Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
filo kiralama, estepe,
7 Şubat 2024 Çarşamba - 19:42

Dünya Lojistiğinin Kalbi Türkiye’den Geçiyor

Türkiye’nin orta koridoru olarak da bilinen İpek Yolu, Türkiye ile Çin’i, Orta Asya ülkeleri ve Hazar Denizi üzerinden bağlıyor. Bu hat, Doğu-Batı ekseninde ekonomik ve güvenli bir güzergah olarak konumlanıyor.

Dünya Lojistiğinin Kalbi Türkiye’den Geçiyor

2200 yıllık geçmişiyle “Orta Lojistik Koridoru”, dünya ticaretine damgasını vurmaya devam ediyor. Ne savaşlar, ne doğal afetler, ne ölümcül salgın hastalıklar görse de, tarihi “İpek Yolu” dimdik ayakta duruyor. Bu hat güzergahındaki uygarlıklar, ülkeler değişti ve çağlar birbirini takip etti, ancak Doğu-Batı lojistik rotası aslında hiç şaşmadı.

 

Anadolu, dünyanın en büyük coğrafi lojistik HUB’ı konumundadır


Doğu ile Batı arasında bir köprü gibi uzanan “Anadolu”nun dünyanın en büyük coğrafi lojistik HUB’ı konumunda olduğunun altını çizen Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Türkiye’yi dışarıda bırakmak isteyen her kim olursa olsun, Kızıldeniz krizi de göstermiştir ki, her zaman en optimal ulaşım Türkiye üzerinden geçen orta lojistik koridordur. Bu gerçek durum, hava, kara ve demiryolu için de geçerlidir. Intermodal taşımacılığın deniz yoluyla buluşacağı liman için de, üç tarafı denizlerle çevrili ve Karadeniz’in kapısını elinde tutan Türkiye kilit roldedir. Herkesin mal satmaya çalıştığı dünyanın en nitelikli ve refahı yüksek nüfusunun yaşadığı 750 milyon nüfuslu Avrupa’nın dibinde olan Türkiye’nin nüfusu 90 milyon. Türkiye’den çıkan bir Tır, sadece 5 günde Avrupa’nın en ucuna ürünlerini teslim edebilmektedir. Yeter ki, gümrük geçişlerinde plaka kısıtları gibi gerekçeler ile bekletilmesin. Türkiye aynı zamanda, Avrupa için en ideal “yakında üretim – NearShore” merkezi konumundadır.” dedi.

 

Dünya’daki toplam üretimin 1/3’ü Güney Asya’da gerçekleşiyor

 

2023 yılı sonu verilerine göre, dünyadaki toplam üretimin %28,4’ünü tek başına Çin üretiyor. Güney Asya ise, Çin ile birlikte dünyada gerçekleştirilen üretimin 1/3’ünü gerçekleştiriyor. Diğer bir ifadeyle batıya giden malların, %25’i doğudan geliyor. Batıdaki üretimin de %30’u, doğudaki üretime bağımlı.

Gemilerle gerçekleşen dünya ticaretinin yaklaşık %15’nin Süveyş Kanalı üzerinden gerçekleştiğine işaret eden Tırport Başkanı Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti: “Kızıldeniz üzerinden, küresel ticaretin tahmini %15’i olan ve yıllık 1 trilyon dolar değerindeki malın geçişi gerçekleşiyor. Bu güzergahta yaşanan bir güvenlik sorunu da, dengeleri değiştirebilecek kadar büyük bir hacmi ifade ediyor. Nitekim son haftalarda, Kızıldeniz’de yaşanan güvenlik sorunu, bir yandan navlun fiyatlarını artırırken, diğer yandan yaklaşık 10 günlük ilave bir yol anlamına geliyor. Bu durum da, artan masraflar nedeniyle, tüm emtia ürünlerinde artışa neden oluyor.” diye konuştu.

 

Pandemi sırasında “yakında üretim-NearShore” öncelikli konular arasına girdi

 

Dünyada genelindeki üretim; ucuz işçilik, enerji ve hammadde fiyatları nedeniyle, son 40 yıldır denizaşırı ülkeler olan Çin ve Güney Asya’da gerçekleşiyor. Ancak, pandemi sırasında “yakında üretim-NearShore” büyük önem kazanarak, ülkelerin öncelikli konuları arasına girdi. Pandemide kritik ürünlerin ülke içinde veya yakında üretilmesinin hayati derecede önem kazandığını hatırlatan Dr. Akın Arslan, şunları kaydetti:

“Örneğin, pandemi süreci gösterdi ki, Çin’e ve Güney Asya’ya bağımlı bir üretim, Avrupa, Amerika dahil diğer ülkelerdeki refahının sürdürülebilirliği için tehditler de barındırıyor. Bu süreçte özellikle kritik ürünlerin ülke içinde ve yakında üretimi hayati derecede önem kazandı. Her platformda belirttiğim gibi Türkiye, Avrupa başta olmak üzere bulunduğu coğrafyada “yakında üretim-NearShore” merkezi olabilecek potansiyele sahip. Bir diğer konu da, Çin bu şekilde büyümesine devam ederse, 2030’lu yılların başında büyüklüğü 30 trilyon doları geçerek, ABD ekonomisini geçebilir. Bu gerçeği fark eden ABD, 2018 yılından itibaren Çin’e yönelik gittikçe artan tedbirler almaya devam ediyor.” şeklinde konuştu.

 

 
HİDROMEK Tayland Kuruluşunun 10. Yılını Kutluyor
 
Mersin Nakliye Firmaları Dünyanın Her Yerine
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Horoz Lojistik'ten Uzun Soluklu Hizmete Teşekkür: Başarı Öyküsünün Temsilcileri Ödüllendirildi
Türkiye'nin öncü lojistik firmalarından Horoz Lojistik; 2023 yılının yorgunluğunu ...
İstanbul Nakliye ve Lojistik Çözümlerinde Şah Lojistik
Şah Lojistik gerek şehir içi gerekse şehirlerarası taşımacılık ihtiyaçlarına ...
Profesyonel Almanya Nakliye Hizmetleri
Lojistik, malların ve hizmetlerin üretiminden tüketimine kadar olan bütün ...
 
MNG Kargo Yerel Üreticiyi Desteklemeye Devam Ediyor
MNG Kargo, zeytinyağı, bal ve kaşar başta olmak üzere gıda ürünlerini, ...
Akca Lojistik: Lojistik Sektörü Çok Güçlü Potansiyele Sahip
Yurt içi lojistikte iş ortaklarına yenilikçi ve kişiselleştirilmiş çözümler ...
"E-Ticarette 3 Kat Daha Fazla Depolama Alanına İhtiyaç Bulunuyor"
Pandemiden itibaren dünyada ve ülkemizde e-ticaret yoğun ilgi görüyor ...
 
E-ihracattaki Artış Lojistik Faaliyetlerinin Önemini Artırıyor
E-ihracat faaliyetlerinde yaşanan artış Türkiye’nin dünya pazarındaki ...
NGL’nin Genel Müdürü Adil Emre Özgey Oldu
Türkiye-Avrupa hattında entegre lojistik hizmetler sunan Norther Global ...
DFDS'den Kız Öğrencilere Yönelik Yetenek Programı
DFDS, kız öğrencileri denizcilik sektöründe kariyer yapmaya teşvik etmeyi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Kısırdöngü
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
lkw
src
türkiye
news
fahrer
sondakika
truck
şoför