında imzalanan lisans anlaşması ile başlar. Bu anlaşma ile Otosan D-1210 Ford kamyonu ile Transit serisinin Türkiye’ de imal ve satış hakkını alır ve bir motorun geliştirilmesi iznine sahip olur.

1979 yılında temeli atılan İnönü Fabrikası’ nda motor hatları kurulurken, 1982 yılında Türkiye’ nin ilk dizel motoru üretilir. Eskişehir İnönü fabrikasının ticari üniteler bölümü 1983 yılında İstanbul fabrikasından parça parça taşınarak, Cargo kamyonunun imalatı 1984 Eylül ayından itibaren tamamen bu fabrikada yapılmaya başlanır.

Ford Otosan Kocaeli Fabrikası, Avrupa Ford Fabrikaları arasında oditörler tarafından 2002, 2003, 2004 ve 2005 yıllarında "Best Plant In The World" olarak adlandırılır ve en iyi notu elde edip birinci olur.
 
MERCEDES Hakkında
 
1967 yılında Daimler-Benz AG’ nin % 36 ortaklığı ile Otomarsan ünvanıyla İstanbul' da kurulan Mercedes-Benz Türk, 0 302 tipi otobüslerin üretimine, 1968 yılında başlanır.
Üretime başladıktan sadece iki yıl sonra, 1970’ te ihracata başlayan şirket, 1984 yılında Mercedes-Benz Türkiye Genel Mümessili olur. 1986 yılında ise Türkiye' nin büyüme potansiyeline paralel olarak Aksaray’ da kamyon fabrikası üretime geçerken, Kasım 1990' a şirketin ticari ünvanı Mercedes-Benz Türk A.Ş. olarak değişir.

620 Milyon Euro’ yu aşan yatırım hacmiyle Mercedes-Benz Türk A.Ş. Türkiye’nin en büyük yabancı sermaye yatırımlarından biri haline gelir. Ülke çapındaki üretim, bayi ve satış sonrası hizmetler ağında binlerce kişi istihdam edilir. Daimler AG’ nin Mercedes-Benz Türk sermayesinde % 67’ lik payı var.
 
VOLVO Hakkında
 
Volvo kamyonları, yüzden fazla ülkede, 650 bayi ve 1450 servis istasyonu vasıtasıyla müşterilerine ulaşıyor. Volvo kamyon satışlarının %90' ını ağır klasman sayılan 16 ve üzeri tonluk kamyonlar oluştururken; Volvo Truck Corporation, kamyon ve kapsamlı taşımacılık çözümleri sunar. Volvo' nun dünya çapında dokuz montaj fabrikası bulunurken, sekiz ülkede de yerel sermayeyle kurulmuş montaj fabrikaları bulunuyor.
Türkiye' de 1950' lerden beri çeşitli distribütörler tarafından temsil edilmekte olan Volvo Kamyon, 2001 yılından bu yana Volvo Türk' ün bir parçası olarak İstanbul Volvo Center' da faaliyetlerini sürdürüyor.
Yeni FM serisi ve uzun yol taşımacılık için ideal olan FH serisine dahil birçok ürün Türkiye'de satılırken; Türkiye genelinde İstanbul, Ankara, Bursa, Bolu, Gaziantep, Hatay, İzmir ve Mersin gibi şehirlerde orijinal yedek parça ve kaliteli servis hizmetleri bulunur.
DAF-TIRSAN Hakkında
 
• Tırsan 1977 yılında, taşımacılık sektörüne hizmet vermek üzere kurulur. 

• 1985' te İngiliz YORK LTD. ile lisans anlaşması yaparak otomotiv ana sanayi sektörüne yönelik parça imalatına başlanır. 

• 1993 yılında ülkenin en büyük treyler fabrikasını kurar. 

• 1994' te Fransız LAMBERET firması ile ilk frigorifik semi treyler imalatına başlanır.

• 1995' te DAF TRUCKS N.V. ile ithalat anlaşmaları imzalayarak ve DAF Trucks N.V. Türkiye münhasır distribütörü olur. 

• 1998 yılında Türkiye' nin en büyük Satış Sonrası Merkezi' ni açar.

• 1998' de GOCH/Almanya' da Tırsan üretim tesislerinin açılışıyla Avrupa' da Türkiye adına bir ilk olan treyler üretim faaliyetlerine başlanır.

• 2002' de Kässbohrer tanker ve silo bölümünü satın alır ve DAF-TIRSAN Akreditasyon belgesine sahip olur. 

• 2003 yılında Hollandalı treyler üreticisi Talson' u, 2007 yılında da Alman tanker üreticisi Hendricks' i bünyesine katar.
 
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ ndeki bayilere baktığımızda…
 
Türkiye genelinde yaygın servis ağına sahip olan FORD Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nde de bu açıdan lider durumda bulunuyor. Bölge genelinde yedi bayisi bulunan FORD; Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Mardin, Şanlıurfa ve Şırnak illerinde müşterileri ile buluşup servis, satış ve bakım olanakları sunuyor.
 
Bölgede dört ayrı ilde bayisi bulunan Isuzu; bayi sayısı açısından ikinci marka olmasına rağmen, bu avantajını iyi kullanamayarak araştırmamızda fazla ön plana çıkamadı. Isuzu; Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep ve Siirt’te bulunan bayileri ile müşterilerine hizmet götürüyor.
 
Diyarbakır, Gaziantep ve Mardin’ de bulunan üç servisi ile müşterileriyle buluşan MAN, gelecekten ümitli… Araçlarında kullanılan yeni teknoloji ile bölgedeki sıcaklık farklılıklarının yarattığı sorunlara karşı koruma sağlayan MAN’ ın bölgedeki bayileri, araçlarının bu özelliği ile yakın gelecekte bilinçlenen müşteriler tarafından daha çok tercih edileceğini belirtiyorlar.
 
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nde bulunan üç bayisi ile müşterilerine hizmet veren Iveco, fiyat avantajı ile müşterilerine ulaşmayı amaçlıyor.  Iveco; Diyarbakır, Gaziantep ve Şanlıurfa illerinde bulunan bayileri ile bölgede satış ve servis hizmeti veriyor.
 
Yurtiçi ve yurtdışı nakliyecilerin yoğun ilgi gösterdiği Mercedes’ in bölgede iki adet bayisi bulunuyor. Gaziantep ve Diyarbakır’ da müşterileri ile buluşan Mercedes bölgede yer alan iki bayiye rağmen markasını en iyi şekilde temsil etmiş görünüyor.
 
Markasını bölgedeki iki bayisi ile temsil eden Renault Trucks, özellikle yatkıt tasarrufu sağlayan araçları ile öne çıkıyor. Diyarbakır ve Gaziantep’ teki bayileri ile müşterilerine hizmet veren Renault Trucks, daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmayı hedefliyor.
 
 
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin sanayi ve ticaret alanında en gelişmiş ili olan Gaziantep, BMC dışındaki tüm markaların bayilerine ev sahipliği yapıyor. DAF_TIRSAN, VOLVO ve SCANIA Gaziantep’ te bulunan birer bayi ile müşterilerine hizmet sunan markalar. BMC ise bölgedeki varlığını Diyarbakır’ da bulunan tek temsilcisi ile yürütüyor.
 
 
* Araştırma kapsamında Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nde faaliyet gösteren 18 kooperatif ile 83 uluslar arası nakliye firması ile görüşüldü Haberde geçen tüm değerlendirmeler araştırmamıza katılan yurtiçi taşıyıcıların ve uluslararası nakliyecilerin verdiği bilgiler doğrultusunda hazırlanmıştır.

 
HANGİ ARAÇLARIN MTV BORÇLARI SİLİNECEK?
 
Akdeniz Bölgesi’ nin marka tercihi...
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
Rize Limanına Yakın Bakış Ticaretin kalbi limanlarda atarken dergimiz ...
Marmara Bölgesi tercihini hangi marka araçtan yana kullanıyor?
 İbre 3 Markayı Gösteriyor? Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara ...
Yollarda Güçlü Ses; Tercih Mercedes
Hangi Bölge Hangi Markayı Kullanıyor? Haber çalışmamıza kamyon arkası ...
 
Brisa Mevsime Göre Lastik Seçilmesi Gerektiğini Vurguluyor
Mevsime Göre Lastik Seçin “İyi bir lastiği kullanıcının ...
Goodyear; Yenilikçi Ürünleri ve Servisleriyle Nakliyecilerin Yanında
İyi Lastiğin Özellikleri Nelerdir? Delinme sırasında kendi kendini ...
Pirelli Ağır Vasıta Lastiklerinde H88 Serisi İle Söz Sahibi
 Pirelli İdeal Lastiği Tanımladı İşte Pirelli’nin ideal lastik ...
 
Aracınız Yoldan Kopmasın!!!
 Lastik Dosyasını Açtık Sizlere arşiv değeri olacak bir dosya ...
Firmalar Treyler Üreticilerini Yakından Takip Ediyor
Yakın Takipteler Sektörün güçlü firmaları ...
Treyler Pazarında Bir Dev
Ürün Gamı Geniş Treyler pazarının güçlü ismi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
truck
kamyoncu
haberler
lkw
şoför
türkiye
bus
fahrer